Alffa sammui risteykseen, 156 2.0 -98

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
komeks
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Loka 2007, 13:07
Paikkakunta: nokia

Alffa sammui risteykseen, 156 2.0 -98

Viesti Kirjoittaja komeks »

Mikähän mahtoi tulla?
yht äkkiä tyhjäkynnillä valoissa seisoen sammui ?
käyntiin ei enää strataten eikä lykäten?

kerran poksahti stratatessa?? mistä moinen
kaks tuhatta sitten vaihdettu tulpat ja puolat joten en usko et siinä vikaa..
kuis bensa pumppu??? vai,,,

jos joku osais auttaa niin olisin kiitollinen...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ensimmäiseksi mieleen tulevat:

1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
2. Jakohihna katkesi tai siitä lähti hampaat (...eikä tässä)

Raota jakohihnakoppaa yläpäästään ja pyöritä konetta, jos nokka-akseleiden hihnapyörät eivät pyöri niin... No, toivottavasti lompakko on kunnossa.
- Epäkelpokeräilijä -

komeks
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Loka 2007, 13:07
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja komeks »

en usko et ois jakohihna,,,, siiit on noin 30tkm kun vaihdettu.

komeks
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Loka 2007, 13:07
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja komeks »

jos auto rullas ykkönen pesässä sai strataten ajettua sivuun liikenne valoista niin en uskoisi et ois hihna poikki ???

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

startti pyörittää kampiakselia, joka menee kytkimen kautta vaihdelaatikolle, eli voi se jakoremmi olla siltikin?? toivottavasti vika olisi kuitenkin jossain muualla.

komeks
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Loka 2007, 13:07
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja komeks »

Kuis jos hihna olis mennyt ja siitä on 35tkm kun vaihdettu noin 2v sitten ??
niin meneekö takuuseen ja kuinka asia etenee,, ihan varmuuden vuoksi kyselen tälläistä...
toivon kuitenkin et olisi jokin muu koska muuten auto on kuin unelma ;)

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
Itsellä hajosi tuo ed. 156:sta viime talvena. meno hyytyi mutta auto pysyi käynnissä ja starttasi. Käynti oli vaan äärimmäisen epätasiasta, kuin olisi käynyt yhdellä pytyllä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuka sen jakohihnan vaihtoi? Jos oli "rane" niin kukaan tuskin korvaa, oikealla korjaamolla taas on vastuu tekemisistään.

Hihnassa on automaattikiristin jonka on tarkoitus toimia niin, että se esikiristetään asennuksen yhteydessä tiettyyn tiukkuuteen ja kiristimen jousi pitää hihnan sopivassa kireydessä vaihtovälin ajan. Kiristimessä on kumminkin aika lyhyt liikevara, joten jos se on alun perin säädetty liian löysälle, se voi vaihtovälillä "pohjata" ja jättää remmin löysälle. Löystynyt remmi taas alkaa lepattaa, joka ilmeisesti käy hampaiden, ja pahimmillaan lompakon, päälle.

Omasta Sparkista tuo kampuran asentotunnistin kuoli siten, että ensin autoa sai käynnistyksen yhteydessä sahata pitkään mutta käynnistyttyään se toimi normaalisti. Lopulta kippo jäi sitten kokonaan käynnistymättä ja sytytti vain ruiskun häiriövalon, vika oli kyllä helppo löytää kun värkki kertoi itse että YKK-tökkeli on vainaa.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Pasi kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
Itsellä hajosi tuo ed. 156:sta viime talvena. meno hyytyi mutta auto pysyi käynnissä ja starttasi. Käynti oli vaan äärimmäisen epätasiasta, kuin olisi käynyt yhdellä pytyllä.
Pakko herättää mielenkiinnosta keskustelu että voiko auto käytännössä käydä yhdellä sylkällä? Lancia taisi aikoinaan käydä kahdella ja liikkeellelähtö oli aika vaativaa.. Riippuu varmaan siitäkin onko se yksi sylinteri keskellä vai reunassa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

komeks kirjoitti:Kuis jos hihna olis mennyt ja siitä on 35tkm kun vaihdettu noin 2v sitten ??
niin meneekö takuuseen ja kuinka asia etenee,, ihan varmuuden vuoksi kyselen tälläistä...
toivon kuitenkin et olisi jokin muu koska muuten auto on kuin unelma ;)
Jos tositteet on tallessa kannattaa ilman muuta aloittaa keskustelut siltä pohjalta että asia kuuluu tuotevastuun piiriin. Noiden tietojen perusteella hihnahan on selvästi normaalin vaihtovälin sisällä. Usein näiden kanssa joutuu jonkin veran jähkäämään. Paljon riippuu myös liikkeestä.
Mutta tuosta se pitää aloittaa.
Jos homma uhkaa mennä kireäksi, muistaakseni kuluttaja-asiamiehellä on linjauksia ja ennakkotapauksia nästä hihnojen poikkeamisista.

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Voihan sitä kokeilla jos homman saisi takuun piikkiin, mutta aika paljon epäilen. Kerro ihmeessä miten kävi, ilmeisesti soitat sinne liikkeeseen heti alkuviikosta?

komeks
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Loka 2007, 13:07
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja komeks »

joo huolto on tehty AUTOASIssa vantaalla 5.7.06
eli vajaa 2v ???
eli katsellaan,, siellä on kaikki tiedot autosta koska kaksi edellistä vuotta siellä huollettu kaikki määräaikaishuollot..

no alffa seisoo nyt korjaamon pihalla ja heti huomenna aamulla soittelemaan, miten hommassa edetään...
toivotaan et olis jokin muu kuin tuo hihnankatkeaminen :(
ilmoittelen tänne heti kuinka menee...

mitäs muuten maksaa tuo asennontunnistimen vaihto jos vika siinä?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

gYdEbUh kirjoitti:Pakko herättää mielenkiinnosta keskustelu että voiko auto käytännössä käydä yhdellä sylkällä?
:-D

Jaa en niin paljoo auton moottorin toiminnasta tiedä että tietäisin onko se mahdollista.... mulla silloin kun tuo hajos niin kone kyllä kävi kaikilla, mutta käynti oli niin epätasaista ja pätkivää että oli kuin olisi käynyt yhdellä :D (rhkä vähän liioiteltuna)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Omasta Sparkista tuo kampuran asentotunnistin kuoli siten, että ensin autoa sai käynnistyksen yhteydessä sahata pitkään mutta käynnistyttyään se toimi normaalisti. Lopulta kippo jäi sitten kokonaan käynnistymättä ja sytytti vain ruiskun häiriövalon, vika oli kyllä helppo löytää kun värkki kertoi itse että YKK-tökkeli on vainaa.
Minulla oli siis JTS sillon, siinä taitaa olla enemmän elektroniikkaa kompensoimassa kaikenlaisten osien hajoamista (sillon kun itse elektroniikka ei hajoa) :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

gYdEbUh kirjoitti:
Pasi kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 1. Kampiakselin asentotunnistin hajosi (toivottavasti vika on tässä)
Itsellä hajosi tuo ed. 156:sta viime talvena. meno hyytyi mutta auto pysyi käynnissä ja starttasi. Käynti oli vaan äärimmäisen epätasiasta, kuin olisi käynyt yhdellä pytyllä.
Pakko herättää mielenkiinnosta keskustelu että voiko auto käytännössä käydä yhdellä sylkällä? Lancia taisi aikoinaan käydä kahdella ja liikkeellelähtö oli aika vaativaa.. Riippuu varmaan siitäkin onko se yksi sylinteri keskellä vai reunassa.
Olen joskus saanut tuutti-hondan (=nelipyttyinen) käyntiin yhdellä, pysyi nippanappa käynnissä, liikkeelle ei kyllä jaksa lähtee. Kahdella jo kulkee :-)

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Miten tämän casen kanssa kävi? Saitko korjauksen takuun piikkiin?

komeks
Viestit: 12
Liittynyt: 29 Loka 2007, 13:07
Paikkakunta: nokia

kaikki ok

Viesti Kirjoittaja komeks »

Joo lopulta kaikki hyvin ;)
siis takuuseen meni ja auto palautunut korjaamolta,

kiitos kaikille vastaajille ja lapanen ylös kun vastaan ajellaan.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: kaikki ok

Viesti Kirjoittaja mattijus »

komeks kirjoitti:Joo lopulta kaikki hyvin ;)
siis takuuseen meni ja auto palautunut korjaamolta,

kiitos kaikille vastaajille ja lapanen ylös kun vastaan ajellaan.
Mikä siinä oli vikana ja miten korjattiin?
VMP

Vastaa Viestiin