156 vaihteensiirrosta vielä
Valvoja: Moderators
156 vaihteensiirrosta vielä
Aiemmin valittelin vaihteensiirron lievää takeltelua,ja ongelma ei johdu itse lootasta vaan kepiltä lähtevästä siirrosta. Huomasin että auton seistessä pitempään tuo takeltelu on lisääntynyt,kun keppiä liikuttelee,jostain auton alta kuuluu narinaa.ikäänkuin kuivasta tai risasta kumista.Ootteko purkanu laajemmin noita siirtovehkeitä että minkälaista osaa/rasvauskohteita sieltä löytyy?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
No tätä samaa threadia lainaten voisin kysäistä, että onko 156:n 6 vaihteisen loodan ominaispiirre se, että kylmänä lähtiessä liikkeelle ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa meinaa tuottaa välillä ongelmia ja rusahtelee silloin tällöin? Lämpöisenä ei mitään ongelmaa.
Välillä pitää puoli väkisin vääntää kakkoselle rusahduksen kera...
Välillä pitää puoli väkisin vääntää kakkoselle rusahduksen kera...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Kyllä tuo on ominaisuus ja se korostuu erityisesti kovilla pakkasilla. Toleranssit ovat ilmeisen pieniä joissakin laatikon osissa. Vaihteiston ja öljyjen lämmettyä ei mitään ongelmaa, kuten mainitsitkin.dimmu kirjoitti:onko 156:n 6 vaihteisen loodan ominaispiirre se, että kylmänä lähtiessä liikkeelle ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa meinaa tuottaa välillä ongelmia ja rusahtelee silloin tällöin? Lämpöisenä ei mitään ongelmaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
No jos vaihteensiirto vivustolla kuten Fiiatissakin niin kannattaa rasvata nivelet, jotka on vaihteiston päällä. Noi rasvaamalla ainakin Mareasta sai ikävän ankkaa muistuttavan narinan pois. Ääni kyllä kuulostais et tulee sieltä kepin juuresta, vaan ei. Sinne purkillisen vaseliinia laskeneena tiedän.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Kerran oon purkanu koko hässäkän korjatakseni katkenneen tangon vaijerin päästä. Putki pitää irrottaa ja pudottaa alas pohjassa oleva iso peltisuojus. Sit pääsee irrottamaan itse mekanismin. Onhan siellä muutama nivel, mutta tais olla metalli metallia vasten, eli ei mitn kumia. Kannattanee purkaa koko systeemi ja rasvata vaijeri + nivelet. Vaijeri helposti takertelee sen muoviletkun sisässä.