Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Näistä yritin jo aiemmin kysellä tuolla toisessa topicissa mutta ei tuntunut olevan tuttu tuote porukoille
Onkos kukaan raatilaisista tälläisiä autoonsa ruuvannut tai kuullut edes "essonbaari" juttuja kyseisten iskareiden toimivuudesta?
Jos jollain kokemusta 156 alla näistä niin vielä kiinnostaisi minkälainen jousi näiden kaverina?

Jyrki

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tää on ainakin mulle uusi tuote, en ole aiemmin kuullutkaan. Ideana "älyiskari" on mielenkiintoinen. Paljon mielenkiintoista juttua löytyy Googlella.
Ainakin tossa Tirerack:n testissä tais olla ihan vakiojouset. Pitää tutkia illalla paremmin.

Paikalla
Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Käytii tos syksyllä luokan kanssa konin "huoltamossa". Tais olla jossai helsingin suunnalla kyseinen firma. Siellä esittelijä kertoi kaikenmaan asioita iskareista ja lopuksi otti puheeksi tän uuden konin joka muuttuu ajonopeuden kasvaessa, jos en nyt ihan väärin muista. Taitaa olla juurinkin sama iskari mistä on nyt kyse. Opas kehui sitä kovasti ja sanoi että on ehdottomasti paras iskari mitä on ikinä testannu. Kaverilla oli muistaakseni n.30v kokemus iskareista, joten varmasti tiesi mistä puhuu. On se verran aikaa tosta käynnistä ettei ihan tarkkaan muista kaikkea mut se jäi kyl kirkkaana mieleen et tätä iskaria kovasti kehuttiin.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

FSD näyttäis olevan vahvoilla mukavuuspuolella, muuten testitulokset on Sporttien kanssa melko tasaiset. http://www.tirerack.com/suspension/tests/koni_fsd.jsp

Omasta mielestä hyvä juttu on, ettei iskarit sisällä mitään elektroniikkaa. Venttiilit on mekaanisia.

Tätä Konin mukaan vallankumouksellista tekniikkaa on kyllä ollut käytössä maastofillarien iskareissa jo useamman vuoden..

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, itsekkin joskus olen kyseisessä koni huollossa asioinut ja tiedän kaverin.
Konin säädettäviä iskareita olen kalustossani suosinut ja ikinä en ole vielä niihin pettynyt.

Nämä FSD:t ei säädy ajonopeuden mukaan vaan liiketaajuuden eli pitäisi olla mukavan pehmeä esim. mukulakivellä ajaessa mutta mutkaan mentäessä taasen jämäkkä. Sähkösäätöisissä alustoissahan tuollaisia ominaisuuksia on nähty mutta nämä ovat mekaaniset.
Eli tuote vaikuttaa mainiolta mutta mutta..... halpojahan nuo ei ole joten mieluusti käyttökökemuksia kuuntelisin ennenkuin noihin investoin.

Jyrki

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

kiitos Gasolina tireracin linkistä, tuohon en ollutkaan törmännyt vaikka olen tämän tiimoilta internetin ihmeellistä mailmaa jonkun verran tutkinut...

Jyrki

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Vielä palaan aiheeseen....
mitäs mieltä ollaan siita että sama setti käsittääkseni käy 147, 156, ja GT:n kaikkiin mallivaihtoehtoihin eli onko siinä jo liikaa kompromissin makua,vai mahdollistaako tämä tekniikka käytön eri mallisarjoissa?
Normaali (hyvissä) iskareissahan ei sopivuus taida olla kyseisten mallien välillä noin laaja? Vai olenko kenties väärässä tämän suhteen?


Toisekseen vihjeitä mistä nämä kannattaisi hommata, ei tunnu olevan nettikaupoissa kovin yleisesti hinnoiteltuna? (vai enkö vain osaa..?)

Jyrki

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

hagger 16 kirjoitti
Autoon on nyt tilauksessa Koni FSD:t ja samalla vaihtuu alle myös vakiojouset
onkos hagger 16 tai jollain muulla käyttökokemuksia näistä fsd iskareista?
Mistä moiset olette hankkineet ja mitä kustansi?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Juu, kyllä on. Juurikin tuolla kombinaatiolla, kuten olin jo aiemmin johonkin kirjoitellut.

