Alfa 156 Osto aikeissa....

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Alfa 156 Osto aikeissa....

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Heips! oon uusi täällä foorumilla...
Olen tuossa käynyt koeajamassa tuollaisen Alfa 156 1,6 TS:n ja se jäi hieman "polttelemaan" Oli mukava auto ajaa ja tuntui muutenkin kivalta. Olis kiva kuulla käyttäjien mielipiteitä samasta autosta, niin hyvässä kuin pahassakin.
Jonkin verran on kokemuksia Alfa 156:ta kun isäukolla on 2.5 V6:nen jolla on tullu välillä ajeltua.
Eniten kiinnostaa tuon 1.6:sen kulutus, millaisella pensalla se menee per 100 km? Ja onko tossa koneessa jotakin tietämisen arvoista?
Kansiremppa siihen oli huoltokirjanmukaan tehty noin 160 tkm kohdalla, onko se tyypillistä?
Kone tuntui vetävän hvyin eikä se kolissut tms mistään...
Saatanpa hakea sen kotiin vielä ennen viikonloppua :wink:

Lisäksi kiinostaa kovasti että mistä saisi eteen angeleyes valot, niitä kun ei ihan helpolla tullut vastaa internetin ihmeellisessä maailmassa :P Vai saako sellaisia ollenkaan??

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Alfa 156 Osto aikeissa....

Viesti Kirjoittaja Pasi »

nuhapumppu kirjoitti: Kansiremppa siihen oli huoltokirjanmukaan tehty noin 160 tkm kohdalla, onko se tyypillistä?
Siitä on sitten varmaankin ollutna hihna poikki :?


Niin ja kyllä tuo 1.6 on yllättävän pirteä... 1.6 litraiseksi...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa 156 Osto aikeissa....

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Pasi kirjoitti:
nuhapumppu kirjoitti: Kansiremppa siihen oli huoltokirjanmukaan tehty noin 160 tkm kohdalla, onko se tyypillistä?
Siitä on sitten varmaankin ollutna hihna poikki :?


Niin ja kyllä tuo 1.6 on yllättävän pirteä... 1.6 litraiseksi...
Onko toi kone kone ns. vapaasti pyörivä, vai onkohan siksi myös venttiilit uusittu? Onkos toi hihna herkkä katkeilemaan? Oon täältä vähän lueskullut että niitä olisi vähän katkennut noin muutenkin?

Totta, koneen luonne yllätti positiivisesti! Millainen sen kulutus mahtaa vaan olla???

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Alfa 156 Osto aikeissa....

Viesti Kirjoittaja Pasi »

nuhapumppu kirjoitti: Onkos toi hihna herkkä katkeilemaan? Oon täältä vähän lueskullut että niitä olisi vähän katkennut noin muutenkin?
Kyllähän ne katkee jos ei vaihdeta... oliskohan yritetty venyttää vaihtoväliä?
Tosin joskus ne katkee kyllä ennen vaihtoajan umpeutumista.
Omaa kokemusta ei ole ... *koputtaa puuta*
nuhapumppu kirjoitti: Totta, koneen luonne yllätti positiivisesti! Millainen sen kulutus mahtaa vaan olla???
Todellista kulutusta en tiedä, kun on raskaanpuoleinen kaasujalka... kyllä se sillä 8 litralla muistaakseni meni yhdistetyllä :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Mun 1.8 vie sellasta 6.0 - 7.4 satasella - riippuen siitä ajanko mää vai Alfista :wink:
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Tildy kirjoitti:Mun 1.8 vie sellasta 6.0 - 7.4 satasella - riippuen siitä ajanko mää vai Alfista :wink:
No noi kuullostaa ihan järkeviltä lukemilta, eihän 1.6:nen saa yli 8 litraa kyl oikeen kuluttaakaan :P

Kiitokset!

Nyt vielä neuvotellaan emännän kanssa!
Tohon alfaan saa kyl paljon kivaa korinosaa jolla voi ulkonäköä mukavasti kohentaa :-D :-D :mrgreen:

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Teho 88 kW
Max vääntö -
Huippunopeus 200 km/h
Kiihtyvyys 10.5 sek/0-100
Kulutus 6,4 8,2 11,4
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Älä osta 1.6:sta, ellet saa ihan suhteettoman edullisesti. Älä ainakaan koeaja kaupanteon jälkeen 1.8 tai 2.0 Ts:ää :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Italian Stallion kirjoitti:Älä osta 1.6:sta, ellet saa ihan suhteettoman edullisesti. Älä ainakaan koeaja kaupanteon jälkeen 1.8 tai 2.0 Ts:ää.
Ja niiden teiniamiz-valojen hinnalla kustantaa sen kulutuserotuksenkin ainakin vuodeksi.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

JTD kirjoitti:Teho 88 kW
Max vääntö -
Huippunopeus 200 km/h
Kiihtyvyys 10.5 sek/0-100
Kulutus 6,4 8,2 11,4
Kiitti! noi tiedot halusinkin!
Italian Stallion kirjoitti:Älä osta 1.6:sta, ellet saa ihan suhteettoman edullisesti. Älä ainakaan koeaja kaupanteon jälkeen 1.8 tai 2.0 Ts:ää :lol:
Kiitti vinkistä, mutta 2.0 TS ja 2.5 V6 ovat "tuttuja" 20. Ts:än olen koeajanut ja isälläni on 2.5 V6. Molemmat on todella ripeitä autoja :P
Mutta tuo 1.6:nen tule ns kauppakassiksi joten pieni kulutus on tärkeä, liäksi nykyinen Honda Civic joka toimittaa ko auton virkaa on vain 66 kW:nen joten parannusta on silti luvassa ihan kivasti.
Eikä se hintakaan ole mikään hävytön :wink: päinvastoin....
Cuore Sportivo kirjoitti:Ja niiden teiniamiz-valojen hinnalla kustantaa sen kulutuserotuksenkin ainakin vuodeksi.
Niitä valoja on kuitenkin pakko laittaa autoon, mikään ei ole ahdistavampaa kuin se että kun parkkipaikalta ei löydä omaa autoaan ilman että kauko-ohjaimella vilkuttaa vilkkuja :oops: :lol: Lisäksi kaikkia kivoja lasikuitu häpäkkeitäkin saa :crazyeyes:

Kiitos toisaan kaikille hyvistä ja asiallisista vinkeistä, huomenna pitää vielä emännän kanssa käydä koe-ajaa se uudestaa ja sitten pitää miettiä kuula punaisena :mrgreen:
[/quote]

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no jos sulla on sivikki niin se voi olla mahdollista että sitä autoa joutuu hakemaan parkkikselta :wink: ostat alfan niin hyvin suurella toden näköisyydellä se on luultavasti sen parkkipaikan toinen alfa, ei näitä kovin paljoa ole, ainakaan täällä rajan pinnassa :-D

ja onnea jo etukäteen jos hienoon autoon päädytte :wink:

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Ei kait se kulutus niiiiin tärkeää ole. 8) Saman tien se kaksilitrainen, niin vetää suun vielä komeampaan hymyyn rattiin hypätessä. Kait se vielä selkeästi alta kympin kulutuksella kulkee, kun malttaa vaan. Jos tuntuu sille niin tarvittaessa jo liikahtaakin.

En tosin tiedä kun en ole ajanut koskaan :mrgreen:

Pidän kyllä 1.6 156sta hienona vaihtoehtona, mutta jotenkin itseä ei lämmitä ulkonäöltään piristetty auto, jossa konepuolella hönkii 1.6 mylly. Vaikka onkin yhtä tehokas kuin monen muun merkin 1.8 :) Muiden merkkien osalta ulkonäön tuunaus menee kahdeksassa tapauksessa kymmenestä aivan päin persettä :) Alfassa voi sanoa nyrkkisäännöksi, että mitä lähempänä ulkonäön puolesta GTAta niin sen parempi. Esim. Opel Tigran (aiempi korimalli) ulkonäössä on haettu sporttisuutta, mutta 1,4 myllyllä kyseessä on vain virtaviivaisempi Corsa. 8)

Ensin kulkupuoli ja auton kunto kohdalleen, sitten voi ottaa lisähärveleitä maun mukaan. Tosin tämä on vain minun mielipide.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Suurin tekijä tälllä hetkellä auton valinnassa on tuo hinta, kukkaro ei kertakaikkiaan vain veny isomoottorisempaan malliin :cry: meillä kun on ihan totaalinen maksimi pyynti ollut 6 000 euroo, sen alle jää tosi harva 156 Alfa etenkään kun autossa pitäisi olla ilmastointi.
Oikeassa kaikki on jotka noita 1.8 ja 2.0 TS:ää puoltaa ja samaa mieltä olen itsekkin mutta kuten sanottu, "money talks and bu***hit walks" j atota rahaa ei ole hienompaan mallin :cry:
Mutta ollaan me onneksi nöyriä ja tyydytään vahaan :mrgreen:
Ja ulkonäkö kysymys on aina sama, en ole tähänkään mennessä osannut jättää yhtään autoa siihen kuntoon kuin se ostettaessa on ollut :wink:
eniten itseänikin viehättää GTA-look, joten jotain hillittyä siihen suuntaan menevää muutosta mahdollisesti tapahtuu jos vaimon kanssa tuon 156 ostamme. Eihän auto kuitenkaa saa jäädä orkkikseksi, eihän :wink:
Eikä se kulutus yksin ole NIIN tärkeä, mutta kun meillä on perheessä jo kaksi auto joista toinen ei tahdo mennä millään alle 15 litralla ja toinen hädin tuskin reilulla kymmenellä, niin olishan se kiva jos yksi menisi alle kymmenellä :mrgreen:

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Varaudu silti siihen, että jos alat tuunaamaan tai millään tavalla muuttelemaan auton ulkonäköä (muuten kuin vantein), niin tällä foorumilla se ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta saa valtavaa kannatusta ;)

Juu, ja onnea hankintaan. Käy nyt kuitenkin ajamassa se 2 litranenkin, ei se ilmastointi niin tärkeä ole.

Avatar
155156
Viestit: 2105
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vaikka asia ei minulle varsinaisesti kuulu ja puhe oli 1.6 litraisesta, niin annan saman neuvon kuin kaikille muillekkin kyselijöille: osta Alfa Romeo*, jossa on V6-moottori.

*ei koske 159- ja Brera-malleja

[edit] Pari kirjoitusvirhettä korjattu [/edit]
Viimeksi muokannut 155156, 12 Joulu 2006, 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

nuhapumppu kirjoitti:Ihan totaalinen maksimi pyynti ollut 6 000 euroo, sen alle jää tosi harva 156
Tuhon hintaan ja jos on pakko tuunata niin harkitsisin 155:sta. Ei ole erehtymisen vaaraa marketin parkkipaikalla siitä mikä on oma auto ja 155:sen lievä tuunaus on jotenkin uskottavampaa kuin 156:n mopoversion. Lisävalot tai ylisuuret härpättimet ei kuitankaan istu Alfaan auto menee vaan pilalle. Vanteet ja alustasarja yleensä riittää kun autossa on ulkonäkö kohdallaan jo valmiiksi. Kannattaa myös muistaa että jos auto säilyy näkee toivottavasti joku jossain vaiheessa suuren vaivan jotta saisi sen takaisin alkuperäiseen kuntoon.

Ei kai tuossa 156 mopoversiossa mitään kummempaa vikaa ole jos vaan kulkupuoli riittää omiin tarpeisiin ja onhan noita hitaampiakin autoja.

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Nuhapumpun kanssa samaa mieltä - ilmastointi on oltava!
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

HR kirjoitti:
nuhapumppu kirjoitti:Ihan totaalinen maksimi pyynti ollut 6 000 euroo, sen alle jää tosi harva 156
Tuhon hintaan ja jos on pakko tuunata niin harkitsisin 155:sta. Ei ole erehtymisen vaaraa marketin parkkipaikalla siitä mikä on oma auto ja 155:sen lievä tuunaus on jotenkin uskottavampaa kuin 156:n mopoversion. Lisävalot tai ylisuuret härpättimet ei kuitankaan istu Alfaan auto menee vaan pilalle. Vanteet ja alustasarja yleensä riittää kun autossa on ulkonäkö kohdallaan jo valmiiksi. Kannattaa myös muistaa että jos auto säilyy näkee toivottavasti joku jossain vaiheessa suuren vaivan jotta saisi sen takaisin alkuperäiseen kuntoon.

Ei kai tuossa 156 mopoversiossa mitään kummempaa vikaa ole jos vaan kulkupuoli riittää omiin tarpeisiin ja onhan noita hitaampiakin autoja.

155:nen ei tule kysymykseen koska haen käyttöauto joka olisi luotettava ja niin uuden näköinen kuin mahdollista....
Tildy kirjoitti:Nuhapumpun kanssa samaa mieltä - ilmastointi on oltava!
Juuri näin!!!

Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kyllä tuolla 1.6:lla luulisi liikennevirran mukana selviävän ongelmitta. Ei tuolla 2 litraisellakaan kuuhun mennä.
VMP

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

mattijus kirjoitti:Kyllä tuolla 1.6:lla luulisi liikennevirran mukana selviävän ongelmitta. Ei tuolla 2 litraisellakaan kuuhun mennä.
:lol: Niinpä, ja eipähän tule riehuttua ja ajettua ylinopeutta :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

nuhapumppu kirjoitti:155:nen ei tule kysymykseen koska haen käyttöauto joka olisi luotettava ja niin uuden näköinen kuin mahdollista....
Eikös nuo parametrit istu parhaiten Nissan Micraan :mrgreen:

Tuskin se 155 on erityisesti sen epäluotettavampi kuin 156:kaan, 16-venttiiliset koneet ovat pääosin samoja. Tuo budjetti on sen verran tiukka että itse saattaisin päätyä ennemmin hyvään 155:een kuin huonoon 156:een.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ 156 täyttää kyllä paremmin tuon "niin uuden näköinen kuin mahdollista"-kriteerin edeltäjäänsä pätevämmin. Luotettavuudessa ei näiden mallien välillä liene merkittäviä eroja, kuten Rasvis jo mainitsikin. Kannattaa ostaa hyvä yksilö (!), oli se sitten millä kiukaalla tahansa. Itse olen tuota ykskuutostakin kokeillut ja kyllähän silläkin toimeen tulee. Osta pois jos se on merkittävästi isokoneisempia halvempi: käyttökuluissa ei isoa säästöä muihin 4-pyttyisiin tule.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

155156 kirjoitti:Vaikka asia ei minule varsinaisesti kuulu ja puhe oli 1.6 litraisesta, niin anna saman neuvon kuin kaikille muillekkin kyselijöille: osta Alfa Romeo*, jossa on V6-moottori.

*ei koske 159- ja Brera-malleja
Ei se V6 alfa romeota tee... :?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Tuo budjetti on sen verran tiukka että itse saattaisin päätyä ennemmin hyvään 155:een kuin huonoon 156:een.
Ja minä ottasin tuolla summalla hemmetin hyvän 33:en ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Pasi kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Tuo budjetti on sen verran tiukka että itse saattaisin päätyä ennemmin hyvään 155:een kuin huonoon 156:een.
Ja minä ottasin tuolla summalla hemmetin hyvän 33:en ;)
Tai jonkin 95-97 vuosimallin 164:sen :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
155156
Viestit: 2105
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Otsosmi kirjoitti:Ei se V6 alfa romeota tee... :?
En väittänytkään niin, vaan millainen Alfa Romeo minun mielestäni kannattaa ostaa. Itselläni on aiempaa kokemusta erityisesti Alfa Romeon 2.0 TS 16V moottoreista, ja tällä perusteella annan edelleen neuvon: osta Alfa Romeo V6-moottorilla.

Alumiinilohkoinen "aito" TS jäi omistaja-asteella kokematta, mutta sekin on varmasti hyvä moottori. Sitä vain kun ei 156:een saa.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

nuhapumppu kirjoitti:Suurin tekijä tälllä hetkellä auton valinnassa on tuo hinta, kukkaro ei kertakaikkiaan vain veny isomoottorisempaan malliin :cry: meillä kun on ihan totaalinen maksimi pyynti ollut 6 000 euroo, sen alle jää tosi harva 156 Alfa etenkään kun autossa pitäisi olla ilmastointi.
Kahden litran pahat henget ei hellitä;) :

http://www.nettiauto.com/1038150

http://www.nettiauto.com/1026683

Kaksi kappaletta 6200. Taitaa tosin ilmastointi puuttua. Tuskin se viimeinen hinta on pyynnössä ilmoitettu.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Kiitos, kyllä noita 2.0 TS nettiautosta katseltiin ja asiaa on paljon mietitty....

Nyt on kotipihassa sitten se 1.6TS:ssä! Eilen haettiin se kotiin!
JA kävin vielä uudestaan tutustumassa 2.0 TS:ään Delta-Autossa mutta se ei mielä muuttanut, täytyy tosin sanoa että henk.koht ilmastointi oli tärkeämpi kuin ne lisätehot, eipähä hikoilla ensikesänä :mrgreen:

Kiitokset vielä kaikille taas kerran!
On hyvä että kun on ostamassa jotain on olemassa joku joka hieman kyseenalaistaa ostopäätöstä sillon ei tule tehty harkitsemattomia päätöksiä. ja tätä puntaroitiin ihan tosissaan :mrgreen:

Tai no ALFA PITI SAADA :crazyeyes:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No kas, onnittelut sitten vaan sinne! Toivottavasti olet tyytyväinen autoosi!
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

nuhapumppu kirjoitti:Kiitos, kyllä noita 2.0 TS nettiautosta katseltiin ja asiaa on paljon mietitty....

Nyt on kotipihassa sitten se 1.6TS:ssä! Eilen haettiin se kotiin!
JA kävin vielä uudestaan tutustumassa 2.0 TS:ään Delta-Autossa mutta se ei mielä muuttanut, täytyy tosin sanoa että henk.koht ilmastointi oli tärkeämpi kuin ne lisätehot, eipähä hikoilla ensikesänä :mrgreen:

Kiitokset vielä kaikille taas kerran!
On hyvä että kun on ostamassa jotain on olemassa joku joka hieman kyseenalaistaa ostopäätöstä sillon ei tule tehty harkitsemattomia päätöksiä. ja tätä puntaroitiin ihan tosissaan :mrgreen:

Tai no ALFA PITI SAADA :crazyeyes:
Onneksi olkoon!

Ilmastointi on hieno kapistus :mrgreen:

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Kiitos, niin on!

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

nuhapumppu kirjoitti:Nyt on kotipihassa sitten se 1.6TS:ssä!
Onnittelut tuoreelle Alfan harvinaisuuden omistajalle. 1.6TS:ää ei kovin monta yksilöä ole virallisesti suomeen tuotu vaikka se aluksi olikin mallistossa mukana. En sitten tiedä kuinka monta on yksityisesti maahan tuotu mutta henk koht olen vain yhden yksilön Suomessa bongannut.

PS. Osathan on samoja kuin muissakin 156:ssa ja 1.6 moottoria kyllä löytyy monesta 147:sta joten vaikka mali on harvinainen ei tarvitse huolestua osien saatavuuden suhteen.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Tuo oli hyvä tietää! Kiitos :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

HR kirjoitti:En sitten tiedä kuinka monta on yksityisesti maahan tuotu mutta henk koht olen vain yhden yksilön Suomessa bongannut.
Hgin Sports Car Centerissä oli pitkään kaksi punaista ykskuutosta myynnissä. Näistä toisen kanssa kävin koeajollakin. Lisäksi muistan nähneeni isolla takasiivellä varustetun yksilön, Rosso sekin. Eli kai noita muutamia on, mutta taitaa kyllä olla GTA:takin harvinaisempi 156...Siis Suomessa, muualla Euroopassahan noita myytiin paljonkin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tämä JRR on ollut ainakin kahdella foorumilaisella, ensin Camparilla, sitten Palella. Hyvä ostos. :wink:

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Onneksi olkoon! Mä on samoilla linjoilla Italian kanssa ilmatoinnin suhteen.Kuka sitä Suomessa tarvii? Jos Italiassa pärjätään ilman sitä, niin Suomessakin pärjätään ja myös säästetään :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin