tyyli vai käytännöllisyys ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

tyyli vai käytännöllisyys ?

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Kyllä välillä riepoo kun parkkipaikoilla kaiken maailman urpot kolhii ovillaan autoni kylkiä... ja ehkä suurin syy on se että esim. 147:ssa ei ole mitään kylkilistoja pilaamassa (suojaamassa) auton ulkonäköä, mutta samalla jokainen kolhu näkyy kyljissä... pitäis varmaan kytkeä aina parkkipaikalla 380V runkoon niin sais kolhaisija aina pienet sävärit.... afron tai mini voguen lettiin...

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Sanos muuta. Mistäköhän johtuu että mullakin on kuskin puolen ovi lähes virheetön mutta hanttarin puolella on pintamaalissa vaurioita aikas paljon.... :bad-words:. Pitäs olla kyljet piikkejä täynnä, siinä sais naapurit ihan rauhassa hakata oviansa :twisted:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Minä olen hoitanut asian niin että jätän autoni aina kauas tai reunimmaiseen parkkipaikkaan ja ajan viivan päälle. Tietysti hieman vaivaa mutta toimii.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

mullakin sama idea että auto mahdollisimman kauas muista autoista, mutta monesti takaisin tullessa on auton viereen pysäköinyt joku maasturi tai muu iso auto, mikähän ihmeen magneetti siinä on että parkkipaikalla on tilaa joka kulmassa niin pakko ängetä viereen... PERRR??? ja tämä havainto ei perustu yhteen kertaan, ja varsinkin tapahtuu isojen automarkettien parkkipaikoilla missä normaalisti runsaasti tilaa :roll:

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Jarama kirjoitti:Minä olen hoitanut asian niin että jätän autoni aina kauas tai reunimmaiseen parkkipaikkaan ja ajan viivan päälle. Tietysti hieman vaivaa mutta toimii.
Sama täällä ja toistaiseksi olen välttynyt ongelmilta, pitää koputtaa puuta.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Vinoon kahteen ruutuun :mrgreen: ei ole sittemmin tullut kolhuja

Avatar
155156
Viestit: 2106
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Aina kauppojen parkkipaikoilla mahdollisimman kauas, niin todennäköisesti kukaan ei parkkeeraa viereen. Suurin osa ihmisistä yrittää saada autonsa mahdollisimman lähelle kaupan ovea, vaikka pitäisi tunkea biili 20 cm leveämpään rakoon kuin mitä auton leveys on. Siinä saattaa säästää 30 metrin kävelyn.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

ite ajan auton aina joittenki mahollisimman uusien autojen luokse,niitten omistajat ei yleensä kolauttele ovilla.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Minä ostan uuden auton kun vanhassa on lommoja.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Juhannuskukkulan Kreivi kirjoitti:Minä ostan uuden auton kun vanhassa on lommoja.
jolloin jokainen lommo v*t*t*aa :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Minä ostan ainoastaan vanhoja ja lommoisia autoja :lol: Siinä sitten parit lisälommot paljon tee kesää ei talvea :twisted:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse parkeeraan useimmiten jos vain tilaa on niin kahteen ruutuun. Vain kerran on tästä tullut ongelmia kun aurakuski veti herneen nenään ja aurasi lumivallit ympärille.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itse pyrin suosiman reunapaikkoja, jolloin kolhiintumisriski puoliintuu. Ongelmana on vain se, että tällä hetkellä emäntä käyttää pirssiä työmatka-ajoon ja hänen duunipaikkansa pysäköintialue ei ole niitä tilavimpia. Kolhuilta on kuitenkin vältytty. Ainoa pikku niitti on tullut Prisman parkkiksella, jollon pysäköin kiireessä ekaan löytyneeseen ruutuun.

Fum28
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Huhti 2006, 00:11

Re: tyyli vai käytännöllisyys ?

Viesti Kirjoittaja Fum28 »

Suosin myös reunapaikkoja sekä kaukana toisista, mutta kun ei edes 20 metrin väli toimi vaan pitää aina tuoda se auto siihen viereen :evil:

Jos ei naarmuteta niin sitten tullaan niin lähelle kumminkin ettei spiderin ovia saa tällainen pienellä keskikessillä varustettu ovestaliukuja makkinaansa sisään :shock:

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Näin kerran koulumme pihalla seuraavaa: Laaja parkkis, jolla seisoi ainoastaan yksi auto. Paikalle saapui henkilö autolla ja parkkeerasi tuon ainoan auton viereen niin lähelle, ettei meinannut mahtua ulos.

Omani parkeeraan aina marketin pihalla siten, että viiva on keskellä auton alla. Säntillinen suomalainen ei uskalla ajaa ihan viereen.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

stilo100 kirjoitti: Omani parkeeraan aina marketin pihalla siten, että viiva on keskellä auton alla. Säntillinen suomalainen ei uskalla ajaa ihan viereen.
Hätävarjelun liioittelu saattaa innostaa kolhijoita
ruosteisissa Ladoissaan... :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Kumma juttu, kun itsellä tulee jo ihan alitajunnasta se tieto että jos on lähellä toista autoa, niin ovi kuuluu avata varovasti. Toisilla ei näytä olevan tuolla mitään merkitystä..

Silmaauki
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 16:10

Viesti Kirjoittaja Silmaauki »

stilo100 kirjoitti:Omani parkeeraan aina marketin pihalla siten, että viiva on keskellä auton alla. Säntillinen suomalainen ei uskalla ajaa ihan viereen.
Ei tästä tavasta ehkä haittaa ole jos parkkipaikkoja on ylettömästi.

Mutta silloin kun paikkoja on vähän ja joku on vetänyt autonsa viivalle tai yli, niin minä kyllä herkästi käännään siitä autosta ohimennen peilin tai pyyhkijän sulan nostan ylös. En siis hajoita mitään, mutta osoitanpahan mieltäni moiselle muista piittaamattomuudelle. :o

Se kun pakkaa harmittamaan jos yksi auto käyttää kahta ruutua ja seuraava lähin parkkipaikka on ties missä.

Oman kokemukseni mukaan ne kolhut tulevat useimmiten lasten 'ansiosta'. Lapset ei tahdo ymmärtää eikä muistaa mitä sopii tehdä. Täta tapahtuu sitten usein ihan kotipihassa naapurien kesken.

Näin jo vanhaa ja hieman kolhuista autoa ajaessa tuo käytännöllisyys on tärkeämpää. Varsinkin kun (mukamas) joka paikkaan on aina kiire. Ehkäpä tuo kiire vois Alfan ratissa vähetä, kun voisi enemmän nauttia ihan kruisailustakin. :)

nonno
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06(ex)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nonno »

Parkkipaikkojen peränurkat ovat meildänkinkin perheelle tuttuja. Kyllä niinhin tulee aina poikkeuksetta hakeuduttua ja sieltä peränurkasta löytyy sitten se toinen Alfakin, jos sellainen samalla pysäköintialueella on. Sen toisen Alfan viereenkin uskaltaa pysäköidä, kun tietää, että sen auton kuski ei ovillaan paukuttele.

Vaarallista tässä peränurkkapysäköinnissä on se, että monet citymaastureiden, asuntoautojen ja kuorma-autojen kuskitkin suosivat väljempiä alueita ihan järkevästi. Mutta sitä en minäkään ymmärrä, että jos kerran vie autonsa väljempään tilaan, niin siellä sitten pitää ajaa kiinni siihen ainoaan Alfaan.

Pari kertaa olen joutunut jättämään auton tiukempaan paikkaan ja kyllä niistä kerroista on muistot auton kylkiin jääneet. Tämä ilmiö oli kyllä tuttu jo ajellessani edellisellä autollani, vanhalla Fiat Cromalla, mutta tilanne on vain pahentunut Alfaan siirryttyäni.

Koko tilanne harmittaa. Eihän tämän systeemin näin pitäisi toimia, ettei uskalla kauppaan ajella. Jotenkin pitäisi aikuisille ihmisille saada tolkutettua, ettei vieressä olevaa autoa mäiskitä. Onkohan niin, että suomalaiset ovat vain tottuneet pysäköimään kotipihaan, jossa ei ole mitään kiinteää esinettä viiden metrin säteellä?

Tämä ketju on helpottanut huomattavasti omaa oloani. Aloin jo epäillä olevani ainoa parkkipaikkoja pelkäävä ja käytös markettiin ajaessa muistuttaa vainoharhaisuutta. Huojentavaa huomata, etten ole ainoa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8697
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jarama kirjoitti:Minä olen hoitanut asian niin että jätän autoni aina kauas tai reunimmaiseen parkkipaikkaan ja ajan viivan päälle.
Vaimo kutsuu tätä tapaa nimellä Alfakuski-parkkeeraus, kuuluu myös omiin tapoihin ja oppi on mennyt perille vaimollekin :wink: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mä parkeeraan mihin sattuu. Tosin yleensä yritän parkkeerata väljästi.
Tuossa päivänä eräänä tulin asioilta autolleni ja näky oli TÄMÄ Ja toisesta kulmasta, silloin vähän veri kiehahti yleensä, niin leppoisan alfistin päässä. 10 min odotus ja n. 40-50 vuotias herrasmies sai kuulla pari kirosanaa sekä ehdotuksen painua sinne ja vähän äkkiä. Muistaakseni myös muiden ihmisten huomioon ottamisesta oli puhetta :twisted:

Joskus taas pitää parkkeerata itse v****maisesti , koska naapuri ei ymmärrä parkeerata omaa autoaan ruudun toiseen laitaan. Toisella puolella vielä vanha täti, joka tarvii nissaninsa parkkeeraukseen melkein 2 ruutua tilaa, kun on kuulema jo niin vanha! :crazyeyes: Minunhan on helppo nousta melkein kahden metrin pituisella ruholla tuolta 10 cm välistä ylös... Nooh nyt on tilaa, kun kerran oli vedetty toi mun ruutu "umpeen", joten jätin auton poikittain oman ruutuni taakse ja laitoin vielä töpön tolppaan kiinni. Illemmalla sain kaksi vierasta yhtä aikaa... Arvaatte varmaan, että ensin keskustelu oli kova äänistä ja kun ilmoitin, että olen lähtemässä autollani töihin vasta aamulla klo 7.00, niin pääsimme heti yhteisymmärrykseen. Ei ole parkkeerattu mun paikkaa enää umpeen. :mrgreen:

Nyt varmaan ymmärrätte, miksi minä ajan vanhoilla ja kolhuisilla autoilla :?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Eipä minulla ole lisättävää noihin parkkeeraus metodeihin sen enempää, mutta sen voinen sanoa että: EN AJA AUTOANI ENÄÄ IKINÄ KAISAN PARKKIIN. On meinaan sellanen parkki-helvetti etten toista ole nähnyt - ensimmäinen ja viimeinen kerta.

Vastaa Viestiin