Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tube68 kirjoitti:
Onko niin että aikoinaan Alfa 156:n on voinut tilata sport alustalla jos niin onkohan se toi mikä tuossa myydään?
ei taida olla, sportpakki madaltaa muistaakseni n. 20-25mm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

tmv kirjoitti: Ainakin omassani on ihan tehtaalla asennettu alustasarja ja dokumenttien mukaan kyseessä on Eibach Pro Kit.
Toi Eibach pro kit on mun tietääkseni pelkät Eibachin jouset.. tai ainakin sillä nimellä Eibach ite kauppaa jousisarjaa.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Kurko kirjoitti:Toi Eibach pro kit on mun tietääkseni pelkät Eibachin jouset.. tai ainakin sillä nimellä Eibach ite kauppaa jousisarjaa.
Jeps, en tiedä mitkä iskarit tehtaalla on autoon laitettu. Käsittääkseni eivät kuitenkaan ole vakiot.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Olisko kellään mittaa navasta pyöränkaareen vakio 156:ssa?

Tuli Eibachin sarja jouset + iskarit alle ja aika paljon näytti tippuvan.. Pitää vielä mittää uudestaan jos vielä asettuu mutta 330mm oli edessä tällä hetkellä.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Etupää 37,5cm ja takapää 38cm

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Thanks, takapään mittasin ja oli 39cm.

Eli olisi edestä tippunut nyt 45mm, se siitä Eibachin lupaamsta 30mm :lol:

EDIT: "Aij sulla on jouset vaihdettu madaltaviin? Just joo, mitataas tosta 335mm edessä ja 345mm takana, ainakin sinne päin"

Ja leima paperiin eikä maksanut mitään extraa kun oli rekisteröintikatsastuksen yhteydessä, splendid.

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei, mittasin omastani myös kun katselin että mahtuuko rengas varmasti alle alustasarjan jälkeen niin omassa on takana 39,5 ja edessa 37,5.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

ihmetyttää joittenkin jousivalmistajien toiminta kun luvatut sentit heittelee miten sattuu,eikös se kerro vaan siitä ettei jousia ole edes testattu kyseisessä autossa/hankittu tietoa jonkun muun testaajan tuloksista?? Käsittämättömiä tapauksia pahimmillaan yli 2 sentin heitot luvattuihin! :evil: Koni sentään piti paikkansa melko justiinsa..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Silvio kirjoitti:ihmetyttää joittenkin jousivalmistajien toiminta kun luvatut sentit heittelee miten sattuu..
Siksi alle pitääkin heittää coilover-setti niin
silloin alustan voi säätää just niin kuin haluaa!
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Coil over-sana kun mainitaan,niin meikäläinen joutuu ottamaan muutaman rauhottavan,oli se sen verran karu kokemus.. :mrgreen: No,onhan niitäkin varmaan parempia... Totahan mä joskus sanoinkin että miksei normaalisetteihin vois laittaa jonkun parin sentin hienosäätövaran?? Mikä hiton sääntö se on että säädön saa vaan kynäjousiin??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

En viiti enää myyntipalstalle laittaa,ja kun aihe tuli esiin niin melkein uus ratasetti makaa hyllyssä vieläkin... Ahkeralle ratamiehelle oiva satsi puoli-ilman! Siviilikäyttöön vain tosi SM-miehille.. :lol: :lol: Korjataan vielä tuo puoli-ilman,käytännössä ilmaiseksi saa jos haluaa kokeilla...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Silvio kirjoitti:En viiti enää myyntipalstalle laittaa,ja kun aihe tuli esiin niin melkein uus ratasetti makaa hyllyssä vieläkin... Ahkeralle ratamiehelle oiva satsi puoli-ilman! Siviilikäyttöön vain tosi SM-miehille.. :lol: :lol: Korjataan vielä tuo puoli-ilman,käytännössä ilmaiseksi saa jos haluaa kokeilla...
Onkohan tollanen sopiva 147:aan? Jäykkyyssäätöä?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

147:sta en mee vannomaan,jäykkyyssäätöä 1 kappale,mallia dtm... ja ihan tosissani olin sen suhteen että kerholaiset saa vaikka viielläkympillä.... Setin hinta 943e..... Ja korkeussäätöhän on käytännössä rajaton.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

^ Laitoin privaa :-D

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei,

miten on saako tuota "Premium Tech" alustasarjaa enää ja miten on mennyt tuon sarjan kanssa?

Edit: Sainkin jo tiedon että varaosavarasto ei ainakaan niitä enää toimita.

Tilasin FK alustan mutta on kuulemma toimitus vaikeuksia iskareiden (odottanut koko kesän) kanssa joten pitää harkita jotain muuta.

Vähän alkaa ottaa aivoon kun ilmeisesti iskarit ovat ihan loppu ja tuntuu että on enää jouset alla :evil:

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

^ kysyitkös jo muita vaihtoehtoja varaosavarastosta?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Joo, sain seuraavasta tarjouksen:

GTS Performance Kit -alustasarja 50/35mm

mutta tuo on aivan sairas madallus 50mm edestä ja 35mm takaa. 156 SW on jo muutenkin edestä matalammalla kuin takaa :crazyeyes:

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

tube68 kirjoitti:Joo, sain seuraavasta tarjouksen:

GTS Performance Kit -alustasarja 50/35mm

mutta tuo on aivan sairas madallus 50mm edestä ja 35mm takaa. 156 SW on jo muutenkin edestä matalammalla kuin takaa :crazyeyes:
Otin GTS performance sarjan, tosin ei ollut edestä ihan noin paljoa. Ennemminkin 40-35 ja taka 5 mm vähemmän. Ei ole pohjannut vaikka auto täynnä + mökkikamat. Itseäni ainakin tuntuma miellyttää.

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Alustan vaihto polttelee jo ihan senkin takia ettei lyhyenpuoleisena meinaa ylttää peseen alfan kattoo ja auton alikin pystyy liki käveleen :lol:

Suunnitteilla olisi seuraavat vaihtoehdot

Säädettävät

Eibach pro street s sport alfisti.netistä 879e
Kw wariant 1 drw:ltä 985e

Kiinteet

Hr tai eibach jouset alfisti.netistä hinta sama 179e
Iskarit bilstein b4:set alfisti.netistä 388e/kierros

Kiinteet tulis selvästi halvemmax,mutta jää pelko persukseen että laskeeko liikaa vai liika vähän.
Kalliinpia iskareita en osta nousee kiinteen sarjan hinta liian ylös.
Jos jollakulla on kokemusta tai muuten vaan mielipiteitä noista niin mielelläni kuulisin.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Olen myös alustasatsin ostamista ajatellut, juurikin tuolta alfisti.netistä, kun siellä on aika hyvät tarjoukset menossa. Eibachin Pro Street S olisi rosterista, joten saattaa kestää paremmin Suomen normaalikelejä (lue: räntää ja suolaa). Ainakin joillain on ollut huolta siitä, että kynäjouset ruostuu. halvemman hinnan takia kiinnostaisi ennemmin Eibachin Pro System.
Onko tosiaan niin, että madalluksen aste noissa kiinteissä sarjoissa on lähes satunnainen?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Aika paljon toi toteutunut madallus tosiaan heittelee. Mulla madaltui Pro Systemin kanssa edessä 25 ja takana 30mm ja auto on V6 -03 Toteutuneeseen madallukseen vaikuttaa tietysti myös se millaiset jouset autossa on tehtaalta lähtiessä ollut ja Eper:n perusteella vaihtoehtoja on ollut todella runsaasti.

En usko, että tolpat ruostuu piloille normaalin käyttöikänsä aikana, vaikka eivät rosteria olisikaan.

Itsellä on Pro System, mutta, jos nyt pitäisi ostaa niin ehkä ottaisin säädettävän koska haluaisin hiukan lisää casteria.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Juuhis kirjoitti:Alustan vaihto polttelee jo ihan senkin takia ettei lyhyenpuoleisena meinaa ylttää peseen alfan kattoo...
Halvemmaksi tulee kun päästää ilmat pois renkaista pesun ajaksi. :mrgreen:

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Gasolina kirjoitti:Mulla madaltui Pro Systemin kanssa edessä 25 ja takana 30mm ja auto on V6 -03
Jotain tuon tapaista madallusta olen hakemassakin. Mun autokin olisi samaa mallia ja vuotta, joten ehkä voisin saavuttaa -30mm jousilla madalluksen jotain -35-25mm väliltä. Ei nyt kuitenkaan tunnu tarpeelliselta tällä hetkellä ostaa säädettävää sarjaa.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Mulla -99 ja tippui taas 45-50mm Eibachin iskareilla. Olen kyllä ollut siihen tosi tyytyväinen muuten. Suosittelisin kuitenkin sen pohjalta säädettävää jos on tarkka madalluksen suhteen. Hintaeroa toki on verrattuna iskari+jousipakettiin, mutta on se kallista vaihdella sitten jos madaltaa liian paljon/vähän.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Juuhis kirjoitti: Hr tai eibach jouset alfisti.netistä hinta sama 179e
Iskarit bilstein b4:set alfisti.netistä 388e/kierros

