156 v6 vaihteisto
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
156 v6 vaihteisto
Terve!
180 km/h:ssa tulee aika nopsaan lasiin. Laatikko toimii hienosti, mitä nyt aina välillä kylmänä kakkonen tuottaa tuskia. Kytkin on suht kevyt ja toimii ilman tärinää ja tuntuu irroittavan. Vaihdekeppikään ei elä yhtään...
Kuumaksi ajettuna laatikosta kuuluu kakkosvaihteella moottorijarrussa "viuuu viuuu". Onkos tämä normaalia? Ääni häviää aina vedon katkettua. Muilla vaihteilla en ole moista huomannut. Kiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä sivuääntä havaittavissa. Lisäksi tässäkin askissa (kuten 147:ssa) tuntuisi olevan "tietynlaista välystä" moottorijarrun ja kiihdytyksen välillä havaittavissa.
Edit: havaittu moottorin ylätuessa murtuma kumissa. Tällä lienee vaikutusta asiaan...
180 km/h:ssa tulee aika nopsaan lasiin. Laatikko toimii hienosti, mitä nyt aina välillä kylmänä kakkonen tuottaa tuskia. Kytkin on suht kevyt ja toimii ilman tärinää ja tuntuu irroittavan. Vaihdekeppikään ei elä yhtään...
Kuumaksi ajettuna laatikosta kuuluu kakkosvaihteella moottorijarrussa "viuuu viuuu". Onkos tämä normaalia? Ääni häviää aina vedon katkettua. Muilla vaihteilla en ole moista huomannut. Kiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä sivuääntä havaittavissa. Lisäksi tässäkin askissa (kuten 147:ssa) tuntuisi olevan "tietynlaista välystä" moottorijarrun ja kiihdytyksen välillä havaittavissa.
Edit: havaittu moottorin ylätuessa murtuma kumissa. Tällä lienee vaikutusta asiaan...
Viimeksi muokannut Kirkinen, 12 Loka 2006, 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No en tiedä! Kävin taas vetämässä ja eipä tuo sen enempää jurnutellut... Tosin vasemmalta edestä kolahtelee... liekkö syy vakaajan päässä?
Motti alkaa hereillä unestaan. Liekkö ollut karstassa vai mikä lie ollut, mutta nyt tuntuu oikein räjähtävän yläkierroksillä laukkaan...
Motti alkaa hereillä unestaan. Liekkö ollut karstassa vai mikä lie ollut, mutta nyt tuntuu oikein räjähtävän yläkierroksillä laukkaan...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Terve,
kävin ajamassa useammalla 156 V6:sella ennen omani hankintaa. Kaikissa laatikko antoi vähän ääntä moottorijarrutuksella pienillä vaihteella, mielestäni se on aivan normaalia. Ääni ei ollut yhdessäkään yksilössä kova, mutta kuitenkin kuultavissa.
Mun Alfassa laatikko ei tykkää ottaa nelosta ilman välikaasua, jos tiputtaa vaihteen vitoselta tai kutoselta kiihdytystä varten. Pykälä menee kyllä silmään, mutta ilmoittaa siitä pienellä rusahduksella. Tohon olen jo tottunut, eli välikaasu tulee luonnostaan. Samoin kutonen ei mene kovin sulavasti silmään, jos sen vetäisee suoraan vitoselta alas, eli yleensä käytän keppiä keskellä jos vaihdan vitoselta kutoselle. En pidä noita itse vikoina, laatikon öljyt ajattelin vaihdattaa seuraavassa huollossa. Mulla myös keppi tekee sellaista pientä liikettä moottorijarrutuksen ja vedätyksen välissä.
kävin ajamassa useammalla 156 V6:sella ennen omani hankintaa. Kaikissa laatikko antoi vähän ääntä moottorijarrutuksella pienillä vaihteella, mielestäni se on aivan normaalia. Ääni ei ollut yhdessäkään yksilössä kova, mutta kuitenkin kuultavissa.
Mun Alfassa laatikko ei tykkää ottaa nelosta ilman välikaasua, jos tiputtaa vaihteen vitoselta tai kutoselta kiihdytystä varten. Pykälä menee kyllä silmään, mutta ilmoittaa siitä pienellä rusahduksella. Tohon olen jo tottunut, eli välikaasu tulee luonnostaan. Samoin kutonen ei mene kovin sulavasti silmään, jos sen vetäisee suoraan vitoselta alas, eli yleensä käytän keppiä keskellä jos vaihdan vitoselta kutoselle. En pidä noita itse vikoina, laatikon öljyt ajattelin vaihdattaa seuraavassa huollossa. Mulla myös keppi tekee sellaista pientä liikettä moottorijarrutuksen ja vedätyksen välissä.
onko sulla kytkin ihan kunnossa? kyllä tuo kuulostaa ihan vialtaPeltoperkele kirjoitti: Mun Alfassa laatikko ei tykkää ottaa nelosta ilman välikaasua, jos tiputtaa vaihteen vitoselta tai kutoselta kiihdytystä varten. Pykälä menee kyllä silmään, mutta ilmoittaa siitä pienellä rusahduksella. Tohon olen jo tottunut, eli välikaasu tulee luonnostaan.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Kytkin on kunnossa,
perskele, meinaatko vikaa? Tuo on ollut kyllä alusta lähtien, oon autolla ajanut kymppitonnin, eikä se ole mihinkään muuttunut. Noissa kaikissa kokeilemissani pirsseissä laatikoissa oli jotain erikoispiirteitä, ainoastaan yksi auto imaisi kaikki pykälät millä tahansa vauhdilla sisään. Se vaan oli muuten huono yksilö.
Mikähän tuossa voisi olla vialla?
perskele, meinaatko vikaa? Tuo on ollut kyllä alusta lähtien, oon autolla ajanut kymppitonnin, eikä se ole mihinkään muuttunut. Noissa kaikissa kokeilemissani pirsseissä laatikoissa oli jotain erikoispiirteitä, ainoastaan yksi auto imaisi kaikki pykälät millä tahansa vauhdilla sisään. Se vaan oli muuten huono yksilö.
Mikähän tuossa voisi olla vialla?
Ei toi kyllä normaalia ole kuten jo on todettukin.Peltoperkele kirjoitti: Mun Alfassa laatikko ei tykkää ottaa nelosta ilman välikaasua, jos tiputtaa vaihteen vitoselta tai kutoselta kiihdytystä varten. Pykälä menee kyllä silmään, mutta ilmoittaa siitä pienellä rusahduksella. Tohon olen jo tottunut, eli välikaasu tulee luonnostaan. Samoin kutonen ei mene kovin sulavasti silmään, jos sen vetäisee suoraan vitoselta alas, eli yleensä käytän keppiä keskellä jos vaihdan vitoselta kutoselle. En pidä noita itse vikoina, laatikon öljyt ajattelin vaihdattaa seuraavassa huollossa. Mulla myös keppi tekee sellaista pientä liikettä moottorijarrutuksen ja vedätyksen välissä.
Ykkönen kylmänä saattaa jumittaa, joka kuuluu asiaan, mutta muut vaihteet kyllä pitäisi mennä todella nätisti, survoi sitten isommalle tai pienemmälle.
Ei enää Alfaa... eipä
Samoin täällä. 150tkm ajetun, vm. -98 olevan harmaan puuron kun vaihdatti Mobilube VS 200 GL-4:seen niin alkoi 4-vaihde toimimaan selvästi paremmin. Ennen piti antaa välikaasua kieli keskellä suuta, nyt ei enää ihan niin tarkka sen suhteen. Tosin auttaa asiaa edelleen... Nyt myös ykkönen menee kiltimmin pesään. Muiden vaihteiden kanssa ei ole ollut ongelmia.Vode kirjoitti:Itelläkin on nelonen vähän takkusempi pykälä .....
.... Itellä parani vähän kun vaihdoin uudet öljyt laatikkoon.
Vanhassa öljyssä näkyi huoltomiehen mukaan metallihiukkasia/hitusia. Suositteli vaihtoväliksi 80-100tkm / 5v.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Mobil SHC ei toimi
Omaani vaihdettiin Mobilube SHC:t, mutta nepä eivät tunnu toimivan lämpimänä. Vaihteistosta kuuluu sirinää ja pykälät menevät huonosti päälle. Niitä en ainakaan voi suositella. Ensi viikolla vaihtuu tilalle Tutela Matryx, jota tehdas suosittelee.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä vaihteet ehjässä laatikossa menevät päälle ilman mitään rutinoita tai pakollisia välikaasuja tietyillä vaihteilla.
Vikoja nuo ovat. Vakavia tai ei? En osaa sanoa. Asiantuntijat kommentoikoot lisää.
Viime aikoina olen puolihuolissani pannut merkille oman yksilöni voimansiirrosta kylmänä kuuluvan hyvin lievän ulinan auton rullatessa vapaalla. Kytkin(kö)?
Vikoja nuo ovat. Vakavia tai ei? En osaa sanoa. Asiantuntijat kommentoikoot lisää.
Viime aikoina olen puolihuolissani pannut merkille oman yksilöni voimansiirrosta kylmänä kuuluvan hyvin lievän ulinan auton rullatessa vapaalla. Kytkin(kö)?