Helmojen kiveniskujen korjaus apua?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
json
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Kesä 2007, 20:18
Paikkakunta: Kirkkonummi

Helmojen kiveniskujen korjaus apua?

Viesti Kirjoittaja json »

Elikkä auto on -04 156 farkku ja ongelmana on nuo riivatut kiveniskut helmoissa kun ei noita roiskeläppiä ole. Taas talven jälkeen kummallakin puolella autoa eturenkaan takana on noin 10x10cm läntti josta maalit on lähteny ja ruoste kukostaa :shock:
Nyt tarvis vähän vinkkiä siitä millä tuo kyseinen alue kannattaisi käsitellä että sais sen kestämään vähän paremmin kuin pelkkä maali. Muuta en ole vielä hommannut kuin piste hiekkapuhaltimen joten vinkkejä kaivattais.......
Pappa betalar ku mamma köper.......

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

kunnon hionta, pohjamaalia ja pintapäälle.
Sitten haet uudet roiskeläpät, se on siinä

Avatar
TurboKoo
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TurboKoo »

Jos roiskeläpät ei innosta niin jostain löytyy tarra, siis läpi näkyvä muovikalvo, suojaamaan arkoja paikkoja.
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

TurboKoo kirjoitti:Jos roiskeläpät ei innosta niin jostain löytyy tarra, siis läpi näkyvä muovikalvo, suojaamaan arkoja paikkoja.
Jep, heität vaan 3M:n tai vastaavan läpinäkyvää kiveniskuteippiä arkojen kohtien päälle.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

3M:n teippiä myyvät yleensä rullassa automaalikaupat. 166seen pistin esim. helman takasauman kohdalla palaset ja etulokasuojan alaosaan (kun ei ollut roiskeläppiä).
MP

Avatar
json
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Kesä 2007, 20:18
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja json »

No tuo tarra systeemi kuulostaa ihan fiksulta. Noi roiskeläpät ei oikee kiinosta ni pitää vissiin alkaa metsästää noita tarroja vaan......Heti paikallisee kyselemään :-D
Pappa betalar ku mamma köper.......

Avatar
pasanen
Viestit: 82
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pasanen »

Mulla olis kanssa sama homma edessä ja harkitsen läppien ostoa mutta tietääkö kukaan että sopiiko nuo kuraläpät tuon lesterin tai noviteckin helmasarjan kanssa vai pitääkö alkaa veistelemään?

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Alkuperäisiä läppiä pitää veistellä. Ne pitää ns. halkaista ja laittaa sitten peilikuvina paikalleen, eli vasen oikealle jne.

EDITTIÄ

Korja-Kumista on moni myös hankkinut läpät. Lienee paremmin suojaavat, eli isommat.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ostin uudet roiskeläpät eteen ja taakse Heikalta muutama viikko sitten, ei niitä ainakaan tarvinnut puukottaa.
Roiskeläpät on just sopivan pienet ja istuu lokasuojan kanssa vimpanpäälle.

Teippi hommakin kuullostaa tosi hyvältä.

Avatar
json
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Kesä 2007, 20:18
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja json »

jartuo kirjoitti:Ostin uudet roiskeläpät eteen ja taakse Heikalta muutama viikko sitten, ei niitä ainakaan tarvinnut puukottaa.
Roiskeläpät on just sopivan pienet ja istuu lokasuojan kanssa vimpanpäälle.

Teippi hommakin kuullostaa tosi hyvältä.
Oisko mitään mahollisuutta saada pari kuvaa miltä toi italialainen kaunotar näyttää suomalaisessa kansallis puvussa?
Pappa betalar ku mamma köper.......

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Jep, otan commarin mukaan ja napsin parikuvaa, jahka menen ulos.
Laitan ne jossain vaiheessa albumiin.
En tiedä kehtaako edes laittaa Alfasta kuvia koko kansan nähtäväksi, on se niin kauhean näköinen pyydys :lol:

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Nyt on muutama kuva roiskeläpistä minun albumissa, yllätyin itsekkin kuinka vähän ne tulee kuvissa näkyviin.
Ainakin ne ajaa asiansa tosi hyvin, aiemmin oli kyljet heti kurassa kun vähän tiputti vettä taivaalta.

Avatar
json
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Kesä 2007, 20:18
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja json »

jartuo kirjoitti:Nyt on muutama kuva roiskeläpistä minun albumissa, yllätyin itsekkin kuinka vähän ne tulee kuvissa näkyviin.
Ainakin ne ajaa asiansa tosi hyvin, aiemmin oli kyljet heti kurassa kun vähän tiputti vettä taivaalta.
Pakko myöntää että sopii kyllä yllättävän hyvin. Ei erotu juuri ollenkaan. Pitää varmaa harkita ihan vakavissaan nyt että liimaileeko niitä tarroja sinne kylkii vai laittaako tollaset. Kiitti kuvista kuitenkin :-D
Pappa betalar ku mamma köper.......

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

jartuo kirjoitti:Ostin uudet roiskeläpät eteen ja taakse Heikalta muutama viikko sitten, ei niitä ainakaan tarvinnut puukottaa.
Puukottaa tarvitsee silloin jos on jonkinlaiset helmat lätkäisty kylkiin.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

joo, silloin varmaan pitääkin hieman sovitella, mutta mulla on niin perus leka kuin olla ja voi

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

GTA:n helmoihin näkyivätkin Saksassa laittaneen taakse suojakelmut. Fiksua kyllä, vaan ovat ajansaatossa hiukan kulahtaneet ja värjäytyneet keltaisiksi. 3M teippiä siis ostamaan. Milläs tuon vanhan saisi nätisti irti, maalia repimättä mukana. Kuumailmapuhallinta ja kevyesti vetää ? Taipuukohan tuo 3M:n teippi ihan vaan painamalla helman muotoon, vai olisiko sitäkin syytä hiukan lämmitellä ?

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

-Tomi- kirjoitti:GTA:n helmoihin näkyivätkin Saksassa laittaneen taakse suojakelmut. Fiksua kyllä, vaan ovat ajansaatossa hiukan kulahtaneet ja värjäytyneet keltaisiksi. 3M teippiä siis ostamaan. Milläs tuon vanhan saisi nätisti irti, maalia repimättä mukana. Kuumailmapuhallinta ja kevyesti vetää ? Taipuukohan tuo 3M:n teippi ihan vaan painamalla helman muotoon, vai olisiko sitäkin syytä hiukan lämmitellä ?
Hommaat porakoneeseen tai paineilmavinkuun ns. "toffeelaikan" jolla teipit saa näppärästi irti ilman maalin vaurioitumista...

Semmoinen kuminen toffeenvärinen laikka.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

-Tomi- kirjoitti:Taipuukohan tuo 3M:n teippi ihan vaan painamalla helman muotoon, vai olisiko sitäkin syytä hiukan lämmitellä ?
Entisen 156:n helmasaumoihin ja sumareihin laitoin 3M:n kiveniskuteippiä eikä ilman lämpöä tuntunut oikein kaksoiskaarevaan pintaan istuvan.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onko tuo ollut alunperin hitsattu sauma vai onko ollut jotain tiivistemassaa vaan välissä. Aloitin taas keväisen sauman siistimisen ja huomasin että ohut meisseli menee sauman läpi?! Eli tuleeko tuo ruoste sittenkin sisäpuolelta?

Auto on liikkeessä ruostesuojattu ja viime kesänä katsoin helman päästä olevasta tulpasta helman kunnon ja oli aivan täynnä koteloainetta enkä havainnut sauman kohtaa.

Ja ei tuohon ongelmaan ole roiskeläpät auttaneet, aina sauma on talven jäljiltä pintaruosteessa. Sauma jatkuu myös helman alle, jossa on myös sellainen mukava "onkalo" jota saa myös joka kevät hoivata.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Vastaa Viestiin