Laatu motonet?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Laatu motonet?

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mitäs mieltä Alfailijat ovat Motonetin toimittamien varaosien laadusta? Onko osat olleet laadukkaan näköisiä ja tietysti laadukkaita sekä kestäneet oman tuntemuksen mukaisesti riittävästi sekä lisäksi ruokkineet sitä kautta hyvää oloa?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

QH (Quinton Hazel) merkkiset iskunvaimentimet kannattaa jättää hyllyyn... :wink:

saman tuotemerkin kytkimen keskitystyökalu sen sijaan toimii erittäin hyvin eikä maksa paljoa...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

toistaiseksi hyvin ovat toimineet motonetistä tilatut takapyörän laakerit ja etu ylätukivarret, muuta en sitten ole siitä puljusta ostanutkaan, laatu ilmeisesti on aika hyvää koska takapyörän laakereissakin lukee made in italy :wink:

ja kuulemma ovat ihan samannäköisiä kuin alkuperäisetkin, laatikkoa myöden :-D

joten noissa säästää kyllä melkoisesti, silloin kun vaihto oli ajankohtainen soitin lappeenrannan telttaan ja kysyin laakereita niin se hintaero oli jotain todella järkyttävää, en muista tarkalleen paljon, enkä viitsi sitä tähän valehdellakkaan! :roll:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Uskon sen, telttan hinnat on sitä tasoa, jota voi kutsua maffojen kiristykseksi!!!

Kerran olen kysynyt telttan hintoja joensuusta ja totesin heti, että ei se käy!!!

Motonetin osia tuli juuri tänään ja toinen raidetankon pää oli italo valmistetta ja toinen englannista!

Niin se englantilainen oli silmämääriäisesti selvästi huonompi kuin se aito alfan kotomaan tuote!
Viimeksi muokannut Dobber, 25 Touko 2006, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Jarrulevyt taakse, käkkärivaijerit molemmat ja 1 kpl etupyörän laakereita - kaikki toimivat hienosti eli ei moittimista. Ilmi ei sensijaan toiminut autossani oikein ja perusteltuani mielipiteeni muutamien faktojen kera sain rahat takaisin. En näe mitään syytä omaan kokemukseen perustuen, miksi en hankkisi osia jatkossa Motonetista? Hinnat suurimmalta osaltaan kohdallaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei valittamista... tosin aina ei tiedä mitä sieltä saa, mutta paljon osaa on tullut hankittua: kaikkea jarruihin liittyvää, kytkimen sylintereitä, peltiosia, pönkkiä ym ym.
Ainoat joista moitittavaa niin toinen takaiskari on jo nyt menny loppuun (vuoden aikana), koitan kaivaa jostain minkä merkkiset olivat.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Muuten laatu on ollut ok, mutta jarrupaloilla ei ole mitään asiaa radalle. Kestivät muuten 156:ssa 16.700km... :mrgreen:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Totta turiset kuomaseni. Motonet paloista lähti suuria kappaleita ja lopulta murenivat käsiin. Hinta oli kyllä halpa...

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Omat jarrupalat on hommattu kanssa Motonetistä mutta kyllä ovat kestäneet eikä voi sanoa etteivät olisi olleet kovalla käytöllä... rupee olemaan levyt turhan ohkaset ja tuppaa häviimään jarrut kun ottaa rupeaman tiukkoja jarrutuksia 8) Harkinnassa olisi nuo motonetin levyt, ei ollenaakn paha hinta mutta ei mitään havaintoa niiden laadusta. Graf:in levyt olisi about kympin kalliimmat, siis eteen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ghost kirjoitti:Muuten laatu on ollut ok, mutta jarrupaloilla ei ole mitään asiaa radalle. Kestivät muuten 156:ssa 16.700km... :mrgreen:
Motonet Jarrupalat kesti 24h ratakisassa takana 18h, vaihdoimme sitten varmuuden vuoksi Bilteman laatupaloihin.
Ferodot kestivät n. 12h rata-ajoa.

Komea savu noista Motonetin paloista nousi, kun auto oli paikallaan :lol:
VMP

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Hyvin on toiminut kaikki osat, mitä nyt on motonetin kautta saanut. Paitsi viimeksi moottorin lämpötila-anturi kesti viikon autossa paikallaan, kunnes alkoi näyttää erikoisia arvoja. Onneksi tuolta sai myös Boschin anturia, johon vaihdettua tuntuisi toimivan taas.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Onkos väellä kokemuksia Motonetistä hankittujen jakohihnan ja kiristinten yms. ko. operaatiossa tarpeellisten osien laadusta...? Jakohihnaremppa (osineen) taitaisi maksaa 2.0 tessuun vähän yli 200 euroa. Houkuttaisi, mutta olenpa kuullut ettei kannattaisi. Porsimisongelmaa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kivijärvi kirjoitti:Onkos väellä kokemuksia Motonetistä hankittujen jakohihnan ja kiristinten yms. ko. operaatiossa tarpeellisten osien laadusta...? Jakohihnaremppa (osineen) taitaisi maksaa 2.0 tessuun vähän yli 200 euroa. Houkuttaisi, mutta olenpa kuullut ettei kannattaisi. Porsimisongelmaa?
Itse tilasin Heikalta Daycon paketin, normaalin hihnan näköinen remmi, kiristin oli samannäköinen, kuin Ricambi Originali made in Canada ritsa. (Myös tuo Dayco tarvike oli tehty Kanadassa)
VMP

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kivijärvi kirjoitti:Onkos väellä kokemuksia Motonetistä hankittujen jakohihnan ja kiristinten yms. ko. operaatiossa tarpeellisten osien laadusta...? Jakohihnaremppa (osineen) taitaisi maksaa 2.0 tessuun vähän yli 200 euroa. Houkuttaisi, mutta olenpa kuullut ettei kannattaisi. Porsimisongelmaa?
Mulla on motonetista hankitut osat. Ne mitä en motonetista saanut, tilasin Muukkoselta. Ihan samaa tavaraa, mitä mattijus kirjoittaa hankkineensa Heikalta. Releillä ajettuna nyt 30 000km, eikä ole ollut mitään ongelmia.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tasapainoakselinkiristintä ei taida saa kuin orkkiksena, muut tuli hommattua azzurrosta ja motonetistä ja daycon hihnaa nekin.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Nostellaanpa tällästä vanhempaa keskustelua. Vaihdoin tänään 33seen jakohihnat sun muut vermeet sinne ja totesin et uusissa kiristäjissä oli vähintään yhtä suuri välys laakerissa kuin vanhoissa 45tkm ajetuissa. Hetken tuumin että mitä pitäis tehä kun toisia kiristimiäkään ei mistään enää olis siihen hätään saanut. Ihmettelen vain miten on mahdollista,tuotteella kun oli viä 2 vuoden takuu.Ihmettely tosin loppu kun tajusin tuotteen olevan italialaista laatutyötä :mrgreen: Edelliset kiristimet motonetistä oli tosi napakat meinaan. Jotain hyvää sentään. Vesipumppu oli kuin uusi,mutta ei haise köyhälle ja pistin kuitenkin uuden osan kun olin sen jo hankkinut. Liplapit (QH) kannattaa jättää kyllä hyllyyn.33.30e/kpl hinta houkutteli ostamaan sellaiset 33sen takaiskareiksi.ei kestäny seuraavaan katsastukseen..Motonetin työkalut on ollut ihan hyviä.Sähkövinku toimi n.2min ja sähköpora ehkä 15min. :lol: Tosin eivät olleet hinnalla pilattuja mut saisivat kestää edes sen aikaa et saa tarvittavat pienet työt tehtyä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Aika heikosti kesti 155 takapyörän laakerit vuodessa reilu välys, ajettu 60 tkm. Takuuseen uusi ja 72 tkm ajettu niin meni toinen, mutta siihenkin sain ylimääräisen alennuksen. Jos laakeri on powerdrive niin ei kestä niin hyvin kuin alkuperäisvalmiste eli esim. fag tai skf. Kannattaa varmistaa mitä laakeria myyvät. Viimeksi navassa oli timkenin laakeri. Ostin Themaan juuri Bogen iskarit motonetista, pari 131e ja Lahdessa olisi ollut yhden kappaleen hinta 140e. Siis täysin sama tuote, joten hintavertailu on mahdollista. Ihan kaikkea en sieltä osta, mutta suurimman osan ja pääsääntöisesti kait ok.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hassuahan se on puhua Motonetin laadusta mitään, vaan tuotteiden. Jos haluaa paskaa ostaa niin kyllä sitä saa mistä tahansa varaosaliikkeestä. Se on toki totta että Motonet tarjoaa useimmin paskaa kuin muut liikkeet.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Motonet ja laatu ei tosiaan ihan käsi kädessä kulje.
Ihan kahta vuotta ei jaksanut pakoputken takaosa. Luulin, että siellä oli pelkkä reikä, mutta se perk..e oli poikki ja putosi pihatien töyssyssä ja pikkumies takapenkillä oppi pari uutta kirosanaa.
Ei uskoisi, että kahdessa vuodessa mätänee putki niin haperoksi.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ainoa varaosa jota olen ostanut motonetistä on termostaatti ja termostaatin lämpöanturi... hyvin toimivat.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

just tuli ostettua jarrulevyt, jarrupalat, moniurahihnan ja ilmansuodattimen sekä öljyä.

Öljy nyt varmaan on OK, levyistä ja muista en vielä tiedä kun eivät ole vielä asennettu. Jarrulevyt ainakin painavat ihan simona.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Emännän autoon (nissan) piti vaihtaa jakopään hihna. Maahantuojan ja motonetin hinnassa oli eroa noin 100 euroa.
Kävin motonetista hakemassa ja kun kotona avasin paketin....hihna oli aivan samanlainen (merkkikin) kuin maahantuojalla. :lol:
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

tube68 kirjoitti:levyistä ja muista en vielä tiedä kun eivät ole vielä asennettu. Jarrulevyt ainakin painavat ihan simona.
Yks tuttu osti e36:seen bimmeriin etulevyt motonetistä ja huhujen mukaan kova jarrutus 200km/h niin alko täristää todella paljon --> levyt kierot !

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

asennettu väärin :-D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

tube68 kirjoitti:asennettu väärin :-D
en yhtään epäile bmw kuskista

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3253
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Alfan uudet alapallot x 4 ja kaikki kahteen osaan jo asennus vaiheessa. Muuten ei valittamista.
..ammattina autoslalom..

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Suurin ongelmahan on siinä että ei koskaan tiedä kenen valmistajan tuote löytyy kun ostavat sieltä mistä saavat halvimmalla. Totta kai laatuosaakin sieltä löytyy, ja myös orgisosia jopa tiettyihin merkkeihin. Varsinkin postimyyntitilaajalle tuo toimittajan tietämättömyys ongelma - tai no saahan ne palauttaa mutta turhaa vaivaa... Mutta tiskillä on helppo päättää ottaako osan vai ei...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Eipä mullakaan ole ongelmia ollut Motonetin osien kanssa, mutta aikanaan uusin 156:een kallistuksenvakaajan koiranluut. Hyllyssä oli yksi. Kaveri sanoi että seuraavalla viikolla tulee lisää, niin otin tuon yhden. Seuraava satsi oli jonkun muun valmistajan ja jonkin verran eri näköinen. Hoiti kyllä hommansa, mutta tosiaan osavalmistaja voi olla ihan mikä vaan ja vaihtua koska vaan.

Avatar
Oleino
Viestit: 1954
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

willez kirjoitti:
tube68 kirjoitti:asennettu väärin :-D
en yhtään epäile bmw kuskista
Jarrulevyt voivat mennä kieroksi kovasta nopeudesta jarrutettaessa riippuen miten maltin kanssa ne on valmistettu. Valun jälkeen jarrulevyt pitäisi jättää pihalle räystään alle vaikkapa vuodeksi ennen koneistamista jotta valusta häviäisi kaikki mahdolliset jännitykset. Korkeaan lämpötilaan noustessa voi jännitykset purkaantua levyn kieroontumiseen. Vähän sekavasti selitetty, mutta minkäs mahtaa kun ei parempaan pysty.. :mrgreen:

Itsellä ei ole pahaa sanottavaa motonetin osista. Sieltä on tullut ostettua kaikenlaista huolto-osaa alfaan ja ihan asiallisesti on kestänyt. Nyt vaan tätä threadia lukiessa alkoi jännittää että mitenkähän pitkään talvella vaihdetut takaiskarit mahtavat kestää hengissä.. :?

Aika paljon motonetin laatu riippuu siitä miltä toimittajalta mikäkin osa tulee. Samaa osaa voi olla useammaltakin eri valmistajalta tarjolla jos toimittaja on vaihtunut kesken kaiken. Sama homma bilteman kanssa, tosin mieluummin ostan motonetista kuin biltemasta.
Tein itse - säästin

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja irmeli »

Itse sain juuri pari päivää sitten Sprinttini takaisin ajoon jakopään rempan jälkeen. Toivottavasti noi motonetin osat nyt ei ihan heti räjäytä koko autoa.. :? Osat ei kyllä sieltä tilattuna kamalasti lompakkoa keventäneet.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
Minun 33ssa on Motonetin remmit ja toistaiseksi auto on räjäyttämättä :mrgreen: (30tkm). Ja muutenkin olen hyvin tyytyväinen Motonetiin kun sieltä saa kohtuu hintaiset aika kestävät osat.
Nothing beats cubic inch

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Osa tavarasta menee siinä missä deltan osatkin.. Ainakin helat ja pallonivelet joita 156seen laittanu niin on kestänyt.. Mitään iskareita tai jousia en alkas pajottaan alle.. Työkaluista sen verran että suurin osa omistamistani avaimista on motonetistä viel ei oo mikään hajonnut vaikka hylsyjäkin oon pyssyllä paukuttanut

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Ite oon ostanut vasemman raidepään ja ei oo viel muutaku ruostunut vaan :)

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Itse entisenä työntekijänä voisin sanoa, että Motonetistä saa aivan täysin samaa tavaraa, kuin mistä tahansa tarvikeliikkeestä, taikka hyvällä tuurilla alkuperäistä (esim. Boschin ILMejä). Kaikki riippuu siitä, että mitä pyytää ja mihin tuotemerkkiin tyytyy. Esimerkiksi Motonetistä löytyy Fordin alkuperäisiä jakohihnasarjoja, alkuperäisiä Ilmamääränmittareita Boschilta etc. Merkeistä sen verran, että jos saat QH, DYS, Topran, Powerdrive, taikka blankon laatikon missä osa on, niin kysy löytyisikö jonkun toisen toimittajan tavaraa hyllystä. Ei ole kummoinen episodi. (Tarkkoina varsinkin laakereiden kanssa)

Ja noista pakoputkista sen verran, että tosiaan samaa "paskaa" jokainen tarvikeliike myy... Ja suomalaista vielä. :wink:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Otsosmi kirjoitti:blankon laatikon missä osa on, niin kysy löytyisikö jonkun toisen toimittajan tavaraa hyllystä.
Ne blankot laatikot vaan on usein bulkkipakattua laatutavaraa, eli ei sitä laatikkoa kannata tuijottaa. Iso osa OE-osista on nimenomaan noissa bulkkipaketeissa.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Tuomas K kirjoitti: Ne blankot laatikot vaan on usein bulkkipakattua laatutavaraa, eli ei sitä laatikkoa kannata tuijottaa.
Blankkoja on kahta vai kolmea eri toimittajaa, joita en nyt tässä rupea erittelemään. Jos tietää, mitä laatikossa on niin se on asia erikseen. Esim. laakereissa blankot boksit sisältää usein FAG:n laakerin.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tosin, nykyään isoin osuus blankoista taitaa olla Osscan kiinalaista laatutuotantoa josta kannattaa pysyä kaukana :)

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Näinpä... :wink: Tosin osscallakin osa kamasta on ihan kohtuullista.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Motonetista hankittu GOODYEARin nokkaremmi ja DELPHIn alapallpnivel. Eli ihan laadukkaita tuotetakin sieltä löytyy. Mutta jäähdytysveden en lähtisi sieltä ostamaan, kun valmistaja ei ole tiedossa ja pakkauksessa on useita kieli virheitä :shock:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8691
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

ISO PLUSSA MOTONETILLE!
Minä itse kirjoitti:Ihan kahta vuotta ei jaksanut pakoputken takaosa
Olikin jo vähän päälle :wink: , kävin tänään hakemassa uuden putken, kun ei jaksa kuunnella putken pärinää.
Kysyin tiskillä, kenen tekemä putki tällä kertaa, kun edellinen meni parissa vuodessa.
Ihmetteli kaveri kovasti ja näki pankkikortin numerolla, että ostettu 01/06.
Kävi kysymässä "päälliköltä" mitä tehdään, kun takuu on kaksi vuotta.
En edes pyytänyt alennusta, en valittanut kohtaloani yms., totesin vaan tyynesti "uusihan sinne on saatava, kun vanha on kahdessa osassa". Kaveri nappas 10% pois putken hinnasta. Ei rahassa paljon, kun ei kallis putkikaan, mutta 10+ asenteesta ja palvelusta.

