Pyyhkijän sulat
Valvoja: Moderators
Pyyhkijän sulat
Olin tuossa viikolla tienpäällä liki tuhannen kilometriä ja kelit oli mitä oli.
Kävi "hermon päälle" kuskin puoleisen pyyhkijän louskutus. Välillä pyyhin pyyhki ihan äänettä, mutta välillä taas ääni oli melkoinen. Kulkine on 156 -03 ja sulat vaihdettiin (alkuperäiset DA:sta) kesällä. Onko muilla samoja "ropleemia" ollut ?
Hiljenisiköhän, jos vaihtaisi Valeon X-TRM- sulat, onko kukaan testannut kyseisiä pyyhkimiä ?
Kävi "hermon päälle" kuskin puoleisen pyyhkijän louskutus. Välillä pyyhin pyyhki ihan äänettä, mutta välillä taas ääni oli melkoinen. Kulkine on 156 -03 ja sulat vaihdettiin (alkuperäiset DA:sta) kesällä. Onko muilla samoja "ropleemia" ollut ?
Hiljenisiköhän, jos vaihtaisi Valeon X-TRM- sulat, onko kukaan testannut kyseisiä pyyhkimiä ?
"pappa-alfisti"
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kokeile vaikka hakua sanalla Valeo
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ight=valeo
Mullakin on ja olen tosi tyytyväinen.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ight=valeo
Mullakin on ja olen tosi tyytyväinen.
Paikalla
- 155156
- Viestit: 2156
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pyyhkijän sulat
Omassa kinnerissä ollut Valeon X-TRM- sulat lokakuusta 2004. Hyvin pyyhkii edelleen eikä pidä ääntä.Al Pappa kirjoitti: Hiljenisiköhän, jos vaihtaisi Valeon X-TRM- sulat, onko kukaan testannut kyseisiä pyyhkimiä ?
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pyyhkijän sulat
Joo, sama ongelma oli, vaihdoin alkuvuodesta SWF (tjsp)-merkkisen, Valeon tyyppinen, mutta halvempi, kuskin puolelle. Hyvin pyyhkii, eikä klonksu.Al Pappa kirjoitti:Onko muilla samoja "ropleemia" ollut ?
Hiljenisiköhän, jos vaihtaisi Valeon X-TRM- sulat, onko kukaan testannut kyseisiä pyyhkimiä ?
Tämä on siis sellainen joustava "selkärangaton" ja painautuu hyvin kiinni lasiin. Ainakin Motonetistä näitäkin voi ostaa.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Casa di Matti
- Viestit: 353
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Mulla on ollut samat alkuperäiset sulat 156:ssa jo kolme ja puoli vuotta ja edelleen ne vaan pyyhkivät hyvin. Merkillistä...
Toinen juttu kokonaan on se, että tässä ajassa mulla on mennyt rikki kaksi kappaletta pyyhkijänmoottoreita. Rikkimenolla tarkoitan sitä, että moottori rupeaa pitämään ääntä. Tosin olen fuskannut moottorin uusimisessa niin, että olen ostanut Fiatin (oliskohan ollut Tipon) moottorin tarvikeliikkeestä (Sen hinta kun oli muistaakseni noin neljännes alkuperäisen hinnasta.) ja vaihtanut siihen Alfan ohjainyksikön. (Alfassa tihkuasentoja on monta, ko. Fiatissa vain yksi.) Itse moottori on nimittäin täysin sama. Alunperin mua viehätti Alfassani pyyhkijöiden totaalinen äänettömyys. Nykyään pyyhkijät eivät sitä valitettavasti enää ole.
Mutta kuten sanottu: Alkuperäiset sulat kyllä kestävät erinomaisesti!
Toinen juttu kokonaan on se, että tässä ajassa mulla on mennyt rikki kaksi kappaletta pyyhkijänmoottoreita. Rikkimenolla tarkoitan sitä, että moottori rupeaa pitämään ääntä. Tosin olen fuskannut moottorin uusimisessa niin, että olen ostanut Fiatin (oliskohan ollut Tipon) moottorin tarvikeliikkeestä (Sen hinta kun oli muistaakseni noin neljännes alkuperäisen hinnasta.) ja vaihtanut siihen Alfan ohjainyksikön. (Alfassa tihkuasentoja on monta, ko. Fiatissa vain yksi.) Itse moottori on nimittäin täysin sama. Alunperin mua viehätti Alfassani pyyhkijöiden totaalinen äänettömyys. Nykyään pyyhkijät eivät sitä valitettavasti enää ole.
Mutta kuten sanottu: Alkuperäiset sulat kyllä kestävät erinomaisesti!
- jiibee
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
- Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Pyyhkijän sulat
Sama louskutus oli kans kun pyyhin lähti takaisin, käytössä on Valeo X-Trm sulat. Sulan keskiosassa oleva kiinnityshärdelli kolautti lasiin kun sulka kääntyi paluumatkalle. Itse korjasin ongelman kiertämällä sulan vartta päinvastaiseen suuntaan, sulan asento lasiin nähden muuttui ja louskutus loppui. Käytin vääntämisessä kahta jakaria, kokeilemalla löytyi oikea asento.Al Pappa kirjoitti:..Kävi "hermon päälle" kuskin puoleisen pyyhkijän louskutus.
- jaskas
- Viestit: 621
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Mulla on kyllä negatiivista sanottavaa noihin valeoihin: Kuskin puolen pyyhin ei pyyhi tasaisesti. Toinen puoli pyyhkijästä on ilmassa alapäässä ja toinen sitten ilmassa pyyhkimen ollessa yläasennossa. Oon yrittäny väännellä pyyhintä ja ruiskuttaa silikonia niveleen, mut ei näytä auttavan. Loska näyttää tarttuvan valeoihin myös helpommin kuin boschin vastaaviin.
Mä suosittelen boschia. (siis sellasta rangatonta).
(Pienet on kyllä tällä kertaa valitukset )
Mä suosittelen boschia. (siis sellasta rangatonta).
(Pienet on kyllä tällä kertaa valitukset )
ja varmasti on oikeat sulat tai ei ole mennyt kuskin ja apparin sulat sekasin?jaskas kirjoitti:Mulla on kyllä negatiivista sanottavaa noihin valeoihin: Kuskin puolen pyyhin ei pyyhi tasaisesti. Toinen puoli pyyhkijästä on ilmassa alapäässä ja toinen sitten ilmassa pyyhkimen ollessa yläasennossa.
kuulostaa niin oudolta tai sitten niissä on joku valmistusvika. Omasta puolesta suosittelen noita sulkia yli vuoden ollu ja hyvin on toiminut
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Säädä suihkua ylemmäs? Siinä on ruuvi siinä suuttimen kyljessä. Sellainen varoituksen sana tosin että yksi aste ruuvarilla vastaa 15cm tuulilasillaCotson kirjoitti:Itselläni on Boschin 'selkärangattomat' ja ongelmana niiden kanssa on että pissapojan vesisuihku tyssää sulkaan ja ei siten pääse lasin yläosaan ollenkaan. Onko Valeossa lyhyempi tuo spoileri vai onko muilla niiden kanssa samaa ropleemaa?
Ayrton Senna da Silva forever
Täältä kanssa yksi vastaääni Valeo X-TRM:eille. Muutaman kuukauden ovat olleet käytössä, monta kertaa niitä on saanut herkistellä ja säätää että pyyhkisivät tasaisesti, ja nyt jättävät jo likaisen kalvon lasin pintaan vaikka mitä tekisi. Ja tuo pissapoikaongelma niissä on myös - lasille tulee nestettä lähinnä kun sulat ovat yläasennossa. Taidan kokeilla jotain muuta ensi kerralla. Tosin ensi hätään voisi kokeilla tuota suuttimen säätämistä myös.
Oletteko huomanneet poistaa varresta normaalin sulan tuen (muovia), joka estää rangattoman sulan vapaan liikkumisen. Se tuki on varressa oleva muovi- "haarukka". Irti vaan vaikka taisi lähteä vain paloina.sami_r kirjoitti:Täältä kanssa yksi vastaääni Valeo X-TRM:eille. Muutaman kuukauden ovat olleet käytössä, monta kertaa niitä on saanut herkistellä ja säätää että pyyhkisivät tasaisesti, ja nyt jättävät jo likaisen kalvon lasin pintaan vaikka mitä tekisi. Ja tuo pissapoikaongelma niissä on myös - lasille tulee nestettä lähinnä kun sulat ovat yläasennossa. Taidan kokeilla jotain muuta ensi kerralla. Tosin ensi hätään voisi kokeilla tuota suuttimen säätämistä myös.