Soittimen vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Autossani on vakio Boset subbarilla varustettuna. Nyt olisi halu vaihtaa soitin toiseen, Pioneerin tai Sonyn Md-soittimeen, riippuu jaksanko korjauttaa Pioneerin. Siinä olisi hyvä vahvistin equlla. On noita md:eitä kertyny suuri kokoelma ja autossa on ainoa aika ja paikka kuunnella niitä.
Kysymys kuuluu, onko tuo orkkislaite asennettu normaalisti ja onko tuon alkuperäisen lisävahvistimen kytkennän kanssa otettava jotain erityistä huomioon? Entä toistaako tuo Bose mpkolmosia? (tuskin, vai mitä)
Tarkoitus olisi ajan kanssa muuttaa MD-kokoelma mp3 muotoon ja kytkeä erillinen Creativeni kuulokeliitännän kautta soittimeen kiinni, Pioneerissa line-in.
Toinen kysymys on onko Bosessa line-in mihin tuon irto-mp3-soittimen voisi liittää?
Entä millaisilla kutimilla soitin irtoaa ja onko JTS:ään tarjolla/tarvitaanko lisäkehystä?
Vai onko tämä kaikki sekoilu aivan hullu ajatus? Heittäkää vaihtoehtoja miten voisin homman toteuttaa fiksummin. Nykyisen laitteen äänentaso kelpaa minulle ja mihinkään isoihin muutoksiin en olisi kovin innokas.


Poppia kehiin!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja willez »

siis ootko pelkkää soitinta vaihtamassa ? Ja jos se Bose:n soitin ei ole DIN-kokoinen niin biltemasta saa niitä adaptereita

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

VespaGL kirjoitti:Autossani on vakio Boset subbarilla varustettuna. Nyt olisi halu vaihtaa soitin toiseen, Pioneerin tai Sonyn Md-soittimeen, riippuu jaksanko korjauttaa Pioneerin. Siinä olisi hyvä vahvistin equlla. On noita md:eitä kertyny suuri kokoelma ja autossa on ainoa aika ja paikka kuunnella niitä.
Kysymys kuuluu, onko tuo orkkislaite asennettu normaalisti ja onko tuon alkuperäisen lisävahvistimen kytkennän kanssa otettava jotain erityistä huomioon? Entä toistaako tuo Bose mpkolmosia? (tuskin, vai mitä)
Tarkoitus olisi ajan kanssa muuttaa MD-kokoelma mp3 muotoon ja kytkeä erillinen Creativeni kuulokeliitännän kautta soittimeen kiinni, Pioneerissa line-in.
Toinen kysymys on onko Bosessa line-in mihin tuon irto-mp3-soittimen voisi liittää?
Entä millaisilla kutimilla soitin irtoaa ja onko JTS:ään tarjolla/tarvitaanko lisäkehystä?
Vai onko tämä kaikki sekoilu aivan hullu ajatus? Heittäkää vaihtoehtoja miten voisin homman toteuttaa fiksummin. Nykyisen laitteen äänentaso kelpaa minulle ja mihinkään isoihin muutoksiin en olisi kovin innokas.


Poppia kehiin!
Täällä on juttua aihetta sivuten. Taitaa helpoimmalla päästä, kun unohtaa MD:t ja hommaa tuon blaukkarin mp56 soittimen, jossa MMC -ja USB -sisäänmenot.

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Siis soitin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Juu kyllä tarkoitus olisi vaihtaa tuo alkuperäinen laite joko Sonyyn tai Pioneeriin. Olin ymmärtyny väärin tuon Bose-systeemin. Soitinhan on kait Blaupunkt ja subbarit ja muut Bose. No, tämähän tietty kaikille päivän selvä paitsi mulle :oops:
Tuolla mistä aiheesta oli enempi kirjoitettu, minulle ei selvinnyt oliko kukaan laittanut Blaukkarin tilalle jaappanilaista laitetta? Jos joku sai laitettua, niin kuinka kivuton tuo toimenpide oli? Ja onnistuuko se johtojen kolvaaminen helposti? Mun olis kyllä pakko saada MD-systems kehiin, muuten napsahtaa jos en saa omaa poppia. Vai täytyykö mun tiedustella neuvoja tuninki sälleiltä? Auttakaa miestä mäessä.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Siis soitin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja willez »

