Oireet: Autokuume, 156 2.5 V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Oireet: Autokuume, 156 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Hakisin täältä apua ja ymmärtämystä.
Minulla on vuoden vanha 156 JTS, ja olen siihen valtavan tyytyväinen. Nyt kuitenkin iski jälleen hillitön autokuume 156 V6 malliin (GTA ei hintansa takia vaihtoehto minulle) ja haluaisin kuulla ymmärtäviä kommentteja, työkavereilta tai ystäviltä kun ymmärtämystä ei löydy...

Myönnän heti kärkeen, että JTS on leasing-auto, mutta olen aina pitänyt sitä kuin omaani, eikä kohdallani rahoitusvaihtoehto muuta suhtautumistani autooni.

Tilanne on se, että eräs työtoverini olisi halukas ottamaan nykyisen JTS:n ja se vapauttaisi minut valitsemaan uuden 156 V6:n... Näin olin aina suunnitellutkin, mutta vasta 2006, nykyisen sopimuksen päätyttyä.

Aluksi suhtauduin asiaan tyynesti, mutta seuraavana päivänä autokuume oli jälleen tosiasia... En ole uskaltanut käydä vielä koeajamassa V6:ta, koska olen varma, että sen jälkeen mikään ei pidättelisi minua...

Bensat maksan itse, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että niin kauan kuin bensaa saa Suomesta jonottamatta ja ilman kupongia, kaikki ok. Vielä jos saisi noita Euroopassa myitäviä 100-oktaanisia brand-bensoja. (Hyötyä tai ei, mutta tuntuisi paremmalta..)

Heittäkää jotain (tunteenomaisia) kokemuksia 156 V6:ta, auttaaksenne minua tässä autokuumeessa..

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Oireet: Autokuume, 156 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kustaa kirjoitti:Hakisin täältä apua ja ymmärtämystä.
Minulla on vuoden vanha 156 JTS, ja olen siihen valtavan tyytyväinen. Nyt kuitenkin iski jälleen hillitön autokuume 156 V6 malliin (GTA ei hintansa takia vaihtoehto minulle) ja haluaisin kuulla ymmärtäviä kommentteja, työkavereilta tai ystäviltä kun ymmärtämystä ei löydy...

Myönnän heti kärkeen, että JTS on leasing-auto, mutta olen aina pitänyt sitä kuin omaani, eikä kohdallani rahoitusvaihtoehto muuta suhtautumistani autooni.

Tilanne on se, että eräs työtoverini olisi halukas ottamaan nykyisen JTS:n ja se vapauttaisi minut valitsemaan uuden 156 V6:n... Näin olin aina suunnitellutkin, mutta vasta 2006, nykyisen sopimuksen päätyttyä.

Aluksi suhtauduin asiaan tyynesti, mutta seuraavana päivänä autokuume oli jälleen tosiasia... En ole uskaltanut käydä vielä koeajamassa V6:ta, koska olen varma, että sen jälkeen mikään ei pidättelisi minua...

Bensat maksan itse, mutta olen aina ollut sitä mieltä, että niin kauan kuin bensaa saa Suomesta jonottamatta ja ilman kupongia, kaikki ok. Vielä jos saisi noita Euroopassa myitäviä 100-oktaanisia brand-bensoja. (Hyötyä tai ei, mutta tuntuisi paremmalta..)

Heittäkää jotain (tunteenomaisia) kokemuksia 156 V6:ta, auttaaksenne minua tässä autokuumeessa..
Autona 156 V6 on kyllä hieno peli. 2.5:nen tuntuu vääntävältä ja tehoakin on ihan mukavasti, toki jos vertaa 164 V6 3.0 niin 164:ssa on vääntöä kyllä selkeästi enemmän.

Ajo-ominaisuudet ovat todella hyvät mutta tietynlaista levottomuutta on aistittavissa matka-ajossa etenkin jos vertaan 155 16V Superiin niin tuo Superi oli selkeästi vakaampi/tunnokkaampi ajaa, tämä voi kyllä osittain johtua renkaista.


Bensankulutus on matka-ajossa alle 9 l/100km mutta pelkkä kaupunkiajo verottaa jopa 15 l/100km neliventtilitekniikka taitaa olla syynä. 164 V6 3.0 vie selkeästi vähemmän menovettä.

Tilat ovat hyvät ja lämmitys tehokas. Olen pannut merkille että ikkunat eivät huurru kovillakaan pakkasilla.

Muotoilu on kertakaikkiaan silmää hivelevä, varsinkin Punaisena :mrgreen: Etu ja takapään muodot ovat täydellisessä harmoniassa toisiinsa nähden.

Vaihdelaatikko on muuten hyvä ja täsmällinen mutta kakkosvaihteen kytkeytyminen on hidasta.

Moottori ei käytännössä syö öljyä mikä on parannus vanhaan 12V koneeseen verrattuna. Värinätön käynti. Ei tasapainoakseleiden hihnaongelmia.

Tässä nyt muutamia pikaisia kommentteja autosta.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

....se käyntiääni... vetää suun hymyyn aina vaan :twisted:

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Yhdyn edelliseen. Nelonen puhuu mutta kuutonen murisee :vamp:
Joo älä mene koeajamaan tai olet vaihdon edessä! :wink:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Loistavia kommentteja. Tiesin, että täällä ymmärtämystä löytyy.
Vaihto-operaation ilmeisesti ratkaisee kollegan vaimo... Jos pääsen nykyisestä eroon, itseäni ei pidättele mitään. Koeajoa en uskalla tehdä ennen kuin asia muuten selvä..

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Samaa mieltä muiden kanssa, eli älä aja ennen lopullista ostopäätöstä. :wink:
Olen nyt parisen kuukautta ajellut 1,8TS:llä, ja nyt huomaa ettei nelosesta ja kutosesta voi puhua samana päivänäkään.
Moottorin murinat tuovat uskomattoman paljon ajofiilistä lisää, ja vielä kun Novitecin putkisto höystää, niin ajai.. :wink:
Taajama-ajoa ollut viime aikoina jonkin verran, ja V6 vie voiton siinäkin (vaikka nelosessa on huomattavasti kevyempi kytkin, pienempi kääntösäde ym). Vaihteita ei tarvitse sörkkiä joka risteyksessä, vaan kolmosella pääsee etenemään hienosti.

Off-Topic, Hinaus-setä vei kuutosen Man:lla teltta-autoon aamulla, akku sanoi sopimuksen irti. :roll:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä kutonen on poikaa!

Tyttöystävää lainaten:
"Ku painaa poljinta, Romeo murahtaa ja kylä lähtee :mrgreen: ..."
Nainen on autooni ihan hulluna, juuri koneesta johtuen.

Kommenti koskee siis 164 3.0 V6:sta, mutta kutonen on aina kutonen!

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Minulla on V6 liisarina ja ei voi kuin hymyillä aamuisin, kun lähtee töihin ja V6 murahtaa käyntiin. :) Hondamieskin (työkaveri) manaili, että Hoda Accord on muuten ihan kiva, mutta ne äänet on niin aneemiset. Joka kerta, kun hän on kyydissä hän mutisee Alfan äänistä:" perhana olisi varmaan pitänyt tilata Alfa." Elät vain kerran, anna mennä.
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

V6 vs TS

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Aiemmin 155 2.0 TS 16V, nyt 156 2.5 V6 Monza (sp3).

Vajaan vuoden V6-kokemuksella voin sanoa, että Alfan V6 verrattuna ainakin "Modula"-lohkoisiin 4-sylinterisin (TS 16V & JTS) on täysin eri luokkaa oleva kokemus. V6 nokkapellin alla edustaa italialaista eksotiikkaa hyvässä mielessä. Eikä vie öljyä, ainakaan omassa kinnerissä (kop kop).

Miinuspuolina suuri bensan kulutus ja jakohihnan vaihto maksaa "a lot".

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: V6 vs TS

Viesti Kirjoittaja V6 »

155156 kirjoitti:Aiemmin 155 2.0 TS 16V, nyt 156 2.5 V6 Monza (sp3).

Vajaan vuoden V6-kokemuksella voin sanoa, että Alfan V6 verrattuna ainakin "Modula"-lohkoisiin 4-sylinterisin (TS 16V & JTS) on täysin eri luokkaa oleva kokemus. V6 nokkapellin alla edustaa italialaista eksotiikkaa hyvässä mielessä. Eikä vie öljyä, ainakaan omassa kinnerissä (kop kop).

Miinuspuolina suuri bensan kulutus ja jakohihnan vaihto maksaa "a lot".
suuri bensankulutus? oma vie noin 1-1.5 litraa enemmän kuin 2.0TS 16V mutta on sitä poweriakin enemmän.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: V6 vs TS

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

V6 kirjoitti:
155156 kirjoitti:Aiemmin 155 2.0 TS 16V, nyt 156 2.5 V6 Monza (sp3).

Vajaan vuoden V6-kokemuksella voin sanoa, että Alfan V6 verrattuna ainakin "Modula"-lohkoisiin 4-sylinterisin (TS 16V & JTS) on täysin eri luokkaa oleva kokemus. V6 nokkapellin alla edustaa italialaista eksotiikkaa hyvässä mielessä. Eikä vie öljyä, ainakaan omassa kinnerissä (kop kop).

Miinuspuolina suuri bensan kulutus ja jakohihnan vaihto maksaa "a lot".
suuri bensankulutus? oma vie noin 1-1.5 litraa enemmän kuin 2.0TS 16V mutta on sitä poweriakin enemmän.

Suuri kulutus?? Joulunpyhien aikaan "haamukulutus" n.1500 km:ltä suurelta osin matka-ajoa ja keskikulutus oli 7.3 ltr/100km :-D

Suunnilleen samat paikat kierrettiin toissa viikolla ja ainetta paloi 7,55ltr/100. Nokkaremmin vaihdon jälkeen kulutus tippui about litralla :? Olisko ollut pielessä kun oli jossain veholla vaihdettu aikasemmin :crazyeyes:

Toisaalta jos kaupungissa vaan pyörii ja antaa kuutosen murista niin kyllä se 12-15 on ihan arkipäivää :P

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: V6 vs TS

Viesti Kirjoittaja Rolle »

V6 kirjoitti:oma vie noin 1-1.5 litraa enemmän kuin 2.0TS 16V mutta on sitä poweriakin enemmän.
Niin kone on missä autossa ja kenen ohjastamana ja millaista ajoa?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Juuri viikonloppuna pohjanmaalla käydessä vei GTA keskikulutuksena 8.2 litraa ajotietokoneen mukaan, johon nyrkkisääntönä pitänee lisätä 0.5 litraa. Ei siis paljoa enempää kuin 2.0 TS.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: V6 vs TS

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rolle kirjoitti:
V6 kirjoitti:oma vie noin 1-1.5 litraa enemmän kuin 2.0TS 16V mutta on sitä poweriakin enemmän.
Niin kone on missä autossa ja kenen ohjastamana ja millaista ajoa?
se on tossa omassa autossa kiinni ja mun ajamana ja ihan reipasta ajoa :mrgreen: 2.0 oli taas 155sessa kiinni
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Reilun tuhannen kilometrin keskikulutus ajotietsikan mittaamana 11.7 l/100km. Keskinopeudella 46 km/h :oops: Siis pääosin työmatka-ajoa, aamuruuhkaa ja taajamaa.

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Kulutus

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Suuri kulutus?? Joulunpyhien aikaan "haamukulutus" n.1500 km:ltä suurelta osin matka-ajoa ja keskikulutus oli 7.3 ltr/100km :-D

Suunnilleen samat paikat kierrettiin toissa viikolla ja ainetta paloi 7,55ltr/100.
Oman V6 2.5 keskikulutus 5/2003 - 1/2004 on 10,16 l/100km.
Pienin mitattu kulutus tankillisella 9.10 l/100km (Bella Italia reissu kesällä).
Suurin mitattu kulutus tankillisella 10.81 l/100km (syyskuussa).

Nämä kulutukset laskettu ajetun kilometrimäärän ja tankatun bensamäärän tuloksena, ei ajotietokoneesta (kun ei ole sellaista). En aja ns. pr-ajoa käytännössä lainkaan, vaan kaikki ajo on pidempää matkaa.

Tuo 7,3 litran kulutus V6:lla kuullostaa aika uskottomalta. 2.0 TS 16V moottorilla pääsi joka kerta 7 litran pintaan, jos vain malttoi ajaa rajoitusten mukaan. Tosin niinhän me kaikki teemme aina muutenkin 8).

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Kulutus

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

155156 kirjoitti:
Suuri kulutus?? Joulunpyhien aikaan "haamukulutus" n.1500 km:ltä suurelta osin matka-ajoa ja keskikulutus oli 7.3 ltr/100km :-D

Suunnilleen samat paikat kierrettiin toissa viikolla ja ainetta paloi 7,55ltr/100.
Tuo 7,3 litran kulutus V6:lla kuullostaa aika uskottomalta. 2.0 TS 16V moottorilla pääsi joka kerta 7 litran pintaan, jos vain malttoi ajaa rajoitusten mukaan. Tosin niinhän me kaikki teemme aina muutenkin 8).
Niinpä.. vaan näin se käy. itsekkin laskin koko sen ajan keskikulutuksen minkä auto on mulla ollut (kaikista tankkauksista kuitit ja kilometrit ylhäällä) ja se oli karvan alle 10ltr/100km :-D . tuolla reissulla vauhti pysyi lähes koko ajan ihan sallitussa... Automaattinen Nopeusvalvontajärjestelmä oli päällä koko matkan, tai sitten itse ratissa. :?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Kulutus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

155156 kirjoitti:Tuo 7,3 litran kulutus V6:lla kuullostaa aika uskottomalta. 2.0 TS 16V moottorilla pääsi joka kerta 7 litran pintaan, jos vain malttoi ajaa rajoitusten mukaan. Tosin niinhän me kaikki teemme aina muutenkin.
Niinpä. Uskomattomalta tosiaan vaikuttaa, mutta uskotaan kun kerran mies niin väittää.
Itsekin olen joka ainoan tankillisen jälkeen laskenut keskikulutuksen, pienin lukema oli muistaakseni 9l/100km. Normaalisti tahtoo imaista sellaiset 12,5l.
1,8TS:llä pääsee aina runsaasti alle kympin, vaikka keskustassa hieroisi koko tankillisen.. Eli ainakin ykspistekasin ja kakspistevitosen ero kulutuksessa on useita litroja.
En tiedä, mutta luulisin ainakin, ettei 2,0TS/JTS:n ja 1,8TS:n kulutuksissa olisi suurta eroa?
Eli onnea vaan teille bensapihien kutosten omistajille. :wink:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Kulutus

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
155156 kirjoitti:Tuo 7,3 litran kulutus V6:lla kuullostaa aika uskottomalta. 2.0 TS 16V moottorilla pääsi joka kerta 7 litran pintaan, jos vain malttoi ajaa rajoitusten mukaan. Tosin niinhän me kaikki teemme aina muutenkin.
Niinpä. Uskomattomalta tosiaan vaikuttaa, mutta uskotaan kun kerran mies niin väittää.
Ehkäpä mullon niin kevyet ja pienet kengät ja siisti ajotyyli :wink: Paikalliset tietää :roll:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Re: Kulutus

Viesti Kirjoittaja Roach »

Cuore Sportivo kirjoitti: 1,8TS:llä pääsee aina runsaasti alle kympin, vaikka keskustassa hieroisi koko tankillisen..
Oma kulutus yksseiskalla (1.8 mukamas :) ) on ollut välillä 6,9 -> 15.jotain l/100 km.

Kyllähän tuota saa pienelläkin koneella menemään kunhan löytyy tarpeeksi asennevammaa. No joo, oli eka päivä kesärenkailla :twisted:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Kulutus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Roach kirjoitti:15.jotain l/100 km.
Ei helvetti.. Kävikö kierrokset kertaakaan alle kuudessatonnissa. :lol:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Re: Kulutus

Viesti Kirjoittaja Roach »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ei helvetti.. Kävikö kierrokset kertaakaan alle kuudessatonnissa. :lol:
Punaisilla valoilla kyllä :oops:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei nuo haamulukemat niin kummosia ole, voin uskoakin.

Pitkää matkaa maantiellä, ei vie paljon.
Viime kesänä alla 17" renkaat, mittarissa 650 km ja tankkiin lorahti 51 litraa. Keskikulutus siis n. 7.8 litraa sadalla.

Sekalainen taajama sitten viekin 10-15 nilkan asennosta riippuen.
Taitaa 156 olla pikkusen janoisempi tosiaan ku 164.
Olenko väärässä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo, kyllä se noin taitaa olla. Mulla on kulutus ollut samaa suuruusluokkaa, tosin en ole viitsinyt mitata kuin parista tankillisesta. Eipä siitä tarkasta määrästä niin väliä, kaiken se polttaa minkä tankkiin kaataa :roll:

En vaan oikein ymmärrä niitä puheita, että 164 V6 olisi muka bensarohmu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllä pitää autoa vaihtaa jos alkaa desilitroja laskemaan :lol: , EN VAIHDA!

Tyhjäksi menee joka tapauksessa, mitä sitä laskeskelemaan, en ole konkurssiin mennyt kulutuksen takia.

2.0 TS vei sekalaisessa 9-12, joten muutos ei ollut suuren suuri.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vieläkään päässyt alle 8l/100km TS:llä, pitäisi vissiin vaihtaa veekutoseen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Vieläkään päässyt alle 8l/100km TS:llä, pitäisi vissiin vaihtaa veekutoseen.
Tai ohuempipohjaisiin kenkiin... Faijan TS hörii matka-ajossa alle seitsemän :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alfissimo kirjoitti:Kyllä pitää autoa vaihtaa jos alkaa desilitroja laskemaan.
Ei se ihan noinkaan ole. Kulutuksen mittaaminen ja tilastointi paljastaa myös jotain moottorin kunnosta. Aiempien autojen kohdalla pariinkin kertaan on alkanut vian etsinta kulutuksen nousun myötä. Molemmilla kerroilla on ollut kyse murtuneesta alipaineletkusta, joka ei kuitenkaan ole muuten oireillut. Tietenkin olisi voinut ajaa vuoden tai pari suuremmalla kulutuksella tietämättä asiasta mitään.

Tarkka Alfa Romeon ylläpito ei ole sama asia kuin penninvenytys. Itse asiassa kaukana siitä :wink: .

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tai ohuempipohjaisiin kenkiin... Faijan TS hörii matka-ajossa alle seitsemän
Niinpä.. aika vaikea vertailla kulutuksia jos ei tiedä millaista ajoa toisella on, esim. 90% matka-ajoa vai 60% jne.

155156 puhuu asiaa, ei se kulutuksen mittaaminen kauaa kestä ja senhän laskee jo päässä. Sitäpaitsi on hyvä tietää miten pitkälle pääsee tankillisella etenkin jos mittari simahtaa. (Ihan kuin se olisi aivan normaalia :lol: )

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

155156 kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Kyllä pitää autoa vaihtaa jos alkaa desilitroja laskemaan.
Ei se ihan noinkaan ole. Kulutuksen mittaaminen ja tilastointi paljastaa myös jotain moottorin kunnosta. Aiempien autojen kohdalla pariinkin kertaan on alkanut vian etsinta kulutuksen nousun myötä. Molemmilla kerroilla on ollut kyse murtuneesta alipaineletkusta, joka ei kuitenkaan ole muuten oireillut. Tietenkin olisi voinut ajaa vuoden tai pari suuremmalla kulutuksella tietämättä asiasta mitään.

Tarkka Alfa Romeon ylläpito ei ole sama asia kuin penninvenytys. Itse asiassa kaukana siitä :wink: .
Juuri näin... :)

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Hoh, kylläpäs selviätte pienillä kulutukseilla. Minulla on tasaisesti yli 15L/100km. Ajo on raskasjalkaista kaupunki/taajama-ajoa.
-Kristian - 156 2.5 V6

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

steelduck kirjoitti:Hoh, kylläpäs selviätte pienillä kulutukseilla. Minulla on tasaisesti yli 15L/100km. Ajo on raskasjalkaista kaupunki/taajama-ajoa.
Ilmeisesti on vanhemmiten jalka ruvennut kevenemään tai liukkaat vähentävät menohaluja, kun en ole pahimmillaankaan saanut kaupunkiajossa menemään kuin 12,5l/100km. No, kesällä korjataan asia :mrgreen:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ensimmäinen pitkä reissu viime kesänä (500km) ja kulutus karvan alle 14l/100km! Mutta kyllä oli hymykin naamalla leveä ja alfa enemmän ohituskaistalla kuin omalla :lol:

Alin lukema talvirenkailla Kla-Tre-Kla muutamalla rauhallisella ohituksella 9,1l/100km. Yleensä en jaksa laskea vaikka kuitit säästänkin, laiska kun olen :sleeping: .
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Kustaa
Viestit: 96
Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Oireet: Autokuume, 156 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Kustaa kirjoitti:Tilanne on se, että eräs työtoverini olisi halukas ottamaan nykyisen JTS:n ja se vapauttaisi minut valitsemaan uuden 156 V6:n... Näin olin aina suunnitellutkin, mutta vasta 2006, nykyisen sopimuksen päätyttyä.
Lopputulos:
Kollegani osti ranskalaisen dieselin... Miten joku voi pitää sitä vaihoehtona Alfalle... Vaimo kuulemma pakotti, mies myönsi, olisi itse halunnut Alfan. Itse siis jatkan (onnellisena) JTS:llä, huhtikuussa kevään kunniaksi vierailen Runen luona Esse-joen rannalla.

Kiitokset kaikille ymmärtämyksestä ja hyvistä kommenteista, jään haaveilemaan V6:sta, onneksi en ole vielä koskaan ajanut sitä..

Avatar
Maunu
Viestit: 3490
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Joo o taitaa mullakin mennä talviaikana jotain 15-17L satasella tosin auto ei juurikaan käy taajaman ulkopuolella. Eli olen jo aikatyytyväinen auton kulutukseen jos trippimittari ehtii näyttää 400km ennen kuin käyn tankilla.

Ajot tosiaan yleensä jotain 2-3km pieniä spurtteja. Toisaalta tulee käytettyä Webastoa ahkeraan joten en osaa sanoa lisäisikö se kulutusta vai vähentääkö. Miettikääpä jos Webasto kuluttaa noin 0.5L tunnissa eli yleensä auto lämpiää noin 25min jonka jälkeen lämpömittari nousee noin 50-60 C:n kohdalle starttihetkenä. Kierrokset koneessa heti jotain 900rpm joten bensaa pitäisi palaa huomattavasti vähemmän kuin kylmän koneen kanssa. Mahtaakohan Webasto alentaan vai nostaa kulutusta :roll: ?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin