HELP! Päästöt sekaisin-> 156 TS Korjattu!!

Alfoista

Valvoja: Moderators

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Täytyypä itekki udella. Mistä päin puolaa ovat halkeillu?

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

nuhapumppu kirjoitti: Ihan ovat alkuperäiset puolat. Halkeavat kuulema "itsestään" vanhetessaan...
Olisko mahiksia saada kuvia vaaran paikasta?

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Puolat jäivät Auto Milanon ja menevät siellä roskiin :(

Halkeama oli ihan sen nelikulmaisen osan alareunassa pystysuunnassa.
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Auto siis toimii ja paljon moottoriin liittyviä "kulutusosia" (ilmi yms) vaihdettu. Eikun kovaa ajoa!

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

juhala kirjoitti:Auto siis toimii ja paljon moottoriin liittyviä "kulutusosia" (ilmi yms) vaihdettu. Eikun kovaa ajoa!
Jep, nyt on tehty kaikkien aikoje "huolto" tosin on pakko todeta että tuo jakopää olisi kohta kannattanut laittaa kuitenkin kun sillä oli rullattu 40 tkm... nyt on tuhansia huolettomia kilsoja edessä :mrgreen:
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Ihmetyttää vain miksi ei havaittu aikaisemmin jos oli silmin nähden halkeilleet... :roll:

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

AAW kirjoitti:Ihmetyttää vain miksi ei havaittu aikaisemmin jos oli silmin nähden halkeilleet... :roll:
Eihä tuollaista osaa kukaan aluksi edes epäillä, kun ensin tutkitaan todennäköisimmät vaihtoehdot. Nytkin se huomattiin "vahingossa"....
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Eiköhän se ole aika vakio homma katsoa että tulee kipinää, polttoainetta sekä ilmaa sekä että ei ole jossakin vuotoa jos on käyntihäiriöstä / päästöistä kyse. Jos on paljaalla silmällä havaittavissa oleva halkeama niin luulisi että olisi huomattu kun on tulpat vaihdettu jos on ollut huolellinen työn suorittaja. Näin ainakin itse olettaisin. Tämän takia en enää kyseistä liikettä tule käyttämään.

Nimim.
"Auto Delta-Autossa korjattavana xxx liikkeen työn laadun takia"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

nuhapumppu kirjoitti:Eilen saivat puhtaat päästöt mitatttua!

Uskokaa tai älkää mutta kolmessa (3) sytytys puolssa oli kuoressa halkeama josta ilmeisesti kipinä pääsi lyömään läpi a sisään pääsi kosteutta, kun puolat vaihdettiin menivät päästöt kohdilleen!!!!
Paljonkos kertyi hintaa koko rojektille?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mun mielestä on kyllä väärin, että korjaamo saa surutta laskuttaa kun vaihtaa ehjiä osia vain kokeilumielessä. En tiedä onko tässä tapauksessa ollut niin, mutta tiedän että niin tehdään.

Hyvä kuitenkin että tuli viimein kuntoon.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Kyllä sitä rahaa paloi piiiitkälle toista tonnia jo pelkkien osien osalta.

Ja tulpat, ilmi, ja termarin vaihdoin itse säästin siinä muutamia kymppejä ainakin :) Olisin saattanut sen puolan halkeaman havaita itsekin mutta en osannut seitä katsoa...
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Hyvä kyllä tietää tuo vika vastaisuuden varalle, ei varmaan tule olemaan ainutkertainen tapaus. Ja onnittelut, tietysti. :wink:

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

No niin, nyt on alfa kunnossa ja päästöjen osalta vika oli todellakin lambdassa. Tuossahan se lambda on lämmitettävää mallia ja muuten ymmärtääkseni oli ehjä kapistus, mutta se lämmitys ei siinä pelannut.

Onneksi ei ollut sen kummempi vika. Vähän jännitti ennen huoltoon viemistä, kun tässä on tullut seurattua Nuhapumpun kärsimyksiä päästöjen suhteen.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Kirjoitanpa tähän kun on aiheeseen sopiva. Käytin uudelleen päästömittauksessa. Tulpat ja ilmaputsari vaihdettuna ja nyt tyhjäkäyntiarvot oli loistavat, mutta kierrosten kanssa HC-arvot näytti hyvinkin suuria lukemia. CO-arvo oli kohdallaan. Ilmeisesti katti vaihtoon, mutta mistä sen hankkii? Alfisti.netissä on Csc katteja, mutta mitä mieltä noista? Tälläinen olisi tarjolla. Vai ostaako motonetistä jonkun yleiskatin?
UliUli

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Ärräpää kirjoitti:Kirjoitanpa tähän kun on aiheeseen sopiva. Käytin uudelleen päästömittauksessa. Tulpat ja ilmaputsari vaihdettuna ja nyt tyhjäkäyntiarvot oli loistavat, mutta kierrosten kanssa HC-arvot näytti hyvinkin suuria lukemia. CO-arvo oli kohdallaan. Ilmeisesti katti vaihtoon, mutta mistä sen hankkii? Alfisti.netissä on Csc katteja, mutta mitä mieltä noista? Tälläinen olisi tarjolla. Vai ostaako motonetistä jonkun yleiskatin?
Noista linkin pöntöistä tuskin on apua päästöongelmaan. :roll: Ne kun on vaan tollasia "muka-katteja".

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Senverran vielä kyselen noista "Puolista"
Eikös TS ole sellaiset punaiset keraamiset töttöröt mitkä menee tulppaan kiinni?

Kun kaivelin omia JTS vastaavia niin ne on metallia rungon osalta.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5377
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

puuha kirjoitti:Senverran vielä kyselen noista "Puolista"
Eikös TS ole sellaiset punaiset keraamiset töttöröt mitkä menee tulppaan kiinni?

Kun kaivelin omia JTS vastaavia niin ne on metallia rungon osalta.
mulla on/oli tämän näköiset TS:ssä

Kuva

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Juuei.
JTS ei ole ton näköisiä.

Olis taas tajunnu ottaa kuvan ku ne oli kädessä.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ärräpää kirjoitti: Ilmeisesti katti vaihtoon, mutta mistä sen hankkii?


AVK:lla on yksi viisvitosen katti purkuosana listoilla (vm. 1995, ei tietoa onko 8 vai 16V). Sitähän ei tietysti tiedä mikä tuollaisen kunto on, mutta tiedoksi jos haluat kysyä. Hinta oli 120 €.

Kuinka korkeat ne HC-arvot olivat? Katti ei tietääkseni ihan mahdottomia puhdista, eli jos ne on kovin monia satoja niin epäilisin edellen vikaa (myös) jossain muualla.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

En muista tarkkaa mutta jotain satoja ne oli. Ei auttanu vaikka anto jenkaa enemmänkin. Arvot vaan nousi. :?
UliUli

Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ärräpää kirjoitti:En muista tarkkaa mutta jotain satoja ne oli. Ei auttanu vaikka anto jenkaa enemmänkin. Arvot vaan nousi. :?
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm

Olisiko tuosta jotain apua? Katalysaattori hajoaa äärimmäisen harvoin, jos siinä ei ole fyysistä vikaa (kenno irti / reikä kyljessä).
VMP

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Pitää yrittää tutkailla imuvuotoja ja viedä varmaan mittauttaa onko puristukset kohdillaan.
UliUli

Vastaa Viestiin