75 tessun kytkin....

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

75 tessun kytkin....

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Eli probleemana ois sellanen hauska juttu, että kytkin pääs loppumaan. Vaihdettiin uus kytkinlevy ja nyt ei enää irrota kunnolla... Missä vika? Työsylinterissä?
Pääs porukka ainaski nauramaa perjantaina alastarolla ko rusauttelin menemään. Ois meinaa yks jalka tarvittu lisää... :crazyeyes:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Varmaankin siinä että siellä on ilmaa

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Niin itsekin epäilin, joten ilmattiin.... Eipä juurikaan auttanut....

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jep, se ilmaus on vaikeaa. Omalla kohdallani ei alkanut toimimaan paitsi kun palautti aina ruuvinaukaisun jälkeen käsin työsylinterin männän aivan loppuun asti, siinä kun on aika pieni liike ja varsinkin jos se haarukka on kulunut

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Täytyypä koittaa tuollai prkl... Kiitos tästä... :shock:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Siinä on varmaan se nesteen kulkureitti sellainen että ilmaus on huomattavasti jarruja vaikeampaa. 75:ssa ja GTV:ssä olen itsekkin ilmannut järjestelmän käyttämättä lainkaan kytkinpoljinta, eli joko tuolla suoraa mäntää painemalla tai sitten töissä paineistamalla järjestelmän.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mulla kun menee etenkin ykkönen liikkeelle lähtiessä huonosti sisään niin päätin ilmata kytkintä. Veli pumppasi painetta ja sitten ilmattiin, mutta vaikka nippa oli lopulta otetu kokonaan irti niin nestettä ei tainnut tulla tippaakaan ulos.. Nippaa ei saa myöskään auki ilman että pitää vastaan kun työsylinteri pyörii mukana. Työsylinteri risa?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Ei oikeen ymmärrä ,mistä kyse?Mut kyllä on työslinteri ihan risana ,jos nipan mukana pyörii. :shock:

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Kyllä sen työsylinterin pitääkin pyöriä siellä kolosessaan, mutta mitä siellä nipan suunnalla on tapahtunut? :shock:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos pyörii mukana niin siitä sylinterin kiinnitysrungosta puuttuu sellainen ohjain. Siitä nyt ei sinäänsä ole mitään haittaa.

Jos nestettä ei tule pihalle, niin syy on joko pääsylinterissä, työsylinterissä tai niiden välisissä putkessa tai letkussa. Tosin jos työsylinteri kuitenkin toimii, niin sehän tarkoittaa että paine tulee sinneasti, joten sylinterin sisässä on töhnää joka on tukkinut ilmausruuvin aukon! Helppoa ongelman ratkaisua, eikös? Fiksuinta olisi ehkä vaihtaa työsylinteri, tosin kyllä sitäkin varmaan saa tekohengitettyä purkamalla ja putsaamalla.

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

En tosiaankaan halua viisastella,mut kyllä noissa mun 75:sissa kytkimen työsylinteri on kahdella pultilla kii.Ei se voi pyöriä.Vai onko nyt kyse jostain muusta mallista?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Se työsylinteri on ainaki omassa (turbossa) kiinni vain lukkorenkaalla, sen takia siinä sylinterissä on kiintoavaimelle paikka. Vaikeahan sitä on ilmata, jos ilmausnippa on alaspäin. :? Tosiaan noita kytkimiähän on erilaisia 75:ssa...
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

itse ainakin joskus tappelin aika kauan että sain 75 kytkimen ilmattua
itse ilmasin kytkimen perä pystyssä ilmasin perästä päin millään muulla keinolla en ole kyseistä kytkintä ilmannut
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Epezi kirjoitti:Jos pyörii mukana niin siitä sylinterin kiinnitysrungosta puuttuu sellainen ohjain. Siitä nyt ei sinäänsä ole mitään haittaa.

Jos nestettä ei tule pihalle, niin syy on joko pääsylinterissä, työsylinterissä tai niiden välisissä putkessa tai letkussa. Tosin jos työsylinteri kuitenkin toimii, niin sehän tarkoittaa että paine tulee sinneasti, joten sylinterin sisässä on töhnää joka on tukkinut ilmausruuvin aukon! Helppoa ongelman ratkaisua, eikös? Fiksuinta olisi ehkä vaihtaa työsylinteri, tosin kyllä sitäkin varmaan saa tekohengitettyä purkamalla ja putsaamalla.
tottahan sinä jonkkasit. Kun tarpeeksi lujaa uskalsi popparin työntää reikään niin alkoi itsestään vuotamaan. Eli pykälien huonosti meneminen saattaa johtua huonosti pelaavasta työsylinteristä.
Otsosmi. Mulla on ilmausnippa sivulle.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

gYdEbUh kirjoitti: Mulla on ilmausnippa sivulle.
Eikö kannattaisi pyöräyttää se sitten ylös, niin tulee ilmat paremmin pois?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

No niin selvishän toikin juttu.Mut asiaan, mulla on kaks noita TS:ää.Ja molemmis on ollu kytkinhuolia.Kummmassakin oli ilmaushomma vaikeeta,koska pääsylinterin jousi oli poikki.Kytkimen sai toimiin kyllä jotenki,muttei kunnolla.Daa Daan´Ladan´kytkinsylinteristä löytyy käyttökelpoisia osia,eikä maksa paljoo.

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Värkätään nyt taas vaihteeksi. Johan siitä on 5 vuotta kun tiivisteet vaihdoin.

Ostin Muukkoselta työsylinterin, mutta sen tiivistämisestä letkuun on kysymys:
Vanhassa sylinterissä tiivistys oli työsylinterin ulkopintaan kuparitiivisterenkaalla, mutta tässä uudessa ei letkun kierre uppoa tarpeeksi syvälle ja uudessa on sisällä jonkinlainen kartio. Pitääkö ostaa sellainen letku, missä on kartiotiiviste, vai lyhennänkö jenkaa letkusta?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Letkun jenkhasa pitää olla vastakappale päädyssä toiselle kappaleelle. Joko kartio tahikka "helmi" (kartio toisinpäin). Se pinta tiivistää letkusen.
Jenkhan pituudella ei merkitystä, kunhan tarpeeksi pitkä.
Näin ainakin normaalisti.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Juuh. No jotenkin siellä Bendixin sylinterissä on pysynyt nesteet kierteen ulkopuolella olevan kupariprikan kanssa. Muuta tiivistystä siinä ei ole voinut olla. Tiedä sitten onko tuo Pirellin letku tarkoitettu toimimaan myös Aten sylinterin kanssa. Jonkunlainen monttu siinä letkun päässä on, mutta näyttää enemmän normi jarruputken pyöristykseen sopivalta kuin kartion vastineelta... Vi##u jos tuossa pitää olla joku tietty Aten letku.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Jarno kirjoitti:Jonkunlainen monttu siinä letkun päässä on, mutta näyttää enemmän normi jarruputken pyöristykseen sopivalta kuin kartion vastineelta...
Sama kaveri. Jarruputkista tuttu helmi/kartio. Eli suomeksi uros-/naaras kappale. Eli ilmeisesti sulla on siellä sellanen naaras-letku ja naaras-sylinteri.
Mutta eipä siinä mitään, jos kupariprikalla pitää. :wink:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Vastaa Viestiin