VespaGL kirjoitti:Juu kyllä tarkoitus olisi vaihtaa tuo alkuperäinen laite joko Sonyyn tai Pioneeriin. Olin ymmärtyny väärin tuon Bose-systeemin. Soitinhan on kait Blaupunkt ja subbarit ja muut Bose. No, tämähän tietty kaikille päivän selvä paitsi mulle :oops:
MD-systems kehiin, .
md-systems ??

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^MiniDisk

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

eikö tuo minidisc oo aikast wanha juttu jo... Paljon helpommalla pääset kun ostat soittimen jossa usb , muistikortti tai aux-lähtö... Itellä toi blaupunkt queens jossa usb ja aux että saat mp3:sen kiinni suoraan,ja ei oo pahan hintanen (250€ @ autostudio.fi)

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

willez kirjoitti:eikö tuo minidisc oo aikast wanha juttu jo... Paljon helpommalla pääset kun ostat soittimen jossa usb , muistikortti tai aux-lähtö... Itellä toi blaupunkt queens jossa usb ja aux että saat mp3:sen kiinni suoraan,ja ei oo pahan hintanen (250€ @ autostudio.fi)
En tiedä että onko se nyt vanha juttu, mutta äänenlaatu on ainakin miun mielestä paljon parempi kuin normaaleissa cd:issä. Ja jos on kunnon soitin ja tallennin niin yhdelle MD:lle voi aika monta biisiä tallentaa. Mutta toki on tosi kätevä ja helpompi juttu jos on soitin jossa on usb ja muut liitännät.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

DragonForce kirjoitti:En tiedä että onko se nyt vanha juttu, mutta äänenlaatu on ainakin miun mielestä paljon parempi kuin normaaleissa cd:issä.
Ainakin aikaisemmin (miekka & kypärä vuonna) MD:n sisältö oli ATRAC pakattua => huonompi äänenlaatu kuin CD:n PCM äänessä.
VMP

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

mattijus kirjoitti:
DragonForce kirjoitti:En tiedä että onko se nyt vanha juttu, mutta äänenlaatu on ainakin miun mielestä paljon parempi kuin normaaleissa cd:issä.
Ainakin aikaisemmin (miekka & kypärä vuonna) MD:n sisältö oli ATRAC pakattua => huonompi äänenlaatu kuin CD:n PCM äänessä.
Sony on käyttänyt omaa ATRAC-pakkausta joka lopetetaan tänä vuonna.Ja minidiscille mahtuu n.170mb musiikkia eli ei kauheesti. Tietty yks vaihtoehto on että ostat DVD-levyjä toistavan (Blaupunkt 299€) johon saat 4,7Gt musiikkia,ja vaikka .wave muodossa jos laatua tarvitset

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ainakin miulla on sellaisia 1gigan md levyjä.. Mahtuu reilusti yli 500 kappaletta... :-D
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Hehheh vai että miekka ja kypärä vuonna... :lol: Noh, itsellä on ainakin vähän uudempaa tekniikkaa. On ainakin moni kaverikin sanonut että parempi äänenlaatu kun ollaan md:ltä kuunneltu musiikkia.. Vaan samakos tuo.. Kuka tykkää kuka ei. :-D
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
VespaGL
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 23:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja VespaGL »

Haloo! Kukaan ei ole vielä vastannut olennaiseen asiaan eli kysymykseen. :? Mulla on täällä töissä jo ihan tarpeeksi kavereita jotka eivät vastaa mun kysymykiin :wink:
Siis kysymys kuuluu: onko kukaan laittanut japanilaista soitinta blaukkarin tilalle kun autossa on tehtaan Bose-äänijärjestelmä.
Minulle riittää md:n äänen laatu. Alfan hälyäänet on niin kovat ettei siellä sinfoniat erotu toisistaan. Mielestäni kuitenkin CD:eissä on enemmän keskinäisiä eroja äänenlaaduissa kuin itse äänitetyissä minidiskeissä. MP3:sesta äänestä autossa mulla ei ole vielä kokemusta.

