Aika äkkiä meni etupyörän laakeri...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Aika äkkiä meni etupyörän laakeri...

Viesti Kirjoittaja PK »

Alfallani on vajaa 158 donaa ajettu ja taitaapi olla toinen tai molemmat etupyörän laakerit paskana. Edellisestä autosta (renoo) meni etupyörän laakeri vaihtoon 212 tonnin kohdalla. Mä kun olen luullut et laakerit kestää miljoona kilometriä, mut ei... mites sataviiskutosen omistajat, missä vaiheessa mennyt laakerit vai onkokaan mennytkään..?

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mulla rupes omassa bilikassa oikea etulaakeri
rohisemaan 110 tkm (auto silloin 7-vuotias) kohdilla.
Vaihdatin luonnollisesti molemmat laakerit eteen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla meni oikea etulaakeri jossain 100-110 tkm. Vasen oli vielä 177 tkm kohdalla ihan tikissä kun auto meni vaihtoon.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulla taas meni Renu Lagunasta etupyörän laakeri 60 tkm.

Kävin kerran kokeilemassa 5v sitten yhtä 156:sta , jossa laakerit möykkäs tosi pahasti ja kerroin Deltalle , että vaihtakaa , jos meinaatte myydä auton. Alla oli leveät ilmeisesti väärällä ET:llä olevat renkaat, jotka pilaa laakerit alle aikayksikön.

Eipä noita laakerivalmistajia niin hirveesti ole, että tuskin kauheita eroja .

Laakerien kireys tai säätö varmaan ei ole nykypäivänä niin kauheasti valvottu.

Tyttärellä oli vanhassa Bravassa toinen etupyörän laakeri vedetty niin kireelle, että vanne lämpis 50 km ajossa - tämäkin Deltan vaihtoauto - löysättiin vähän ja ei mitään ongelmaa seuraavalla 60 tkm:llä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Re: Aika äkkiä meni etupyörän laakeri...

Viesti Kirjoittaja Keisari »

PK kirjoitti:Alfallani on vajaa 158 donaa ajettu ja taitaapi olla toinen tai molemmat etupyörän laakerit paskana. Edellisestä autosta (renoo) meni etupyörän laakeri vaihtoon 212 tonnin kohdalla. Mä kun olen luullut et laakerit kestää miljoona kilometriä, mut ei... mites sataviiskutosen omistajat, missä vaiheessa mennyt laakerit vai onkokaan mennytkään..?
Niinpä kai niitten pitäis teoriassa kestää maailmantappiin asti,mutta
ootkos uudesta asti sillä ajanut itse? Mulla meni jossain 120 tonnin kohdalla hanttarin puolelta ja johtu kai siitä, että oli ajettu johkin monttuun

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Alfallani olen ajanut vasta viisi tonnia, eikä laakerihistoriasta ole tietoa.

Mutta taas... nyt sain huollon ajaksi lainaksi 525 Touring BMW kaikilla herkuilla, niin voi hyvä jumala miten paska auto istua ja ajaa!!! Sama tilanne oli turbo-Passatin ja turbo-Volvon kanssa. Miten Alfa 156 voi olla niin omaa luokkaansa istua ja ajaa ??? *ihmeissään*

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

124tkm paikkeilla meni apumiehen puolen etupyörän laakeri, köyhänä vaihdatin vain hajonneen...

Taikak
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Touko 2005, 13:36
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Taikak »

Mulla on 163tkm mittarissa ja justiin vaihdettiin toisen puolen laakeri. On ollu sen verta kassavirta negatiiviseen suuntaan, ettei ollu varaa molempia laittaa.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

125 tkm on ajettu tolla vanhemmalla ja nyt jurisee kuskin puolen laakeri. Pitääpä vaihdattaa, että sais pikkuhiljaa myyntiin tuon...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

kummatkii takapyörän laakerit vaihdettu kun autolla oli ajettu 155tkm!!!

taitaa olla että nää eurooppalaisten autojen kosteus suojaus laakereille on puuttellista, en oo koskaan kuullu että esin tojota sorollasta olis menny pyörän laakereita näillä kilometreillä, ja vastaavasti kuullu että monellakin just relluissa menny laakerit alle 100tkm ajettuna, ja näissä euroopan autoissa myöskään rasvaus ei ole parhaimmasta päästä, kosteus ja huono rasva on huono yhdistelmä!!!

omassani oli takapyöränlaakerin rasva kuin saippuaa, kovaa ja kestynyt rullien sivuille, lisäksi ruosteessa!

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Lanciassa kesti vaihdettu peruslaadukas n.47e. laakeri 200km. Kun sen jaksoi vaihtaa taas tuhat kilometriä ajettuna eräskin pyörää kokeillut asentajaoppilas ei uskonut siinä edes olevan laakeria :lol: Vaihoin toisella kerralla siihen koko olka-akselin, käytetystä paskasta tietty mutta hyvin pelas. Olin itse katsomassa kun se uusi laakeri asennettiin opettajan tarkalla johdolla amiksessa paikalleen, voi silti olla ettei kaikki mennyt aivan putkiloon :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Suurin syy laakerien menemiseen lienee juurikin se vaseliini joka kuivaa/kovettuu eikä voitele enää kunnolla. Riippuen hieman laakerityypistä, saa ikää kummasti lisää jos avaa esim. parin vuoden välein ja korvaa kuivat kikkareet tuoreella vaseliinilla. Tietysti jos suojaus on niin huono että kaikki lika ja paska pääsee laakerin sisään, ei laakeri kestä uusillakaan vaseliineilla...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Vaihdoin ite 164:seen viime kesänä ensin etulaakerit ja parin tonnin jälkeen takalaakerit. Toisessa takalaakerissa oli kans vaseliinit semmosia kikkaroita, kyllä tuli muuten hiljasemmaks uusilla laakereilla. Vaihtaminen vaan ei oo kivaa, tarvii AGA- merkkisiä yleisavaimia :-D

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

156 V6: 125 tonnin kohdalla kuskin puolen etulaakerissa aikamoinen klappi --> vaihtoon.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mulla meni ensimmäinen pyöränlaakeri 156:sta 42 000 kilometrin kohdalla. Toinen vissiin vajaassa sadassa tuhannessa..

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Morjens!

Mun ALFASTA 156 2,0ts-00 82tkm on todennäköisesti vasen etupyöränlaakeri sanonut sopimuksen irti kun sieltä kuuluu sellaista jurinaa ja rallatusta en ole varma,suoraan ajaessa kuuluu jonkin verran oikealle kääntäessä ääni voimistuu (stereot kovemmalle )ei vainiskaan
mun piti kysästä mitä/paljonko teillä on tullut maksamaan tällainen lysti/etupyörien laakerien vaihtotyö jos vaikka vie omat osat
mulla lähin korjaamo olis malminkartanon autohuolto
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

Mutta taas... nyt sain huollon ajaksi lainaksi 525 Touring BMW kaikilla herkuilla, niin voi hyvä jumala miten paska auto istua ja ajaa!!! Sama tilanne oli turbo-Passatin ja turbo-Volvon kanssa. Miten Alfa 156 voi olla niin omaa luokkaansa istua ja ajaa ??? *ihmeissään*

tää on ihan totta! kyl se ajettavuus alfassa on ihmeellistä,kuitenkin polkenut pari 535 kannet paskaks jne ja kokeillut uutta BMW:n 116i ja Mini Cooper ässää jne jne niin kyllä voin rehellisesti sanoa et tää kymmenen vuotta vanha alfa vie voiton ja helposti ajettavuudeltaan.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Laakerien kireys tai säätö varmaan ei ole nykypäivänä niin kauheasti valvottu.
Mitenkäs 156:n etupyöränlaakereiden kireyttä säädetään? :)

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

NikEe1927 kirjoitti:Morjens!

Mun ALFASTA 156 2,0ts-00 82tkm on todennäköisesti vasen etupyöränlaakeri sanonut sopimuksen irti kun sieltä kuuluu sellaista jurinaa ja rallatusta en ole varma,suoraan ajaessa kuuluu jonkin verran oikealle kääntäessä ääni voimistuu (stereot kovemmalle )ei vainiskaan
mun piti kysästä mitä/paljonko teillä on tullut maksamaan tällainen lysti/etupyörien laakerien vaihtotyö jos vaikka vie omat osat
mulla lähin korjaamo olis malminkartanon autohuolto
Tasan sama tilanne mulla. Diagnoosin voit tehdä siten, että tunkkaat ko. pyörän ilmaan ja katsot onko klappia. Jos on, niin tilanne on jo paha.

