Haku löysi 3037 tulosta

Kirjoittaja VMTD
19 Touko 2026, 23:38
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaukset: 1749
Luettu: 550257

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Vielä ei tarvitse puhaltimen vaihtoon alkaa, puhallin toimii. Mistä lie se savu peräisin?
Kirjoittaja VMTD
18 Touko 2026, 21:48
Keskustelualue: Tapahtumat ja kokoontumiset
Aihe: Kymenlaakson Alfamiitit
Vastaukset: 1060
Luettu: 496000

Re: Kymenlaakson Alfamiitit

Nyt ei uskalla luvata.
Kirjoittaja VMTD
16 Touko 2026, 19:07
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaukset: 1749
Luettu: 550257

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Mikä tuli 166:een kun alkoi tulemaan savua keskisuuttimista? Luulin ensi et sisätilanpuhallin tuli tiensä päähän, hetken oli mykkänä, mut toimii kuitenkin. Pitääkö jättää tienvarteen yöksi jas sattuu palamaan? Onneksi vakuutukset on kunnossa!
Kirjoittaja VMTD
12 Touko 2026, 21:34
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2026
Vastaukset: 57
Luettu: 9210

Re: Foorumilaisten bongausketju 2026

Tänään illalla Pulla-poikien risteyksessä sininen Tonale, joka kuittasi mun ohi ja kääntyi kt54:lta Suivalantielle.
Kirjoittaja VMTD
11 Touko 2026, 22:41
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Mielenkiintoisia autobongauksia
Vastaukset: 5085
Luettu: 1326936

Re: Mielenkiintoisia autobongauksia

Tänään 309 Pösö Riihimäellä.
Kirjoittaja VMTD
30 Huhti 2026, 21:03
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaukset: 1749
Luettu: 550257

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Ei ole paljoa ajettu ja 8000 km ajettu on varalla, samalla lailla vilkkui, mut voihan tietty molemmat polttimot olla viallisia. Toki ikää ajallisesti on polttimoilla useampi vuosi.
Kirjoittaja VMTD
30 Huhti 2026, 19:55
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaukset: 1749
Luettu: 550257

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Onko tuosta 166:sta menossa ballasti, kun vilkkuu satunnaisesti ja tänään oli töihin mennessä ja lähtiessä oikea puoli pimeänä, mut kotiin tullessa paloi molemmat. Tilasin jo uuden ballastin, mut voiko vika olla muualla, toista polttimoa en kokeillut.
Kirjoittaja VMTD
30 Maalis 2026, 20:16
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2026
Vastaukset: 57
Luettu: 9210

Re: Foorumilaisten bongausketju 2026

Tänään aamupäivällä bongattu Pursijärventiellä Giulia Q4
Kirjoittaja VMTD
29 Maalis 2026, 09:34
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Mielenkiintoisia autobongauksia
Vastaukset: 5085
Luettu: 1326936

Re: Mielenkiintoisia autobongauksia

Eilen Naantalin pikatiellä Subaru XT.
Kirjoittaja VMTD
24 Maalis 2026, 15:26
Keskustelualue: Tapahtumat ja kokoontumiset
Aihe: Turunalueen Meet
Vastaukset: 1118
Luettu: 422353

Re: Turunalueen Meet

Diisseli Alffa on kaivettu naftalliinista, joten voishan sitä harkita et ajelis ihmettelemään paikanpäälle.
Kirjoittaja VMTD
20 Helmi 2026, 15:44
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2026
Vastaukset: 57
Luettu: 9210

Re: Foorumilaisten bongausketju 2026

Tänään oli hieno sininen Stelvio Järvelän keskustassa ja näytti olevan apilatarrat etulokasuojissa.Onko silloin QV malli?
Kirjoittaja VMTD
03 Helmi 2026, 16:35
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2026
Vastaukset: 57
Luettu: 9210

Re: Foorumilaisten bongausketju 2026

Tänään Ullan Pakarin pihassa n. 14.30 hienon vihreä 159!
Kirjoittaja VMTD
01 Helmi 2026, 13:36
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vastaukset: 10482
Luettu: 2994341

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Jos nyt sattuisi hairahtumaan 159:iin nii kannataako mieluimmin otta mahdollisimman uusi vuosimalli, jos kilometrit ja hinta ei kuitenkaan paljoa eroa? Toki 8v. kone kait on varmempi kun ei ole irtoavia imusarjan läppiä. 2.4 kone ei tule kysymykseen.
Kirjoittaja VMTD
25 Tammi 2026, 09:56
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Kivaa!
Vastaukset: 16795
Luettu: 3585518

Re: Kivaa!

Kahdella 155:lla ajoin n. 535000 km ja kahdella 166:lla 413000 km ja 147:lla 52000 km.
Kirjoittaja VMTD
24 Tammi 2026, 20:11
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Kivaa!
Vastaukset: 16795
Luettu: 3585518

Re: Kivaa!

Kivaa et meni vuodenvaihteessa rikki miljoona kilometriä dieselalfalla. Saavutushan se on sekin ja ensimmäiset ajot -04 joten 21 vuotta siihen kului.
Kirjoittaja VMTD
12 Tammi 2026, 22:50
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Nettiautosta bongattu
Vastaukset: 17273
Luettu: 4317233

Re: Nettiautosta bongattu

Näyttää Sakalla olevan Mito huutokaupassa. Äkkiseltään oli aika siistin oloinen, toki konepellin alle en katsonut. Reippaanoloset huoltolaskut viimevuosina.
Kirjoittaja VMTD
12 Tammi 2026, 13:22
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2026
Vastaukset: 57
Luettu: 9210

Foorumilaisten bongausketju 2026

Tänään ajoi Oitissa mun edellä punainen Giulia Q4 ja olin varma et berliina kyseessä, mut oliko sittenkään? Näytti perävaloja keskustan jälkeen, mut ei näyttänyt kääntyneen berliinalle päin vaan jo aiemmin entisen Melanderin huvilalle päin ja sinne tosiaan tarvii nelivedon et pääsee ylös . Oliko ber...
Kirjoittaja VMTD
29 Joulu 2025, 22:23
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Onko nestepinta säiliössä kuitenkin korkissa olevan mittatikun min ja max merkkien välissä? Jos pinta on alhaalla saattaa mennä ilmaa kiertoon varsinkin kylmänä. Itsellä piti myös ääntä kylmänä ja vaihdoin nesteen niin ääni ainakin toistaiseksi on pois, toki vasta kovemmat pakkaset kertoo auttoiko ä...
Kirjoittaja VMTD
26 Joulu 2025, 20:22
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Mtx tuli ostettua, saa nähdä kuinka pelittää.
Kirjoittaja VMTD
26 Joulu 2025, 12:53
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Onko akku huono kun alkaa yli 10 asteen pakkasessa käynnistymään hieman vaivalloisesti. Kuormitustesteri näyttää kuormituksessa 11.4V ja levossa jotain 12.2V. Muutaman kerran käynnistäessä herjannut absin ja luistoneston häiriöstä. Meinasin hankkia Mtx:n kun 50 euroa halvempi ja silti enemmän käynni...
Kirjoittaja VMTD
15 Marras 2025, 11:02
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Muiden merkkien murheita.
Vastaukset: 5689
Luettu: 1423290

Re: Muiden merkkien murheita.

Huutokaupassa on xf jagge ja saanut korjauskehoituksen oikeanpuolen taustapeilistä, joka on säännösten vastainen. Mikä mahtaa olla vikana? On siinä muutakin pientä laitettavaa,
Kirjoittaja VMTD
09 Marras 2025, 21:52
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Avautumisketju
Vastaukset: 2026
Luettu: 493123

Re: Avautumisketju

Xenonanturin ja tukivarren välinen nivelvarsi
Kirjoittaja VMTD
28 Loka 2025, 18:04
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Katsastuksesta läpi =)
Vastaukset: 2716
Luettu: 932653

Re: Katsastuksesta läpi =)

147 katsasstuksesta läpi heti toisella kertaa.
Kirjoittaja VMTD
26 Loka 2025, 20:08
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Mitä teit tänään tallissa?
Vastaukset: 7928
Luettu: 2092689

