164 talviautona

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

164 talviautona

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo että eka talvi edessä 164:lla :cry: Eilen laitoin pienen korjailun jälkeen konsolin takas kiinni, ei siinä mitään onkelmia, ajoin auton takaisin ruutuun ja kun se purkaa sähköä (paljon) niin akun kenkä irti. Sitten muistin että pitää laittaa semmonen kosteudenpoistaja pallo autoon, kuskin ovi aukeaa tietenkin ilman sähkö joten avaimella auki vaan. Jee eipäs ovi aukeakkaan. Siinä lukossa on semmonen jousi mikä lähti aikaisemminkin keväällä pois paikoiltaan joten pitäis repiä koko lukkomekanismi irti. Noh nyt aamulla sitten ajattelin että saan ajettua sen yhteen talliin niin ei tarvitse ulkona tehdä töitä. No eikös makaroonilaatikon kaikki keskuslukot ole jäässä :oops: Hoh hoijaa. Pelkäämpä vaan mitä noi 20c pakkaset tuo tullessaan. Taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen talvi ton lahnan kanssa.
hevoinen

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Mulla samankaltaisia työnnä-koko-paska-järveen-ja-kuse-päälle -oireita joka ikinen syksy nyt jo viidettä syksyä. Mikään ei toimi ensimmäisten pakkasten aikaan; ovet, lukot, sisävalot jne. mutta kun viikko-pari kerkeää kulua niin ihmeellisesti kuusnepastankin paikat tottuu pakkaseen ja yleensä taas menee lopputalvi ongelmitta (siis pakkasesta johtuvista). Kummallinen ilmiö -itsekkin viikon taistellut kaikenlaisten oireiden kanssa mutta nyt tuntuu taas pelaavan kuin palmun alla. Henkimaailman juttuja!

Ainakin kahtena edellisenä syksynä olen vannonut omistavani kuusepan viimeistä talvea mutta tässäpä sitä taas ollaan. Perkeleesti crc:tä joka paikaan niin että valuu niin johan tokenee! Purkki kerralla konepellin alle sähköihin ja mekaanisiin osiin ympäri autoa niin pelaa taas toistaiseksi. Silikoniakin oikein valuttamalla suihkit ovitiivisteisiin niin suostuvat nekin toimimaan... ja kaljaa valuta kurkusta niin toimii kuskikin...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Yhden talven ajelin vastaavalla, vaikka lämpenee hitaasti niin on jotenkin lämpimän tuntuinen, vaikea selittää. Pelasi lukkoja lukuunottamatta mallikkaasti, ja lukko-ongelmakin poistui kaukosäädettävällä keskuslukituksella.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

2 talven kokemuksella ei ole lukot jäätyneet kertaakaan ja mitään pakkasesta johtuvia sähköhäikköjäkään ei ole ollut.

Tiivisteet olen kerran vedelly silikonilla (viimetalvena) ja takaoven lukkoihin en ole koskaan koskenutkaan, etulukkoja olen joskus kesällä suihkinut.
Lukkosulaa en ole ikinä käyttänyt.

Joka kerta on auto käynnistynyt. Käkkäri on jäätynyt useasti.

Ette vaan osaa :wink:

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Nyt oli 2tuntia lämppäri puhaltamassa ja ei vieläkään lukot auennu. Pitää katsoa tossa jahka arska rupee lämmittää autoa jos vaikka sitten pääsis edes sisälle. Ei siinä mitään jos se viikon pari jälkeen tottuis pakkaseen mutta kun ne perkeleet on luvannu ens viikolle +5 ainakin. Tämmöstä tää etelä-suomen talvi on...
hevoinen

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Niin se on että kosteus on kaiken pahan alku ja juuri - eli sähkö ja vesi ei toimi hyvin yhdessä.

Auto olisi hyvä saada totaalisti kuivaksi muutaman kerran talvessa etenkin jos sattuu käymään pesussa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Epezi kirjoitti:2 talven kokemuksella ei ole lukot jäätyneet kertaakaan ja mitään pakkasesta johtuvia sähköhäikköjäkään ei ole ollut.

Tiivisteet olen kerran vedelly silikonilla (viimetalvena) ja takaoven lukkoihin en ole koskaan koskenutkaan, etulukkoja olen joskus kesällä suihkinut.
Lukkosulaa en ole ikinä käyttänyt.

Joka kerta on auto käynnistynyt. Käkkäri on jäätynyt useasti.

Ette vaan osaa :wink:
Sama vika täälläkin. Ei mitään isompia ongelmia. Nyt kun tuli kylmät kelit niin muutama pimeänä ollut mittariston polttimo ja katkaisijoitten merkkivalo alkoi toimimaan :silly:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

No nyt taas ovet toimii. Tarpeeks lämppäri päällä niin aukes ja sai sen paikoiltaan lähteneen jousenkin paikalleen. Saa onneks pitää koko v-lopun autoa tallissa niin ei tarvii pakkasista murehtia.
hevoinen

Vastaa Viestiin