Pahenee verrattain äkkiä. Tekevätkö malminkartanossa pelkkää tuntityötä? Ilmeisesti vie n. 1,5 h vaihtaa?

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

NikEe1927 kirjoitti: Tekevätkö malminkartanossa pelkkää tuntityötä? Ilmeisesti vie n. 1,5 h vaihtaa?
Mulle vaihtoivat molemmille puolille muistaakseni kahdessa tunnissa. :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Uutena ostetusta -02 1.8T passatista etupyörän laakeri 7tkm kohdalla ja 8tkm kohdalla sama laakeri + koko napa.
sitten maalailtiin pilattuja vanteita uudelleen ym.

Nopeus on suhteellista
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla taitaa muistaakseni olla kohta 120tkm mittarissa ja oikea etupyörän laakeri vaihdettiin juuri. Termari siinä sitten samalla. Vein osat ja maksoin hakiessa tasan satasen. Kaikki meni niin kuin pitikin, ei erityistä kehuttavaa vaan ei mitään moitittavaakaan. Huollon teki Autokorjaamo Master eli Häkkisen Esa korjalassa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

JAA ÄKKIÄ??? vaihdettiin turussa uusi laakeri eteen, hämeenlinnassa uudestaan. Matkaa n. 170km... jaa miksikö?? asentaja prässäsi sen sisäkehästä kiinni.. alkuperäisellä ajettu vain 900tkm

Cheich
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 03:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Cheich »

Mulla alko nyt eessä vänkärin puolen rengas pitämään meteliä.. Suoraan kun ajelee niin ei mitään erikoista kuulu mut oikeelle kun kääntää ni korkeempi ja vasemmalle kääntäessä matalampi rohina/vinkuna mikälie..

Missäs näitä kannattaisi Jyväskyässä käydä vaihdattamassa? Ja minkähintaiseksi remppa tulee?
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-

Avatar
MKT
Viestit: 681
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Cheich kirjoitti:Missäs näitä kannattaisi Jyväskyässä käydä vaihdattamassa? Ja minkähintaiseksi remppa tulee?
Paikkoja on varmaan useitakin, tuohan ei vaadi kuin hyvää wanhan ajan autonasentajataitoa. Itse vaihdatin etulevyt+laakerit AutoMäenpäällä. Ei moitteita, veloitussumma laskussa hieman alhaisempi kuin merkkiliikkeessä kahden tunnin työstä. Ja kyllä, hommaan meni yli kaksi tuntia.

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kysäisempä tässä säikeessä vähän aiheeseen liittyvää. Tänään Roista palatessa alkoi vasemmalta takaa kuulumaan rohinaa. Parikin vaihtoehtoa äänen lähteeksi vilahti mieleen. 1. vaihtoehto: kuluneet jarrupalat. Palaa on jäljellä kokonaisuudessaan n. 4-5mm (palan ulkoreuna-levy). Näyttäis aika vähältä ja vaihtoon ne on joka tapauksessa menossa.
2. vaihtoehto: laakeri.

Ääni katoaa jarrutettaessa tai kun edes hipaisen jarrupoljinta. Toivon mukaan tämä tarkoittaa että laakeri on poisluettu laskuista? Mitä mieltä olette?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Innokas painepesurin käyttö aiheuttaa joskus laakereiden menoa jos suoraan pyörännavan nurkille päästää kovalla paineella ja auto seisoo pitkään pesun jälkeen.. :wink:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Eiköhän Jannen tapauksessa kyse ole jarrupalojen rohinasta, laakeri tuskin lakkaisi pitämästä meteliä jarrupoljinta hipaisemalla.

Itse vein Alfan just laakerin vaihtoon Kukkumäen Autohuoltoon, josta järjestyi aika samantien, kun aamulla soitin. Aika harvinaista... Tommo tuosta paikasta taisi joskus vinkata. Sinne ajaessa rusahti pariin otteeseen jo aika pahasti - toivottavasti ei rikkonut mitään enempää. Ajelin kyllä loppumatkan ihan köröttelyvauhtia. Tähän asti vaan jurissut tasaisesti.

EDIT: PRKL.. soittivat, että laakeri on vääränlainen eli tarvikeliike sössi jotenkin. :(

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Morjens!

