Mistä alfasta ko. kone on kotoisin...?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kappa12
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 18:33
Car(s): Fiat 127 x monta
Fiat Bravo jtd
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Mistä alfasta ko. kone on kotoisin...?

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva
Kuva

Mistähän alfasta on tuollainen kone kotoisin(2.0 TC)...:shock:
On kulkeutunut tontille tuollaisenaan... Pitäisi löytää osia ja olisi helpompi jos tietäis mihin niitä etsii...

Tai jos jollain olis tälläinen käyntikuntoinen kone niin voisin olla kiinnostunut...
Mikko Koivusalo
Sahanmäki Motorsport

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Kuva
tuollaisessa nyt ainakinj on samanlainen kone 8)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No moottorin numero avaisi kaiken. Mutta onneksi ennen sitä voi spekuloida. Öljypohjan puolesta tuo on DeDion sarjaa. Jos katsoo virranjakajaa se on kärjetön, termostaattikotelo mallia "uusi" ja ilmansuodatinkotelo on muovinen, johon tulee "levysuodatin" niin väittäisin että vanhin Alfa on Giulietta (vm.83-), Alfettaan ei tainnut ehtiä :? ja sitten on 75:set, tosin tuo venttiilikoppa on ainakin 75:seen hieman "vanhahtava" tai sitten tuota on modernisoitu tai koneen kasaajalla on sattunut vanhaa varastoa kouraan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Tiige
Viestit: 2860
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Voisi olla myös viimeisimmistä Alfetoista. Ainakin vm. 83 Alfetassa oli samat solexin kaasarit, venttiilikoppa, termostaatti ja ilmanputsarin kotelo.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hyväksyn sitten Alfetankin. :wink: Ei ole koskaan noin uuden Alfetan pellin alle tullut katsottua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Ja kaikissa Giulietoissa taitaa olla muovinen ilmanputsari. Ja vuodesta -82 eteenpäin kärjetön sytytys. Eli voi olla jopa -82.

Mutta veikkaisin että joko Giulietta tai Alfetta.

- J

marski
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 20:28
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja marski »

-82 Alfetta sedan ja -83 Alfetta GTV omaavat konehuoneessa moisen padan. Kummassakin on suorakaiteen muotoinen ilmanputsari. Noissa tais olla erona imusarjan ja lohkon välisen tiiviste. Eli jos lähtisin osia etsimään, niin 80-luvun alkupuolen Alfetta. Tietysti koneen numero ylös ja soitto muukkoselle saattais varmistaa asian.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Koneen numero ylös niin voin katsoa kirjasta, mistä on peräisin.

kappa12
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 18:33
Car(s): Fiat 127 x monta
Fiat Bravo jtd
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Katton koneen numeron kun pääsen auton viereen seuraavan kerran...
Mikko Koivusalo
Sahanmäki Motorsport

Vastaa Viestiin