Kiinteet tulis selvästi halvemmax,mutta jää pelko persukseen että laskeeko liikaa vai liika vähän.
Kalliinpia iskareita en osta nousee kiinteen sarjan hinta liian ylös.
Jos jollakulla on kokemusta tai muuten vaan mielipiteitä noista niin mielelläni kuulisin.
Noi Bilsteinin B4:set on tarkoitettu orggis iskaria korvaamaan (jämäköittämään ilman madallusta), eli ei madallettuun autoon.
Eli toisinsanoen ajotuntuma voi olla epämukava madalletussa autossa noilla iskareilla ja iskarien elinikä lyhyempi.

Itsellä on Eibachin jouset ja Bilstein B8:sit ja auto on mielestäni niin mukava ja sporttinen ajaa ettei parempaan suuntaan tarvi enää mennä.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

^^Rolle: Kuinka paljon pitää tuollaisella 45-50mm madalluksella varoa katukiveyksiä/hidasteita? Entä talviajo? Ei mulle tuo madalluksen määrä nyt niin tarkka ole, kuitenkin sen verran pitää olla maavaraa, että ajaminen onnistuu ympäri vuoden eikä auto saa näyttää tarkoituksella madalletulta, vaan niin että korin linjat korostuvat. Niin ja parempi tuntuma tiehen on aina plussaa ;)
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Alla on nyt alumiininen pohjalevy jonka saisi ehkä vielä sentin verran ylöspäin viritettyä, maavara tällä hetkellä 70-75mm.

Pari kertaa on pohja pamahtanut kiinni työmailla, muuten ei ole pahemminm kolahtanut. Toki se on koko ajan takaraivossa ettei maasturilla ajella, mutta olen yllättynyt kyllä miten hyvin on pärjännyt.

Nyt kun tuli ekan kerran kunnolla lunta niin, noh, jääpaakkuja kannattaa vähän kyttäillä mutta pohjasta en ole vielä jäänyt kiinni :mrgreen:

Miellellään saisi olla ainakin sentin ylempänä, mutta ei se ihan järkyttävältä lintalta näytä 15" fillareilla. Tai sekin on suhteellista, yritän ottaa kuvan pikimmiten.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

jiigee kirjoitti: Jotain tuon tapaista madallusta olen hakemassakin. Mun autokin olisi samaa mallia ja vuotta, joten ehkä voisin saavuttaa -30mm jousilla madalluksen jotain -35-25mm väliltä.
Niissä orggis jousissa on värikoodaus, en nyt muista mitkä täplät mulla oli, mutta voisin jossain vaiheessa katsoa ne. Mikäli on samat kuin sulla niin tod. näk. madalluskin pitäisi olla lähelle sama.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

^Jos vaan viitsit, niin olis tosi bueno juttu!
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Nyt on si satsi hommattu.Sattu oleen drw:llä kw variantti1 hyllyssä niin kävin hakeen pois.
Oli ne tolpat rosteria näissäkin eli toivottavasti kestäis suolapaskaa.
Täytyy koittaa saada alle viikonlopun aikana ja pistää kommenttia minkälaiset ovat.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

jiigee kirjoitti:^Jos vaan viitsit, niin olis tosi bueno juttu!
Etujousissa on keltaiset ja takimmaisissa punaiset merkit, siis alkuperäisissä.

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Hohoijaa etupään sain survottua alle ja täytyy kyllä sanoo että melko veemäistä oli niitä ruosteisia pultteja väännellä,meinasivat olla tiukassa.
Keskiöstä lokarinkaareen mitattuna tiputin noin 45-50mm ei tarvi olla alempana ainaka talvella.