Jannen tapauksessa todennäköisesti"pashaa" kerääntynyt palojen liukujen
kohdille,kannattaa purkaa ja puhdistaa huolellisesti ja voidella vaikka kuparitahnalla niin uskoisin tämän auttavan.

Omassa alfassa oli sama robleema viikko sitten,tein yllämainitun puhdistus
työn,sen jälkeen ollut äänetön
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tattis avusta. Hain juuri palat ja illalla menee vaihtoon. Kyllä ne aika lopussa on :wink:

edit. palat olikin todella lopussa. Silti katsastuksessa täydet pisteet jarrudynossa :-D
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=7529
Viimeksi muokannut Janne, 23 Touko 2007, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No niin laakeri vaihdettu. Olivat joutuneet hakemaan laakerin Deltasta, kun tarvikeliikkeestä ei ollut löytynyt. Kumma juttu, miksi tuo minulle myyty laakeri ei käynyt. Katsottiin vielä liikkeessä kirjoista uudestaan ja niiden mukaan olisi pitänyt olla oikea, mutta ei vaan ollut. Joku muukin oli tänään tiedustellut vastaavaa laakeria...

Ostikos MKT omansa deltasta vai tarvikeliikkeestä?

Kukkumäen autohuolto oli kyllä erinomaisen positiivinen kokemus, eikä työn hintakaan ollut paha (85€), kun joutuivat vielä juoksentelemaan laakerin perässä.

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Vasen etulaakeri vaihdettu @144tkm. Vaihdoinpa sen vielä ihan itse! Yksi maailman paskamaisimmista projekteista, joten en suosittele kenellekkään.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Minäkin meinasin ensin vaihtaa itse, mutta juttujen perusteella päätin teettää, kun korjaamolla vähän paremmat vermeet.

Avatar
MKT
Viestit: 681
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

MrKirby kirjoitti:Ostikos MKT omansa deltasta vai tarvikeliikkeestä?

Kukkumäen autohuolto oli kyllä erinomaisen positiivinen kokemus, eikä työn hintakaan ollut paha (85€), kun joutuivat vielä juoksentelemaan laakerin perässä.
Tilasin Muukkoselta laakerit samalla kun tuli muutakin himmeliä tilattua. Minua ovat aina essonbaarissa pelotelleet että tarvikelaakerit ei kestä. Parhaimmillaan nuo kyllä ovat samoja kuin originaalit.

Kukkumäki on kyllä hyvä paikka jos vaan saa auton sinne. Kerran oli 166lle tilattu sinne aika, mutta ei löytynyt sellaista nosturia joka olisi saanut auton ylös. Madallus+helmasarja on aika haastava yhdistelmä. Eivät halunneet kikkailla ajamalla auto korokepalojen päälle. Osoittaa minusta sekin jotain ammattiylpeyttä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11269
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oikealle eteen 80tkm huollossa. Eli ei ihan kestänyt sitä miljoonaa.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ei kestänyt miljoonaa ei. Välystä on ja rohisee, 107 tkm ja aika varattu, vasen etu vaihtoon. Toinen tuntuu ihan ehjältä joten sillä vielä jatketaan.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

audissa 344tkm ja pikkusen niinkuin vois olla alkavaa laakeri ääntä oikealla, mutta voi tulla korvienkin välistä kun auto oli 6vko lainassa :-D
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

paulipk
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Elo 2005, 16:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja paulipk »

Laatu heikkenee, 2003 JTS etupyörän laakeri paskana viime talven pakkasten jälkeen, mittarissa 80 tkm.
Niin ja älkää missään nimessä laittako alkuperäistä napaa tilalle, koska ovat italialaisia. Saksalaiset tarvikelaakerit kestävät paremmin.

Fiat Motorsport :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

onko sinne vaihdettu italialaiset osat, ainakin 98sissa oli ranskalaiset laakerit
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Laakeripesät ovat sisältä niin avoimet, että ei ihme etteivät kestä -kaikki paska ja suolavesi pääsee sisään. Mullakin muuten olivat ok näköiset, mutta vaseliinit kokkareena - mulla oli ainakin ranskalaiset laakerit ja sellaiset taas meni alle. 147 mittarissa on 180 tkm ja ei tietoa vielä laakereiden menosta, mutta auto on ollut suunnilleen joka päivä ajossa. Laakerit tuhoaa kosteus ja seisominen, jonka seurauksena laakeripinnat menevät paskaksi....
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Jusna
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Elo 2007, 18:51
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jusna »

Kuinkahan paljon tommosella risalla laakerilla uskaltaa ajaa, ennenku leipoo kiinni. Mulla pitää aika kovaa klap-klap-klap ääntä 80kmh vauhdissa jo ja oikeelle käännettäessä voimistuu vielä lisää..
Viikonloppuna pitäis mennä vaihtaa hallille, jonne joutuu ajaa mm. motaria pitkän matkaa.. Sulaakohan toi risa laakeri kovissa vauhdeissa sinne :?

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Kuinkahan paljon tommosella risalla laakerilla uskaltaa ajaa, ennenku leipoo kiinni. Mulla pitää aika kovaa klap-klap-klap ääntä 80kmh vauhdissa jo ja oikeelle käännettäessä voimistuu vielä lisää..
Itsellä jurisi useamman kuukauden, klapklappia tosin ei kerennyt tulemaan.

Jusna
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Elo 2007, 18:51
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jusna »

deek kirjoitti:
Kuinkahan paljon tommosella risalla laakerilla uskaltaa ajaa, ennenku leipoo kiinni. Mulla pitää aika kovaa klap-klap-klap ääntä 80kmh vauhdissa jo ja oikeelle käännettäessä voimistuu vielä lisää..
Itsellä jurisi useamman kuukauden, klapklappia tosin ei kerennyt tulemaan.
Joo kuullostaa jo melkein sille, et ois jossain vetonivelessä vikaa, mut kyl toi kuitenki enemmän viittaa silti laakeriin kun se klap-äänikin on aika rohisevaa..

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Wile E. Coyote kirjoitti:Mulla taitaa muistaakseni olla kohta 120tkm mittarissa ja oikea etupyörän laakeri vaihdettiin juuri.
Itse itseäni (hakutoimintoa käytettyäni lainaten :oops: ) lainaten. Nyt meni kuskin puoli ja mittarissa jotakuinkin 123tkm. Aika tasatahtia menee, olis pitäny vaihdattaa molemmat viimeksi mutta köyhä yritti säästää.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Onkos joku joutunut vaihtamaan 156:seen takapyörien
laakereita..? Eikös Ciancarlo ole ainakin ajanut jo päälle
200 tonnia Alfallaan, onko mennyt takaa laakereita?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Mulla meni tuossa muutama kuukausi takaperin, 200tkm mittarissa.

Hyvin noi kyllä kestää, vaikka äänteli niin 5000km tuli päästeltyä eikä ääni mainittavasti pahentunut.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

silverine kirjoitti:Onkos joku joutunut vaihtamaan 156:seen takapyörien
laakereita..? Eikös Ciancarlo ole ainakin ajanut jo päälle
200 tonnia Alfallaan, onko mennyt takaa laakereita?
minä vaihdoin kun oli 156tkm ajettu, toinen puoli piti ääntä niin vaihdoin molemmat!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11269
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vittorio Jano kirjoitti:Oikealle eteen 80tkm huollossa. Eli ei ihan kestänyt sitä miljoonaa.
Ja vasemmalle tänään. Nyt sentään ollaan jo yli yhdeksänkympin.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

silverine kirjoitti: Eikös Ciancarlo ole ainakin ajanut jo päälle
200 tonnia Alfallaan, onko mennyt takaa laakereita?
Ja nyt minä puusilmä vasta huomasin tuon ylläolevan;
takana edelleen alkuperäiset laakerit (242 tkm). Eteen molemmat vaihdettu oikea 119 tkm ja vasen 198 tkm.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Itsellä oli joskus 10-15v sitten Fiat Tipo,jossa 195/50-15 gummit.Etupyörän laakereita sai vaihdella melkein kerran vuodessa,vaikka laittoi SKF:n tavaraa.
Isäpapalla taas vastaava Tipo ajossa,mittarissa nyt 320tkm,eikä ainuttakaan pyöränlaakeria vaihdettu...
Tosin autossa on kokoajan käytetty alkuperäisen kokoisia renkaita,oikeanlaisilla vanteilla..ja muutenkin pitää kuin kukkaa kämmenellä..

Vastaa Viestiin