Jotain tällaista olen ajatellut. Onkohan noille nimeä, ja mistä niitä saa?
Ainakin Bertonen alla olevaa olen nähnyt Alfojen alla ennenkin.
Alfetta GTV:n turbinet kiinnostais myös. http://www.alfarestore.com/NEW_SITE_06/ ... rce/13.htm
Mitään 17" vannetta ei aio alle laittaa, ja auto johon noita vanteita etsin, on Alfetta GT. Luultvasti koko tulee säilymään 14":ssa, mutta leveyttä vois olla pari tuuma lisää. Mikähän se vakio leveys on? 7"?
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Compomotive CXN olisi aika lähellä tuota yläkuvaa. Teoriassa niitä valmistetaan edelleen, mutta käytännössä saatavuus on rajallista. Niitä kehiä kun tekevät 60 kappaleen erissä ja pienien kokojen kysyntä on heikkoa, niin käytännössä sitten usein eivät tee. Tietysti jos masinoit kunnon kimppaostoksen, koko kaveripiirille saman kokoiset vanteet, niin varmaan tekevät
jkoivula kirjoitti:leveyttä vois olla pari tuuma lisää. Mikähän se vakio leveys on? 7"?
Jaa että 9" leveät? Minkähänlaiset kumit ajattelit laittaa, 285:set?
Tuo 7" lienee yliammuttu mutta minunkin nuo Italy Wheelsit ovat 7*14" että on niitä leveitäkin ollut. Toinen seikka että minulla on 75:ssa 9" leveät valssit ja päällä 225/45-16 kumit. Jotkut Michelinin 215/40-16 kumitkin varmaan menisivät vielä päälle.
Minulla oli aikoinaan, 80 luvun alussa Volvo amazonissa leveät peltivanteet. En nyt muista varmasti leveyttä, mutta 8" veikkaisin. Edessä 14" ja takana 15". Renkaat taisi olla jotain 205/65 ja vanne pullistui sieltä keskeltä selvästi esiin. Reakointi ohjaukseen oli tosi tarkka, vaikka Volvon alusta ei ollut mistään kotoisin, kerran meinasin kaataa auton kun kokeilin vähän renkaiden rajoja, 70kmh ja 90 asteen liittymä oikealle.
Onneksi pysyi edes niillä kahdella pyörällä
Niin, ideahan olisi että tuollainen korkeampi rengas leveällä vanteella ei taittuisi alle ja se reagointi olis tarkempaa. Ja tietysti tuolle GT:n kallistelullekin täytyis tehdä jotain.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08