Yleinen käsitys on, että kuutoset kestävät jakohihnoiltaan muita malleja paremmin. Tässä syssyllä oli oma kuutoseni vähällä porsia kiristimen takia (kiristysvara ihan lopussa) ja olen muistakin tapauksista kuullut huhuja. Edellisestä hihnarempasta oli 50 000 km. Jostain olin ymmärtävänäni, että kiristintä voisi välilläkin kiristää. Onko perää? Silloinhan pitäisi jakokopan alle vilkaista jakoremppojen välilläkin.
Totuus siitä, montako kuutosta on levinnyt jakopään takia suomessa olisi mukava kuulla. Ja onko jonkun valmistajan kiristäjissä jokin lapsus? Vai kuluuko jokin hihna muita nopeammin.
V6 24v moottoreiden kestävyydestä.
Valvoja: Moderators
- mattijus
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Tästä ensimmäinen porsija: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12538
Hihnalla ajettu yli 60tkm / 3v vaihtovälin, olikohan reilut 80tkm, varsinaista syytä hihnan katkeamiseen en tiedä.
Hihnalla ajettu yli 60tkm / 3v vaihtovälin, olikohan reilut 80tkm, varsinaista syytä hihnan katkeamiseen en tiedä.
VMP
Re: V6 24v moottoreiden kestävyydestä.
Antieko kirjoitti: Totuus siitä, montako kuutosta on levinnyt jakopään takia suomessa olisi mukava kuulla.
tästähän on aiemminkin ollut juttua, todellisia tapauksia taitaa olla alle 5 kpl (foorumeilla ilmoitetut), joista yhdellä on ainakin ajettu n 120tkm kun levinnyt.
Mitään tarkkoja tilastoja tuskin kenelläkään on.... minusta kone vaikuttaa ihan hyvälle kunhan huollot tehdään asianmukaisesti, mikään systeemihän ei ole 100% kestävä
- fahlsjy
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: V6 24v moottoreiden kestävyydestä.
Kyllä ainakin tarkistaa voi että on merkissään. Kiristääkkin tietysti voi mutta en osaa sanoa kuinka järkevää se on koska jos ei ole pysynyt merkissään niin voipi kiristimessä tai hihnassa jo orastavaa vikaa?Antieko kirjoitti: Jostain olin ymmärtävänäni, että kiristintä voisi välilläkin kiristää. Onko perää? Silloinhan pitäisi jakokopan alle vilkaista jakoremppojen välilläkin.
Pitäisi käsitykseni mukaan pysyä merkissä koko vaihtovälin ajan.
Mutta mielen rauhan tuolla zekkauksella ainakin saa
Jyrki