156 vaihteensiirrosta vielä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

156 vaihteensiirrosta vielä

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Aiemmin valittelin vaihteensiirron lievää takeltelua,ja ongelma ei johdu itse lootasta vaan kepiltä lähtevästä siirrosta. Huomasin että auton seistessä pitempään tuo takeltelu on lisääntynyt,kun keppiä liikuttelee,jostain auton alta kuuluu narinaa.ikäänkuin kuivasta tai risasta kumista.Ootteko purkanu laajemmin noita siirtovehkeitä että minkälaista osaa/rasvauskohteita sieltä löytyy?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

No tätä samaa threadia lainaten voisin kysäistä, että onko 156:n 6 vaihteisen loodan ominaispiirre se, että kylmänä lähtiessä liikkeelle ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa meinaa tuottaa välillä ongelmia ja rusahtelee silloin tällöin? Lämpöisenä ei mitään ongelmaa.

Välillä pitää puoli väkisin vääntää kakkoselle rusahduksen kera...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

dimmu kirjoitti:onko 156:n 6 vaihteisen loodan ominaispiirre se, että kylmänä lähtiessä liikkeelle ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa meinaa tuottaa välillä ongelmia ja rusahtelee silloin tällöin? Lämpöisenä ei mitään ongelmaa.
Kyllä tuo on ominaisuus ja se korostuu erityisesti kovilla pakkasilla. Toleranssit ovat ilmeisen pieniä joissakin laatikon osissa. Vaihteiston ja öljyjen lämmettyä ei mitään ongelmaa, kuten mainitsitkin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No jos vaihteensiirto vivustolla kuten Fiiatissakin niin kannattaa rasvata nivelet, jotka on vaihteiston päällä. Noi rasvaamalla ainakin Mareasta sai ikävän ankkaa muistuttavan narinan pois. Ääni kyllä kuulostais et tulee sieltä kepin juuresta, vaan ei. Sinne purkillisen vaseliinia laskeneena tiedän.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Kerran oon purkanu koko hässäkän korjatakseni katkenneen tangon vaijerin päästä. Putki pitää irrottaa ja pudottaa alas pohjassa oleva iso peltisuojus. Sit pääsee irrottamaan itse mekanismin. Onhan siellä muutama nivel, mutta tais olla metalli metallia vasten, eli ei mitn kumia. Kannattanee purkaa koko systeemi ja rasvata vaijeri + nivelet. Vaijeri helposti takertelee sen muoviletkun sisässä.

Vastaa Viestiin