75:sen madaltamisen järkevyydestä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

75:sen madaltamisen järkevyydestä

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kuva
Kuva

Tuommoiset kuvat tuli bongattua surffaillessa. Kuvatekstien mukaan ymmärtäisin edessä olevan -80mm madallus. Pystyyköhän tuommoisella ajamaan enään.

ALFA ROMEO 75 2.0 T.S.
Modifikationen: Spezialfahrwerk (-80/60mm) • WORK CR-02 8x17 / 9x17 -- 205/40-17 / 225/35-17 • Lackierung in RAL-Orange • NOS-Einspritzung • Spezial-Komplettauspuffanlage...

PS: nätit vanteet muuten.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Ei ainakaan Suomen kaduilla... :roll: Ensimmäisenä pitäisi tehdä keskiputkelle ja alkukäyrälle jotain modifikaatioita, että pystyy edes jotenkin ajamaan.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu kyllä suomen tiet on siinä kunnossa että moisen ei varmaan kannata korotettuja suojateita unohtamattakaan, ehkäpä tuollainen hillitty 30-40mm madallus toimisi paremmin..ainakin omassa GTV6.ssa toimii.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ajelin yhden kesän suurinpiirtein samaan tasoon tiputetulla 75:lla. Pystyy sillä ajamaan, mutta aina pitää miettiä mistä menee jne. Esim. Ahvenistolle ei pääse siitä varikkorakennuksen "lippuluukun" ohitse kun se alumiininen asvaltilla oleva kaapelisuoja jää ensimmäiseen äänenvaimentajaan kiinni.
Hyväpintaisilla mutkapätkillä tuo korkeus olikin sitten pelkkää kermatoffeeta. Ei paljon kallistellut ja silleen.

Mistähän noita Workin vanteita muuten vois suomesta ostaa?

O.T. Heti osu silmiin yksi myynti-ilmoitus Workin vanteista. Vanha ilmoitus ja vanteetkin on väärällä jaolla, mutta hyvä toi kysymys/vastaus osio ilmoituksen lopussa. Myydään Work Equip II 18x10/12" ET-20
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

www.vannecenter.net/vc_worktau.htm

Tuoltahan niitä löytyy... hinnat alkaen 700€/kpl. :silent:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

heh..melko äkkiä alfanarvo nousee kun ostelee tuon hintaisia vanteita.. :wink:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Toi keltainen on laskettu -65mm. Pienemmillä renkailla ei tollakaan päässyt ahvenistolle ilman sen alumiinisuojan siirtämistä :)
Helppoa ei ole normaaliajo tolla madallalluksella, parkkihalleihin ei ole yleensä asiaa.
Mistä vanteista te puhutte? MOMO ferrari f1 on ainoa oikea seiskafemmaan.
Kuva albumissa.
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllä se 75:n vaatii myös kunnon huulen vanteeseen.. :wink:

itseä ei nuo momot oikein miellytä mutta makuasioita aika pitkälti..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Satakuusnelonen kirjoitti:www.vannecenter.net/vc_worktau.htm

Tuoltahan niitä löytyy... hinnat alkaen 700€/kpl. :silent:
Juu ja JDM Factorylta ja Rengas-Turusta taitaa kanssa saada. Pistin tonne sveitsin tuninkiputkaan kyselyä, et mikä ET ja mitä maksaa kierros. Saas nähdä ymmärtääkö ne mun kirjoitamaa englantia sillä päin. :roll:

Dudjettiratkaisu taitais olla hankkia Rota Wheelsin D2:set. http://www.rotawheels.fi/vanteet.php?vanne=d2#d2

Rotan Attackitkin vois kelvata ja olisivat pari kiloa kevyemmät kuin D2:set.

Tosin noilla Workeilla vois hölmön maine kasvaa kiitettävästi. Tonnin autossa kolmen tonnin vanteet...

Noi Workin Euroline SCX:t vois kanssa sopia 75:n alle http://80.74.143.85:591/work/bilder/R2ARFF_Intro.jpg ja hintaakin ois vain noin 2500 euroa kierros...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

90 kirjoitti:no kyllä se 75:n vaatii myös kunnon huulen vanteeseen.. :wink:

itseä ei nuo momot oikein miellytä mutta makuasioita aika pitkälti..
Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Komppaan edellisiä. Ja esim. Jappen albumissa siinä punasessa seiskafemmassa on paremmin sopivat vanteet kun keltasessa :wink:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

jknracing kirjoitti:
90 kirjoitti:no kyllä se 75:n vaatii myös kunnon huulen vanteeseen.. :wink:

itseä ei nuo momot oikein miellytä mutta makuasioita aika pitkälti..
Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
Samaa mieltä. Takana vielä hiukan enemmän huulta kun edessä, niin on täydellinen.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Otsosmi kirjoitti:Ensimmäisenä pitäisi tehdä keskiputkelle ja alkukäyrälle jotain modifikaatioita, että pystyy edes jotenkin ajamaan.
Myös se öljypohja huutais kyllä hoosiannaa tolla tontituksella, taitaa nytkin olla mulla matalin kohta siinä.

Mulla onkin ilmeisesti joku edellisistä omistajista laskenu keulaa vähän. Alkukäyrät oli ihan lyttyyn hakkaantuneet ja keskiänkkäri oli pohjakosketuksista kulunu puhki. :-D

Noh, jos ensviikolla koittais tohon kanttailla alumiinista jonkunmoisen pohjapanssarin, ni ei tarvis rueta korotuspuuhiin..

E: Ja tohon vannejuttuun oma mielipide: 75:n alle passaa omasta mielestä parhaiten joku "tähtivanne" pienellä huulella. Malliltaan siis esim. just tossa punasessa turbossa alla olevat stilautot, azevit jne...
[__/==\*/==\__]

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Olen mielessäni sommitellut 75:sen alle Dotz daytona dark vanteita 7,5x17 et35

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittanut on suunnitellut GTV6:n alle Keskinin vanteita malliltaan KT1
eteen 7.5x16" ja ET 25 sekä taakse 9x16" ja ET15..mielestäni edellämainittu vannesarja istuu hyvin kokonaisuuteen hillityn madalluksen kanssa..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Noin iso madallus tarkoittanee samalla älyttömän jäykkiä coil-overeita ja siihen vielä joku 35-40 profiilin rengas niin saattaa olla melko meluisa ja epämukava..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Silvio kirjoitti:Noin iso madallus tarkoittanee samalla älyttömän jäykkiä coil-overeita ja siihen vielä joku 35-40 profiilin rengas niin saattaa olla melko meluisa ja epämukava..
Are there any negative effects? :mrgreen:
VMP

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

mattijus kirjoitti:
Silvio kirjoitti:Noin iso madallus tarkoittanee samalla älyttömän jäykkiä coil-overeita ja siihen vielä joku 35-40 profiilin rengas niin saattaa olla melko meluisa ja epämukava..
Are there any negative effects? :mrgreen:
Pistää jonkun honda-miehen ajamaan, niin saattaa löytyä edes joku negatiivinen ominaisuus. :mrgreen: :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

jknracing kirjoitti:Ajelin yhden kesän suurinpiirtein samaan tasoon tiputetulla 75:lla. Pystyy sillä ajamaan, mutta aina pitää miettiä mistä menee jne.
Paljonko tätä on tiputettu keulastansa? Ei tääkään varmaan liian korkealla kulkenut..

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

nakkis kirjoitti:
Otsosmi kirjoitti:Ensimmäisenä pitäisi tehdä keskiputkelle ja alkukäyrälle jotain modifikaatioita, että pystyy edes jotenkin ajamaan.
Myös se öljypohja huutais kyllä hoosiannaa tolla tontituksella, taitaa nytkin olla mulla matalin kohta siinä.
Ajoin Saksassa turboni tietyömaa luiskaan seitsemääkymppiä, auto lensi 14 metriä ja öljypohjan kuva alfaltissa laskeutumiskohdassa, samoin kun otti kiinni luiskassakin.. Lohkesi vähän jäähdytysrivojen paloja etureunasta. Elikäs öljypohja on pohjapanssari hönö, ja kyllä kestää normaalikäyttöä :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

J. Saari kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Ajelin yhden kesän suurinpiirtein samaan tasoon tiputetulla 75:lla. Pystyy sillä ajamaan, mutta aina pitää miettiä mistä menee jne.
Paljonko tätä on tiputettu keulastansa? Ei tääkään varmaan liian korkealla kulkenut..
Sama laite. Oli ihan sopivan ja hauskan korkuinen.

Edit. Omaan autoon tulee nuo Rotan D2:set. Vielä vähän jännittää tuo 17x8,5 ET 20. Kai ne sinne taakse saa mahtumaan..
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

jknracing kirjoitti:Edit. Omaan autoon tulee nuo Rotan D2:set. Vielä vähän jännittää tuo 17x8,5 ET 20. Kai ne sinne taakse saa mahtumaan..
Odotan mielenkiinnolla tuloksia. Toivoo 8", ET30 ja iso pajavasara :)

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Pitää vielä kysellä jos ne 8,5" leveät vanteet saisi taakse ET 35:lla... Eteen ajattelin noita 17x7,5 ET 35 kokoa olevia vanteita.

Ei jaksais alkaa pullistamaan niitä pyöränkaaria 20 milliä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

konekorkki
Viestit: 17
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 13:31
Paikkakunta: Pohjankuru

Re: 75:sen madaltamisen järkevyydestä

Viesti Kirjoittaja konekorkki »

Tuommoiset kuvat tuli bongattua surffaillessa. Kuvatekstien mukaan ymmärtäisin edessä olevan -80mm madallus. Pystyyköhän tuommoisella ajamaan enään.

Nooo, pakosarjoja luulis vaihdettavan päivittäin, kun normaalissakin Tessussa raapasee helposti.. :crazyeyes:
Savun hälvennyttyä tarkistetaan kytkennät !!

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kevät tulossa ja taas alkaa alustasarjat pyörimään mielessä. Onko kenelläkään kokemuksia avon coilover iskareista? Muukkosella näyttäisi olevan myynnissa kohtuu hintainen setti eteen.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei ole noista coilovereista mutta tavallisista tolpista jäykkyysäädöllä kyllä on ja ainakin ne ajavat täysin asiansa..

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kuva

Laitetaan vielä kuvakin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Yhdellä jousella, ja sekään ei ole progressiivinen :roll:
En ole ennen nähnyt.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Epezi kirjoitti:Yhdellä jousella, ja sekään ei ole progressiivinen :roll:
En ole ennen nähnyt.
Miksi etujousen pitäisi olla progressiivinen? (jos asfaltilla ajetaan)
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No joo, kuorma on toki aina vakio etuakselilla. Eikös progressiivisella jousella saada kuitenkin tarkempi jousto(voimakkaampi) tilanteessa jossa auton on esim kaarteessa kallistunut toiselle puolelle.

Yleensähän korkeussäädettävässä on kaksi jousta, pääjousi ja apujousi. Mihinköhän sillä pyritään :roll:

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Epezi kirjoitti:No joo, kuorma on toki aina vakio etuakselilla. Eikös progressiivisella jousella saada kuitenkin tarkempi jousto(voimakkaampi) tilanteessa jossa auton on esim kaarteessa kallistunut toiselle puolelle.

Yleensähän korkeussäädettävässä on kaksi jousta, pääjousi ja apujousi. Mihinköhän sillä pyritään :roll:
Apujousella pidetään pääjousi paikallaan ulosjoustossa, varsinaiseen kuorman kantamiseen se ei osallistu. En sano, etteikö etujousi(kin) voi olla progressiivinen mutta ihmetyttää siitä saatu hyöty. Joku ralli tms. röykkylaji sitten erikseen, jossa tulee koviakin laskeutumisia.
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kait siinä jokin ajatus on, kun kerran suurin osa "uusien" autojen etujousista on progressiivisiä. Joko kierreväli tai jousimateriaalian paksuus muuttu tai sitten on malliltaan kartio.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Mihin sä ne vääntosauvat hukkasit :wink:

Progressiivisen siitä saa kun laittaa vääntösauvat ottamaan ensin ja sitten coiloverit tulee loppumatkalle mukaan.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ei nyt yht'äkkiä kanssa tule mieleen mitä hyötyä progressiivisista etujousista voisi olla takavetoisen auton etupäässä. Varsinkaan, jos jousitusta on madallettu.
Uudet autot on vähän eri juttu, kun niissä tuppaa olemaan etuveto ja Mcpherson tolpat.
Giulia Super -69

Vastaa Viestiin