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Tänään vaihtui uudet ajovaloumpiot moottoreineen 147:aan, eilen oikea alatukivarsi, vasen ylätukivarsi ja vasen taaimmainen poikittaistukivarsi.
Kirjoittaja VMTD
25 Loka 2025, 19:35
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Onko joku vaihtanut 147:aan tarvikeumpiot? Mulla on tuossa pari, vasen tyc ja oikea depo. Tyckin heijastin ja polttimot eivät liiku vapaasti kun säätömoottori on irti kuten tekee depo. Onko tuolla joku lukitus jota en hoksaa? Taitaa yleensä olla niin, että moottorin päässä on kuula, joka painetaan ...
Kirjoittaja VMTD
25 Loka 2025, 19:32
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Polttimo räjähtänyt joskus, ja palaset välissä? Onko umpio jo irrallaan? On toki, umpio on uusi, samoin moottori. Oikean puolen valo toimii moitteetta, sen kokeilin tänään irtonaisena, otin vain umpiosta liittimen irti ja laitoin uuteen. Molemmat moottorit voi näköjään mennä samaan aikaan mykäksi.
Kirjoittaja VMTD
24 Loka 2025, 17:59
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Onko joku vaihtanut 147:aan tarvikeumpiot? Mulla on tuossa pari, vasen tyc ja oikea depo. Tyckin heijastin ja polttimot eivät liiku vapaasti kun säätömoottori on irti kuten tekee depo. Onko tuolla joku lukitus jota en hoksaa? Taitaa yleensä olla niin, että moottorin päässä on kuula, joka painetaan ...
Kirjoittaja VMTD
23 Loka 2025, 21:40
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Onko joku vaihtanut 147:aan tarvikeumpiot? Mulla on tuossa pari, vasen tyc ja oikea depo. Tyckin heijastin ja polttimot eivät liiku vapaasti kun säätömoottori on irti kuten tekee depo. Onko tuolla joku lukitus jota en hoksaa?
Kirjoittaja VMTD
06 Loka 2025, 18:49
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Odotetusti tuli hylsy 147:n katsastuksessa ja kysymys kuuluu et minkälaiset helat taka-akseliston takimmaisessa poikittaistukivarressa on? Eikö ne ole vaihdettavat vai kannattaako ostaa koko tukivarsi? Eihän se TRW:n tukivarsi maksa kuin 30 euroa, joten talous ei välttämättä siihen kaadu.
Kirjoittaja VMTD
01 Loka 2025, 21:44
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

Taas oli viininpunainen Giulia Oitin S-marketin pihalla, piti oikein ajaa rinki et näki ympäriinsä.
Kirjoittaja VMTD
29 Syys 2025, 22:21
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Kivaa!
Vastaukset: 16795
Luettu: 3585518

Re: Kivaa!

Jukopliut, mä sain 147:ta 5450 euron tarjouksen uuteen Alfaan, näinköhän pitäis siirtyä uuteen sähkövispilään? Olis meinaan 147 viimeinen katsastuspäivä 6.10 ja sama on tarjouksen viimeinen voimassaolopäivä.
Kirjoittaja VMTD
20 Syys 2025, 21:29
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Jää välillä ilmeisesti auki ja käynnistyessä tärisee horkassa. Vikakoodi oli egrään.
Kirjoittaja VMTD
20 Syys 2025, 12:48
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Oli tarkoitus vaihtaa egr-venttili 147:aan mut huomasin että uudessa on vain kaksi pinniä kun vanhassa on viisi. Toimiiko silti? Jätän vaihdon varmuudeksi vikalistanhaun jälkeen niin ei aiheuta lisätoimenpiteitä.
Kirjoittaja VMTD
23 Elo 2025, 20:59
Keskustelualue: Tapahtumat ja kokoontumiset
Aihe: Turunalueen Meet
Vastaukset: 1118
Luettu: 422353

Re: Turunalueen Meet

Nyt ei millään kerkee messiin, puinnit painaa päälle. Reitti olisi mielenkiintoinen.
Kirjoittaja VMTD
17 Elo 2025, 11:26
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

Eilen oli sininen Stelvio Oitin s-marketin pihalla.
Kirjoittaja VMTD
09 Elo 2025, 19:40
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

Valkoinen Bertone tuli vastaan eilen Kouvolan vaiheilla.
Kirjoittaja VMTD
09 Elo 2025, 19:19
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Mielenkiintoisia autobongauksia
Vastaukset: 5085
Luettu: 1326936

Re: Mielenkiintoisia autobongauksia

Eilen ohitin gangsterisitikan Kouvolan ja Lappeenrannan välisellä tiellä.
Kirjoittaja VMTD
30 Heinä 2025, 23:02
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Katsastuksesta läpi =)
Vastaukset: 2716
Luettu: 932653

Re: Katsastuksesta läpi =)

Uuskärsänen 166:n huomautuksitta läpi Q-katsastuksessa, 44 euroa.
Kirjoittaja VMTD
28 Heinä 2025, 17:22
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Nettiautosta bongattu
Vastaukset: 17273
Luettu: 4317233

Re: Nettiautosta bongattu

Kaippa se on laitettava 166:n automaatti täysremppaan ja ajella sillä, vaikka ei taida juuri alle 6 litran päästä. 147:lla päästelee kans vielä pitkän siivun ja alle viiden litran menee.
Kirjoittaja VMTD
25 Heinä 2025, 22:41
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vastaukset: 1749
Luettu: 550257

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Aisinin automaatti antaa vikakoodin P0741 Vetomagneetti vaihteenvalits. esto Epälooginen käskysignaali. Arvauksia minkä osan vaihto voisi auttaa vaivaan?
Kirjoittaja VMTD
14 Heinä 2025, 20:18
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

ristojärvelä kirjoitti:
14 Heinä 2025, 18:23
Bongasit kaksi entistä autoasi, jos siis olit liikkeellä Saabilla kärry perässä.
Selvä, jäi kilpi sekä kuski vailla tarkempaa huomiota, mut auto kiinnitti huomion.
Kirjoittaja VMTD
13 Heinä 2025, 23:19
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

Tänään siisti 75:n kurvasi kt54:lle Papas Smokeryn 54:n pihasta jotakuinkin kahden korvilla.
Kirjoittaja VMTD
08 Heinä 2025, 22:26
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Jäi pyyhinviiksestä ajotieturin käyttönappi pohjaan, mikä lie vikana? Tosin kyl mä tiedän et keskikulutus on 4,9 litraa vaikka en sitä tietokoneelta nää.
Kirjoittaja VMTD
07 Kesä 2025, 21:34
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Kysymyksiä alfa 147
Vastaukset: 679
Luettu: 305871

Re: Kysymyksiä alfa 147

Onko kukaan purkanut sivupeiliä, sain tuosta hajonneesta peilistä taustamuovin irti ehjänä ja voisi ottaa lasinkin talteen, mutta en keksi et miten sen saa irti?
Kirjoittaja VMTD
11 Touko 2025, 22:47
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

Tänään 8.48 Oitin risteyksen kohdilla ajoi Riksuun päin punainen GT.
Kirjoittaja VMTD
25 Maalis 2025, 22:08
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: 164 ts päästöt ei läpi
Vastaukset: 8
Luettu: 2354

Re: 164 ts päästöt ei läpi

Tuo viritelmä saattoi olla muutos huohotukseen, jolloin kondensivesi ei mennyt haitariin, josta se talvella valui ilmamäärämittariin ja aiheutti jäätyessään käyntihäiriöitä mm. nykimistä. Taisi ihan olla maahantuojan tekemä muutos joihinkin yksilöihin. Monesti tuo huohotus laitettiin talvella puhalt...
Kirjoittaja VMTD
17 Maalis 2025, 22:17
Keskustelualue: Tapahtumat ja kokoontumiset
Aihe: Kymenlaakson Alfamiitit
Vastaukset: 1060
Luettu: 496000

Re: Kymenlaakson Alfamiitit

No sit vaan johonkin kaupungin keskustaan.
Kirjoittaja VMTD
03 Maalis 2025, 12:17
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

Eilen ajeli Fl 156 JTS Olkisilta Mäntsälään minua seuraten.
Kirjoittaja VMTD
26 Helmi 2025, 21:51
Keskustelualue: Yleistä löpinää
Aihe: Foorumilaisten bongausketju 2025
Vastaukset: 197
Luettu: 56864

Re: Foorumilaisten bongausketju 2025

155:lla kun tuolla liikehtii, niin eipä tule vastamorotuksia Stelvioista tai Giulioista. Lähinnä hölmistyneitä katseita vaan :-D Mä olen jo kauan sitten ratkaissut asian niin et uudemmalla mallilla ajavalla tervehtii ensin, koska he jotka ajavat uusilla peleillä eivät välttämättä ole harrastajia, e...
Kirjoittaja VMTD
16 Helmi 2025, 20:49
Keskustelualue: Kaikkea Alfasta
Aihe: Alfa 155 V6 hinnat
Vastaukset: 81
Luettu: 36838

Re: Alfa 155 V6 hinnat

Eiköhän joku niitä reikiäkin korjaile ihan Suomessa, nyt en vaan osaa sanoa kuka niitä tekisi. Joskus katsellut netistä ja hyvin saa alkuperäisen näköiseksi.
Harmittaa vähän itseänikin kun aikoinaan V6:n hukkasin, mut turha sitä on enää haikailla.