Huomenna olis tarkotus käydä takapään kimppuun ja jotta homma kävis joutusammin niin osaisko kukaan kertoo että mitä kautta saa iskarin yläpään auki?
Riittääkö pelkkä takaluukun verhoilujen purku vai pitääkö irrottaa hattuhylly sekä takapenkit että pääse käsiks :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pelkkä verhoilu riittää.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

fahlsjy kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia KONIN FSD iskareista?
Olen yleensä autoissani kayttänyt säädettäviä konin iskareita enkä ole koskaan vielä niihin pettynyt mutta mites nämä?
Jos jollain kokemuksia niin minkäslainen jousi kaverina?
Konin FSD:t on alkaneet itteäkin kiinnostamaan, eli kysellääs täälläkin mahdollisia kokemuksia näistä madalluksen ja käyttökokemusten suhteen. Häiritsevistä nyökkäilyistä ja kallisteluista pitäis päästä eroon, mutta mökkiteillä ja talviolosuhteissakin pitäisi pystyä etenemään sujuvasti. Mainospuheiden mukaan tässä olisi ratkaisu. Kovasti ovat muihin merkkeihin asennelleet kyllä kehuneet näitä. Koni´on myynyt noita kittinä Eibachin pro jousien kanssa, joilla tulisi 30mm madallus, ja joka olisi aika optimi ja samalla maksimimadallus mitä haen. Pohjalevy kun rykii maahan jo nyt huonommilla teillä.

Onkos kukaan asennellut tuota alfisti.netin alumiinista pohjalevyä facelift-malliin? Meneekö heittämällä ja nouseeko maavara sillä mahdollisesti ja kuinka paljon? Myös muita facelift pohjalevyehdotuksia saa heittää.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Eri iskareista on täällä joristu kymmenissä ketjuissa, mutta jos vielä vähän..

Eli tekeekö Eibachin Pro-iskareilla mitään? Ovat näköjään 500 € alfisti.netissä.
Vai ovatko esim. Bilsteinit parempi sijoitus? (658€)
Vaiko kuitenkin perinteiset Koni Sportit? (660€)

Tarkoitus olisi hommata jossain vaiheessa Eibachin madallusjousien kaveriksi paremmat iskarit. Valintaan vaikuttavina tekijöinä yllättäen mukavuus ja soveltuvuus arkikäyttöön..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

konithan jo tiedätkin??? :wink: ota ne!!! :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla on nuo Eibachit saman merkkisillä jousilla. Iskareista en keksi pahaa sanottavaa, jouset tiputti luvattua enemmän. 155:ssa oli Koni + Eibach, muuta pidempiaikaista vertailukohtaa ei ole.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Omakohtainen kokemus:
Bilstein oikeasti toimiva, mutta valitettavan pintakova ajaa normaali ajoa. Toimii lujaa ajettaessa hyvin mutka tiellä.
koni mukava jäykkä mutta sellainen keskitie kaikista. Riippuu tietysti säädöistä, vakio asetuksilla pehmeä, mutta kuitenkin tarvittaessa riittävän jäykkä. (näitä myös suosittelen, jos ei halua tinkiä normaali mukavuudesta)
Avonit jäävät nähtäväksi, setti getvoseen tallissa.
Kyb tuplakaasut huomattavasti öljyjä paremmat, mutta jos tapana ajaa hiemankaan kovempaa mutkateillä, näillä ei kyllä tee mitään.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Iskari hommassa on mun mielestä olennaista se, että ne olisi sovitettu juuri siihen automalliin mihin ne asennetaan. Poislukien säädettävät iskarit.

Itsellä on kanssa ProSystemin mukana tulleet iskarit ja hyvältähän ne tuntuu verranteen ollessa vanhat orggis iskarit, eli käytännössä ilman verrannetta. Sarjan mukana iskarit tuli niin halvalla, että valintaa ei tarvinnut kauaa miettiä.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

kumimuumi kirjoitti:Omakohtainen kokemus:
Bilstein oikeasti toimiva, mutta valitettavan pintakova ajaa normaali ajoa. Toimii lujaa ajettaessa hyvin mutka tiellä.
Omakohtainen kokemus; Bilstein sprint, muuten samaa mieltä mutta eivät ole todellakaan pintakovat,
varsinkaan kun ottaa huomioon että toimivat myös radalla loistavasti :wink:
Minä siis suosittelen Bilsteiniä, mutta en epäile yhtään etteikö Konit tai Eibachitkin olis hyviä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kiitos. Teistähän olikin perkeleesti apua... :-D
Rolle kirjoitti:Mulla on nuo Eibachit saman merkkisillä jousilla. Iskareista en keksi pahaa sanottavaa, jouset tiputti luvattua enemmän.
Juu, jousten kanssa on opittu jo elämään, joten saavat jäädä autoon edelleen. Tuohan on jo meriitti, mikäli Rolle on ollut tyytyväinen.. :-D
KauGoH kirjoitti:konithan jo tiedätkin??? :wink:
Hyväthän ne on, kuten on varmasti myös Bilsteinitkin.

Saataisiinkos näille jotain eroja, jos mietitään asennusta. Jostain olen lukenut, että Konit olisi hieman hankalammat asentaa? Oliko niin, että ne piti asentaa vanhoihin tolppiin? Vaikkei niitä itse tulekaan asennettua, niin kyllähän se työkin maksaa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Nykyään Konitkin tulee ihan asennusvalmiina pakettina.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ai, että ei tarvitse enään puristella jousia kokoon? Valmiiksi koottu yläpäät ja kaikki???
Näkynee hinnassa...?

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Nojoo, joko ilmaisin itseni epäselvästi, tai sitten puuha halkoo hiuksia, mutta tarkoitin sitä, että iskaria ei tarvitse enää kiinnittää vanhasta tolpasta otettuun kiinnitysosaan, vaan iskari on asennusvalmis paketti.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ei, ei. En yrittänyt halkoa hiuksia.
Eipä sekään olisi mahdotonta että koko paketti olisi todellakin asennusvalmis.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

kumimuumi kirjoitti:Omakohtainen kokemus:
Bilstein oikeasti toimiva, mutta valitettavan pintakova ajaa normaali ajoa. Toimii lujaa ajettaessa hyvin mutka tiellä.
koni mukava jäykkä mutta sellainen keskitie kaikista. Riippuu tietysti säädöistä, vakio asetuksilla pehmeä, mutta kuitenkin tarvittaessa riittävän jäykkä. (näitä myös suosittelen, jos ei halua tinkiä normaali mukavuudesta)
Avonit jäävät nähtäväksi, setti getvoseen tallissa.
Kyb tuplakaasut huomattavasti öljyjä paremmat, mutta jos tapana ajaa hiemankaan kovempaa mutkateillä, näillä ei kyllä tee mitään.
Eikös sullla ollut juurikin ne Bilsteinin Sportit? Eikä Sprintit?
Sekun varmaan on osasyynä pintakovuuteen koska Sportit on lähinnä tarkoitettu vakiojousille.

Itsellä Sprintit eikä kyllä tippaakaan pintakovat, muutakuin ensimmäiset 2tkm ja mahtava ajaa lujaa mutkiin...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Rolle kirjoitti:Mulla on nuo Eibachit saman merkkisillä jousilla.
Rolle kirjoitti:155:ssa oli Koni + Eibach
Auto, eikä moottori tietysti ole sama, mutta oletko pystynyt tekemään jonkinlaista eroa noiden kahden välillä?

Nuo Eibachit saisi 160 € halvemmalla. Eihän se paljoa ole, mutta rahaa kuitenkin. Etenkin, kun näyttää siltä, ettei noiden kolmen välillä ole oikein eroja..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

hagger16 kirjoitti: Nuo Eibachit saisi 160 € halvemmalla. Eihän se paljoa ole, mutta rahaa kuitenkin. Etenkin, kun näyttää siltä, ettei noiden kolmen välillä ole oikein eroja..
Niin, kyllähän niissä varmasti eroja on, jos itse olisin ostamassa niin Bilstein tai Koni ois varmaan ykkösvaihtoehdot jos haluaa "parasta" ,
Eibach taas jos haluaa säästää ton rahasumman... ite en varmaan lankeis Eibachiin vielä ton hintaeron takia.

Bilsteinillä ainakin takuu ihan kohillaan;

"Bilstein warrants its gas pressure shock absorbers against defects in workmanship and materials for as long as you, the original purchaser, own your car"

Avatar
Gasolina
Viestit: 4728
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Onko muuten kellään tietoa minkä firman tekemiä noi Eibachin iskarit on? Käsittääkseni em firma ei valmista iskareita itse.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Gasolina kirjoitti:Onko muuten kellään tietoa minkä firman tekemiä noi Eibachin iskarit on? Käsittääkseni em firma ei valmista iskareita itse.
Ainakin Eibachin rosteri kynätolpat on KW.n tekemät...

Vastaa Viestiin