1.7 16v käyntiongelmaa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
1.7 16v käyntiongelmaa
Olisko jollakulla mutu tietoa ongelman laadusta notta mikäköhän saksalaisten elektroninen ihme sieltä on sanomassa sopimustaan irti...
- kylmänä käynnistettäessä ei nosta kierroksia normaalisti vaan jää 900 kierrokseen
-jos koskee kaasuun niin yrittää sammua
-epätasainen käynti
-ei vedä oikein alle 2500rpm
-lämmettyä vetää ihan normaalisti mutta käynti karkeaa ja epätasaista
Ilmi on vaihdettu viime syksynä, tulpat ja johdot tarkastettu..
niin ja auto on tuo 145nen
- kylmänä käynnistettäessä ei nosta kierroksia normaalisti vaan jää 900 kierrokseen
-jos koskee kaasuun niin yrittää sammua
-epätasainen käynti
-ei vedä oikein alle 2500rpm
-lämmettyä vetää ihan normaalisti mutta käynti karkeaa ja epätasaista
Ilmi on vaihdettu viime syksynä, tulpat ja johdot tarkastettu..
niin ja auto on tuo 145nen
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
Kiitokset vinkeistä, täytynee käyttää pirssiä johdon jatkona ja katsoa josko jotain selviäis...
Itse veikkailisin jonkun lämpöanturin suuntaan, kun toinen piste missä rupee rykimään paikallaan ollessaan on lämpömittarin mukaan siinä 70 asteen tietämillä ja samalla sytyttää ruiskunvalon. ..tällöin tosin pitää, päinvastoin kuin kylmänä, painaa kaasua että kone jaksaa käydä. Ruiskunvalo sammuu myös kaasua polkaistaessa.
Itse veikkailisin jonkun lämpöanturin suuntaan, kun toinen piste missä rupee rykimään paikallaan ollessaan on lämpömittarin mukaan siinä 70 asteen tietämillä ja samalla sytyttää ruiskunvalon. ..tällöin tosin pitää, päinvastoin kuin kylmänä, painaa kaasua että kone jaksaa käydä. Ruiskunvalo sammuu myös kaasua polkaistaessa.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
Bensanpaineet on tsekattu... Kuulemma ollut vastaavissa sellaista ongelmaa että bensan paluuputki tukkiutuu jonka takia paineet nousee johonkin viiteen bariin ja silloin ei vehje pelaa. Kolmen barin luokkaa taitaa olla normi paineet.
Lämpöantureissakaan ei pitäisi olla mitään vikaa... eli hakusessa olis varmaankin joku nippeli joka välillisesti vaikuttaa dataan jota ohjausyksikkö saa koneesta, mutta josta johtuvat käyntihäiriöt ei rekisteröidy vikamuistiin.
Mukana kuva tuosta ohjausyksikön testi printistä, ..kiinnostuneet varautukoot siristelemään
Lämpöantureissakaan ei pitäisi olla mitään vikaa... eli hakusessa olis varmaankin joku nippeli joka välillisesti vaikuttaa dataan jota ohjausyksikkö saa koneesta, mutta josta johtuvat käyntihäiriöt ei rekisteröidy vikamuistiin.
Mukana kuva tuosta ohjausyksikön testi printistä, ..kiinnostuneet varautukoot siristelemään
- Liitteet
-
- 12062008463.jpg (116.23 KiB) Katsottu 3697 kertaa
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22
Miksi lappu on otettu sammutetusta koneesta? Rpm, airflow ym. näyttävät kaikki nollaa. Outoa.
Tai sitten minä olen vain tyhmä enkä tajua.
Airflowmeterin hiilisillan tsekkaisin itse ehkä. Paitsi silmämääräisesti, myös mittarilla.
Koko imupuolen tiiviys olisi ehkä järkevää tarkastaa myös, etenkin paluuletku Idle speed actuatorilta afm:n taakse.
Tai sitten minä olen vain tyhmä enkä tajua.
Airflowmeterin hiilisillan tsekkaisin itse ehkä. Paitsi silmämääräisesti, myös mittarilla.
Koko imupuolen tiiviys olisi ehkä järkevää tarkastaa myös, etenkin paluuletku Idle speed actuatorilta afm:n taakse.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
Kuvassa oleva printti on sammuksissa olevasta autosta avain virrat päällä - asennossa. Löytyy sitten erilaisia lappuja siitä kun auto on käynnissä mutta niissä ei mitään erityistä.
Oon ajatellu tarkistaa tuon tyhjäkäyntimoottorin (constant idle speed actuator) toiminnan ja liitännät josko siellä ois jotain...
Oon ajatellu tarkistaa tuon tyhjäkäyntimoottorin (constant idle speed actuator) toiminnan ja liitännät josko siellä ois jotain...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
Mietin kyllä noita lämpöarvoja, mutta... mitä eroa on esim. noilla ylemmillä -34,42 C arvoilla alempien AD/C loppuisten vajaan 18 C lämpötila mittauksilla ? Onko nuo kuvassa ylempänä olevat arvot jotain asetuksia ja alhaalla olevat AD/C loppuiset mitattuja? Muissa testilapuissa, kun kone on käynnissä, ilmoitetaan vain AD/C arvot ja ne on järkeviä...
Henkimaailman hommia koko moottori oikeasti. Itsellä oli hymyssä pitelemistä kun joskus diagnosoin, ja idle speed actuatorin diagnostiikkaohjeistuksen mukaista käytöstä en saanut aikaan. Enkä edes vikatapausvaihtoehtoja.
Oli muistaakseni niin, että jos kaikki on ok, koneen pitäisi sammua kun idle speed actuatorin liittimen irroittaa. Jos ei sammu vaan jatkaa käymistään kuin mitään ei olisi tapahtunut, on rikki. Ja minulla lähti nostamaan kierroksia...
Oli muistaakseni niin, että jos kaikki on ok, koneen pitäisi sammua kun idle speed actuatorin liittimen irroittaa. Jos ei sammu vaan jatkaa käymistään kuin mitään ei olisi tapahtunut, on rikki. Ja minulla lähti nostamaan kierroksia...
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
Jos sen johdon ottaa irti eikä kone sammu niin silloin on vika nimenomaan jossain muualla kuin siinä motukassa. Ja jos se on rikki niin ei pysy käynnissä ilman jatkuvaa kaasua vaikka olis töpseli kiinni. Voi tietty myös jumittaa (nostaa kierroksia), mutta silloin vika ei varsinaisesti ole siinä motukassa vaan paskassa sen sisälläAnssi kirjoitti:Henkimaailman hommia koko moottori oikeasti. Itsellä oli hymyssä pitelemistä kun joskus diagnosoin, ja idle speed actuatorin diagnostiikkaohjeistuksen mukaista käytöstä en saanut aikaan. Enkä edes vikatapausvaihtoehtoja.
Oli muistaakseni niin, että jos kaikki on ok, koneen pitäisi sammua kun idle speed actuatorin liittimen irroittaa. Jos ei sammu vaan jatkaa käymistään kuin mitään ei olisi tapahtunut, on rikki. Ja minulla lähti nostamaan kierroksia...
I do my loving in the winter.
Pakko oli tarkistaa manuaalista, ja väärinhän minä muistin. Oikeasti sen pitäisi toimia niin, että kun koneen käydessä irrottaa piuhan idle speed actuatorista, kierrosten pitäisi kohota. Jos lähtee heittelemään kierroksia, kehoitetaan tarkistamaan "throttle valve flux action".
Jos taas kierrokset eivät nouse, kehoitetaan vaihtamaan idle speed actuator ja tarkistamaan putket.
Tästä manuaalista lunttasin aikanaan testatessanikin, ja sain ihan tässä mainitsemattoman tuloksen. Eli kone on sammunut välittömästi. Kaikkea sitä viidessä vuodessa unohtaa. Mutta onneksi on manuaalit..
Jos taas kierrokset eivät nouse, kehoitetaan vaihtamaan idle speed actuator ja tarkistamaan putket.
Tästä manuaalista lunttasin aikanaan testatessanikin, ja sain ihan tässä mainitsemattoman tuloksen. Eli kone on sammunut välittömästi. Kaikkea sitä viidessä vuodessa unohtaa. Mutta onneksi on manuaalit..