öljynvaihto-ongelmia...
Valvoja: Moderators
öljynvaihto-ongelmia...
Kyllä sai pari harmaata hiusta ku kävi vaihdattamassa öljyt Alfaan... Kolme miestä yritti vuorollaan avata öljyproppua mut ei auennu joten öljyn poisto suoritettiin yläkautta imemällä... Toinen ongelma oli ettei pojat päässy käsiksi öljynsuodattiimeen mitään kautta ja aikansa niiden pyörittyä auton ympärillä oli todettava ettei sitä ny vaan saa vaihdettua. Kuulemma pitää ensi kerralla varata reilusti aikaa ja irrottaa sisälokarikin sitä varten Onko muka näin?... Ei kai yksinkertainen asia voi olla niin vaikeaa?
Kummasti muuten huoltopojalla kädet täris ku tyttö tarkkaili vieressä mitä tehdään
Kummasti muuten huoltopojalla kädet täris ku tyttö tarkkaili vieressä mitä tehdään
Anna kaikkesi mutta älä periksi
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Juuri näin. Ja kannattaa antaa jäähtyä hyvin, muuten voi polttaa kätensä..Cuore Sportivo kirjoitti:Olipas asiantuntevia kavereita. Kannattaa seuraavaksi viedä johonkin muualle.
Öljynsuodatin on kyllä vittumaisessa paikassa, mutta riittää kun hieman siirtää ohjaustehostimen letkuja. Pääsee hyvin käsiksi.
Mutta kyllä on tosi-asentajat olleet kyseessä, jos eivät saaneet edes proppua auki. No ok, voihan se purasta joskus kiinni, mutta silti..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Mulla on -00 sama riemu eli ohjaustehostajan letkut on tiellä. Mut ei se nyt niin vakavaa ole, mutta se on jos se suodatin on tiukassa. Kuten "Alfa 156 V6" totesi ja teki: Ruuvimeisseli suodattimesta läpi ja 45 armotonta nylkemistä niin johan irtosi. Muutama desi öljyä kainalossa... ja kädet verillä, mutta onnistuu se kotipajassakin.
Abarth 500 Esseesse
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nii-i. Tuosta syystä vaihdoin 164 V6:n öljyt aina itse, jos putsaria menee kiristämään vähän liikaa niin saa purkaa puoli autoa ennen kuin sen saa irti. Ruuvimeisselillä sai kyllä mötikän murjottua tohjoksi mutta irti ei lähtenyt silläkään, filsun kuori antoi ensin periksi.m.sa kirjoitti:...jos se suodatin on tiukassa.
- Epäkelpokeräilijä -
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Olen nyt muutaman kerran vaihdattanut öljyjä Tammiston Vianorilla. Hyvää palvelua ja asiallista toimintaa kaikinpuolin.
Joka kerta öljyjä ollut vaihtamassa venäläis taustainen mies joka vaihdon lomassa tutkailee autoa ja kommentoi hyvistä nastarenkaista tai puutteista...
Viimeksi käydessäni kuulin asentajien puheen kun toinen tokaisi tälle venäläismiehelle; -Pääsit sinäkin sitten hommiin oikeiden autojen kanssa.
Johon tämä; - Mihis se sinun alfasi muuten joutui...
Tämän jälkeen miehet siirtyivät taukotiloihin enkä kuullut loppuun.
Hinta kohillaan ja palvelusta täys 10p.
Tekee öljynvaihtojen lisäksi mm. rengastyöt, pakoputket, iskarien/jousien vaihtoja...
[sori jos meni OffTopic tai ihan mainostamiseksi]
Joka kerta öljyjä ollut vaihtamassa venäläis taustainen mies joka vaihdon lomassa tutkailee autoa ja kommentoi hyvistä nastarenkaista tai puutteista...
Viimeksi käydessäni kuulin asentajien puheen kun toinen tokaisi tälle venäläismiehelle; -Pääsit sinäkin sitten hommiin oikeiden autojen kanssa.
Johon tämä; - Mihis se sinun alfasi muuten joutui...
Tämän jälkeen miehet siirtyivät taukotiloihin enkä kuullut loppuun.
Hinta kohillaan ja palvelusta täys 10p.
Tekee öljynvaihtojen lisäksi mm. rengastyöt, pakoputket, iskarien/jousien vaihtoja...
[sori jos meni OffTopic tai ihan mainostamiseksi]
Jepaa, kertokaas nyt mullekin, et missäpäin tuo öljynsuodatin majailee tuossa V6-mutikan kyljessä? Olis itsellä vissiin perjantaina suodattimen vaihto edessä =) Mulla on kyllä hyvä irroitustyökalu sille - ei, tällä kertaa ei ruuvimeisseli, mut jos on kovin ahdasta, ni sillä ei välttämättä pääse sinne käsiksi. Jos on jotain hyviä vinkkejä operaation suorittamiseksi niin niitä otetaan vastaan =)
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Pitää irroittaa panta/tuki jonka kyllä löytää ku suodatinta rupee irrottelemaan,pikku homma sen pannan (1pultti)irottaminen ja sit vaan niitä letkuja varovasti sivuun,ei siinä hirveesti oo tilaa sittenkään mut kyllä sen sieltä saa pois !!ai niin,suodatin on alhaalta katsoen oikeella,todella pieni suodatin muuten,va yhtään isompi sinne ei kyllä sopisikaan,ja suosittelen muuten castrol TSW 10W-60 öljyä!
Jep, tuon ketjun juttujen perusteella arvelinkin sen olevan jossain todella mukavassa paikassa Enköhän mä näillä tiedoilla pärjää... Toista se oli vaihtaa emännän '92 1.6 Celicaan toi suodatin. Konetilassa oli pohjapanssarin irroituksen jälkeen niin paljon tilaa, et ku auton keulan nosti about 70cm korkeudelle, ni mahtu istumaan siin auton alla pää ja kädet konetilassa ja suodatinki jökitti suoraa siin lohkon kyljes ja tilaa varmaa metri joka suuntaan tehdä töitä Tuli ostettua Mobil 1 5W - 40- öljyt, kun ne sen TM:n testinkin voitti ja sattuivat olemaan vielä tarjouksessakin. Eiköhän niiden kanssa pärjää =)Laba kirjoitti:Niin, eli tarkennuksena Jeppaan kysymykseen: se suodatin siis sijaitsee taaemman lohkon takana, erittäin mukavassa paikassa.
Kiitokset vielä vastanneille!
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Ennemminkin tuntuisi seuraavalta tilanteelta:
- AlfaRomeo 156, ei helvetissä!
- Ja vielä V6-kone, perkeleellinen työ!
- Ja naisihminen ratissa, eikä lähe vierestä minnekään! V**tu!
- Tuosta on päästävä eroon ja pian, keksikää joku jotakin!
- Se suodatin ja kaikki. pitää purkaa puolet autosta, ei käy laatuun!
- Sanotaan vaikka ettei onnistu, erikoisavain tai jotain..
Eli liekö tarkoitus vain päästä helpointa tietä hommista eroon ja sit
kahville, naisihminen kun on niin luotetaan ettei se mitään tiedä, eikä
katsele - ellei toimi, niin ei pystytä muka tekemään. Ja jos seuraavaksi
käyttää uudelleen, niin tehdään samalla tavalla "pumppuvaihto", annetaan pöytälampun valaista tunti moottoria ja veloitetaan oitis
tuplana, kun oli niin pirullinen homma. Kaveri joka teki joutui kesken
työpäivän lähtemään lääkäriinkin, kun tuli niin paljon haavoja ja muita
naarmuja,joihin joutui öljyä.. jöi sairaslomallekin jne, jne..
Vähän on sellanen maku, että linssiin on viilattu ja paljon, eikä ihan
heti lopeteta, kun työ on kelvannut kerran - itse en olisi lähtenyt
tuosta pajasta kulumallakaan, ennenkuin tilattu työ olisi ollut tehty,
en ainakaan jos luvataan öljynvaihto odottaessa!! Rajansa kaikella!!
- AlfaRomeo 156, ei helvetissä!
- Ja vielä V6-kone, perkeleellinen työ!
- Ja naisihminen ratissa, eikä lähe vierestä minnekään! V**tu!
- Tuosta on päästävä eroon ja pian, keksikää joku jotakin!
- Se suodatin ja kaikki. pitää purkaa puolet autosta, ei käy laatuun!
- Sanotaan vaikka ettei onnistu, erikoisavain tai jotain..
Eli liekö tarkoitus vain päästä helpointa tietä hommista eroon ja sit
kahville, naisihminen kun on niin luotetaan ettei se mitään tiedä, eikä
katsele - ellei toimi, niin ei pystytä muka tekemään. Ja jos seuraavaksi
käyttää uudelleen, niin tehdään samalla tavalla "pumppuvaihto", annetaan pöytälampun valaista tunti moottoria ja veloitetaan oitis
tuplana, kun oli niin pirullinen homma. Kaveri joka teki joutui kesken
työpäivän lähtemään lääkäriinkin, kun tuli niin paljon haavoja ja muita
naarmuja,joihin joutui öljyä.. jöi sairaslomallekin jne, jne..
Vähän on sellanen maku, että linssiin on viilattu ja paljon, eikä ihan
heti lopeteta, kun työ on kelvannut kerran - itse en olisi lähtenyt
tuosta pajasta kulumallakaan, ennenkuin tilattu työ olisi ollut tehty,
en ainakaan jos luvataan öljynvaihto odottaessa!! Rajansa kaikella!!
Ja se homma ei kuitenkaan ole todellakaan mikään mahdoton temppu ainakaan nosturilla tehtäväksi...moni vaan pelästyy kun kuulee sanat Alfa ja V6.
On suuri apu jos sattuu olemaan öljynsuodattimelle juuri oikea kokonen "peltikuppi avain" jolla saa suodattimen päästä hyvän otteen jatkeen ja räikän kanssa, eikä kukaan ole aiemmin särkenyt ropun kantaa eikä kiristänyt sitä ylikireälle tuhoten kierteet alumiini öljypohjasta.
Usein näin varmaan käy ellei ole sopivaa uutta tiivisteprikkaa niin vanha vedetään sitten vähän "varmuuden" vuoksi kireälle...
Jos itellä olisi V6 koneinen niin hankkisin ensitöikseni sen sopivan peltikuppi avaimen, on niin pieni että jopa joku moottoripyörä koko saattas käydä...mutta mallisuodattimen kanssa asiantuntevan työkalukauppiaan pakeille niin varmaan löytyy...
On suuri apu jos sattuu olemaan öljynsuodattimelle juuri oikea kokonen "peltikuppi avain" jolla saa suodattimen päästä hyvän otteen jatkeen ja räikän kanssa, eikä kukaan ole aiemmin särkenyt ropun kantaa eikä kiristänyt sitä ylikireälle tuhoten kierteet alumiini öljypohjasta.
Usein näin varmaan käy ellei ole sopivaa uutta tiivisteprikkaa niin vanha vedetään sitten vähän "varmuuden" vuoksi kireälle...
Jos itellä olisi V6 koneinen niin hankkisin ensitöikseni sen sopivan peltikuppi avaimen, on niin pieni että jopa joku moottoripyörä koko saattas käydä...mutta mallisuodattimen kanssa asiantuntevan työkalukauppiaan pakeille niin varmaan löytyy...
Yeah, meiksi ounas aika hyvin ton öljynvaihdon =S Enpä sitte vaivautunu ottamaan selvää, että tossa vessassa on alumiininen öljyproppu... Lähdin sitä availemaan lenkkiavaimen kanssa ja kerran tempaisin, ni pyöreäksihän siitä saakelin mutikasta meni joka nurkka. No eihän se sieltä sitten enää millään lähtenyt, vaikka kokeili mitä työkaluja. Lienee hapettunut koko paska sinne kiinni, kun niin pirun tiukassa on. Piti sitten imaista yläkautta pois ne öljyt. Suodatin onneks irtos ihan nätisti sopivan työkalun avulla, tosin se suodatin oli sellasessa kolossa, et itsellä jäi sinne käsi jumiin, oli ahdasta... Onneks olin antanut koneen jäähtyä pari tuntia, ei olis ollu kivaa jos olis ollut kuumaa öljyä. Valui komeesti olkapäähän asti, ku otin suodattimen irti =) Olivat osasilta lykänneet mulle mukaan suodattimen, joka on noin 2- 2,5cm korkeampi, kuin alkuperäinen, mitenköhän mahtaa mennä paikalleen vai pitäiskö käydä ostamassa uusi... Urakka jatkunee pyhien jälkeen.jiiässä kirjoitti:Ja se homma ei kuitenkaan ole todellakaan mikään mahdoton temppu ainakaan nosturilla tehtäväksi...moni vaan pelästyy kun kuulee sanat Alfa ja V6.
On suuri apu jos sattuu olemaan öljynsuodattimelle juuri oikea kokonen "peltikuppi avain" jolla saa suodattimen päästä hyvän otteen jatkeen ja räikän kanssa, eikä kukaan ole aiemmin särkenyt ropun kantaa eikä kiristänyt sitä ylikireälle tuhoten kierteet alumiini öljypohjasta.
Usein näin varmaan käy ellei ole sopivaa uutta tiivisteprikkaa niin vanha vedetään sitten vähän "varmuuden" vuoksi kireälle...
Jos itellä olisi V6 koneinen niin hankkisin ensitöikseni sen sopivan peltikuppi avaimen, on niin pieni että jopa joku moottoripyörä koko saattas käydä...mutta mallisuodattimen kanssa asiantuntevan työkalukauppiaan pakeille niin varmaan löytyy...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Joo itsekkin vaihdatin öljyt Tammiston Vianorissa. Aluksi vähän arvelutti kun kaveri tosiaan puheli väärää kieltä, mutta kaikki meni kaikin puolin OK. Kaveri kyllä ähelsi sen suodattimen kanssa todella kauan mutta kyllä se irti lähti ja kaveri oli jälkeen päin yltäpäältä öljyssä.-tommi- kirjoitti:Olen nyt muutaman kerran vaihdattanut öljyjä Tammiston Vianorilla.
Laittoi uuden suodattimen vain näppi tuntumalla paikalleen eikä kiristänyt hampaat irvessä kiinni. Muistaakseen sanoi vielä että ei laiteta kireelle että saa seuravalla kerralla helppommin irti.
Öljyn vaihto on pian edessä ja tuonne ajattelin mennä seuraavankin kerran.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ei ollu asentaja kovin mielissään omani näkemisestä 15:30 aikaan "Korjalan punaisella hallilla"
"Jaa Alfa, no niimpä tietenkin. Ei kai v6? No voi V***u!"
No kyllä se siitä sitten Italialaisia insinöörejä haukkuen suoritti työn. Ja kehotti vaihtamaan suodattimen vain joka toinen kerta että pääsee (itse) helpommalla. Myönsi sitten oma aloitteisesti lopuksi ettei se nyt ihan niin v-mäinen homma olisi ollut jos ei olis niin kuuma paikka. Ja itseasiassa monissa muissakin on ikäviä paikkoja... Ihan sovussa erosimme vaikka aikaa tuhraantuikin.
Pienellä varauksella voi siis suositella. Joka puljussa on niin monta asentajaa että tuuristakin kiinni kuka sattuu kohdalle. Kovin tuntui Alfa eksoottiselle tai sitten oli työt muuten vähissä kun kaikki firman asentajat vuorollaan kävivät kurkkimassa.
Ps. Niin Deltaa haukuimme kaikki kuorossa veloituksista ja kiinnostuksen puutteesta kun Alfaa/Fiateja olivat useammat siellä erehtyneet käyttämään.
"Jaa Alfa, no niimpä tietenkin. Ei kai v6? No voi V***u!"
No kyllä se siitä sitten Italialaisia insinöörejä haukkuen suoritti työn. Ja kehotti vaihtamaan suodattimen vain joka toinen kerta että pääsee (itse) helpommalla. Myönsi sitten oma aloitteisesti lopuksi ettei se nyt ihan niin v-mäinen homma olisi ollut jos ei olis niin kuuma paikka. Ja itseasiassa monissa muissakin on ikäviä paikkoja... Ihan sovussa erosimme vaikka aikaa tuhraantuikin.
Pienellä varauksella voi siis suositella. Joka puljussa on niin monta asentajaa että tuuristakin kiinni kuka sattuu kohdalle. Kovin tuntui Alfa eksoottiselle tai sitten oli työt muuten vähissä kun kaikki firman asentajat vuorollaan kävivät kurkkimassa.
Ps. Niin Deltaa haukuimme kaikki kuorossa veloituksista ja kiinnostuksen puutteesta kun Alfaa/Fiateja olivat useammat siellä erehtyneet käyttämään.
Ayrton Senna da Silva forever
Puuh... Pääsin nyt sitten vihdoin lauantaina jatkamaan öljynvaihtoa ja imaisin öljyt biltemasta hankitulla sähköisellä pumpulla (19,90e) mittatikun putken kautta pois. Kävi kivuttomasti =) Sitten vaan suodatinta vaihtamaan ja toki vain todetakseni, että pojat on lappeen osasilla antaneet vääränlaisen suodattimen. Oli väärän korkuinen ja tietysti vielä väärällä keskireijällä. Jälkimmäisen tietysti tajusin vasta, kun yritin äheltää uutta suodatinta kiinni. Kello oli tietysti juuri 14:15, joten oli turha yrittää mistään autotarvikeliikkeestä uutta suodatinta. Kaveri onneksi tiesi sellasia myytävän tarjoustalossa ja sinne sitä piti sitten lähteä. Luettelosta etsin oikean suodatinnumeron ja sitten vaan selaamaan hyllynreunan etiketeistä vastaavaa ja sellainen sieltä löytyikin, suodattimet vaan oli loppu Nooh, onneks luettelon takana oli taulukot suodattimien halkaisijoista ja muista ja sieltä löytyi sitten vastaava, vain 1,5cm korkeampi ja ostin sitten sen ja se meni vielä paikalleenkin =) Nyt on kiva ajella kun on uudet öljyt koneessa ja uusi suodatin, mutta jatkossa tämä poika vaihtaa öljyt yläkautta
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Minäkin käytin tuota V6:sta tänään tuolla punaisessa hallissa. Tunnin ähräyksen ja mutinoiden jälkeen 107 € lasku ja panssarin asettelu kaupan päälle kotona. Eivät saanet kunnolla paikalleen, joten laiton kotona itse. Yhdestä pultista hävisi kierteet pajalla... Kummallista menoa. Ei voi olla noin vaikeaa...Wile E. Coyote kirjoitti:Ei ollu asentaja kovin mielissään omani näkemisestä 15:30 aikaan "Korjalan punaisella hallilla"
"Jaa Alfa, no niimpä tietenkin. Ei kai v6? No voi V***u!"
No kyllä se siitä sitten Italialaisia insinöörejä haukkuen suoritti työn. Ja kehotti vaihtamaan suodattimen vain joka toinen kerta että pääsee (itse) helpommalla. Myönsi sitten oma aloitteisesti lopuksi ettei se nyt ihan niin v-mäinen homma olisi ollut jos ei olis niin kuuma paikka. Ja itseasiassa monissa muissakin on ikäviä paikkoja... Ihan sovussa erosimme vaikka aikaa tuhraantuikin.
Pienellä varauksella voi siis suositella. Joka puljussa on niin monta asentajaa että tuuristakin kiinni kuka sattuu kohdalle. Kovin tuntui Alfa eksoottiselle tai sitten oli työt muuten vähissä kun kaikki firman asentajat vuorollaan kävivät kurkkimassa.
Ps. Niin Deltaa haukuimme kaikki kuorossa veloituksista ja kiinnostuksen puutteesta kun Alfaa/Fiateja olivat useammat siellä erehtyneet käyttämään.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- AlfaTom
- Viestit: 2859
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Öljynvaihto tulee kuin Joulu, vääjäämättä ja sitten kun se on ohi niin stressi helpottaa
Mullakaan ei ollut eilen töiden jälkeen muuta tekemistä, niin päätin vaihtaa Alfaan (156 V6) öljyt ja suodattimen.
Minun onneksi naapurilla on halli, jossa on rasvamonttu
Pohjapanssari oli jo valmiiksi irti, joten pääsin käsiksi heti tyhjennysproppuun. Oli notkeeta tavaraa jo Shell Helixit kun ajettu noin 13tkm
Sitten suodattimen kimppuun pantatyökalulla ja lähti helposti irti vaikka sentin mahtui kääntämään kerrallaan ja sormenpäillä sitten lopuksi. Pitäs olla ne gynekologin kätöset
Laitoin koneeseen Teboil Diamondit 5W-40. Sain halvalla öljyn samalta naapurilta kun oli vanhan öljyhallin jäämistöä.
Koekäyttö ja suodatin ei vuotanut, jes!
Koko hommaan meni kiirehtimättä reilu puoli tuntia, olis voinut kyllä tarkastaa alustaa muutenkin, mutta ei ollut aikaa tällä kertaa.
Ei siis ongelmia ainakaan minun Alfassa. ja kyllä hiljeni koneen äänet uudella öljyllä
Mullakaan ei ollut eilen töiden jälkeen muuta tekemistä, niin päätin vaihtaa Alfaan (156 V6) öljyt ja suodattimen.
Minun onneksi naapurilla on halli, jossa on rasvamonttu
Pohjapanssari oli jo valmiiksi irti, joten pääsin käsiksi heti tyhjennysproppuun. Oli notkeeta tavaraa jo Shell Helixit kun ajettu noin 13tkm
Sitten suodattimen kimppuun pantatyökalulla ja lähti helposti irti vaikka sentin mahtui kääntämään kerrallaan ja sormenpäillä sitten lopuksi. Pitäs olla ne gynekologin kätöset
Laitoin koneeseen Teboil Diamondit 5W-40. Sain halvalla öljyn samalta naapurilta kun oli vanhan öljyhallin jäämistöä.
Koekäyttö ja suodatin ei vuotanut, jes!
Koko hommaan meni kiirehtimättä reilu puoli tuntia, olis voinut kyllä tarkastaa alustaa muutenkin, mutta ei ollut aikaa tällä kertaa.
Ei siis ongelmia ainakaan minun Alfassa. ja kyllä hiljeni koneen äänet uudella öljyllä
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
Laitanpa tähän ketjuun tuoreimmat kokemukset eli Spiderin ja 166:n öljynvaihdot:
Spideriin vaihtuivat öljyt "ei-niin-kovin-onnellisten" tähtien alla http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8087&start=52
Toinen oli sitten 166 ja
http://www.autovan.fi/etusivu/
Satuinpahan vain ajamaan paikan ohi, mutta kun seinässä oli Castrolin kilpi niin ei kun sisälle aikaa varamaan. No, TWS:ää "ei kannata pitää varastossa"... Mukanani oli kuitenkin tarvittava määrä mustaa kultaa ja uusi suodatin ja kun hallissa tilaa, asentajalla aikaa, ei syntynyt ylimääräistä nikottelua "omista osista" ja asenne muutenkin oli kaikinpuolin kohdallaan niin ajattelin, että katsotaan...
(SItä ennen olin kysäissyt mm. Herttoniemen Autoasi-hallilta öljynvaihtoa, mutta kun kuulivat, että on omat öljyt mukana kieltäytyivät "kun eivät sitten voi antaa takuuta" heh, heh...)
Vaihtotyötä vastassa oli juuri noita ketjussa edellä lueteltuja ongelmia, mutta asenne oli edelleenkin kohdallaan ja kaikella rauhallisuudella asentaja kohtasi Alfan joka jekun. Samalla vaihtuivat laatikkoöljytkin Redlineen. Mielestäni tunnin väkerrys ei ollut kohtuuton ja työtapa oli kokemuksen ja harkinnan leimaamaa, vaikka 166 ei entuudestaan tuttu ollutkaan. Ainakin tämän kokemuksen perusteella voin suositella ainakin Alfan "perushuoltoihin".
Spideriin vaihtuivat öljyt "ei-niin-kovin-onnellisten" tähtien alla http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8087&start=52
Toinen oli sitten 166 ja
http://www.autovan.fi/etusivu/
Satuinpahan vain ajamaan paikan ohi, mutta kun seinässä oli Castrolin kilpi niin ei kun sisälle aikaa varamaan. No, TWS:ää "ei kannata pitää varastossa"... Mukanani oli kuitenkin tarvittava määrä mustaa kultaa ja uusi suodatin ja kun hallissa tilaa, asentajalla aikaa, ei syntynyt ylimääräistä nikottelua "omista osista" ja asenne muutenkin oli kaikinpuolin kohdallaan niin ajattelin, että katsotaan...
(SItä ennen olin kysäissyt mm. Herttoniemen Autoasi-hallilta öljynvaihtoa, mutta kun kuulivat, että on omat öljyt mukana kieltäytyivät "kun eivät sitten voi antaa takuuta" heh, heh...)
Vaihtotyötä vastassa oli juuri noita ketjussa edellä lueteltuja ongelmia, mutta asenne oli edelleenkin kohdallaan ja kaikella rauhallisuudella asentaja kohtasi Alfan joka jekun. Samalla vaihtuivat laatikkoöljytkin Redlineen. Mielestäni tunnin väkerrys ei ollut kohtuuton ja työtapa oli kokemuksen ja harkinnan leimaamaa, vaikka 166 ei entuudestaan tuttu ollutkaan. Ainakin tämän kokemuksen perusteella voin suositella ainakin Alfan "perushuoltoihin".
Miksi vaihtaa öljyt, jos ei vaihda filtteriä?aannttii kirjoitti:jees... kävin tos yhdellä tutulla vaihdattamassa öljyt alfaan... mutta jäi kans tuo öljynsuodatin vaihtamatta, kun oli kuulemma niin vaikea.. Ottas riskin ja ajelis ny sit samalla suodattimel, vai kokeilisko viel vaihtaa
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Miksei? Kyllä uudet öljyt on aina uudet öljyt vaikka vanha suodatin jäisikin. Öljy "vesittyy" ja voiteluteho huononee. Suodatin suodattaa yhä, tosin menee ehkä tukkoon pikkuhiljaa mutta kestää varmasti muutaman öljynvaihdon ilman mitään ongelmiaOtsosmi kirjoitti:Miksi vaihtaa öljyt, jos ei vaihda filtteriä?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Mun eka kosla oli polski fiiu ja siihen ei kanssa tarvinnut vaihtaa öljyjä... muisti vaan lisätä aina litran samalla kun tankkas tankin täyteen niin pysy öljyt hyväkuntosena koko ajan
Yleensä huomaa kyllä selvän eron vanhan ja uuden öljyn välillä kun 10tkm välein vaihtaa. Öljy ohenee ja viskositeetit muuttuu öljyn "kuluessa", paineet ei enää nouse niin korkeelle ja voitelu heikkenee... eli kyllä mä ainakin vaihdan öljyt tästä eteenpäinkin joka tapauksessa vaikkei suodatinta joka kerta pystyiskään vaihtamaan... Varsinkin turbo vehkeissä öljy menee nopeammin huonoksi kun puhalletaan mutka punasena ja öljyn lämpötila on jotain ihan muuta kuin vapareissa.
Yleensä huomaa kyllä selvän eron vanhan ja uuden öljyn välillä kun 10tkm välein vaihtaa. Öljy ohenee ja viskositeetit muuttuu öljyn "kuluessa", paineet ei enää nouse niin korkeelle ja voitelu heikkenee... eli kyllä mä ainakin vaihdan öljyt tästä eteenpäinkin joka tapauksessa vaikkei suodatinta joka kerta pystyiskään vaihtamaan... Varsinkin turbo vehkeissä öljy menee nopeammin huonoksi kun puhalletaan mutka punasena ja öljyn lämpötila on jotain ihan muuta kuin vapareissa.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Näinhän se kannattaakin tehdä. Silti joutuu melkein aina käyttämään avainta, putkitonkeja, hakata meisseliä läpi jne. vaihtaessa, vaikka vaikka ihan vain käsin olisi kiini ruuvannut.nihell kirjoitti:Hyvä konsti suodattimen jumiintumiseen , voitele suodattimen kumitiiviste ennen paikalleen ruuvaamista samalla öljyllä mitä laitat koneeseen.