Pyöränkulmista vielä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Pyöränkulmista vielä

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eli tuon täydellisen alustarempan jäljiltä pitänee suunnata pyörät,samalla vaihtavat raidetangon päät.Semmonen tuli mieleen että mua ilmeisesti viilattiin linssiin edellisen suuntauksen yhteydessä,veloittivat 4-pyöräsuuntauksesta vaikka mun nähdäkseni tuolla takapäässä ei ole minkäänlaista säätöä! Vai? Auton alustassa vanhaa osaa on enää kallistuksen vakaajat.Onko edes tarvetta suuntaukselle,paitsi raidetangonpäitten takia?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Näkeehän suuntauksessa jos se takapää on saanut vaikka osumaa ja jotain on vääntynyt?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Kuten sanoin,kaikki ripustuksen osat uusia.Ei vääntymiä siis.Ajoin takaa nyt sitä että onko siellä takana ylipäätään säätöä?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

On siellä, ja varsinkin nyt jos olet poikittaiset takatukivarret vaihtanu, niin säädöt ovat takaa mitä luultavimmin päin vit..a.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Missä säätökohta on?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Takaa voi säätää ainakin aurausta....epäkeskoprikat poikittaisissa tukivarsissa.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Epäkeskoprikat? Suorat holkit on ainaki mun varsissa...Ei siellä edes mitään prikkoja ole,ja vaikka oiskin niin eivät vaikuta kiinnityspisteeseen...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

No ei ne ole varsinaisesti varsissa...mutta kiinnityspulttien yhteydessä...tai jotain.. :-D

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tulihan se sieltä.. :-D Ja voisko dimmu kertoa oman näkemyksensä siihen MISSÄ se säätö on? Kaikki osat oli mulla käsissä,ja melkein takaan että siellä ei ole minkäänlaista säätöä...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Keltsi
Viestit: 1843
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Takapäässä on poikittaisissa tukivarsissa epäkeskoprikat joilla säädetään auraus/haritus. Nämä prikat löytyvät tukivarsien akselipalkin puoleisesta päästä. Eli palkin päästä tukivarren kiinnityspultin mutteri löysälle ja sitten vaan pultin kannasta kääntämään kulmat haluttuun arvoon ja mutteri kiinni.
"No smoke => no power => no hope"

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Pelkät pyöreät prikat siellä mun mielestä näky olevan,ja vaikka olis kuin epäkeskot,niin pusla on jämpti kiinnityspulttiinsa,ja kiinnityspultti on jämpti omaan reikäänsä... Missä se liikkumavara on??? Oikeaa vastausta odotellaan edelleen...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Rasvis?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei tietoa, oman 156:seni alustaa ei minun aikanani tarvinnut ronkkia joten en tiedä minkänäköistä tavaraa sieltä löytyy. ePERistäkään en jostain syystä saanut kuvaa ulos enkä Googlella äkkipäätä löytänyt tarpeeksi hyvää kuvatusta.

Keltsin kuvauksen perusteella kumminkin poikittaistukivarren sisemmässä päässä on jotakin epäkeskoa. En äkkipäätä keksi miten epäkeskolla prikalla voi vaikuttaa varren kiinnityspisteeseen, pitäisi nähdä kuva.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Keltsin kuvauksen perusteella kumminkin poikittaistukivarren sisemmässä päässä on jotakin epäkeskoa. En äkkipäätä keksi miten epäkeskolla prikalla voi vaikuttaa varren kiinnityspisteeseen, pitäisi nähdä kuva.
Epäkeskoprikka tarvitsee epäkeskopultin kaveriksi, en viitsi laittaa kuvaa kun ei ole Alfasta. Tuntui tuo Nissan topic olevan jo liikaa.

[EDIT] eipä mulla kyllä olisi oikeuksiakaan sen kuvan julkaisemiseksi
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ahaa, no sitten tajuan. Eli tosiaan mutteria löysälle ja pultinkannasta kääntämään, pitäisi tukivarren liikkua poikittaispalkkiin nähden.

Mitä oikeuksia ei ole? Tekijänoikeuksia?
- Epäkelpokeräilijä -

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Kaveri viittas vissiin nissantopicciin,jota itsekkin vaadin poistettavaks,ei liity näihin mitenkään.. Mutta asiaan,eli kun siellä rei,issä missään ei ole liikkumavaroja,niin ei siinä epäkeskoprikat auta,ja ne prikatkin seisoo puslan päällä,ilmatilassa...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jaa te ehittekin näköjään nismomiehen häätää...kiitos :wink:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

No ainakin kun kävin kulmat säädättämässä niin kaveri löysäs takarukivarsien sisemmät pultit ja väänti ilmeisesti pulttia tai jotain. Ja ihan selvästi auraus kulmat muuttuivat näytössä. Että kyllä siellä jotain on, mutta onko sillä väliä mitä, kunhan vaan säätö löytyy :mrgreen:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Gasolina
Viestit: 4733
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kuva
Kuva on 147:sta, jossa tuenta on hiukan erilainen, mutta säätötapa on sama. Se säätöprikka näkyy kuvassa vasemmalla ylänurkassa. 156:ssa tukivarsi on tuon säätöprikan päällä.

Vastaa Viestiin