Shell V-Power

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
tommytommy
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Shell V-Power

Viesti Kirjoittaja tommytommy »

Kellään kokemuksia? :?

-tommy-

-----------------------------------------

Uusi tehokas ja suorituskykyinen Shell V-Power

Shell tuo myyntiin Suomen markkinoiden korkeimman oktaanitason omaavanbensiinin. Shell V-Power on lyijytön ja rikitön yli 99-oktaaninen bensiini, joka on kehitetty antamaan autolle parempaa suorituskykyä, vähentämään kitkaa moottorissa ja pitämään moottorin puhtaana sekä poistamaan moottorissa olevaa likaa ja karstaa. V-Power lisää ajomukavuutta ja tarjoaa ajamisen iloa.

Kesäkuun 7. päivä oy Shell ab lanseeraa uuden polttoaineen - Shell V-Powerin. Uusi bensiini on kehitetty parantamaan auton tehoa ja kiihtyvyyttä ja antamaan autoilijalle nautinnollisen ajokokemuksen. Tämä saavutetaan uuden bensiinin ainutlaatuisen koostumuksen ansiosta.

”Omat tutkimuksemme osoittavat, että Shell V-Power takaa moottorille paremman suorituskyvyn verrattuna tavalliseen polttoaineeseen. Autot kiihtyvät nopeammin ja moottori reagoi herkemmin,” sanoo Henry Hellberg, joka toimii Suomen Shellin huoltamotoimintojen myyntijohtajana. ”Shell voi nyt tarjota Suomen markkinoille todella tehokasta bensiiniä. Yleensä sanotaan, että kaikki bensiinit ovat samanlaisia, mutta ainakaan enää tämä väite ei pidä paikkansa,” jatkaa Henry Hellberg.

Korkean oktaaniluvun lisäksi uudessa bensiinissä on kitkaa vähentävä ominaisuus, mikä auttaa lisäämään moottorin suorituskykyä. Shell V-Power puhdistaa moottorin imu- ja ruiskutusjärjestelmiä, ja antaa moottorille paremman suojan.

Suorituskykyä parantavan polttoaineen kehitys on haaste, joka vaatii merkittävät tutkimus- ja tuotekehityspanostukset. V-Power on kehitetty yhteistyössä Shellin tutkimus- ja tuotekehitysyksikön (Shell Global Solutions) sekä Englannin ja Saksan tutkimuslaboratorioiden kanssa, jotka ovat kansainvälisesti arvostettuja polttoainetutkimuksistaan. V-Powerin kehitystyössä hyödynnetään kokemuksia Ferrarin ja Shellin välisestä Formula 1 –yhteistyöstä.

Lyijytön ja rikitön Shell V-Power on myynnissä Shellin miehitetyillä huoltamoilla Etelä- ja Länsi-Suomessa sekä Oulun alueella. Shell V-Power tulee korvaamaan näillä asemilla 98-oktaanisen bensiinin.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Lukasepa tuota ketjua, siellä oli jotain kokemuksia.


http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3840&start=50

Itse voin sanoa kolmen tankillisen jälkeen, että tuntuu hyvältä maksaa 90€ tankillisesta bensaa, ja mielestäni noin puoli litraa se vie vähemmän satasella.

Tehoista ei pysty näillä vajaatehoisilla autoilla sanomaan. Mopoja ne on kaikki... :cry:
Ei enää Alfaa... eipä

porinfirina
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

Jos oktaaneista puhutaan, niin muistaisin että silloin kun lyijylliset bensiinit olivat poistumassa, niin tm tai joku muu lehti testasi Shell:in 98 bensan ja sanoivat että siinä oli silloin jo yli 99, lähes 100 oktaania. Eli en tiedä että onko tehty bensalle muuta kuin nostettu hintaa....

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

ja nykyinen nesteen 95 bensa on jonkun testin mukaan yli 98 oktaanista, että en tiedä sitten, itselläni ollut V-POWERISTA pelkästään hyviä kokemusksia, vetää alakierroksilla paremmin ja kävelyvauhdilla ajaessa nykiminen vähentyi huomattavasti!

suosittelen kyllä komeilemaan 8)

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

3.0 GTV:ssä en ainakaan huomannut mitään ihmeellistä, kun tankkasin ko. pensaa.. käy ehkä nätimpää tyhjäkäyntiä tai sit se vaan tuntuu siltä.. :)
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Hieman vanhemmista kulkupeleistä 75 Turbo hyötyisi tästä Shellin bensasta. Kuulemma tuo bensa myös puhdistaa moottoria joten ehkä satunnaisesti voisi käyttää. Muutoin esim. kaasari-75 ei taida hyötyä mitenkään vaikka siltä tuntuisikin. Voisi tietysti säätää koko auton väh. 98:lle.

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

En ole muuta vaikutusta huomannut kuin että isolla vaihteella matalilla kierroksilla ei venttiilit nakuta yhtään... muuten toimii ihan samalla tavalla kuin Nesteen 95...

Avatar
Fangio
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:25
Car(s): ex-Alfa: 159 2.2 jts, nykyinen 159 2.4 jtdm Garretin turboversio
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fangio »

Enpä huomannut mainittavaa eroa 95een. Kulutus kyllä nousi v-powerilla, johtuikos Ferrari -fiiliksestä...

Kulkupuolella Alfani yhtä laiska (tai pirteä, ihan miten halutaan) kuin 95lla. Tankkaan jatkossa muutaman sentin halvemmalla, en siirry käyttämään v-poweria.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

K kirjoitti:Hieman vanhemmista kulkupeleistä 75 Turbo hyötyisi tästä Shellin bensasta. Kuulemma tuo bensa myös puhdistaa moottoria joten ehkä satunnaisesti voisi käyttää. Muutoin esim. kaasari-75 ei taida hyötyä mitenkään vaikka siltä tuntuisikin. Voisi tietysti säätää koko auton väh. 98:lle.
juuri äsken jutellessani miehen kanssa joka harrastaa kaikenmoisia karting härveleitä kehui samaa, että konetta purkaessa huomaa eron karting auton moottorissa käyttämällä V-POWERIA, kuulemma on paljon puhtaammat paikat kuin normi bensalla, että kait siinä jotakin järkeä on siinä mainoksessa että puhdistaa moottoria, vaikka en itse siihen uskokkaan!!!

samainen kaveri innostui kehumaan vielä että V-POWERia käyttäessä eron huomaa jopa sekuntikellossa :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

En tiedä olisiko meikäläisellä mustempi pakoputki V-powerin jälkeen. Ennen se oli tumman harmaa, mutta rääkättyäni autoa radalla V-powerit tankissa näytti putki vanhan dieselin rööriltä.

Radalta palatessani kone nikotteli aina kaasua painaessa tyhjäkäynnin tuntumassa, mutta ei tee sitä enää. Koneella ajettu 3000 km ja siitäkin kolmen ratapäivän verran suljetulla alueella, joten karstaa ei taida olla.

Mutta koska mylly nakuttaa satunnaisesti huippukierroksilla, ajan V-powerilla, eihän sitä ikinä tiedä vaikka 1 oktaani auttaa. Ihan iloisesti se kone nyt käy, cruisailen kaupungissa 5-vaihteella tyhjäkäynnillä kaasuun koskematta ja vaihdan kiihdyttäessä ykköseltä neloselle ettei käsi väsy.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

KauGoH oliko ne karting koneet 2-tahtikoneita? Uteliaisuuteni heräsi .

atra
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Tammi 2005, 14:55
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja atra »

Ralliharrastajalta kuultua ....
Mitsu penkissä ensin vanhoilla bensoilla ja tulokset ylös. Tankki tyhjäksi ja uudet sisään. Säätöyrityksistä huolimatta 2 kW vähemmän. Tiedossa ei ole mitä tuo ensimmäinen 'löpö' oli.
Eli ei kuulma toimi ainaskaan ahdetussa.
: 156 V6 -04, mopot Ducati 999 ja ST4S

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

atra kirjoitti:Eli ei kuulma toimi ainaskaan ahdetussa.
Fifth Gearin vertailussa toimi. Siellä oli yhteenvetona, että tuo lisää tehoa, jos auto osaa paremman bensan hyödyntää.
Vertailussa oli muistaakseni Clio, Golf GTI, Impreza WRX vai mikä lie.
Cliossa ei vaikutusta, Golfissa ja Imprezassa tuli lisää tehoa.
VMP

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Joopase joo... lisäainepaketeilla bensoihin saadaan kyllä erilaisia puhdistavia, voitelevia yms. ominaisuuksia.

Oktaaniluvun nostosta hyötyvät vain ne autot joissa korkean viritysasteen vuoksi moottorin tehoja ja vääntöä rajoitetaan nakutustunnistimella (sytytyksen ajoitus ja polttoaineen syöttö sekä ahdetuissa ahtopaine) ja joissa moottorin ohjaus käyttää hyväkseen polttoaineen korkeamman "nakutuksen kestävyyden" säätäessään em. muuttujia.

Vapaastihengittävissä vakiomoottoreissa moottorin puristussuhde, ajoitus ja ruiskutus on nykyään yleensä laskettu 95 oktaanisen polttoaineen mukaiseksi, jotta vältyttäisiin nakutukselta ja moottorivaurioilta. Jos moottorin ohjaus huomioi korkeamman oktaanimäärän ja muuttaa säätöarvoja saadaan koneesta lisää vääntöä ja tehoa, muuten (pääsääntöisesti) ei.

Turboissa ahtopainetta ohjataan useinmiten juuri nakutuksen mukaan eli hyvälaatuisella korkeaoktaanisella polttoaineella tehoa ja vääntöä saadaan useimmista koneista lisää.

Esim. 75 TS moottorin ohjausjärjestelmässä on erillinen kytkin josta voidaan valita käytetäänkö 95 vai 98 oktaanista polttoainetta, jolloin moottorin ohjausjärjestelmä osaa hyödyntää korkeamman oktaanimäärän mahdollistamat sytytys- ja ruiskutusarvot.
TPP

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

mattijus kirjoitti:Fifth Gearin vertailussa toimi. Siellä oli yhteenvetona, että tuo lisää tehoa, jos auto osaa paremman bensan hyödyntää.
Vertailussa oli muistaakseni Clio, Golf GTI, Impreza WRX vai mikä lie.
Cliossa ei vaikutusta, Golfissa ja Imprezassa tuli lisää tehoa.
Ja siitä WRX STI:stä tais löytyä tavalliseen 98E:n verrattuna tehoa lisää peräti 18 hv. (En nyt vaan löytänyt sitä artikkelia mistään. Olihan se testi jossain sivuilla luettavissa.)

Niin ja taitaa nuo kaikki suomen N-ryhmän mitsut olla säädetty "kisabensalle" joten en yhtään ihmettele jos ei tavallisella pumppubensalla saa enempää tehoa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Näyttää V-Power toimivan ainakin Ferrarin F1:ssä. 8)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Näyttää V-Power toimivan ainakin Ferrarin F1:ssä. 8)
Jooo o , ois Kiminkin pitänyt tankata shellillä.

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »


Avatar
Boyracer
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2005, 00:40
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boyracer »

Oma ämmä kulki V powerilla 690 km tankillisella matka-ajossa kun normi 98:lla on mennyt noin 660 km. Tehoissa tai käynnissä en huomannut mitään eroa kun en koskaan polje lämä tiskissä.

Ehkä se kulutus oli hiukan pienempi mutta vaikea sanoa varmasti, yksi kunnon ohituskiihdytys haukkaa bensamäärän jolla pääsisi muuten kymmeniä kilometrejä tasaisella nopeudella.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Tommo kirjoitti:Ja seuraavaksi asetonia tankkiin:
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskuste ... 770&page=1
Toi asetoni ja ksyleeni alko kuulostaa aika hurjalta tosin pitoisuus on tosi pieni. En silti kokeilis. Yleensä tankannu St1 tai tebiksen löpöjä. Turussa käydessäni tuli vastaan kaarinassa halpa Esson kylmäasema. Pistin tankillisen sitä ja tuntui että pilttuuseen olisi palannut jostain 20 hepoa vaikka olikin lämmin ilma lauantaina jolloin yleensä motti ollut vähän rauhallisempi.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tännepäin ei ole edes tulossa V-poweria aika outoa näin paikallisella Shellillä kertoilivat. No, tänään tuli tankattua V-poweria. Hemmetti Viitasaareltakin sitä saa, mutta ei Joensuusta. Muukkosella tuli käytyä ohjelman muutoksessa. Aikamoinen reissu aikaisin aamusta menoksi ja vielä takaisin iltapäivällä.

Linkki jolla voi hakea vaikka se asema josta saa V-power:
http://shellservice.dk/stations_fi/search.asp
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Dobber kirjoitti:Tännepäin ei ole edes tulossa V-poweria aika outoa näin paikallisella
Jos ei sitä tuoda kuin tiettyihin varastoihin niin sen takia sitä ei varmaan saa.

Aralin 100 oktaaninen DTM bensa tuntui ainakin kolme miehen takapuolessa New Beetle Abt:ssa :-D

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

putkenpään puhtaus

Viesti Kirjoittaja JST »

itseasiassa itsekin juhannuksesta lähtien v-poweria tankanneena ihmettelin takaputken (sisäreuna lähinnä) tummuutta ? En tiedä johtuiko vaan siitä, että edellisestä pesusta oli enemmän aikaa vai mistä. Painepesurilla lähti kuitenkin puhtaaksi.

Voisiko olla tosiaan noin että roiskii putkesta ulos vanhat rähmät :wink:

G.TV
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Elo 2005, 20:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja G.TV »

Mittailkaapas nyt sitä kulutusta niillä hienoilla ajotietokoneilla, niin saadaan eroo 95E ja V-Powerin välille. Nyt kun lomat on taas useimmilla ohi ja arkinen ajo alkanut, niin olis hyvä mittailla. En halua tietää mitään puolentankin kokeilu juttua, vaan 5-10 tankin keskiarvoa 95E vastaan V-Power.
Kyllähän me tietysti imago syistä sitä ostetaan, mut vois perustella kavereille joilla ei ole alfaa tai ferraria. Ainiin ne onkin vaan työkavareita. no kuitenkin!

Entä onko alfan koneilla mitään edellytyksiä hyödyntää korkeampaa oktaanilukua?

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mä huomasin vain, että mun lompakko tyhjenty nyt paljon nopeammin... :evil:
Nothing beats cubic inch

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

www.shell.fi Nyt alkoi näköjään alennuskampanja...
Ei liene mennyt kovin hyvin kaupaksi?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tai sitten uskotaan tuotteeseen ja yritetään saada kuluttajatkin kokeilemaan ja uskomaan. Ehkä monella ollut mielessä että vois kokeilla mutta kun maksaa...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

pitääkin ruveta käymään tiistaisin tankilla syyskuussa :P

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tänään oli tarkotus käydä pistään tankki täyteen, mutta odotetaanpa tiistaihin. Kiitos tiedosta ;)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuntuu ettei monikaan tiedä että autoon VOI tankata muutakin kuin 95:sta jota manuaalit ja myyjät suosittelee!

ja tuntuu siltä kuin tuo V-power nimike olisi vaan hämäys sika kalliin hinnan peittämiseen ... monetkaan ihmiset ei ole valmiita maksamaan ekstraa siitä että auto (väitetysti) käy paremmin yms....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

omassa vekottimessa (jossa on siis ilmeisesti jotain vikaa kun ei kulje kunnolla) tämän bensan tankkaus kohensi kulkua hetkeksi kummasti, mutta hiljalleen ollaan palattua taas arkeen...:-(

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tulipa totakin kokeiltua,ei minkäänlaista hyötyä v6turbossa.Autolle maistuu toi v-poweri yhtä hyvin kuin 98 8)

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

hyvää nestettä se on halpaakin vielä ainakin yhden kuukauden tiistait. ei kun tullinpuomin shellille (saikohan täällä mainostaa omaa kantapaikkaa) (?)

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Ääh, poarhaiten saa potkua (ainakin sen tunnetta) kun vuokraa Pekkaniskalta henkilönostimen ja ajelee se perässä pari tuntia kaupungilla ja sitten jättää sen pihaan. Voin taata että sen jälkeen auto tuntuu lähtevän paljon rivakammin... :lol:

No, ei se ehkä ainakaan halvempaa ole kuin V-powerilla ajaminen. Mutta tosissaan mulla on ollut samoja kokemuksia että ensin auto tuntuu tuolal Ferrari pensalla lähtevän hyvin, sitten se jotenkin tottuu siihen ja palautuu entiselleen. Vai tottuisko siihen ite? :crazyeyes:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Anthon kirjoitti:Mutta tosissaan mulla on ollut samoja kokemuksia että ensin auto tuntuu tuolal Ferrari pensalla lähtevän hyvin, sitten se jotenkin tottuu siihen ja palautuu entiselleen. Vai tottuisko siihen ite? :crazyeyes:
Omakeksimää teoriaa V-Powerista: Alun tehonlisäys johtuu siitä, että kone käy liian rikkaalla seoksella, koska on tottunut syömään ysivitosta. V-Power kuitenkin kai palaa tätä paremmin. Hetken päästä ECU huomaa tämän ja laihentaa seoksen taas mahdollisimman puhtaasti palavaksi, jolloin tehon puolesta palataan siihen, mistä lähdettiinkin. Todelliseen tehonlisäykseen tarvittaisiin sitten sitä sytytysennakon muuttamista. Voisiko kuitenkin polttoaineen kulutus vähentyä?

Tämä on siis täysin amatöörin höpinää. :) Tuli vain mieleen tuossa omia lambda-anturiongelmia pohtiessa.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kuulostaa toiselle amatöörille ihan loogiselta :shock:

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Sopivasti osuin tankille nyt tiistaina kun
V-Poweri on ysivitosen hinnassa.
Ei se ainakaan huonommin vedä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Tankattu on nyt pelkästään V-voimaa useampi tankki putkeen ja itse väittäisin että eroa on. Paljon pirteämmältä tuntuu, mutta starttauksen kanssa on kummaa ongelmaa välillä, mikä tuli kera V-powerin, voipi tietysti olla jokin aivan muukin juttu. Tein joskus niinkin että tankkasin eka V-Poweria pari tankkia ja sitten vaihdoin pakosta 95 okt. ja sen jälkeen auton käynti muuttui ihan kummaksi... :shock: Homma korjaantui taas entiselleen jonkin ajan kuluttua kun tankkasi V-poweria. Ilmeisesti auto addiktoitu jo tuolle uudelle oktaaniluvulle :lol:

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

En menisi liputtamaan lisähevosten puolesta mutta
tiettyä tasaisempaa käyntiä ja vääntöä havaittavissa..
aamuruuhkan ryömittämisen perusteella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kukahan sen selvittäisi, että osaako tuo Alfan mylly säätää sitä sytytyksen ajoitusta vai ei.

Ilmeisesti siis ainakin polttoaineen oktaaniluvun pienentyessä ECU huomaa nakutuksen ja osaa myöhäistää sytytystä. Saman luulisi aivan yhtä hyvin toimivan toisinkin päin korkeampioktaaniseen polttoaineeseen siirryttäessä. Vai onko sytytyskartoissa jonkunlaiset ysivitoselle säädetyt kattoarvot, joita ei voi ylittää? :?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eikös tuo sytytyksen ajoitus ole juuri nakutuksen tunnistin. Eli jos kone nakuttaa niin sytytyksen ajoitusta säädetään.
Sehän löytyy kyllä uudemmista alfoista, niinkuin varmaan joka ikisestä autosta nykyään.

Olenko nyt ihan pihalla :roll:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Epezi kirjoitti:Eikös tuo sytytyksen ajoitus ole juuri nakutuksen tunnistin. Eli jos kone nakuttaa niin sytytyksen ajoitusta säädetään.
Sehän löytyy kyllä uudemmista alfoista, niinkuin varmaan joka ikisestä autosta nykyään.
Niin, sitä juuri hainkin, joskin päinvastaisella ajatusmallilla: sytytystä säädetään aikaisemmaksi, kunnes nakuttaa. Ei kai sille mitään varsinaista estettä olisi. Täällä vaan on ollut puhetta siitä, ettei esim. 156 V6 osaa hyödyntää V-Powerin ominaisuuksia. Nyt faktaa pöytään! :)

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Pablo Honey kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Eikös tuo sytytyksen ajoitus ole juuri nakutuksen tunnistin. Eli jos kone nakuttaa niin sytytyksen ajoitusta säädetään.
Sehän löytyy kyllä uudemmista alfoista, niinkuin varmaan joka ikisestä autosta nykyään.
Niin, sitä juuri hainkin, joskin päinvastaisella ajatusmallilla: sytytystä säädetään aikaisemmaksi, kunnes nakuttaa. Ei kai sille mitään varsinaista estettä olisi. Täällä vaan on ollut puhetta siitä, ettei esim. 156 V6 osaa hyödyntää V-Powerin ominaisuuksia. Nyt faktaa pöytään! :)
Ei ole faktaa, mutta kokemuksena V-powerin ja muiden laatujen sekakaytöstä:

- V-power muuttaa v6 äänen möreämmäksi/paksummaksi/karheammaksi
- V-powerilla tuntuu että alavääntö on parempi (1500-3000 kierrosta)
- normaalilla 95:llä tuntuu että kiihtyy kuitenkin paremmin/kevyemmin (3000-7000 kierrosta).
- normaalin 98:n ja V-powerin ero on oikeastaan vain soundissa.
- V-power mustaa pakoputken sisäpuolta hieman.

Siis: jotenkin tuntuu että ainakin mun v6 toimii kokonaisuutena mukavammin V-powerilla mutta jostain syystä tuntuu myös että se ei ole ihan niin ärhäkkä/nopea reagoimaan kuin Nesteen 95:llä (mutta vetää paremmin).

Voikohan sen sekavammin sanoa? :)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Itse nyt tankannut pari tankkia v-poweria ( n. 1,20€/l ) . Eroa 95:seen , tuntuu että pakoäänet ovat hieman muuttuneet ja ehkä vetää ihan hitusen paremmin . Ja esim. jos ajaa kauan tasakaasulla ja risteyksen jälkeen kakkosella punarajalle niin peilistä näkee paksun valkoisen savuverhon ja putken pää on aika musta . Voisiko olla että oikeasti lähtee karstat liikkeelle koneesta kun eikö tuossa ole jotain puhdistavaa lisäainetta ?

Edit: Ja tässähän on nakutus tunnistin ja tuo imunokana ajoitus , eli jos niitten avulla "lisävoiman" voi tuntea . En sitten tiedä

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jos kerran V-Power tuntuu vaikuttavan, niin koittakaahan tällaistakin:
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=1061
Jos pistää koko pöntön 60-litraan, niin tulee 98:sta 104 oktaanista, tai puoli pönttöä, niin tulee 101.. Jostain luin että V-Powerin keskimääräinen oktaaniluku olisi ollut 99,7.
Kimmo

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Taitaa kaikki autot hyödyntää v-poweria koska ainakin jalostamolla istuskellessa juttelin yhden shellin kaverin kanssa. Niin kertoi että sitoo paremmin ilmaa ja sitä kautta tulisi parempi palo tuolos --> "tehon nousu"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ai, mä kun luulin että kyse on ennemminkin uskon asioista näissä vapareissa :lol:
Kimmo

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ja jo ihan vaan vittuilun vuoksi voisin tähän
kertoa mihin lopputulemaan ST-Motorsin
dynottaja tuli vertailtuaan 98/99 -oktaaneja.
Parhaan A-ryhmän Mitsusta saatiin 1hp enemmän
tehoa kun käytettiin...98:ia.
:P
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

silverine kirjoitti:Ja jo ihan vaan vittuilun vuoksi voisin tähän
kertoa mihin lopputulemaan ST-Motorsin
dynottaja tuli vertailtuaan 98/99 -oktaaneja.
Parhaan A-ryhmän Mitsusta saatiin 1hp enemmän
tehoa kun käytettiin...98:ia.
:P
Niimpä mutta hyvä siitä on hintaa ottaa että kehutaan tehon nousulla.. Onhan tuokin sitä "tehon nousua" ei ainakaan laske. Se että mitä tolla hepalla tekee niin on taas sitten eri asia.. :P

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Englannissa on kaupan myös pewer dieseleitä. Testasivat, ja tuloksena muutama heppa lisää tehoa TD:llä. Samassa ohjelmassa testasivat aikoinaan myös V-powerit ja sama tulos.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin