Gtv osto..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Gtv osto..

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

Olen hieman katsellut saksassa olevia 2.0 v6 turbo gtv alfoja.
Hieman on autokuume päässyt voitolle nyt, kun nähtävästi rellu
meni lunastukseen. Päätinkin ensin kysellä teiltä tietäviltä ja
kokemusta omaavilta, että onko noissa gtv:ssä millaisia tyyppivikoja, tai muita asioita, joita kannattaisi ottaa huomioon ostaessa? Tarkoitus olisi ostaa tuollainen noin 100 000 ajettu gtv, todennäköisesti 96 mallia oleva, kun ei taida varallisuus antaa periksi juuri uudempaan. Lisäksi käyttöautona, tilat ovat pienet, tiedetään, eikä välitetä, mutta millainen esim. talvella, entä kulutus yms. seikat, jotka jokapäiväiseen elämään vaikuttavat. Onko kone miten luotettava, entä onko mitään remontteja tulossa lähiaikoina tuon verran ajetuissa koneissa? Kuinkas kallista on yleensä Alfan huolto suomessa, entä löytyykö osaavia korjaamoja täältä itäsuomesta?(verrattuna siis muihin merkkeihin.)

Eli kaikkea yleistä tietoa, omaa kokemusta, tai edes luotettavia kuulopuheita. Hirvittää hieman mennä viimoiset pennoset työntämään saksanmaalle, kun takuuta ei taida juuri olla, mutta himot tuommoiseen olisivat aika kohillaan. Kesällä jo kävin sen 150 hp vehkeen koeajamassa, mutta oli hieman laiska sen painoiseen autoon, vaikka muuten olikin mukava kokemus.
I live, so I´ll die.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos itse hakisin, olisin valinta 3.0 V6. Ei ole tuo kaksilitrainen turbo kutonen hirveästi kehuja kerännyt.. Koita tuolla haulla mitä on gtv:stä puhuttu, oli joskus vähän enemmän juttua jos oikein muistan?

Meinaatko avoa, eli spideria, tuoda vai "tavallista"?

Eikös Tiippana ole itäsuomessa, ei vissiin mikään turha jätkä joskin on varmaan tottunut vanhempiin. Delta-auton varaan ei kannata laskea :roll:

EDIT: Niin kaikki siis kuulopuheen perusteella, tässä jotain vanhaa juttua.

Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

Jep, luin tuon vanhemman threadin jo aikaisemmin. Tuossa 3.0 taitaa vain kulutus, vakuutukset yms. asiat nostaa jo hintaa. Näkyvät muutenkin olevan hieman kalliimpia, eivät paljon, mutta ehkä ratkaisevasti, kun ei ole varmaa tietoa veron määrästä. Ei viitsi liian tiukalle laskea tuota hintaa, ei ole mukava, jos veron määrä on vaikka tonninkin enemmän kuin on laskenut. Menee budjetit sekaisin :D Teho eroa ei kumminkaan ole paljoa, tuosta 2.0:sta kumminkin luulisi lastulla, suotimella ja ehkä putkistolla saavan sen parikymmentä heppaa lisää ainakin. Mikäs tuossa 2.0 turbossa sitten niin huonoa on verrattuna muihin vaihtoehtoihin?
Niin joo, ihan tavallista ajattelin, kun tulee ympärivuotiseen käyttöön.

Muuten, pikainen guuggeli ei auttanut täysin. Jotain teknisiä tietoja löysin, mutta mistä saisi kaikki perustiedot selville? Väännöt, mitat kulutukset yms.?
I live, so I´ll die.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ugemi kirjoitti: tuosta 2.0:sta kumminkin luulisi lastulla, suotimella ja ehkä putkistolla saavan sen parikymmentä heppaa lisää ainakin. Mikäs tuossa 2.0 turbossa sitten niin huonoa on verrattuna muihin vaihtoehtoihin?
MuTu:lla jatketaan kunnes joku toisin todistaa :P

Ensinnäkin tuo pata ei taida olla se paras vaihtoehto virityksiin, eikä kuulemma irronnut kuin se reilu 200hp lastulla, oliko 215.

Kutonen on aina kutonen :) Ainakin pitäisi osia saada paremmin, joten myös huolto pelaa paremmin? Luulisi menevän kaupaksi hieman eri tavalla sitten joskus, vaikka sillä nyt ei ole merkitystä.. No menee makuasian puolelle enkä osaa perustella joten olen hiljaa :roll:

Siis ei tuo tbo varmaan mikään huono vaihtoehto ole, äläkä mua ja mun "tietoja" liian vakavissasi ota.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Rolle kirjoitti:
MuTu:lla jatketaan kunnes joku toisin todistaa :P

Ensinnäkin tuo pata ei taida olla se paras vaihtoehto virityksiin, eikä kuulemma irronnut kuin se reilu 200hp lastulla, oliko 215.


Kutonen on aina kutonen :) Ainakin pitäisi osia saada paremmin, joten myös huolto pelaa paremmin? Luulisi menevän kaupaksi hieman eri tavalla sitten joskus, vaikka sillä nyt ei ole merkitystä.. No menee makuasian puolelle enkä osaa perustella joten olen hiljaa :roll:

Siis ei tuo tbo varmaan mikään huono vaihtoehto ole, äläkä mua ja mun "tietoja" liian vakavissasi ota.

Mahtaakohan tuo 2,0 olla jämerämpää tekoa kuin 3.0? Öljyruiskutuksista männän alle olen kuullut puheita mutta tiedä häntä

Mutta kyllä tuohon luulis saavan kokolailla reippaammin tehoa , tosin pelkkä lastu ei ehkä siihen sitten riitä. Turbo kuin turbo ,kyllä sieltä rykiä tulee... :silly:

Kutonen on kutonen mutta turbo-6 on turbo-6!

Niin juu editoin tätä kun lainauksen meni päin peetä
Viimeksi muokannut GAMMA500, 13 Marras 2003, 06:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kai se turbo ihan surkea kone ole kun sitä käytettiin hiukan päivitettynä vielä 166:ssakin. Perusrakenne on sama kuin 3,0 12v:ssä eli sinänsä melkein museokamaa sisältäen mm. ruuvisäätöiset keinuvivut ja virranjakajan. 3,0 24v on selvästi modernimpi paketti, mutta niistä vanhimmat ovat mallia -97 ja hinnatkin kirjoitetaan eri numeroin kuin V6 Turbon tapauksessa.
- Epäkelpokeräilijä -

Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

No se viritys nyt ei ole tämän hetken ongelma vielä, vaikka ehkä joskus tuleekin vastaan. Enkä siitä sittenkään hirveitä ulos ole ottamassa, jos nyt siihen 3.0 lukemiin pääsisi, eli sen 220 suunnilleen. Nyt on joku "pieni" juttu jäänyt välistä, kone on siis 12 venanen? Jotenkin automaattisesti oletin sen 24 v koneeksi, kun sitä 3.0:n mainostettiin näin... Mitenkäs tuommoisten käyttöluotettavuus, se on tämän hetken ehkäpä tärkein kriteeri, sillä ei olisi vara pistää sitä heti telakalle lepäämään.
Entä pääseekö sillä edes matka-ajossa alle 10 l lukemiin? Näillä tuloilla on pakko ottaa pienetkin menoerät huomioon, ettei tartteis kokoajan syödä makaroonii ja tunaa :mrgreen:
Hihnahan noissa kannattaa muistaakseni vaihtaa ohjekirjan arvoa useammin, muistaakseni alfa itse suositteli sitä? Senkin vaihdon tutkiminen lienee kohtuu tärkeää, vaihtohan maksanee lähes tontun verran?
Kysymystä toisen perään, mutta ennemmin kyselen hieman pohjatietoa, kuin otan suden toisesta maasta...
I live, so I´ll die.

AAW
Viestit: 1039
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

www.gtvv6.com

Siellä on aikalailla tietoa.

Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

Tuolla itseasiassa lupaillaan lastulla turboon 30-50 hp, mikä olisi aika unelma jo :-D
Turbossa pitäisi nähtävästi olla hieman parempi vääntö..
Tuolla nähtävästi turboa ei pidetä kovinkaan huonona vaihtoehtona, tiedä sitten. Opiskelu jatkuu aiheesta 8)
I live, so I´ll die.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ugemi kirjoitti:No se viritys nyt ei ole tämän hetken ongelma vielä, vaikka ehkä joskus tuleekin vastaan. Enkä siitä sittenkään hirveitä ulos ole ottamassa, jos nyt siihen 3.0 lukemiin pääsisi, eli sen 220 suunnilleen. Nyt on joku "pieni" juttu jäänyt välistä, kone on siis 12 venanen? Jotenkin automaattisesti oletin sen 24 v koneeksi, kun sitä 3.0:n mainostettiin näin... Mitenkäs tuommoisten käyttöluotettavuus, se on tämän hetken ehkäpä tärkein kriteeri, sillä ei olisi vara pistää sitä heti telakalle lepäämään.
Entä pääseekö sillä edes matka-ajossa alle 10 l lukemiin? Näillä tuloilla on pakko ottaa pienetkin menoerät huomioon, ettei tartteis kokoajan syödä makaroonii ja tunaa :mrgreen:
Hihnahan noissa kannattaa muistaakseni vaihtaa ohjekirjan arvoa useammin, muistaakseni alfa itse suositteli sitä? Senkin vaihdon tutkiminen lienee kohtuu tärkeää, vaihtohan maksanee lähes tontun verran?
Kysymystä toisen perään, mutta ennemmin kyselen hieman pohjatietoa, kuin otan suden toisesta maasta...
Kuulo-/luulopuheitten mukaan jatkan edelleen...

Tuo 12v v6 pitäisi vissiin olla oikein huollettuna moottorina sieltä luotettavimmasta päästä. CARF:in lehdessä oli juttu 3.0 12V-moottorista ja siinä muistaakseni kerrottin Alfan suunnittelijoiden kehuneen sitä parhaimmaksi moottoriksi minkä ovat tehneet. Sitähän ei sitten tiedä että onko tuo lausunto vuodelta -87 vai -97 :-D .
Olen itse vaihtamassa ensi viikonloppuna omaani nokkahihnaa mutta en tiedä onko se gtv:ssä kuinka paljon hankalampaa, konehan on poikittain ja tilaa vähemmän. Kerron myöhemmin kuinka se onnistui mieheltä joka ei ole ikinä vaihtanut nokkahihnaa :-D .
Enkä kyllä ole varma että onko tuo 3,0 jakopään osalta samanlainen kuin turbo.

Kulutuksen pitäisi kaikenjärjen mukaan olla pienempi kuin kolmelitraisessa.

Harmi kun täällä foorumilla ei ole ketään v6 turbon omistajaa joka osaisi kertoa faktoja tuosta moottorityypistä :(

Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

No, laitoin sitten tuonnekin aaw:n linkittämälle saitillekin kyssärit aiheesta.
Kiitos muuten linkistä, tuolla tuntuu olevan aika paljonkin asiaa aiheeseen liittyen. Etenkin 3.0 oli vertailtu kohtuu kattavasti 2.0 tb:hen eräässä jutussa.Mutta nyt täytyy hieman syödä ja lepäillä.
Yksi työkaveri toi juuri muuttoautona 97 gtv:n kaksilitraisena. Kestää kuulemma jonkin aikaa ennenkuin autoveropäätös on valmis. Joskus aiemmin kun autovista.fi vielä toimi katselin autotyyppihaulla gtv:iden alkuperäisiä ovh hintoja, ja muistaakseni hinta oli käsittämätön 350 tuhatta mk tms. näin mikäli muistan oikein.
BSTR laitoit tuommoista viestiä kesäkuun alussa. Paljonko joutui kaverisi maksamaan veroa tuosta? Minkälaisen verrokin löysivät suomesta?
I live, so I´ll die.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Lapenin Jukkahan osais kertoa v6 turbosta kun on sellaisen joskus omistanut. En vaan osaa sanoa onko kaveri enää töissä Delta-autolla Konalassa.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että Lampenin v6 tbo:sta saatiin lastulla "vain" 215 hv. Ja tämä siksi, että kone /cooleri ei saa tarpeeksi raikasta ilmaa.

En jaksa uskoa, etteikö pienellä modifikaatiolla saataisi moottoritilan ja ahtoilman lämpöjä kuriin esim. muuttamalla vaikka ilmanottoa edestä, konepeltiä muokkaamalla, asentamalla vesiruisku coolerille tai teettämällä kunnon cooleri esim. proturbossa. Pakosarjoihin kerros thermo tecciä ja turbon pakopesän päälle sellanen lämpöä eristävä suojahuppu, niin sekin estää jo moottoritilan lämpenemistä.

Se on sitten taas eri asia, että raaskiiko gtv:n keulaa tai konepeltiä kovin radikaalisti rei`ittää.

Ite oon kanssa kattellu vesi kielellä noita v6 turboja. Jotenkin se kutosen murina ja turbon vihellys vaan viehättää :)

Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

No ei tuommoiseen keulaan mitään näkyvää tehdä, en ainakaan minä :D
Mutta eiköhän sen saa jäähtymään, jos vain haluaa. Eiköhän sinne saa vaikka raitisilma puhalluksen järjestettyä alaaltapäin, tai kaarista, vaikka ahdasta onkin. Mutta se nyt ei ole vielä ajankohtainen aihe oikeestaan, vaikka kiinnostaakin :lol:

Itsekin miettinyt tuota kutosen murahtelua ja turbon ulinaa :mrgreen: Saa nyt nähdä, tuleeko tuommoinen hommattua, riippuu vielä aika monesta asiasta.
Toivottavasti tulee..
I live, so I´ll die.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ugemi kirjoitti:
Yksi työkaveri toi juuri muuttoautona 97 gtv:n kaksilitraisena. Kestää kuulemma jonkin aikaa ennenkuin autoveropäätös on valmis. Joskus aiemmin kun autovista.fi vielä toimi katselin autotyyppihaulla gtv:iden alkuperäisiä ovh hintoja, ja muistaakseni hinta oli käsittämätön 350 tuhatta mk tms. näin mikäli muistan oikein.
BSTR laitoit tuommoista viestiä kesäkuun alussa. Paljonko joutui kaverisi maksamaan veroa tuosta? Minkälaisen verrokin löysivät suomesta?
www.autotalli.com sanoo gtv turbo medion viimeiseksi myyntihinnaksi suomessa vuonna 1999 56158E ja gtv 2.0 Lusson 46924E.

Tullin sivujen mukaan GTV 2,0 -12/95 on verotusarvoltaan 16900E ja veroa tullut 5980E. http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/a ... u_2003.pdf

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

GAMMA500 kirjoitti:
Ugemi kirjoitti:
BSTR kirjoitti:Yksi työkaveri toi juuri muuttoautona 97 gtv:n kaksilitraisena...
...
Tullin sivujen mukaan GTV 2,0 -12/95 on verotusarvoltaan 16900E ja veroa tullut 5980E. http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/a ... u_2003.pdf
Tuo ei ole tietääkseni sama auto, koska ko. auto tuli muuttoautona ja on kai vm 97. Muuttoautovähennyshän syö verot tuollaisesta.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

Jep, tuo on kuitenkin 2.0 twin spark. Tuosta 2.0 v6 turbosta joutuu nähtävästi sen 2000 ? enemmän vielä maksamaan. :( Auton hinta tuplaantuu, kun maksaa verot, mikä hieman harmittaa.
I live, so I´ll die.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ugemi kirjoitti:Nyt on joku "pieni" juttu jäänyt välistä, kone on siis 12 venanen? Jotenkin automaattisesti oletin sen 24 v koneeksi, kun sitä 3.0:n mainostettiin näin...
Noita GTV 3,0:ia on myyty sekä 12- että 24-venttiilisinä. Tuo "mikkikantinen" malli tuli tyrkylle -97, vanhempaa 12-venttiilistä sai senkin jälkeen vielä ainakin Spideriin. 3,0 12v -konetta on käytetty myös vanhemmissa 164:sissa, SZ/RZ:ssa, 75 3,0:ssa ja GTV6 3,0:ssa, osassa noista ei tosin vielä ollut Motronicia ruokkimista hoitamassa. Perinteikäs mylly siis, mutta alkoihan tuo 90-luvun loppupuolella olla rakenteeltaan jo aika antiikkinen.

Ugemi kirjoitti:Mitenkäs tuommoisten käyttöluotettavuus, se on tämän hetken ehkäpä tärkein kriteeri, sillä ei olisi vara pistää sitä heti telakalle lepäämään. Entä pääseekö sillä edes matka-ajossa alle 10 l lukemiin?
Toiminnan kannalta aika varma paketti, öljy sille kyllä maistuu mutta se on ominaisuus, ei vika. Jakopää on hihnavetoinen kuten Alfan muissakin kuutosissa, mutta hihnakäytön suunnittelussa on nähtävästi onnistuttu paremmin kuin 16v TS:ssä ja vanhimmissa 24-venaisissa. Jos hihnan vaihtaa ajallaan (60tkm ainakin 3,0 12v:ssä) ei sen korkkaamisesta pitäisi olla isompaa huolta.

Abarth kirjoitti:Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että Lampenin v6 tbo:sta saatiin lastulla "vain" 215 hv. Ja tämä siksi, että kone /cooleri ei saa tarpeeksi raikasta ilmaa.
Joo, 215 hepokatista oli puhetta. Tosin auto kärsi virivirin aikoihin sytkähäiriöistä, joilla taisi olla hiukan vaikutusta teholukemiin. Rune kuitenkin sanoi, ettei koneessa ole isommin helppoja hevosia tarjolla. Ja onhan se konehuone täynnä tavaraa, saattaa olla haastava homma saada cooleri viileäksi ilman vesiruiskuja.
- Epäkelpokeräilijä -

Ugemi
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Marras 2003, 04:48
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ugemi »

Onkos tuo vaihtoväli sitten sen 60 tkm tuossa hihnassa? Pitää vaan katsoa tuo ostettavan kappaleen kilometrimäärät, että on vaihdettu valmiiksi. Ei kiinnosta suomessa heti alkaa kuskata sitä jonnekin kunnon huoltoon. Jossain lueskelin että 60 000 mailia, sehän olisi sitten jo lähes 100 000, vaikka (mutua) eikös alfa itse suositellut vaihtovälin lyhentämistä alkuperäisestä?

Nähtävästi tuolla nyt seka-ajossa pitäisi hillityllä kaasujalalla päästä alle 10 l/100 km, mitä olen lueskellut? Matkassa alle 8 litrankin kait?
I live, so I´ll die.

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

GTV V6 turbo

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Terve!

Sain reilu kuukausi sitten vihdoin unelmaautoni tuotu suomeen, elikkä GTV V6 turbo.

Auto on vuosimallia 1996 ja ajettu 54.000km. Tullin veropäätös (tuli viime viikon torstaina) oli 8100€.

Auto on tuotu Englannista mistä muuten löytyy erittäin paljon hyväkuntoisia alfoja hyvään hintaan. Kaikki UK:ssa olevat turbot ovat tuotu maahan joten kaikki taitavat olla LHD (Left hand driven). Kun ratti on Niille "väärällä puolella" (siis vasemmalla) niin jälleenmyyntiarvo romahtaa aika pahasti ja hinnat ovat mielestäni saksan hintoihinkin verrattuna kilpailukykyisiä. Lisäksi Englannissa taitaa olla enemmän alfisteja kuin saksassa.

Ongelmana kuitenkin että auton vienti englannista ei taida olla ihan jokapäiväinen juttu joten mikäli sieltä päin haetaan autoa niin kannattaa varautua melkoiseen byrokratiaan...


Auto toimii erinomaisesti ja hymy ei hyydy ratissa :-D :-D
Jouduin vaihtamaan sisäilmalämppärin kenno mikä oli aika hintava keikka ja varmuuden vuoksi olen varannut Muukkoselta aika hihnan vaihtoon ja venttiilien säätöön ym. Muuten ei ole ollut mitään ongelmia.

Ei voi muuta sanoa kuin että tämä on aivan upea auto :-D :-D

Kevään/Kesän projektina uudet kesävanteet, uusi pakoputki (racing catalyst, dual twin exhaust etc.), ilmanotossa täytyy myös kehittää jotan toimivampaa kuin se vakio ilmaboksi...

Avatar
Savo
Viestit: 2131
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Wau!

Olet tehnyt kulttuuriteon! Tule ensi kesänä CARFfin ratapäiville, että saa kuolata autoasi.

Englanti on varmaan oikeasti mielenkiintoinen vaihtoehto hakea Alfa, jos kerran löytyy LHD-malleja.

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Ainoa ongelma Englannista tuonnissa on UK osoitteen puutetta.
Sekä DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) että vakuutusyhtiöt vaativat UK osoitteen saadakseen hommat pyörimään...

Pienellä valehtelulla tosin pärjää...
Olin työmatkalla Lontoossa joten pystyin käyttämään työpaikan osoitteen hyväksi.

Kaskovakuutustahan ei ole mikään ongelma saada tuontiautolle suomesta mutta se pirun liikennevaktuutus oli aivan toinen juttu. Näköjään Suomalaiset vakuutusyhtiöt eivät lain mukaan saa myöntää liikennevakuutusta autolle joka ei ole rekisteröity suomessa.

DVLA on se paikka mistä saa uuden rekisteriotteen ja "Certificate of Permanent Export". DVLA:lla on kuitenkin käytäntö että mikäli auton ostaja asuu ulkomailla, rekisteriotetta ja muut paperit lähetetään ostajan kotiosoitteeseen. Mikäli ostajalla on UK osoite ne myöntävät paperit heti tiskillä (mikäli ei ole kiirrettä ja asiakkaita paljon). Puhumalla ja vaikka hotellin osoitteella kuitenkin pärjää (mikäli ei kerro että osoite on hotelli...).

Olen todennäköisesti lähdössä Lontooseen muutamaksi kuukaudeski kevään aikana joten jos joku löytää netin kautta kiinnostavan auton sieltä päin niin pystyn varmasti auttamaan.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: GTV V6 turbo

Viesti Kirjoittaja HR »

joaweste kirjoitti: Sain reilu kuukausi sitten vihdoin unelmaautoni tuotu suomeen, elikkä GTV V6 turbo.

Ei voi muuta sanoa kuin että tämä on aivan upea auto :-D :-D
Mahtavaa! Onneksi olkoon!
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onneksi olkoon!

Heti piti käydä albumista kuolaamassa. Ai jai kun olis kiva. Ja musta väri on muuten nappiin sekin mielestäni. Huolettomia kilometrejä 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Oli ainakin jossain postissa kyse gtv:n bensa kulutuksesta.
Tähän asti näyttää siltä että kulutus kaupunki ajossa on 14,8l/100km (siis pelkästään kaupunki ajo.)

Maantie ajosta en ole vielä saanut luotettavaa tietoa.

Että silleen!!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

joaweste kirjoitti:Tähän asti näyttää siltä että kulutus kaupunki ajossa on 14,8l/100km (siis pelkästään kaupunki ajo.)
On tainnu yksi jos toinen nipponi jäädä taakse valoissa jo tolla kulutksella 8)

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Rolle kirjoitti:
joaweste kirjoitti:Tähän asti näyttää siltä että kulutus kaupunki ajossa on 14,8l/100km (siis pelkästään kaupunki ajo.)
On tainnu yksi jos toinen nipponi jäädä taakse valoissa jo tolla kulutksella 8)
Valitettavasti en ole vielä oikein uskaltanut lähteä nipponeja pieksimään vielä kun jakohihna pitäisi saada vaihdettu. Olen varannut aikaa Muukkosella 29.12 ja sen jälkeen alkaa hauskanpito :-D :-D

Tappolistalla ensin turun bemarikuskit ja sen jälkeen vasta nipponit...

Jos keväällä sitten löytyy ylimääräistä rahaa niin varaan muukkoselta aikaa lastutukseen. Pitäisi nimittäin päästä pieksimään kaverin S2 audi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

joaweste kirjoitti:Jos keväällä sitten löytyy ylimääräistä rahaa niin varaan muukkoselta aikaa lastutukseen. Pitäisi nimittäin päästä pieksimään kaverin S2 audi.
S2:sen pieksimiseen vaaditaan varmaan muutakin kuin lastun vaihdon, tai no sehän jää nähtäväksi 8)

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Rolle kirjoitti:
joaweste kirjoitti:Jos keväällä sitten löytyy ylimääräistä rahaa niin varaan muukkoselta aikaa lastutukseen. Pitäisi nimittäin päästä pieksimään kaverin S2 audi.
S2:sen pieksimiseen vaaditaan varmaan muutakin kuin lastun vaihdon, tai no sehän jää nähtäväksi 8)

Pitää valitettavasti varmasti paikkaansa. s2 on pirun nopea auto. Varsinkin talvella kun se nyppii joka kulmasta... :(

Tavoitteita täytyy kuitenkin olla :wink:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

No, ulkonäkö kilpailu on kuitenkin 6-0 Alfalle. Tai ainakin 6-1 :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Muutaman kuukauden kokemuksella ajattelin raportoida miten gtv on toiminut suomen talvessa ja paljonko se hörppii sitä bensaa,

Bensakulutus: kaupunki: ~13-14l/100km, maantie: 7.5-8l/100km.

Ongelmia ei ole ollut yhtään. Auto lähtee kylmänäkin päivänä käyntiin kuin kello. lämmin tallipaikka voi tietenkin vaikuttaa tähän :? olen nyt oston jälkeen ajanut ~6,000km josta reilut 2,000 meni kuljetukseen. Ilman ongelmia!
______________________________________

Basswood
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2003, 21:09
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Basswood »

Oliks tuo kyseinen namupala parkissa viime vuoden lopulla tuossa Mikaelinkirkon tienoilla? Tuli kuolailtua jokusen kerran :P :P
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Tervehdys kaikille... Olen itsekkin tätä palstaa seuraillut jo kauan, mutta nyt täytyy vastailla. Elikkä olen vahvasti sitä mieltä, että Turkuun(Turun seudulle) pitää saada toinenkin gtv turbo :lol: Itse kävin tänään eräässä liikkeessä kyselemässä ja nyt olisi tarkoitus kevään aikana saada tolle toiselle kaveri, ettei sen tarvitse yksinään ulkona värjötellä :mrgreen: Siis itse kysymykseen kerroit Joaweste tossa GTV6 palstalla, että sun gtv rupes savuttelemaan omituisesti, mikäköhän oli lopullinen vika? Ja onko autossa ollut jotain muuta "pikku" vikaa?

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Basswood,
Joo, Tuomionkirkon tienoilla oli parkkeerattu pari viikkoa ennen kuin sain sille hommattu autopaikka. Onko se muuten sinun 75 (punainen kaunotar) joka on ollut meidän kulmilla parkkeerattu?

AutonaAlfa,

Savu johtui yksinkertaisesti ohjaus yksikön sekoilusta. Oli lambda arvot aika sekaisin sillä lämppärin kennossa oli vuoto mikä johti siihen että kosteus pääsi ECU boksin sisään.
Lämppärin keno vaihdettiin, boksi saatiin kuntoon ja nyt auto lämpeneekin nopeammin. Uusi kenno taitaa olla tehokkaampi.

Kaveri keneltä autoni ostin tuli hiukan vastaan kennon vaihtokustannuksissa (vika todettiin jo englannissa, gtvv6 foorumin poijat auttoivat diagnoosin teossa) joten budjetti on kyllä pitänyt vaikka se kennon vaihto olikin kallis homma (itse kenno halpa mutta tunteja kului paljon).


Itse asiassa olen yllättynyt siitä miten hyvin kaikki on pelannut vaikka talvi onkin ollut aika kylmä. Ei oo kertaakaan ollut vaikeuksia lukkojen jäätymisen kanssa jne. Viime talvena ajelin lanciaa ja sen lukot oli koko ajan jäässä. Bensakulutus on kyllä aika kova mutta kyyti on ehdottomasti sen arvoinen!


Jos sinulla on muita kysymyksiä niin vastaan mielellään.
Minulla on ollut seuraavat kustannukset itse auton hinnan lisäksi:

vero 8100€
rekisteröinti, tulli, siirtokilvet, katsastus. ~200€
jakohihnan & kiristimien vaihto ~550€
venttiilien säätö + tulppien vaihto ~100€
kennon vaihto ~1300€
talvirenkaat ~550€
auton kuljetus UK-Suomi (bensa, lautat, hotellit) ~1000€
--------------------------------------------------------------------
~11250€

Ei liian pahaa omasta mielestäni vaikka toi vero osuus kyllä V*tutta!!! :evil:
______________________________________

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Onko muuten ugemista mitään tietoa?
Onko kaveri saanut itselleen gtv:n?
______________________________________

Basswood
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Elo 2003, 21:09
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Basswood »

Onko se muuten sinun 75 (punainen kaunotar) joka on ollut meidän kulmilla parkkeerattu?
Jeps. Meikäläisen on :) Oliks vaikee löytää tallipaikka? Tarttis kesäks saada sellanen ettei vandaalit iske tohon Spideriin, jos sen ny liikenteeseen saa :?
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Basswood kirjoitti:
Onko se muuten sinun 75 (punainen kaunotar) joka on ollut meidän kulmilla parkkeerattu?
Jeps. Meikäläisen on :) Oliks vaikee löytää tallipaikka? Tarttis kesäks saada sellanen ettei vandaalit iske tohon Spideriin, jos sen ny liikenteeseen saa :?
Olen itse asiassa muuttamassa helmikuun aikana joten minun paikkani vapautuu helmikuun jälkeen (Koulukatu 14, iso parkkihalli maan alla).
Taitaa olla turun ja kaarinan seurakuntayhtymän omistama koko kortteli, talli mukaan luettuna). vuokra on muistaakseni 50,50€ kuukaudessa.

Joudun sanomaan autopaikkani irti tällä viikolla joten jos kiinnostaa niin ilmoittele.

Voi hyvin olla että löytyy lisää paikkojakin samasta hallista. soita vaikka Isännöitsijälle ja kysy,
Leo Saarinen, puh. (02) 2617 273
______________________________________

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Vai veroa 8100!!! :evil: Minkä arvon tulli arpo autolle, koska just näin yhden myynnissä, jossain J-kylän suunnalla?,kai? Ja auto maksoi liikkeessä n.16 tuhatta ja siitä tullin verolaskurilla about 6000 euron verot. Kyllä tulli osaa arpoa :shock: Eipä sillä bensan kulutuksella, niin väliä, kunhan sitä asemalta saa vapaasti ostaa :wink:
Mitäköhän tapahtuis, jos samoihin liikenevaloihin yhdessä osuttais.... :lol: , sitten joskus, jos semmoisen uskallan hommata.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

AutonaAlfa kirjoitti:Ja auto maksoi liikkeessä n.16 tuhatta ja siitä tullin verolaskurilla about 6000 euron verot.
Mitä, GTV V6 Turbo vai? Missämissämissä? :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mun mielestä oli turbo, mut en laita päätäni pantiksi ja ei sitä onneksi (pelasti mun pään) ole myynnissä... :lol:

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
AutonaAlfa kirjoitti:Ja auto maksoi liikkeessä n.16 tuhatta ja siitä tullin verolaskurilla about 6000 euron verot.
Mitä, GTV V6 Turbo vai? Missämissämissä? :-D
Minuakin kiinnostaa tietää mistä siihen hintaan saa gtv V6 turbon. Olisi meinaan rahanarvoista tietoa verovalituksessa!!!
______________________________________

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

AutonaAlfa kirjoitti:Vai veroa 8100!!! :evil: Minkä arvon tulli arpo autolle, koska just näin yhden myynnissä, jossain J-kylän suunnalla?,kai? Ja auto maksoi liikkeessä n.16 tuhatta ja siitä tullin verolaskurilla about 6000 euron verot. Kyllä tulli osaa arpoa :shock: Eipä sillä bensan kulutuksella, niin väliä, kunhan sitä asemalta saa vapaasti ostaa :wink:
Mitäköhän tapahtuis, jos samoihin liikenevaloihin yhdessä osuttais.... :lol: , sitten joskus, jos semmoisen uskallan hommata.
Miten paljon se muuten oli ajettu??
Minun mittarissa luki 53800km kun kävin tullissa.
______________________________________

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

joaweste kirjoitti:Minun mittarissa luki 53800km kun kävin tullissa.
Minkä ikäinen? Jos on alle 18800km/vuosi niin kannattaa sanoa että ei luota mittarilukemaan ja verotetaan sen 18800km/vuosi mukaan.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Nyt täytyy tunnustaa, etten sen tarkemmin ottanut tietoja ylös, koska kyseinen auto, niin paljoa kiinnostanut (väärän värinen) :lol: Mutta kyllä kai noilla hinnoilla autolla ajettu yli 100 tuhatta. Ei ollut muuten kauan myynnissä, koska oli parissa päivässä hävinny listoilta tuolta autotalli.com:ssa. Muistaakseni Tampereella oli tossa viime vuoden lopussa vihreä GTV turbo, jonka hinta oli 19900. Muistaako muut? :) Tuntuu järjettömältä toi yli 8000 vero, koska 19900:sta(jos oikein laskin) tulee vähemmän. Mutta kyllä tulli tietää :mrgreen:
Oletko muuten seurannut pörssiä tai palstaa, siellä olevista autoista saa myös materiaalia verovalitukseen.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Tietenkin sun auto on niin vähän ajettu, ettei se voi olla vaikuttamatta veroon, koska sille ei taida löytyä vastinetta Suomesta?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Joaweste.

Tiesitkö muuten, että Turussa Autokorjaamo Lipposet huoltavat myös Alfoja,Ne ilmeisesti aikoinaan tai vieläkin purkivat/purkavat Deltan jonoja, ja siten "oppineet" korjailemaan/huoltamaan.
Mun 75 oli viime kesänä siellä kytkin rempassa ja hyvää työtä ovat tehneet. Toisin kuin Delta, jonka kolari maalaus rapisee hilseinä pois ovesta :evil: :evil: :evil: Eikä mitään hyvitystä antaneet, kun oli korjaamo päällikkö vaihtunut!!! :snipersmile: 0X

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Sen verran alalla olen alalla ollu että ei työntakuu pääty siihen jos päällikkö vaihtuu.Onko maalattu siellä ku usein maalaus on aliurakointia?Eli voi kääntyä myös suoraan maalauksen suorittaneen puoleen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

AutonaAlfa kirjoitti:Joaweste.

Tiesitkö muuten, että Turussa Autokorjaamo Lipposet huoltavat myös Alfoja,
En tiennyt, tää oli mulle arvokasta tietoa!

Kiitos!
______________________________________

Vastaa Viestiin