Mutta siis, onko tuo made in japan/korea muka mahdoton asentaa?

Avatar
Maunu
Viestit: 3498
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei kai siinä vaihtamisessa mitään ihmeellistä luulisi olevan. Itse tosin vaihdoin orkkis Blaukkarin tilalle saman merkkisen. Jouduin kuitenkin tilaamaan netistä adapterin rattinappeja varten. Ihmetyttää kyllä miksi blaukkarikin käyttää erilaisia ohjaussignaaleja. Hintaa adapterilla taisi olla jotain 79e + pk.

Autossa ei ole kyllään bosen systeemiä joten johdotukset eivät välttämättä ole samat vaikkakin soitin on.

Periaatteessa Bosen järjestelmähän taitaa olla vain hyvät kaiuttimet ja vahvistin, joten ehkäpä lineout liitäntä tarvii kopeloida jotenkin kiinni blaukkarin liittimiin.

Itselle tosiaan ostin Blaupunkt Hamburg soittimen. Bluetooth hands free, mp3 ja usb. USB:hen voi laittaa kiinni suoraan vaikka kovalevyn jolloin tallennus kapasiteetti on vaivaiset 250gb. Itsellä käytössä 2gb muistitikku näppärästi hanskalokerossa. Hintaa laitteella noin 270e. Ei paha.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

VespaGL kirjoitti:Haloo! Kukaan ei ole vielä vastannut olennaiseen asiaan eli kysymykseen. :? Mulla on täällä töissä jo ihan tarpeeksi kavereita jotka eivät vastaa mun kysymykiin :wink:
Siis kysymys kuuluu: onko kukaan laittanut japanilaista soitinta blaukkarin tilalle kun autossa on tehtaan Bose-äänijärjestelmä.

...

Mutta siis, onko tuo made in japan/korea muka mahdoton asentaa?
Kuten tuosta aiemmin laittamastani linkistä selvisi, niin ainakin Campari on kaiketi asennellut jonkun japsivehkeen. Hän kertoilee tuossa linkkaamassani ketjussa mm. näin:
Campari kirjoitti: No, meni vähän kauemmin. Nyt on "ratkaisu" keksitty, vedin radiosta päin automaattiantennin lähdön boosterin kytkimeen (se keltainen lohkoliitin), niin lähti subi pelittämään.
Muuten sitten vain tuon 4 ja 7 virtablokissa ristiin, niin pysyy radion asetuksetkin.
Joten mikä tahansa vakiostereo toiminee tällä tavalla boseliftissä. Ei maksa muutos siis juuri mitään.

Juu, enkä vieläkään vastaa muista kuin omista virityksistäni...
Eli kannattanee laitella vaikka hänelle pm:ää.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Jep, tottahan tuo tuossa ylhäällä oli. Olennaista on saada se herätevirta sinne vahvarille jostakin, vaikka noin kuin sen itse tein. Bose ottaa kaiutinlähdöistä signaalin, vähän siis joutuu liittimiä aukomaan, eikä muuten "käynnisty". Enää ei minulla japsivehjettä ole, vaan Blaukkarin Hamburg MP57, joka kävi suoraan johtoihin muuten, paitsi tuo 4-7 kääntö. Ostin BT:n ja USB:n takia.
Ymmärrän kyllä hyvin tuo MD:n käytön, oli joskus itelläkin sellainen. Ääni oli ok.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Maunu
Viestit: 3498
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Juu toi virtojen kääntö unohtui sanoa. Rattiadapterin saa muuten täältä http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-156-Lenkradf ... dZViewItem
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin