Gtv osto..
Valvoja: Moderators
Gtv osto..
Olen hieman katsellut saksassa olevia 2.0 v6 turbo gtv alfoja.
Hieman on autokuume päässyt voitolle nyt, kun nähtävästi rellu
meni lunastukseen. Päätinkin ensin kysellä teiltä tietäviltä ja
kokemusta omaavilta, että onko noissa gtv:ssä millaisia tyyppivikoja, tai muita asioita, joita kannattaisi ottaa huomioon ostaessa? Tarkoitus olisi ostaa tuollainen noin 100 000 ajettu gtv, todennäköisesti 96 mallia oleva, kun ei taida varallisuus antaa periksi juuri uudempaan. Lisäksi käyttöautona, tilat ovat pienet, tiedetään, eikä välitetä, mutta millainen esim. talvella, entä kulutus yms. seikat, jotka jokapäiväiseen elämään vaikuttavat. Onko kone miten luotettava, entä onko mitään remontteja tulossa lähiaikoina tuon verran ajetuissa koneissa? Kuinkas kallista on yleensä Alfan huolto suomessa, entä löytyykö osaavia korjaamoja täältä itäsuomesta?(verrattuna siis muihin merkkeihin.)
Eli kaikkea yleistä tietoa, omaa kokemusta, tai edes luotettavia kuulopuheita. Hirvittää hieman mennä viimoiset pennoset työntämään saksanmaalle, kun takuuta ei taida juuri olla, mutta himot tuommoiseen olisivat aika kohillaan. Kesällä jo kävin sen 150 hp vehkeen koeajamassa, mutta oli hieman laiska sen painoiseen autoon, vaikka muuten olikin mukava kokemus.
Hieman on autokuume päässyt voitolle nyt, kun nähtävästi rellu
meni lunastukseen. Päätinkin ensin kysellä teiltä tietäviltä ja
kokemusta omaavilta, että onko noissa gtv:ssä millaisia tyyppivikoja, tai muita asioita, joita kannattaisi ottaa huomioon ostaessa? Tarkoitus olisi ostaa tuollainen noin 100 000 ajettu gtv, todennäköisesti 96 mallia oleva, kun ei taida varallisuus antaa periksi juuri uudempaan. Lisäksi käyttöautona, tilat ovat pienet, tiedetään, eikä välitetä, mutta millainen esim. talvella, entä kulutus yms. seikat, jotka jokapäiväiseen elämään vaikuttavat. Onko kone miten luotettava, entä onko mitään remontteja tulossa lähiaikoina tuon verran ajetuissa koneissa? Kuinkas kallista on yleensä Alfan huolto suomessa, entä löytyykö osaavia korjaamoja täältä itäsuomesta?(verrattuna siis muihin merkkeihin.)
Eli kaikkea yleistä tietoa, omaa kokemusta, tai edes luotettavia kuulopuheita. Hirvittää hieman mennä viimoiset pennoset työntämään saksanmaalle, kun takuuta ei taida juuri olla, mutta himot tuommoiseen olisivat aika kohillaan. Kesällä jo kävin sen 150 hp vehkeen koeajamassa, mutta oli hieman laiska sen painoiseen autoon, vaikka muuten olikin mukava kokemus.
I live, so I´ll die.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7793
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos itse hakisin, olisin valinta 3.0 V6. Ei ole tuo kaksilitrainen turbo kutonen hirveästi kehuja kerännyt.. Koita tuolla haulla mitä on gtv:stä puhuttu, oli joskus vähän enemmän juttua jos oikein muistan?
Meinaatko avoa, eli spideria, tuoda vai "tavallista"?
Eikös Tiippana ole itäsuomessa, ei vissiin mikään turha jätkä joskin on varmaan tottunut vanhempiin. Delta-auton varaan ei kannata laskea
EDIT: Niin kaikki siis kuulopuheen perusteella, tässä jotain vanhaa juttua.
Meinaatko avoa, eli spideria, tuoda vai "tavallista"?
Eikös Tiippana ole itäsuomessa, ei vissiin mikään turha jätkä joskin on varmaan tottunut vanhempiin. Delta-auton varaan ei kannata laskea
EDIT: Niin kaikki siis kuulopuheen perusteella, tässä jotain vanhaa juttua.
Jep, luin tuon vanhemman threadin jo aikaisemmin. Tuossa 3.0 taitaa vain kulutus, vakuutukset yms. asiat nostaa jo hintaa. Näkyvät muutenkin olevan hieman kalliimpia, eivät paljon, mutta ehkä ratkaisevasti, kun ei ole varmaa tietoa veron määrästä. Ei viitsi liian tiukalle laskea tuota hintaa, ei ole mukava, jos veron määrä on vaikka tonninkin enemmän kuin on laskenut. Menee budjetit sekaisin Teho eroa ei kumminkaan ole paljoa, tuosta 2.0:sta kumminkin luulisi lastulla, suotimella ja ehkä putkistolla saavan sen parikymmentä heppaa lisää ainakin. Mikäs tuossa 2.0 turbossa sitten niin huonoa on verrattuna muihin vaihtoehtoihin?
Niin joo, ihan tavallista ajattelin, kun tulee ympärivuotiseen käyttöön.
Muuten, pikainen guuggeli ei auttanut täysin. Jotain teknisiä tietoja löysin, mutta mistä saisi kaikki perustiedot selville? Väännöt, mitat kulutukset yms.?
Niin joo, ihan tavallista ajattelin, kun tulee ympärivuotiseen käyttöön.
Muuten, pikainen guuggeli ei auttanut täysin. Jotain teknisiä tietoja löysin, mutta mistä saisi kaikki perustiedot selville? Väännöt, mitat kulutukset yms.?
I live, so I´ll die.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7793
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
MuTu:lla jatketaan kunnes joku toisin todistaaUgemi kirjoitti: tuosta 2.0:sta kumminkin luulisi lastulla, suotimella ja ehkä putkistolla saavan sen parikymmentä heppaa lisää ainakin. Mikäs tuossa 2.0 turbossa sitten niin huonoa on verrattuna muihin vaihtoehtoihin?
Ensinnäkin tuo pata ei taida olla se paras vaihtoehto virityksiin, eikä kuulemma irronnut kuin se reilu 200hp lastulla, oliko 215.
Kutonen on aina kutonen Ainakin pitäisi osia saada paremmin, joten myös huolto pelaa paremmin? Luulisi menevän kaupaksi hieman eri tavalla sitten joskus, vaikka sillä nyt ei ole merkitystä.. No menee makuasian puolelle enkä osaa perustella joten olen hiljaa
Siis ei tuo tbo varmaan mikään huono vaihtoehto ole, äläkä mua ja mun "tietoja" liian vakavissasi ota.
Rolle kirjoitti:
MuTu:lla jatketaan kunnes joku toisin todistaa
Ensinnäkin tuo pata ei taida olla se paras vaihtoehto virityksiin, eikä kuulemma irronnut kuin se reilu 200hp lastulla, oliko 215.
Kutonen on aina kutonen Ainakin pitäisi osia saada paremmin, joten myös huolto pelaa paremmin? Luulisi menevän kaupaksi hieman eri tavalla sitten joskus, vaikka sillä nyt ei ole merkitystä.. No menee makuasian puolelle enkä osaa perustella joten olen hiljaa
Siis ei tuo tbo varmaan mikään huono vaihtoehto ole, äläkä mua ja mun "tietoja" liian vakavissasi ota.
Mahtaakohan tuo 2,0 olla jämerämpää tekoa kuin 3.0? Öljyruiskutuksista männän alle olen kuullut puheita mutta tiedä häntä
Mutta kyllä tuohon luulis saavan kokolailla reippaammin tehoa , tosin pelkkä lastu ei ehkä siihen sitten riitä. Turbo kuin turbo ,kyllä sieltä rykiä tulee...
Kutonen on kutonen mutta turbo-6 on turbo-6!
Niin juu editoin tätä kun lainauksen meni päin peetä
Viimeksi muokannut GAMMA500, 13 Marras 2003, 06:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Ei kai se turbo ihan surkea kone ole kun sitä käytettiin hiukan päivitettynä vielä 166:ssakin. Perusrakenne on sama kuin 3,0 12v:ssä eli sinänsä melkein museokamaa sisältäen mm. ruuvisäätöiset keinuvivut ja virranjakajan. 3,0 24v on selvästi modernimpi paketti, mutta niistä vanhimmat ovat mallia -97 ja hinnatkin kirjoitetaan eri numeroin kuin V6 Turbon tapauksessa.
- Epäkelpokeräilijä -
No se viritys nyt ei ole tämän hetken ongelma vielä, vaikka ehkä joskus tuleekin vastaan. Enkä siitä sittenkään hirveitä ulos ole ottamassa, jos nyt siihen 3.0 lukemiin pääsisi, eli sen 220 suunnilleen. Nyt on joku "pieni" juttu jäänyt välistä, kone on siis 12 venanen? Jotenkin automaattisesti oletin sen 24 v koneeksi, kun sitä 3.0:n mainostettiin näin... Mitenkäs tuommoisten käyttöluotettavuus, se on tämän hetken ehkäpä tärkein kriteeri, sillä ei olisi vara pistää sitä heti telakalle lepäämään.
Entä pääseekö sillä edes matka-ajossa alle 10 l lukemiin? Näillä tuloilla on pakko ottaa pienetkin menoerät huomioon, ettei tartteis kokoajan syödä makaroonii ja tunaa
Hihnahan noissa kannattaa muistaakseni vaihtaa ohjekirjan arvoa useammin, muistaakseni alfa itse suositteli sitä? Senkin vaihdon tutkiminen lienee kohtuu tärkeää, vaihtohan maksanee lähes tontun verran?
Kysymystä toisen perään, mutta ennemmin kyselen hieman pohjatietoa, kuin otan suden toisesta maasta...
Entä pääseekö sillä edes matka-ajossa alle 10 l lukemiin? Näillä tuloilla on pakko ottaa pienetkin menoerät huomioon, ettei tartteis kokoajan syödä makaroonii ja tunaa
Hihnahan noissa kannattaa muistaakseni vaihtaa ohjekirjan arvoa useammin, muistaakseni alfa itse suositteli sitä? Senkin vaihdon tutkiminen lienee kohtuu tärkeää, vaihtohan maksanee lähes tontun verran?
Kysymystä toisen perään, mutta ennemmin kyselen hieman pohjatietoa, kuin otan suden toisesta maasta...
I live, so I´ll die.
Kuulo-/luulopuheitten mukaan jatkan edelleen...Ugemi kirjoitti:No se viritys nyt ei ole tämän hetken ongelma vielä, vaikka ehkä joskus tuleekin vastaan. Enkä siitä sittenkään hirveitä ulos ole ottamassa, jos nyt siihen 3.0 lukemiin pääsisi, eli sen 220 suunnilleen. Nyt on joku "pieni" juttu jäänyt välistä, kone on siis 12 venanen? Jotenkin automaattisesti oletin sen 24 v koneeksi, kun sitä 3.0:n mainostettiin näin... Mitenkäs tuommoisten käyttöluotettavuus, se on tämän hetken ehkäpä tärkein kriteeri, sillä ei olisi vara pistää sitä heti telakalle lepäämään.
Entä pääseekö sillä edes matka-ajossa alle 10 l lukemiin? Näillä tuloilla on pakko ottaa pienetkin menoerät huomioon, ettei tartteis kokoajan syödä makaroonii ja tunaa
Hihnahan noissa kannattaa muistaakseni vaihtaa ohjekirjan arvoa useammin, muistaakseni alfa itse suositteli sitä? Senkin vaihdon tutkiminen lienee kohtuu tärkeää, vaihtohan maksanee lähes tontun verran?
Kysymystä toisen perään, mutta ennemmin kyselen hieman pohjatietoa, kuin otan suden toisesta maasta...
Tuo 12v v6 pitäisi vissiin olla oikein huollettuna moottorina sieltä luotettavimmasta päästä. CARF:in lehdessä oli juttu 3.0 12V-moottorista ja siinä muistaakseni kerrottin Alfan suunnittelijoiden kehuneen sitä parhaimmaksi moottoriksi minkä ovat tehneet. Sitähän ei sitten tiedä että onko tuo lausunto vuodelta -87 vai -97 .
Olen itse vaihtamassa ensi viikonloppuna omaani nokkahihnaa mutta en tiedä onko se gtv:ssä kuinka paljon hankalampaa, konehan on poikittain ja tilaa vähemmän. Kerron myöhemmin kuinka se onnistui mieheltä joka ei ole ikinä vaihtanut nokkahihnaa .
Enkä kyllä ole varma että onko tuo 3,0 jakopään osalta samanlainen kuin turbo.
Kulutuksen pitäisi kaikenjärjen mukaan olla pienempi kuin kolmelitraisessa.
Harmi kun täällä foorumilla ei ole ketään v6 turbon omistajaa joka osaisi kertoa faktoja tuosta moottorityypistä
No, laitoin sitten tuonnekin aaw:n linkittämälle saitillekin kyssärit aiheesta.
Kiitos muuten linkistä, tuolla tuntuu olevan aika paljonkin asiaa aiheeseen liittyen. Etenkin 3.0 oli vertailtu kohtuu kattavasti 2.0 tb:hen eräässä jutussa.Mutta nyt täytyy hieman syödä ja lepäillä.
Kiitos muuten linkistä, tuolla tuntuu olevan aika paljonkin asiaa aiheeseen liittyen. Etenkin 3.0 oli vertailtu kohtuu kattavasti 2.0 tb:hen eräässä jutussa.Mutta nyt täytyy hieman syödä ja lepäillä.
BSTR laitoit tuommoista viestiä kesäkuun alussa. Paljonko joutui kaverisi maksamaan veroa tuosta? Minkälaisen verrokin löysivät suomesta?Yksi työkaveri toi juuri muuttoautona 97 gtv:n kaksilitraisena. Kestää kuulemma jonkin aikaa ennenkuin autoveropäätös on valmis. Joskus aiemmin kun autovista.fi vielä toimi katselin autotyyppihaulla gtv:iden alkuperäisiä ovh hintoja, ja muistaakseni hinta oli käsittämätön 350 tuhatta mk tms. näin mikäli muistan oikein.
I live, so I´ll die.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että Lampenin v6 tbo:sta saatiin lastulla "vain" 215 hv. Ja tämä siksi, että kone /cooleri ei saa tarpeeksi raikasta ilmaa.
En jaksa uskoa, etteikö pienellä modifikaatiolla saataisi moottoritilan ja ahtoilman lämpöjä kuriin esim. muuttamalla vaikka ilmanottoa edestä, konepeltiä muokkaamalla, asentamalla vesiruisku coolerille tai teettämällä kunnon cooleri esim. proturbossa. Pakosarjoihin kerros thermo tecciä ja turbon pakopesän päälle sellanen lämpöä eristävä suojahuppu, niin sekin estää jo moottoritilan lämpenemistä.
Se on sitten taas eri asia, että raaskiiko gtv:n keulaa tai konepeltiä kovin radikaalisti rei`ittää.
Ite oon kanssa kattellu vesi kielellä noita v6 turboja. Jotenkin se kutosen murina ja turbon vihellys vaan viehättää
En jaksa uskoa, etteikö pienellä modifikaatiolla saataisi moottoritilan ja ahtoilman lämpöjä kuriin esim. muuttamalla vaikka ilmanottoa edestä, konepeltiä muokkaamalla, asentamalla vesiruisku coolerille tai teettämällä kunnon cooleri esim. proturbossa. Pakosarjoihin kerros thermo tecciä ja turbon pakopesän päälle sellanen lämpöä eristävä suojahuppu, niin sekin estää jo moottoritilan lämpenemistä.
Se on sitten taas eri asia, että raaskiiko gtv:n keulaa tai konepeltiä kovin radikaalisti rei`ittää.
Ite oon kanssa kattellu vesi kielellä noita v6 turboja. Jotenkin se kutosen murina ja turbon vihellys vaan viehättää
No ei tuommoiseen keulaan mitään näkyvää tehdä, en ainakaan minä
Mutta eiköhän sen saa jäähtymään, jos vain haluaa. Eiköhän sinne saa vaikka raitisilma puhalluksen järjestettyä alaaltapäin, tai kaarista, vaikka ahdasta onkin. Mutta se nyt ei ole vielä ajankohtainen aihe oikeestaan, vaikka kiinnostaakin
Itsekin miettinyt tuota kutosen murahtelua ja turbon ulinaa Saa nyt nähdä, tuleeko tuommoinen hommattua, riippuu vielä aika monesta asiasta.
Toivottavasti tulee..
Mutta eiköhän sen saa jäähtymään, jos vain haluaa. Eiköhän sinne saa vaikka raitisilma puhalluksen järjestettyä alaaltapäin, tai kaarista, vaikka ahdasta onkin. Mutta se nyt ei ole vielä ajankohtainen aihe oikeestaan, vaikka kiinnostaakin
Itsekin miettinyt tuota kutosen murahtelua ja turbon ulinaa Saa nyt nähdä, tuleeko tuommoinen hommattua, riippuu vielä aika monesta asiasta.
Toivottavasti tulee..
I live, so I´ll die.
www.autotalli.com sanoo gtv turbo medion viimeiseksi myyntihinnaksi suomessa vuonna 1999 56158E ja gtv 2.0 Lusson 46924E.Ugemi kirjoitti:BSTR laitoit tuommoista viestiä kesäkuun alussa. Paljonko joutui kaverisi maksamaan veroa tuosta? Minkälaisen verrokin löysivät suomesta?Yksi työkaveri toi juuri muuttoautona 97 gtv:n kaksilitraisena. Kestää kuulemma jonkin aikaa ennenkuin autoveropäätös on valmis. Joskus aiemmin kun autovista.fi vielä toimi katselin autotyyppihaulla gtv:iden alkuperäisiä ovh hintoja, ja muistaakseni hinta oli käsittämätön 350 tuhatta mk tms. näin mikäli muistan oikein.
Tullin sivujen mukaan GTV 2,0 -12/95 on verotusarvoltaan 16900E ja veroa tullut 5980E. http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/a ... u_2003.pdf
Tuo ei ole tietääkseni sama auto, koska ko. auto tuli muuttoautona ja on kai vm 97. Muuttoautovähennyshän syö verot tuollaisesta.GAMMA500 kirjoitti:...Ugemi kirjoitti:BSTR kirjoitti:Yksi työkaveri toi juuri muuttoautona 97 gtv:n kaksilitraisena...
Tullin sivujen mukaan GTV 2,0 -12/95 on verotusarvoltaan 16900E ja veroa tullut 5980E. http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/a ... u_2003.pdf
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Noita GTV 3,0:ia on myyty sekä 12- että 24-venttiilisinä. Tuo "mikkikantinen" malli tuli tyrkylle -97, vanhempaa 12-venttiilistä sai senkin jälkeen vielä ainakin Spideriin. 3,0 12v -konetta on käytetty myös vanhemmissa 164:sissa, SZ/RZ:ssa, 75 3,0:ssa ja GTV6 3,0:ssa, osassa noista ei tosin vielä ollut Motronicia ruokkimista hoitamassa. Perinteikäs mylly siis, mutta alkoihan tuo 90-luvun loppupuolella olla rakenteeltaan jo aika antiikkinen.Ugemi kirjoitti:Nyt on joku "pieni" juttu jäänyt välistä, kone on siis 12 venanen? Jotenkin automaattisesti oletin sen 24 v koneeksi, kun sitä 3.0:n mainostettiin näin...
Toiminnan kannalta aika varma paketti, öljy sille kyllä maistuu mutta se on ominaisuus, ei vika. Jakopää on hihnavetoinen kuten Alfan muissakin kuutosissa, mutta hihnakäytön suunnittelussa on nähtävästi onnistuttu paremmin kuin 16v TS:ssä ja vanhimmissa 24-venaisissa. Jos hihnan vaihtaa ajallaan (60tkm ainakin 3,0 12v:ssä) ei sen korkkaamisesta pitäisi olla isompaa huolta.Ugemi kirjoitti:Mitenkäs tuommoisten käyttöluotettavuus, se on tämän hetken ehkäpä tärkein kriteeri, sillä ei olisi vara pistää sitä heti telakalle lepäämään. Entä pääseekö sillä edes matka-ajossa alle 10 l lukemiin?
Joo, 215 hepokatista oli puhetta. Tosin auto kärsi virivirin aikoihin sytkähäiriöistä, joilla taisi olla hiukan vaikutusta teholukemiin. Rune kuitenkin sanoi, ettei koneessa ole isommin helppoja hevosia tarjolla. Ja onhan se konehuone täynnä tavaraa, saattaa olla haastava homma saada cooleri viileäksi ilman vesiruiskuja.Abarth kirjoitti:Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että Lampenin v6 tbo:sta saatiin lastulla "vain" 215 hv. Ja tämä siksi, että kone /cooleri ei saa tarpeeksi raikasta ilmaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Onkos tuo vaihtoväli sitten sen 60 tkm tuossa hihnassa? Pitää vaan katsoa tuo ostettavan kappaleen kilometrimäärät, että on vaihdettu valmiiksi. Ei kiinnosta suomessa heti alkaa kuskata sitä jonnekin kunnon huoltoon. Jossain lueskelin että 60 000 mailia, sehän olisi sitten jo lähes 100 000, vaikka (mutua) eikös alfa itse suositellut vaihtovälin lyhentämistä alkuperäisestä?
Nähtävästi tuolla nyt seka-ajossa pitäisi hillityllä kaasujalalla päästä alle 10 l/100 km, mitä olen lueskellut? Matkassa alle 8 litrankin kait?
Nähtävästi tuolla nyt seka-ajossa pitäisi hillityllä kaasujalalla päästä alle 10 l/100 km, mitä olen lueskellut? Matkassa alle 8 litrankin kait?
I live, so I´ll die.
GTV V6 turbo
Terve!
Sain reilu kuukausi sitten vihdoin unelmaautoni tuotu suomeen, elikkä GTV V6 turbo.
Auto on vuosimallia 1996 ja ajettu 54.000km. Tullin veropäätös (tuli viime viikon torstaina) oli 8100€.
Auto on tuotu Englannista mistä muuten löytyy erittäin paljon hyväkuntoisia alfoja hyvään hintaan. Kaikki UK:ssa olevat turbot ovat tuotu maahan joten kaikki taitavat olla LHD (Left hand driven). Kun ratti on Niille "väärällä puolella" (siis vasemmalla) niin jälleenmyyntiarvo romahtaa aika pahasti ja hinnat ovat mielestäni saksan hintoihinkin verrattuna kilpailukykyisiä. Lisäksi Englannissa taitaa olla enemmän alfisteja kuin saksassa.
Ongelmana kuitenkin että auton vienti englannista ei taida olla ihan jokapäiväinen juttu joten mikäli sieltä päin haetaan autoa niin kannattaa varautua melkoiseen byrokratiaan...
Auto toimii erinomaisesti ja hymy ei hyydy ratissa
Jouduin vaihtamaan sisäilmalämppärin kenno mikä oli aika hintava keikka ja varmuuden vuoksi olen varannut Muukkoselta aika hihnan vaihtoon ja venttiilien säätöön ym. Muuten ei ole ollut mitään ongelmia.
Ei voi muuta sanoa kuin että tämä on aivan upea auto
Kevään/Kesän projektina uudet kesävanteet, uusi pakoputki (racing catalyst, dual twin exhaust etc.), ilmanotossa täytyy myös kehittää jotan toimivampaa kuin se vakio ilmaboksi...
Sain reilu kuukausi sitten vihdoin unelmaautoni tuotu suomeen, elikkä GTV V6 turbo.
Auto on vuosimallia 1996 ja ajettu 54.000km. Tullin veropäätös (tuli viime viikon torstaina) oli 8100€.
Auto on tuotu Englannista mistä muuten löytyy erittäin paljon hyväkuntoisia alfoja hyvään hintaan. Kaikki UK:ssa olevat turbot ovat tuotu maahan joten kaikki taitavat olla LHD (Left hand driven). Kun ratti on Niille "väärällä puolella" (siis vasemmalla) niin jälleenmyyntiarvo romahtaa aika pahasti ja hinnat ovat mielestäni saksan hintoihinkin verrattuna kilpailukykyisiä. Lisäksi Englannissa taitaa olla enemmän alfisteja kuin saksassa.
Ongelmana kuitenkin että auton vienti englannista ei taida olla ihan jokapäiväinen juttu joten mikäli sieltä päin haetaan autoa niin kannattaa varautua melkoiseen byrokratiaan...
Auto toimii erinomaisesti ja hymy ei hyydy ratissa
Jouduin vaihtamaan sisäilmalämppärin kenno mikä oli aika hintava keikka ja varmuuden vuoksi olen varannut Muukkoselta aika hihnan vaihtoon ja venttiilien säätöön ym. Muuten ei ole ollut mitään ongelmia.
Ei voi muuta sanoa kuin että tämä on aivan upea auto
Kevään/Kesän projektina uudet kesävanteet, uusi pakoputki (racing catalyst, dual twin exhaust etc.), ilmanotossa täytyy myös kehittää jotan toimivampaa kuin se vakio ilmaboksi...
Ainoa ongelma Englannista tuonnissa on UK osoitteen puutetta.
Sekä DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) että vakuutusyhtiöt vaativat UK osoitteen saadakseen hommat pyörimään...
Pienellä valehtelulla tosin pärjää...
Olin työmatkalla Lontoossa joten pystyin käyttämään työpaikan osoitteen hyväksi.
Kaskovakuutustahan ei ole mikään ongelma saada tuontiautolle suomesta mutta se pirun liikennevaktuutus oli aivan toinen juttu. Näköjään Suomalaiset vakuutusyhtiöt eivät lain mukaan saa myöntää liikennevakuutusta autolle joka ei ole rekisteröity suomessa.
DVLA on se paikka mistä saa uuden rekisteriotteen ja "Certificate of Permanent Export". DVLA:lla on kuitenkin käytäntö että mikäli auton ostaja asuu ulkomailla, rekisteriotetta ja muut paperit lähetetään ostajan kotiosoitteeseen. Mikäli ostajalla on UK osoite ne myöntävät paperit heti tiskillä (mikäli ei ole kiirrettä ja asiakkaita paljon). Puhumalla ja vaikka hotellin osoitteella kuitenkin pärjää (mikäli ei kerro että osoite on hotelli...).
Olen todennäköisesti lähdössä Lontooseen muutamaksi kuukaudeski kevään aikana joten jos joku löytää netin kautta kiinnostavan auton sieltä päin niin pystyn varmasti auttamaan.
Sekä DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) että vakuutusyhtiöt vaativat UK osoitteen saadakseen hommat pyörimään...
Pienellä valehtelulla tosin pärjää...
Olin työmatkalla Lontoossa joten pystyin käyttämään työpaikan osoitteen hyväksi.
Kaskovakuutustahan ei ole mikään ongelma saada tuontiautolle suomesta mutta se pirun liikennevaktuutus oli aivan toinen juttu. Näköjään Suomalaiset vakuutusyhtiöt eivät lain mukaan saa myöntää liikennevakuutusta autolle joka ei ole rekisteröity suomessa.
DVLA on se paikka mistä saa uuden rekisteriotteen ja "Certificate of Permanent Export". DVLA:lla on kuitenkin käytäntö että mikäli auton ostaja asuu ulkomailla, rekisteriotetta ja muut paperit lähetetään ostajan kotiosoitteeseen. Mikäli ostajalla on UK osoite ne myöntävät paperit heti tiskillä (mikäli ei ole kiirrettä ja asiakkaita paljon). Puhumalla ja vaikka hotellin osoitteella kuitenkin pärjää (mikäli ei kerro että osoite on hotelli...).
Olen todennäköisesti lähdössä Lontooseen muutamaksi kuukaudeski kevään aikana joten jos joku löytää netin kautta kiinnostavan auton sieltä päin niin pystyn varmasti auttamaan.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Re: GTV V6 turbo
Mahtavaa! Onneksi olkoon!joaweste kirjoitti: Sain reilu kuukausi sitten vihdoin unelmaautoni tuotu suomeen, elikkä GTV V6 turbo.
Ei voi muuta sanoa kuin että tämä on aivan upea auto
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Valitettavasti en ole vielä oikein uskaltanut lähteä nipponeja pieksimään vielä kun jakohihna pitäisi saada vaihdettu. Olen varannut aikaa Muukkosella 29.12 ja sen jälkeen alkaa hauskanpitoRolle kirjoitti:On tainnu yksi jos toinen nipponi jäädä taakse valoissa jo tolla kulutksellajoaweste kirjoitti:Tähän asti näyttää siltä että kulutus kaupunki ajossa on 14,8l/100km (siis pelkästään kaupunki ajo.)
Tappolistalla ensin turun bemarikuskit ja sen jälkeen vasta nipponit...
Jos keväällä sitten löytyy ylimääräistä rahaa niin varaan muukkoselta aikaa lastutukseen. Pitäisi nimittäin päästä pieksimään kaverin S2 audi.
Rolle kirjoitti:S2:sen pieksimiseen vaaditaan varmaan muutakin kuin lastun vaihdon, tai no sehän jää nähtäväksijoaweste kirjoitti:Jos keväällä sitten löytyy ylimääräistä rahaa niin varaan muukkoselta aikaa lastutukseen. Pitäisi nimittäin päästä pieksimään kaverin S2 audi.
Pitää valitettavasti varmasti paikkaansa. s2 on pirun nopea auto. Varsinkin talvella kun se nyppii joka kulmasta...
Tavoitteita täytyy kuitenkin olla
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Muutaman kuukauden kokemuksella ajattelin raportoida miten gtv on toiminut suomen talvessa ja paljonko se hörppii sitä bensaa,
Bensakulutus: kaupunki: ~13-14l/100km, maantie: 7.5-8l/100km.
Ongelmia ei ole ollut yhtään. Auto lähtee kylmänäkin päivänä käyntiin kuin kello. lämmin tallipaikka voi tietenkin vaikuttaa tähän olen nyt oston jälkeen ajanut ~6,000km josta reilut 2,000 meni kuljetukseen. Ilman ongelmia!
Bensakulutus: kaupunki: ~13-14l/100km, maantie: 7.5-8l/100km.
Ongelmia ei ole ollut yhtään. Auto lähtee kylmänäkin päivänä käyntiin kuin kello. lämmin tallipaikka voi tietenkin vaikuttaa tähän olen nyt oston jälkeen ajanut ~6,000km josta reilut 2,000 meni kuljetukseen. Ilman ongelmia!
______________________________________
Tervehdys kaikille... Olen itsekkin tätä palstaa seuraillut jo kauan, mutta nyt täytyy vastailla. Elikkä olen vahvasti sitä mieltä, että Turkuun(Turun seudulle) pitää saada toinenkin gtv turbo Itse kävin tänään eräässä liikkeessä kyselemässä ja nyt olisi tarkoitus kevään aikana saada tolle toiselle kaveri, ettei sen tarvitse yksinään ulkona värjötellä Siis itse kysymykseen kerroit Joaweste tossa GTV6 palstalla, että sun gtv rupes savuttelemaan omituisesti, mikäköhän oli lopullinen vika? Ja onko autossa ollut jotain muuta "pikku" vikaa?
Basswood,
Joo, Tuomionkirkon tienoilla oli parkkeerattu pari viikkoa ennen kuin sain sille hommattu autopaikka. Onko se muuten sinun 75 (punainen kaunotar) joka on ollut meidän kulmilla parkkeerattu?
AutonaAlfa,
Savu johtui yksinkertaisesti ohjaus yksikön sekoilusta. Oli lambda arvot aika sekaisin sillä lämppärin kennossa oli vuoto mikä johti siihen että kosteus pääsi ECU boksin sisään.
Lämppärin keno vaihdettiin, boksi saatiin kuntoon ja nyt auto lämpeneekin nopeammin. Uusi kenno taitaa olla tehokkaampi.
Kaveri keneltä autoni ostin tuli hiukan vastaan kennon vaihtokustannuksissa (vika todettiin jo englannissa, gtvv6 foorumin poijat auttoivat diagnoosin teossa) joten budjetti on kyllä pitänyt vaikka se kennon vaihto olikin kallis homma (itse kenno halpa mutta tunteja kului paljon).
Itse asiassa olen yllättynyt siitä miten hyvin kaikki on pelannut vaikka talvi onkin ollut aika kylmä. Ei oo kertaakaan ollut vaikeuksia lukkojen jäätymisen kanssa jne. Viime talvena ajelin lanciaa ja sen lukot oli koko ajan jäässä. Bensakulutus on kyllä aika kova mutta kyyti on ehdottomasti sen arvoinen!
Jos sinulla on muita kysymyksiä niin vastaan mielellään.
Minulla on ollut seuraavat kustannukset itse auton hinnan lisäksi:
vero 8100€
rekisteröinti, tulli, siirtokilvet, katsastus. ~200€
jakohihnan & kiristimien vaihto ~550€
venttiilien säätö + tulppien vaihto ~100€
kennon vaihto ~1300€
talvirenkaat ~550€
auton kuljetus UK-Suomi (bensa, lautat, hotellit) ~1000€
--------------------------------------------------------------------
~11250€
Ei liian pahaa omasta mielestäni vaikka toi vero osuus kyllä V*tutta!!!
Joo, Tuomionkirkon tienoilla oli parkkeerattu pari viikkoa ennen kuin sain sille hommattu autopaikka. Onko se muuten sinun 75 (punainen kaunotar) joka on ollut meidän kulmilla parkkeerattu?
AutonaAlfa,
Savu johtui yksinkertaisesti ohjaus yksikön sekoilusta. Oli lambda arvot aika sekaisin sillä lämppärin kennossa oli vuoto mikä johti siihen että kosteus pääsi ECU boksin sisään.
Lämppärin keno vaihdettiin, boksi saatiin kuntoon ja nyt auto lämpeneekin nopeammin. Uusi kenno taitaa olla tehokkaampi.
Kaveri keneltä autoni ostin tuli hiukan vastaan kennon vaihtokustannuksissa (vika todettiin jo englannissa, gtvv6 foorumin poijat auttoivat diagnoosin teossa) joten budjetti on kyllä pitänyt vaikka se kennon vaihto olikin kallis homma (itse kenno halpa mutta tunteja kului paljon).
Itse asiassa olen yllättynyt siitä miten hyvin kaikki on pelannut vaikka talvi onkin ollut aika kylmä. Ei oo kertaakaan ollut vaikeuksia lukkojen jäätymisen kanssa jne. Viime talvena ajelin lanciaa ja sen lukot oli koko ajan jäässä. Bensakulutus on kyllä aika kova mutta kyyti on ehdottomasti sen arvoinen!
Jos sinulla on muita kysymyksiä niin vastaan mielellään.
Minulla on ollut seuraavat kustannukset itse auton hinnan lisäksi:
vero 8100€
rekisteröinti, tulli, siirtokilvet, katsastus. ~200€
jakohihnan & kiristimien vaihto ~550€
venttiilien säätö + tulppien vaihto ~100€
kennon vaihto ~1300€
talvirenkaat ~550€
auton kuljetus UK-Suomi (bensa, lautat, hotellit) ~1000€
--------------------------------------------------------------------
~11250€
Ei liian pahaa omasta mielestäni vaikka toi vero osuus kyllä V*tutta!!!
______________________________________
Jeps. Meikäläisen on Oliks vaikee löytää tallipaikka? Tarttis kesäks saada sellanen ettei vandaalit iske tohon Spideriin, jos sen ny liikenteeseen saaOnko se muuten sinun 75 (punainen kaunotar) joka on ollut meidän kulmilla parkkeerattu?
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)
Olen itse asiassa muuttamassa helmikuun aikana joten minun paikkani vapautuu helmikuun jälkeen (Koulukatu 14, iso parkkihalli maan alla).Basswood kirjoitti:Jeps. Meikäläisen on Oliks vaikee löytää tallipaikka? Tarttis kesäks saada sellanen ettei vandaalit iske tohon Spideriin, jos sen ny liikenteeseen saaOnko se muuten sinun 75 (punainen kaunotar) joka on ollut meidän kulmilla parkkeerattu?
Taitaa olla turun ja kaarinan seurakuntayhtymän omistama koko kortteli, talli mukaan luettuna). vuokra on muistaakseni 50,50€ kuukaudessa.
Joudun sanomaan autopaikkani irti tällä viikolla joten jos kiinnostaa niin ilmoittele.
Voi hyvin olla että löytyy lisää paikkojakin samasta hallista. soita vaikka Isännöitsijälle ja kysy,
Leo Saarinen, puh. (02) 2617 273
______________________________________
Vai veroa 8100!!! Minkä arvon tulli arpo autolle, koska just näin yhden myynnissä, jossain J-kylän suunnalla?,kai? Ja auto maksoi liikkeessä n.16 tuhatta ja siitä tullin verolaskurilla about 6000 euron verot. Kyllä tulli osaa arpoa Eipä sillä bensan kulutuksella, niin väliä, kunhan sitä asemalta saa vapaasti ostaa
Mitäköhän tapahtuis, jos samoihin liikenevaloihin yhdessä osuttais.... , sitten joskus, jos semmoisen uskallan hommata.
Mitäköhän tapahtuis, jos samoihin liikenevaloihin yhdessä osuttais.... , sitten joskus, jos semmoisen uskallan hommata.
Minuakin kiinnostaa tietää mistä siihen hintaan saa gtv V6 turbon. Olisi meinaan rahanarvoista tietoa verovalituksessa!!!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mitä, GTV V6 Turbo vai? Missämissämissä?AutonaAlfa kirjoitti:Ja auto maksoi liikkeessä n.16 tuhatta ja siitä tullin verolaskurilla about 6000 euron verot.
______________________________________
Miten paljon se muuten oli ajettu??AutonaAlfa kirjoitti:Vai veroa 8100!!! Minkä arvon tulli arpo autolle, koska just näin yhden myynnissä, jossain J-kylän suunnalla?,kai? Ja auto maksoi liikkeessä n.16 tuhatta ja siitä tullin verolaskurilla about 6000 euron verot. Kyllä tulli osaa arpoa Eipä sillä bensan kulutuksella, niin väliä, kunhan sitä asemalta saa vapaasti ostaa
Mitäköhän tapahtuis, jos samoihin liikenevaloihin yhdessä osuttais.... , sitten joskus, jos semmoisen uskallan hommata.
Minun mittarissa luki 53800km kun kävin tullissa.
______________________________________
Nyt täytyy tunnustaa, etten sen tarkemmin ottanut tietoja ylös, koska kyseinen auto, niin paljoa kiinnostanut (väärän värinen) Mutta kyllä kai noilla hinnoilla autolla ajettu yli 100 tuhatta. Ei ollut muuten kauan myynnissä, koska oli parissa päivässä hävinny listoilta tuolta autotalli.com:ssa. Muistaakseni Tampereella oli tossa viime vuoden lopussa vihreä GTV turbo, jonka hinta oli 19900. Muistaako muut? Tuntuu järjettömältä toi yli 8000 vero, koska 19900:sta(jos oikein laskin) tulee vähemmän. Mutta kyllä tulli tietää
Oletko muuten seurannut pörssiä tai palstaa, siellä olevista autoista saa myös materiaalia verovalitukseen.
Oletko muuten seurannut pörssiä tai palstaa, siellä olevista autoista saa myös materiaalia verovalitukseen.
Joaweste.
Tiesitkö muuten, että Turussa Autokorjaamo Lipposet huoltavat myös Alfoja,Ne ilmeisesti aikoinaan tai vieläkin purkivat/purkavat Deltan jonoja, ja siten "oppineet" korjailemaan/huoltamaan.
Mun 75 oli viime kesänä siellä kytkin rempassa ja hyvää työtä ovat tehneet. Toisin kuin Delta, jonka kolari maalaus rapisee hilseinä pois ovesta Eikä mitään hyvitystä antaneet, kun oli korjaamo päällikkö vaihtunut!!!
Tiesitkö muuten, että Turussa Autokorjaamo Lipposet huoltavat myös Alfoja,Ne ilmeisesti aikoinaan tai vieläkin purkivat/purkavat Deltan jonoja, ja siten "oppineet" korjailemaan/huoltamaan.
Mun 75 oli viime kesänä siellä kytkin rempassa ja hyvää työtä ovat tehneet. Toisin kuin Delta, jonka kolari maalaus rapisee hilseinä pois ovesta Eikä mitään hyvitystä antaneet, kun oli korjaamo päällikkö vaihtunut!!!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: