156 V6 ja tehot ja spoileri

Alfoista

Valvoja: Moderators

Johtaja B.

156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja Johtaja B. »

Onko täällä tietoo mitä ne tehot OIKEESTI käytännössä kasvaa ku tollaseen V6:seen laittaa Novitecin putkiston katista taakseppäin?
Ku ne niin kovasti Auto Milanossa väitii että 16.8 HV!!!! Ei kai se vakioputken loppu katista taakseppäin niin paljoo ahdista...

Nii ja mitäs täällä tykätään Cadamuron korisarjasta tai lähinnä takaspoilerista joka löytyy sivuilta www.autovarusteet.com ja sieltä alfa korisarjat. Ja siellä on sitte semmonen punanen astetta tyylikkäämpi alfa...
Mielipiteitä???!!
Ps: Semmonen korisarja kohta tilauksessa...

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Kun kerran kysyt, niin: älä ihmeessä hyvä Johtaja pilaa kaunista Alfaasi noilla muovipalasilla!!!!

Kauneus on katsojan silmissä, mutta minun silmiin koskee kun noita kattoo. Ehkä ne on IRL parempia kuin kuvissa?!

Sorry.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos muovia aletaan ripustamaan niin Kristerin ex-auto oli kyllä siitä parhaimmasta päästä. Mutta eikös ole tylsää tehdä samanlainen.. :roll:

Lisää kuvia Kristerin autosta on muuten sekä ennen että jälkeen alfagallery.tk ja sieltä 156 osastolla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Johtaja B. kirjoitti:Nii ja mitäs täällä tykätään Cadamuron korisarjasta tai lähinnä takaspoilerista joka löytyy sivuilta www.autovarusteet.com ja sieltä alfa korisarjat. Ja siellä on sitte semmonen punanen astetta tyylikkäämpi alfa...
Mielipiteitä???!!
Minusta tuo megasiipi on varsinkin helmattomassa autossa kamalan näköinen, näyttää ihan ostoskärryn kahvalta :shock: Ja tuo linkin punainen auto oli jotain käsittämätöntä... Tämä ei missään nimessä hyvässä mielessä. Kristerin auto oli todella paljon paremman näköinen.

Jos nyt muovia pitää laittaa niin mieluummin sitten jotain hyvin mietoa, 156:n elegantit muodot menevät mielestäni herkästi pilalle jos niitä aletaan jälkiasennuskuidunkappaleilla sorvaamaan.

Jokainen saa tietty omaa autoaan rakentaa niin kuin tykkää, mutta kun nyt mielipidettä kysyit...
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja V6 »

Johtaja B. kirjoitti:Onko täällä tietoo mitä ne tehot OIKEESTI käytännössä kasvaa ku tollaseen V6:seen laittaa Novitecin putkiston katista taakseppäin?
Ku ne niin kovasti Auto Milanossa väitii että 16.8 HV!!!! Ei kai se vakioputken loppu katista taakseppäin niin paljoo ahdista...

Nii ja mitäs täällä tykätään Cadamuron korisarjasta tai lähinnä takaspoilerista joka löytyy sivuilta www.autovarusteet.com ja sieltä alfa korisarjat. Ja siellä on sitte semmonen punanen astetta tyylikkäämpi alfa...
Mielipiteitä???!!
Ps: Semmonen korisarja kohta tilauksessa...

minusta tuohon riittää helmasarja ja se on siinä, jos spoileria ehdottomasti
tarvitsee :) niin joku pienempi.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Niin ja se putki nyt tuskin auttaa mitään yksikseen. Mutta taas kerran BSTR lainatakseni "kokonaisvaikutus" on se mitä kannattee lähtä hakeen.

Ajele T.Muukkoselle ja laitatuta chippi, putkisto ja ilmanottopuolelle CDA-kitti (carbon direct air kit). Eli chipillä vähäsen tehoa ja enemmän kuin vähän vääntöä, CDA:lla kylmää ilmaa pienellä ahtopaineella syylärin edestä, pakari sit poistaa kaiken vapaammin sekä antaa soundit. 25 hv lisää tai enemmän.

Kyllä mulle ainakin riitti noi muutokset. Tehoja on enemmän ja kone on kierrosherkkä. Hieman se tuntuu nyt tunnottomalta, mutta ku kyttää kylmästi nopeusmittaria niin se kelaa vain 10 km/t vähemmän kuin vakio Alfa 156 V6 2.5 3:n kilometrin kiihdytyksen jälkeen suoralla jolle kojotin 160km/t alkunopeudella.

Eli jos samat temput tekis V6:lle, niin kaippa V6 sais kulkeen about 230 km/h kitkarenkailla. Kesärenkailla ehkäpä 240 km/h??? Puhun sit todellisista nopeuksista, mittarithan saattaa näyttää vaikka 245-250 km/h

Mul ainakin tippui huiput 10km/t heti ku vaihdoin Hankookin kitkat. Olen tuossa laskelmassa ottanut huomioon, että kesäkieseillä mittari valehteli +3 ja kitkoilla +5. Seuraavissa kesäkieseissä pitäs olla +10 ylimääräistä mittarissa, mutta tuleepa sitten ajettua taloudellisesti ja mummojenkin mielestä sievästi.

Nyt vaan keskittys Alfan hyvien ajo-ominaisuuksien parantamiseen. Ai mitenkö? Vähän tuentaa ja superkevyet vanteet kunnon Falkkeneilla. Vakioiskarit tuntuu niin hyviltä, että en lähe niitä vaihtaan koneihin... ehkäpä vuoden parin päästä. Hieman tietty ne on pehmeet, mutta oikeestaa saavat ollakkin koska mad.jouset kovensivat alustaa.

Muukkosella toi kokonaisuus tulee maksaan arviolta: 500€ putki, 350€ ilmanotto, 400€ chippi. Varmaan antaa kok.alennusta ja 1200€ koko homma. Tietty jos ottaa huollon samaan, niin vieläkin edukkaampaa.

Ite ainakin kärrään tästä lähtien aina Muukkoselle, koska siel asennukset tehdään Alfaa kunnioittaen ja ei ole moittimista. Sit ku siel käy useammin niin alkaa alennuksetkin toimiin. En taho mitenkään hekumoida taikka mainostaa sen kummemmin, totean vaan että Rune ymmärtää hommat ja tekee asiat niin kuin pitääkin. Sekä pitää tiukasti kiinni siittä, että ruokatunti on 45 min.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Skyhorse kirjoitti:superkevyet vanteet kunnon Falkkeneilla
Mitkä vanteet oot laittamassa kun puhut superkevyistä? Kerro sitten kokemuksia Falkenista, mikä malli on muuten kyseessä? Itse mietin samoja sitten/jos kun on varaa ostaa uudet vanteet (kevyet myös ;) )

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Eikös ainakin newsseissä monet vannoneet OZ:n Superleggeroitten nimeen?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Annappa sitten mielipiteesi noista??? Koko setti hintaan 1680€

Kevyet ne ainakin on kun kattelin jostain paikasta niiden painoa ja olivat vertailussa ihan hyvissä asetelmissa. Toki oikeat racing vanteet on paljon kevyemmät, mutta ne onkin sit tehty jostain muusta kuin alumiinista ja maksaa painonsa verran kultaa.

Kosei RT Double Racer 17x7
http://www.konig.fi/konig?action=wheel& ... ID=3&WID=7

Falken FK-451 215/40/R17
http://www.falkentire.com/html/products/grbfk451/#

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja tv »

Skyhorse kirjoitti:Annappa sitten mielipiteesi noista??? Koko setti hintaan 1680€
Jos saan minäkin oman mielipiteeni antaa niin jotenkin nuo eivät ole omaan silmääni kauhean alfamaiset. Ensimmäisistä ainakin sen keskiölogon korvaisin jollain.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Leggareitako

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

tv kirjoitti:Eikös ainakin newsseissä monet vannoneet OZ:n Superleggeroitten nimeen?
Leggarit ei oikeen mielyttäny silmää. Liian tavalliset, niitä näkee joka DX:ssä. No mutta mää muutenkin tykkään aina aivan eri asioista kuin muut. Makuasiahan se on ihan puhtaasti.

Musta ainakin alla oleva kuva säväytti, kun siin titanium lookkiset Koseit. Onko ne muka rumat?

http://217.136.242.145/foto/auto/mgzr.JPG

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

tv kirjoitti:Eikös ainakin newsseissä monet vannoneet OZ:n Superleggeroitten nimeen?
Joo perkuleen kevyet. Garrett meni jo ostamaan joten joutui etsimään jotain muuta. Painoa muuten 7kg 17" vanne kun normaali 17" painaa about 11kg. Ja jos kilo jousittamatonta vastaa 14 kg autossa niin jokainen voi laskea että kyllä sillä on eroa.. (huom. luettu yhden vannevalmistajan sivuilta, taisi olla vielä jenkki :mrgreen: )

Skyhorse: Ei yhtään paha. Mitään painoa en vanteille löytäny mutta tuskin ne nyt mahdottomia painaa, sen verran siron näköiset. Mistä meinasit ostaa ja paljon tulee renkaille hintaa? Itse kyselin juuri samaa kokoa ja Islassa niillä oli hintaa 550e jos ostaa vanteet samalla. Mallia en tiedä mutta tuskin olivat ZE-512 vai mikä se uusi malli oli, lienee kuitenkin kalliimpi.

Miksi muuten olet yhtäkkiä noin pientä rengasta ostamassa? eikös sulla ollut 235/45 maastonakit aikaisemmin ja nyt 215/40, aikamoinen heitto :shock:

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

tv kirjoitti: Jos saan minäkin oman mielipiteeni antaa niin jotenkin nuo eivät ole omaan silmääni kauhean alfamaiset. Ensimmäisistä ainakin sen keskiölogon korvaisin jollain.
Periaatteessa siin on kaksi kovaa merkkiä yhdessä, niin pitää katsoa että lähtiskös niitä peitteleen.

Vaikka puhutaankin japsimerkistä, niin taitaapi koseit olla parhainta laadullista kamaa mitä vannemarkkinoilta saa? Samaa kastia kuin Kensei joka tulee saksasta muistaakseni. Team Dynamicsin lukisin ainakin joidenkin mallien osalta samaan kastiin.

Millä ne sit peittäs? En ainakaan niitä joka marketista löytyviä Alfa logoisia tarroja kelpuuta, keräävät viel kosteutta allensa ja syövyttävät Koseit.

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Leggareitako

Viesti Kirjoittaja tv »

Skyhorse kirjoitti:Musta ainakin alla oleva kuva säväytti, kun siin titanium lookkiset Koseit. Onko ne muka rumat?
http://217.136.242.145/foto/auto/mgzr.JPG
Voisivat olla 147:aan aika räyhäkkäät, varsinkin kun sullahan taisi pientä spoileria ja helmaa?
156:een en ehkä laittaisi.
Paljos hintaa moisilla?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Prkl kaverit puhuu niin perkeleesti että uusia viestejä tulee kaksikin ennenkuin saan omani kirjoitettua :crazyeyes:

Superleggeroita nyt ei ihan dexteristä löydy mutta suht yleiset kuitenkin koska ovat niin halvat verrattuna siihen miten kevyet ovat.

Team Dynamics Racingin vanteita olen itse ostamassa, tai sitten kilon painavemmat Oz Superturissimot. Ja kuten Skyhorsekin niin erilaisuuden nimissä vanteet tulevat olemaan VALKOISET.

Nyt saa haukkua.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Hinta

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Koko setti hintaan 1680€

Ouluun toimitettuna alle nakattavassa kunnossa.

Ei oo helmaa ja en laita. Mietin sitä asiaa ekaks 6 kk ja lopulta päätin, että ei ei mitään muovinpalasia enään.

Rauta kyllä kelpaa ja mieluiten jousien maastoon sekä pellin alle.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

TOSISSAAN???

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Rolle kirjoitti:Prkl kaverit puhuu niin perkeleesti että uusia viestejä tulee kaksikin ennenkuin saan omani kirjoitettua :crazyeyes:

Superleggeroita nyt ei ihan dexteristä löydy mutta suht yleiset kuitenkin koska ovat niin halvat verrattuna siihen miten kevyet ovat.

Team Dynamics Racingin vanteita olen itse ostamassa, tai sitten kilon painavemmat Oz Superturissimot. Ja kuten Skyhorsekin niin erilaisuuden nimissä vanteet tulevat olemaan VALKOISET.

Nyt saa haukkua.
Ookko nää ihan pöpi!!!

Valkoiset??? Toivottavasti edes valkoiseen autoon.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Rolle kirjoitti: Superleggeroita nyt ei ihan dexteristä löydy mutta suht yleiset kuitenkin koska ovat niin halvat verrattuna siihen miten kevyet ovat.

Team Dynamics Racingin vanteita olen itse ostamassa, tai sitten kilon painavemmat Oz Superturissimot.
Ku aletaan puhuun noista laatuvanteista, niin ei tarvi ku vähän vinkata valmistajaan ma malliin päin niin muistaa heti, että minkä malliset ne on.

Eli taitaapi Alfistit katella aika pitkälti samoja vannesivuja ja nettailla samojen valmistajien sivuilla :)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Hinta

Viesti Kirjoittaja tv »

Skyhorse kirjoitti: Rauta kyllä kelpaa ja mieluiten jousien maastoon sekä pellin alle.
Harmittaa vähän kun ei tullut kallistuksenvakaajia laitatettua silloin samalla hankin Novitecin iskarit, olisi voinut tuoda vielä tarkkuutta lisää. Väittivät vaan Automilanossa tuolloin että tukivarret eivät yleensä kestä irroitusta (ruostuvat?) vaan menevät poikki tuossa toimenpiteessä, ei sitten huvittanut maksaa ylimääräistä niistä enää.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Re: TOSISSAAN???

Viesti Kirjoittaja tv »

Skyhorse kirjoitti:Ookko nää ihan pöpi!!!
Valkoiset??? Toivottavasti edes valkoiseen autoon.
Punaiseenhan nuo sopivat todella hyvin.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: TOSISSAAN???

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Skyhorse kirjoitti:Ookko nää ihan pöpi!!!

Valkoiset??? Toivottavasti edes valkoiseen autoon.
En ole ikinä väittäny olevani kovinkaan fiksu :roll:

Siinä Chubsterin photoshoppaamat leggerat.

Kuva

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Nätti

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

No sehän on nätti... :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Skyhorse kirjoitti:Vaikka puhutaankin japsimerkistä, niin taitaapi koseit olla parhainta laadullista kamaa mitä vannemarkkinoilta saa? Samaa kastia kuin Kensei joka tulee saksasta muistaakseni. Team Dynamicsin lukisin ainakin joidenkin mallien osalta samaan kastiin.
Joo minäkin kuvittelin Koseita suht laadukkaaksi valssiksi, olihan se ainakin ennen Königin listoilla ja siellä eivät taida ihan halvinta shittiä myydä. Sitten kun tilasin omaan autooni Kosei Sniperit ja tutkin valulaatua, niin eipä voi kehua.

Ei sillä että asialla olisi mitään merkitystä, rillat eivät koskaan ole niin puhtaat että pienet valuvirheet näkyisivät. Ajattelin vaan, että jos nuo ovat hienoa työtä, niin mitkä mahtavat olla huonoa? :crazyeyes:
- Epäkelpokeräilijä -

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

http://www.steelduck.com/public/alfa/alfa07.htm

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Täysin noviisina olin ajatellut laittaa "pelkästään ulkonäön vuoksi" tulevaan 156 2.5 v6:seen 17" Alession Eurot.

Eli tälläiset:

Kuva

Onko nuo sitten ihan "hanurista"?
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

steelduck kirjoitti:Täysin noviisina olin ajatellut laittaa "pelkästään ulkonäön vuoksi" tulevaan 156 2.5 v6:seen 17" Alession Eurot.

Eli tälläiset: http://www.steelduck.com/public/alfa/alfa07.htm

Onko nuo sitten ihan "hanurista"?
Alessiot ovat olleet erittäin suosittuja enkä ole juuri haukkuja kuullut joten varmaan hinta/laatusuhteeltaan parhaimpia valintoja. Ulkonäköhän on aina makuasia joten niistä en jaksa kommentoida ellet erikseen halua :silly:

Täältä kannattaa katsoa hintoja, ovat halvimpia mitä olen nähnyt!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kommentoinpa kuitenkin :shock:

Alession Euro ei ole mielestäni niiin onnistunut malli eikä ole varmaan niin helppo pitämään puhtaana. Alession F1 on hieno ja helppo pitää puhtaana joskin on melkein suora kopio Mille Miglian EVO 5:sta joka on suht tavallinen vanne. On myös satasen kalliimmat kuin Eurot ja Alaskat. Alaska näyttää myös hyvältä, tässä kuva 18" 45mm madalluksella.

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Tuollahan oli gaziljoona vannetta :)

LOL Nyt kun aloin tuijottamaan tuota kuvaa, niin en ole enää yhtään varma sopiiko nuo 156:seen vai pitäisiköhän silti laittaa tälläiset vai tuleeko liian "kolmenkympinkriisiraaseri" :D :

Kuva

Saa kommentoida...

EDIT: Heh... tuli kuva samasta autosta. Meillä on käsinpesijät firman autohallissa jotan puhtaana pito ei ole minun ongelma. :)

Tuonne olen keräille muutaman 156 kuvan: http://www.steelduck.com/public/alfa
Viimeksi muokannut steelduck, 04 Huhti 2003, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jeps Kristerin vanha Alfa, eli sama kuin tuo spolerivehje jonka kuva sullakin oli.

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa tuolta löytyy jonkun verran kuvia.

PS. Tuolla puhtaana pito jutulla oli tarkoitus sanoa hienovaraisesti että ei hyvä :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuleeko auto olemaan vakioalustalla vai millä? Sehän vaikuttaa jonkin verran mitä vannetta laittaa.. Jotku racing vanteet maastoalustalla ei ole kovin hehkee :silly:

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Siihen tulee Delta-autolta Eibachin madallusjouset, jotka kuulemma pudottaa sitä noin 2.5 senttiä.

Talvirenkaille laitan Alfan omat 16" puhelinvalitsin vanteet.
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kullostaa hyvältä, Eibachithan eivät ole saaneet kuin kehuja!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

steelduck kirjoitti:LOL Nyt kun aloin tuijottamaan tuota kuvaa, niin en ole enää yhtään varma sopiiko nuo 156:seen vai pitäisiköhän silti laittaa tälläiset vai tuleeko liian "kolmenkympinkriisiraaseri" :D :
IMHO nuo näyttävät huomattavasti paremmalta kuin ne Alessiot joita ensin ehdotit. Tietysti, kun mulla on vähän samantyyliset :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

No jatkampa tähän samaan aiheeseen.

Nuo vanteet sopiva minun mielestä yksviiskuupaan hyvin. Yksinkertaisen selkeät pienellä puola hässäkällä.

Kori sarjassa on jotain hyvää ja rumaa. ( eri asia erivärisessä Alfassa )

Sisustanväri onkin sitten aivan suolesta ja syvältä.

http://www.storm.com.br/tuningcorner/al ... ender.html

Tuollaiset rinkulat vois myös olla käypäset.

http://www.konigwheels.com/catalog_prod ... &ss_id=202

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Tuossa on Alession Eurot aika rankasti madalletussa 147:ssa.. Ei ne nyt ihan kamalat ole... On tää kyllä vaikeeta :D kohta laitan peltivanteet ... hehe

Kuva

EDIT: LOL tai on toi sittenkin aika "keravatuning"

hehe... tulee mieleen vanha suomalainen iskelmä:" Tuuliviiri rauhaton....." Ei tästä tule mitään :) Pitikin iskeä silmänsä Alfaan...
-Kristian - 156 2.5 V6

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

näyttää nopeasti katsottuna tswn venomeilta :)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Minusta tuo megasiipi on varsinkin helmattomassa autossa kamalan näköinen, näyttää ihan ostoskärryn kahvalta :shock:

Pistetääs vanhaan topicciin kalluppia, kumpi parempi:

tämä:
Kuva

vai tämä:
Kuva

Tuli vaan tosta ostoskärrystä mieleen että kumpi muistuttaa vielä enemmän... :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ehdottomasti tuo Escortti. Siinä on sentään tarroja!!!
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei kumpikaan!! jos nyt täytyy toinen valita niin sit toi escortti.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kumpi onpi parempi, hakata päätään seinään vai lattiaan? :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kumpi onpi parempi, hakata päätään seinään vai lattiaan? :roll:
Sekin riippuu onko lattiassa matto sillä kohdalla tai sattuuko seinässä olemaan nauloja :shock:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tietämättä asiaa olen ihan oikeasti sitä mieltä, että 16,8 hevosvoimaa pelkästään katista taaksepäin vaihtamalla on innokkaan myyntimiehen puhetta. On tainut kehujalta jäädä pakoputken esitteestä lukematta jokin kohta, esim. "With the XXX-chip".

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Seiska5mma kirjoitti:Tietämättä asiaa olen ihan oikeasti sitä mieltä, että 16,8 hevosvoimaa pelkästään katista taaksepäin vaihtamalla on innokkaan myyntimiehen puhetta. On tainut kehujalta jäädä pakoputken esitteestä lukematta jokin kohta, esim. "With the XXX-chip".
Automilanossa Luigihan tuota väitti. Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv. Uskoo ken haluaa... Omasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Maho kirjoitti:
Seiska5mma kirjoitti:Tietämättä asiaa olen ihan oikeasti sitä mieltä, että 16,8 hevosvoimaa pelkästään katista taaksepäin vaihtamalla on innokkaan myyntimiehen puhetta. On tainut kehujalta jäädä pakoputken esitteestä lukematta jokin kohta, esim. "With the XXX-chip".
Automilanossa Luigihan tuota väitti. Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv. Uskoo ken haluaa... Omasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.
Toisaalta kun katsoo tota alkuperästä putkistoo, niin ei se voi olla kyllä ahdistamatta... kun väliputkesta meni vaimennin mulla puhki niin se puski semmosella paineella ilimaa siitä reiästä että tuntu ettei päästä tuu mitään... :roll:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Maho kirjoitti:Automilanossa Luigihan tuota väitti. Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv. Uskoo ken haluaa... Omasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.
0,68hv lisäyksen uskon. :lol:
Mä ainakaan mitään eroa huomannut..
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maho kirjoitti:Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv.
Klassisesti taas dynotettu ensin jossain dynossa ja sitten menty toiseen..
Omasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.
Sittenhän se on ihan sama vaikka olisi tullut 50 heppaa lisää jos sitä ei kuitenkaan sen kummemin huomaa :shock:

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Seiska5mma kirjoitti:Tietämättä asiaa olen ihan oikeasti sitä mieltä, että 16,8 hevosvoimaa pelkästään katista taaksepäin vaihtamalla on innokkaan myyntimiehen puhetta. On tainut kehujalta jäädä pakoputken esitteestä lukematta jokin kohta, esim. "With the XXX-chip".
Kyllä se aik hurjalta kuullostaa mutta kuulin suurin piirtein samanlaisia arvoja Ruotsalaiselta spider omistajalta joka jarrupenkissä oli mitannut 11kW tehonlisäys vaihtmalla putkea. Tosin aika härskit putket kaveri teettikin,
http://www.alfapower.nu/albums/albun78/aaq.jpg
______________________________________

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

steelduck kirjoitti:Tuollahan oli gaziljoona vannetta :)

LOL Nyt kun aloin tuijottamaan tuota kuvaa, niin en ole enää yhtään varma sopiiko nuo 156:seen vai pitäisiköhän silti laittaa tälläiset vai tuleeko liian "kolmenkympinkriisiraaseri" :D :
Kyllä noi ainakin mun silmään sopii. Pisti ihan miettimään :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

niki kirjoitti:Kyllä noi ainakin mun silmään sopii. Pisti ihan miettimään
Juu, Alaskat on hienot, mutta nuo Eurot on vitun rumat, ainakin 156:ssa.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Cuore Sportivo kirjoitti: mutta nuo Eurot on vitun rumat, ainakin 156:ssa.
TÄYSIN samaa mieltä :wink:

Taitavat tosin kaivata vielä sitä alfa-keskiötä.

Repisköhän pölykapseleista irti? :mrgreen:
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kun oli alession vanteista juttua, niin itsellä on Alession Polar (ks. avatar), viime kevään uutuus. Voisihan tuo olla kevyempikin mutta jälki ainakin oli hyvä, mitä nyt omaan silmään näkyi :silly:

Noi Eurot on aivan hirveät!!!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin