155:sta ostamassa.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä minä voisin sellaista hyvällä omalla tunnolla suositella käyttöautoksi. Kulutusosia saa nopeasti ja järkevään hintaan, eikä tekniikkakaan ole mitään ihmeellistä etteikö kuka korjaaja tahansa saisi vaihdettua tarvittavat osat.

Eli muutaman omistaneena en ymmärrä puoliakaan kaikesta tämän ketjun jännittämisestä. Onneksi Alfistina on tottunut siihen että ihmiset laukoo totuuksia totaalisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eihän siinä mitään niin erikoista ole etteikö voisi pitää ihan käyttöautona. Moottorissa on jokunen heikko paikka mutta niiden kanssa voi vallan hyvin elää, ja jos taas ihan pomminvarmaa laitetta hakee niin kyllä tuossa karsiutuu pois moni muukin merkki kuin Alfa.

Jakohihnaa saa vaihdella useammin kuin suurimpaan osaan muista autoista (koskee siis 16v:tä), eipä härvelin muuten sen kummempaa huomiota pitäisi vaatia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kauppaan vaan pojat! Ei ne 155:set käsiin hajoa, kun joskus vähän huoltaa :-D
RASVIS kirjoitti:Jostain syystä on kai vuosikymmeniä ollut vanhojen automiesten keskuudessa sellainen vankkumaton mielipide, että "eihän noille uusille himmeleille voi enää mitään tehdä itse, näiden kymmenvuotiaiden kanssa kaikki on vielä helppoa". Jostain syystä sitten kymmenen vuoden päästä jutut ovat samoja mutta kalusto kymmenen vuotta tuoreempaa
En mä niin kovin vanha automies vielä ole, mutta silti olen jo tämän epäkohdan iskostanut päähän :mrgreen: Uskottava se kuitenkin on, että ei ne uudet autot vielä(kään) ole rakettiteknologiaa, vaikka kuinka luulisi :wink: Silti pysyn vanhemmissa, kun muuten jää tuo "huoltaminen" pois ja mitä sitten tekee kaikki vapaa-ajat? :silly:

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Sittenhän sitä voisi tosissaan harkita. Vielä kun saisi hallituksen puoltamaan päätöstä.... :?

Avatar
Savo
Viestit: 2119
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

AutonAlfa kirjoitti:Kauppaan vaan pojat! Ei ne 155:set käsiin hajoa, kun joskus vähän huoltaa :-D
Kauppaan menen kyllä mielellään, mutta kun ei tunnu löytyvän ihmistä joka ymmärtäisi 75 3.0:n päälle, vaikka kolmen tonnin hintaluokassa tällä palstalla hyvää tarjontaa.

Hetken aikaa oli minunkin päässä järkevä ajatus: 110 Lada. Olisi tältä vuosituhannelta ja edullinen pitää? Jäisi sitten rahaa enempi kesäautoihin.

Avatar
Oldgrain
Viestit: 357
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): PNV, GTV 2.0 -86
Ex: 159 2.2 SW -07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

Savo kirjoitti: Hetken aikaa oli minunkin päässä järkevä ajatus: 110 Lada. Olisi tältä vuosituhannelta ja edullinen pitää? Jäisi sitten rahaa enempi kesäautoihin.
Halpa kyllä, mutta järkevä? eeeei välttämättä. Meillä oli vuoden verran -99 110 1,5 Li 8 venaisella koneella (saatiin ilmaiseksi). Taisin vuoden aikana kolme kertaa ajaa kyseisellä autolla ja nekin tuntuivat olevan liikaa. Ajelin mielummin -85 Toyota Carina II:lla, kuin ladalla. Mutta positiivista siinä oli mm. se että lämpeni nopeasti (ja oli kesällä kuuma), sähköikkunat joka ovessa (!) ja... no muuta nyt en keksikään. Voitin sillä kyllä kaverin 2-litraisen mondeon talvella :mrgreen:
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
Keltsi
Viestit: 1839
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

AutonAlfa kirjoitti:Motronic ja ABS:t löytyy kyllä, mut mä niistä mitään ymmärrä.
niin no ja no niin... Taitaapi sulla olla Q4:ssä kuitenkin Weber/Magnetti Marelli ohjaamassa polttoaineen ruiskutusta sekä kipinää :wink:

Itse ainankin olen erittäin tyytyväinen ettei tuossa omassa Q4:ssä ole yhtään enempää elektroniikkaa, nytkin jo konehuoneesssa olevien johtojen määrä hirvittää...

Q4:n ABS-järjästelmä ei kuitenkaan ole niitä aivan ensimmäisen polven järjästelmiä, vaan siitä löytyypi mm. kiihtyvyysanturit. Onneksi siitä kuitenkin puuttuu ESP ja muut nykyajan hömpötykset :-D
Eiköhän 155 ole aivan yhtä luotettava käyttöautona, kuin mikä tahansa muukin auto, paitsi tieteinkin Mersu tai Tojota, niissä kun ei ole ikinä mitään vikaa :crazyeyes:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Keltsi kirjoitti:Weber/Magnetti Marelli ohjaamassa polttoaineen ruiskutusta sekä kipinää
No niinpä olikinnii :oops: Mutta muissa bensaversioissa kuin Q4:ssä pitäisi kyllä oleman boschilaista sälää, dieselistä en kyllä tiedä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Keltsi kirjoitti:
niin no ja no niin... Taitaapi sulla olla Q4:ssä kuitenkin Weber/Magnetti Marelli ohjaamassa polttoaineen ruiskutusta sekä kipinää :wink:
Öööö... niin no joo :oops: Joku mustalaatikko siellä ainakin on.Vai oliko se sittenkin sellainen alumiinin värinen :wink: Jospa olenkin vaihtanut ton weber/Magnetti Marellin Boschiin :mrgreen: Juu en...kun en ole saanut mitään muutakaan aikaiseksi :?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Mut siis,näistä vanhoista aidoista alfoista 155:nenhan on selvästi eniten käyttöauto kun taas esim.75 on harrasteauto enemmän,varsinkin nuo V-koneet ,mitä nyt kuullu juttuja ?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

willez kirjoitti:Mut siis,näistä vanhoista aidoista alfoista 155:nen...
Niin siis, joo. Alfa 155 on eniten fiat näistä vanhoista alfoista. Tipon levy ja muutenkin samoja osia fiatin kanssa auto täynnä. Mut onhan siinä Alfan merkit, joten ei se ihan täysin fiiu ole. :wink:
Eikö kaikki autot ole käyttöautoja? Itselle ainakin on. Käytettäväksi olen jokaisen autoni ostanut ja niin olen myös niillä ajanut. Keräily autot sitten erikseen.

Avatar
155156
Viestit: 2094
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Hieman vajaat 5 vuotta ja 100 000 km ajelin 155 2.0 16V Superilla vm -96. Korin osalta ei valittamista, mutta TS 16V moottori tuotti monenlaista harmia. Plussina hyvä ajettavuus, kaikki toimi (moottori-ongelmat poislukien) ja 155:ssä on tiettyä "karkeaa" urheilullisuutta.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

155156 kirjoitti:Hieman vajaat 5 vuotta ja 100 000 km ajelin 155 2.0 16V Superilla vm -96. Korin osalta ei valittamista, mutta TS 16V moottori tuotti monenlaista harmia. Plussina hyvä ajettavuus, kaikki toimi (moottori-ongelmat poislukien) ja 155:ssä on tiettyä "karkeaa" urheilullisuutta.
ku olisit vaan valinnut tän 8-tappisen ni olis ollu täydellinen auto :D 5hp sinne tänne :P

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

willez kirjoitti:5hp sinne tänne :P
Kaupan päälle saa vielä vähän huonomman ajettavuuden ja tylsemmän koneen. Mutta onhan se turvallisempi vaihtoehto, kuten corollakin.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Rolle kirjoitti:
willez kirjoitti:5hp sinne tänne :P
Kaupan päälle saa vielä vähän huonomman ajettavuuden ja tylsemmän koneen. Mutta onhan se turvallisempi vaihtoehto, kuten corollakin.
niin tietty,mut esim.vertaa alfan ajettavuutta johki corollaan tai johki muuhun velttoalustaseen **s*a** :D

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

willez kirjoitti: 5hp sinne tänne
Niinhän ne nyt sanoo :(

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kuulin jo monta kertaa, että 155 perustuu pitkälti Tempraan/Tipoon. Molemmat omistaneena, en ole huomanut että niiden ajettavuus olisi jotenkin poikseuksellisen hyvä :roll: ja kun täällä väitetään, ihan aiheellisesti, että 155:n ajettavuus on huippu luokka(en ole ajanut) niin missä on se salaisuus, entäs kuka on se onellinen taikuri? :lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ehkäpä samaan pohjalevyyn perustuva auto ei sittenkään ole aivan sama auto, siis alustaltaan, koneeltaan tai sisustaltaan. Olisiko mahdollista, että Alfan insinöörit olisivat keksineet 155:seen jotain mitä fiatista uupuu, mene ja tiedä. Salaisuuksista en tiedä mitään, mutta kaikki alustan osat eivät sovi keskenään 155:ssa ja Tipossakaan, joten kai sieltä jotain eroavaisuuksia löytyy, jotka myös vaikuttavat positiivisesti ajettavuuteen.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Itselläni oli autoon laitettu jo alustasarja joten en tiedä minkälainen on orkkisalustalla mutta kyllä tuo madallettu ja hieman jäykempi alusta on oikein mieleinen.

kyllähän 155 on käyttöautona ihan oivallinen kunhan muistaa vaan 16V koneeseen vaihtaa jakopään kilkkeet mieluummin aiemmin kuin ajallaan.

Oma kiesi on ainakin toiminut kuin junan vessa (tosin ajettukin vasta 105tkm)
QUORTHON 1966-2004

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Mulla on tolla 8venasella ajettu 266tkm eikä mitään ongelmaa. Ei syö öljyä ja kaikki pelittää. Erittäin tyytyväinen olen autoon. Pitää kiittää edellistä omistajaa kun on pitäny niin hyvin... ;)
UliUli

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mielestäni Tipon ajettavuus on todella hyvä, eipä taida olla parempaa perusautoa ajettavuudelta, niitä viimeisiä fiateja joita tm ja tuulilasikin on kehunut juuri ajo-ominaisuuksilta.
Tosiaan itseänikin kiinnostaa tuo tipon ja 155:n erot. Ohjaus on ainakin paljon nopeampi, onko hammastanko tiheämpi hampailtaan vai mistä tuo syntyy?? Vakaajatangot ja tukivarret ovat samat eli mistä se parempi alustajäykkyys muodostuu, jousista/iskareistako vain?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
155156
Viestit: 2094
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Ajoin Fiat Tipo 1.6 DGT:llä 200 000 km, kunnes tilalle vaihtui Alfa Romeo 155 2.0 16V. Tipon (ei ohjaustehostinta) jälkeen 155:n ohjaus oli tunnoton. Varsinkin talvella Tipo oli erinomaisen hyvä ja tunnokas ajettava, ohjauspyörä välitti täsmälleen mitä oli tapahtumassa. TM:n suuressa talvitestissä (en muista vuotta, mutta olisiko 1989) Tipo oli yksi kolmesta autosta, joka sai ajominaisuuksista täydet pisteet. Mukana oli noin 40 autoa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

TestarosaFinland kirjoitti:Kuulin jo monta kertaa, että 155 perustuu pitkälti Tempraan/Tipoon. Molemmat omistaneena, en ole huomanut että niiden ajettavuus olisi jotenkin poikseuksellisen hyvä :roll: ja kun täällä väitetään, ihan aiheellisesti, että 155:n ajettavuus on huippu luokka(en ole ajanut) niin missä on se salaisuus, entäs kuka on se onellinen taikuri? :lol:
ajamalla se selviää :D tässä vaan on se jokin =)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jarama kirjoitti:Ohjaus on ainakin paljon nopeampi
Koskee vain widebodya.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Rolle kirjoitti:
Jarama kirjoitti:Ohjaus on ainakin paljon nopeampi
Koskee vain widebodya.
tuli mieleen muuten että normaalin 155 ja ton Super WiDeBody mallin ero leveydessä on 3senttiä :D

Vastaa Viestiin