Itse kun on kaupassa töissä, tuollaista osaa arvostaa. Saa itse palvelua, jollaiseen itse pyrkii omien asiakkaidensa kanssa.

Ai niin, uudessa putkessa lukee Redi, ei kai tuo nyt ihan huono voi olla, kun merkin olen joskus kuullut.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kävin Giuliaan hakemassa virranjakajan kannen ja pyörijän. Kansi tietty väärä ja pyörijä näytti ihan oikealta, mutta heilui kuin hullun mulkku siinä akselin päässä. Taidan viedä takaisin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Tänään aloittelin jakopäänrempan osametsästystä. Motonetistä tarjosivat muovisella rullalla jakoremmin kiristintä, jätin sinne. Huomenna nähdään minkälainen se tarviketorin versio on.
Ilmeisesti nuo muut rullat ei ole niin kriittisiä. Vähän sitä vesipumpun potkuria katselin että taitaa jotain muovia olla sekin, mutta menköön, eiköhän se sen 60tkm kestä. Jos noita edes saa metallisia.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

takajarrupalat hommailin jokunen aika sitten, on kestänny, mutta eipä vielä ole ihan hirveesti ajettut.

Pitäsi katella jarrusatulan suojakumia tai koko korjaus sarjaa, tuskinpa ne voi hirveesti lössiä niin simppeliä kumi osaa :-D
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

etujarrupalat on ainakin todella pehmeetä tavaraa, vanteet aina ihan mustat kun ei kerkiä pesemään.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Mulla oli takajarrujen kanssa säätöä viimekuussa, tein huollon satulaan ja vaihdoin suojakumit liukutapeille ja itse tapitkin, oli ihan asiallista tiivistetavaraa motonetistä. Liukutapit ovat yksinkertaiset tapit, kun minulla oli vanhassa liukutapissa kavennus juuressa ja kärjen luona oli muoviholkki. Hetken hämmästelin satulan liikahtelua juuri tuon kavennetun tapin takia, heitin vesilintua ja laitoin nuo motonetin tapit tilalle. Tuskin toimii ainakaan huonommin, liekö sitten joku vinkumisenesto toiminto tuossa muoviholkkiversiossa, en tiedä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

willez kirjoitti:etujarrupalat on ainakin todella pehmeetä tavaraa, vanteet aina ihan mustat kun ei kerkiä pesemään.
Eipä taida Motonet kuitankaan omia jarrupalojaan valmistaa :wink: Motonetistä saa joskus Bremboakin, eikä ne nyt ainakaan ihan paskoja ole.

JiiTeeÄssä: Muoviset jakohihnan kiristimet kannattaa kyllä jättää ostamatta, tasapainoakselin kiristimet on aina ollut muovia.
Vesipumpun siimapyörä on myöskin aina pakeliittia.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Bugatin vesipumpussa ainakin 2.0 TSsään on metallinen juoksupyörä. Muovinen (alkuperäinen) kesti 118tkm TS 156sessa ennekuin jäin tienposkeen.

Samoten SKF:n hihnasarjassa oli metallinen kiristin TSsään, mutta JTS taitaa olla eri kiristin?
MP

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Puntoon piti vaihtaa takatukivarren laakerointi takapäähän molemmin puolin.
Motonetistä hain sarjan,sillä hetkellä ei ollut kuin 2kpl varastossa ja erimerkkisiä.Toisessa sarjassa oli skf:n laakereilla oleva satsi ja toisessa jotkut italialaiset mitkä lie.Nyt näkee sitten kumpi puoli pelittää kauemmin,kun noita kuulemma puntossa menee.
skf:n laakereilla olevassa sarjassa oli se akseli vähän pidempi,kuin myös se muovi holkki,ja asennus paikoilleen oli todella v-mäinen,kun sivuilta puristi vastaan,että tuskin on tehty tuohon puntoon tuota osaa

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

..Motonetistä saa joskus Bremboakin, eikä ne nyt ainakaan ihan paskoja ole.
TWR:n palat ja Brembon levyt sain kun hain Alfettaan takajarruja. Ei moittimista.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Motonetistä tarjosivat muovisella rullalla jakoremmin kiristintä, jätin sinne. Huomenna nähdään minkälainen se tarviketorin versio on.
Metallinen ratas oli Tarviketorin versiossa, maksoi 65€ eli vitosen enemmän kuin motonetin versio. Vähän myyjä pyöritteli päätään kun kerroin että motonetin versiossa on muovinen ratas.

Vastaa Viestiin