Eipähän noita oikein voi haukkua. Tosin tuohon hintaan (800€) iskarit saisivat olla kultaa, eikä pelkästään kullanväriset. Voin verrata ainoastaan vanhaan pakettiin eli Eibachin -jousiin ja vakioiskareihin. Sillä paketilla auto ensin kallistui vähän, kunnes iskari joutui töihin ja "petti alla". Nyt taasen vakiojousilla ja Koni FSD -iskareilla jouset antaa ensin periksi, kunnes iskari tulee mukaan ja kulku jämäköityy. Tämä siis näin amatöörin näkökulmasta..
Sen olen myös huomannut vanhaan verrattuna, että kuoppaan ajessa tulee vaistomaisesti jännitettyä kropan odottamaan iskua, kunnes huomaakin iskarin selviytyneen iskusta yllättävän pehmeästi.

Eli melko maukas yhdistelmä voisi olla Eibach ja Koni FSD. Tosin nyt kun katsoo ulos, niin ei ole kauhean ikävä 8 cm maavaraa..
Ratakäyttöön voisin kuvitella noiden iskareiden olevan liian pehmeät. Arkikäyttöön, mikäli 800€ tuntuu pikkurahalta, niin voin suositella. :-D

Ainiin, ostin iskarit tosiaan tuolta:
http://www.tepalmetmotorsport.fi/
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuolta näyttäis saavan sopuhintaan http://www.larkspeed.com/

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Olen kanssa kysellyt eräältä 156 SW kuskilta kokemuksia ja kehui että erittäin hyvä sarja. Hänellä on alla FSD ja Eibach.

FSD on pääosin suunniteltu vakiojousille, mutta toimii myös madallettujen kanssa.

Noin muutenkin en ole yhdeltäkään FSD iskareiden omistajalta kuullut moitteita.

Onhan nuo hinnaltaan melko suuri sijoitus, mutta väitän että maksaa itsensä takaisin parantuneina ajo-ominaisuuksine sekä turvallisuuden lisääntymisenä, lisäksi kannattaa muistaa että nuo eivät ole mitään kulutustavaraa :wink:

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Laitatin FSD:t GTA:han vakiojousien seuraksi ja parin päivän perusteella ensituntuma on juuri sitä mitä hainkin, eli arkiajoon hieman pehmeyttä ja mukavuutta. Toki reippaammassa ajossa on tuttu jämäkkyys tallella, eli toiminevat kuten on suunniteltukin.

Ratamiehille juu varmaan liian "pehmeät", mutta sinne Konilla lienee toinen tuote. Nämä ovat allekirjoittaneelle luultavasti ihan sopiva kompromissi arkiajoon. Keväällä tietää sanoa ajettavuudesta enemmän, kun heivaa noiden kitkojen tilalle jämäkämpää rengasta.

Larkspeedistä kotiovelle 504€, Punta on halpa nyt!

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Nyt kun on vuosia kulunut niin kertokaas miltä iskarit ovat tuntuneet pidemmällä "koeajolla"?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Töiden puolesta noita on nyt asennettu lähemmäs 30 sarjaa, ja ihan oikeasti yhdeltäkään asiakkaalta ei ole tullut kuin positiivista palautetta. Muistaakseni kolme kappaletta on mennyt rikki, nämä pettänyt talven kovilla pakkasilla.

Monilla näistä oon myös ajanut koeajon ja hemmetin hyvältä ne tuntuu, niin parkkipaikalla montuissa kuin +100km/h motarin rampissa.

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Mulla oli 9-3 Aerossa ('04) Konin FSD:t ja alusta oli kyllä tosi progressiivinen ja silti sopivan tiukka nopeaan ajoon. Edellinen omistaja oli tosin hankkinut autoon 235/35/19 fillarit, joten mukavuudesta en osaa oikein sanoa mitään...

Kyseisen auto ainakin muuttui vakaammaksi ja urheilullisemmaksi Konin iskareiden myötä. Olisi mielenkiintoista ajaa esim. GTA:ta vastaavalla setillä.

SiK
Viestit: 263
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja SiK »

Nyt menee ihan saabbifoorumiksi, nimittäin mulla on 9-5 aerossa vakiojousien kanssa ja hyvältä on tuntuneet. Normiajossa aika huomaamaton, mutta esim motarin 270 asteen rampeissa jämäköityy mukavasti kun kovempaa ajaa.

Aina tuon jälkeen 156 tuntuu vakioalustoineen aika lullalta, mutta ah niin eloisalta ja näppärältä..

Vastaa Viestiin