Öljynkulutuksesta (vielä)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

GAMMA500 kirjoitti:Nuuhkase ettei öljy vaan haise bensalle
Totta puhuen, tuotakin olen tarkistellut, johtuen mahd. vuotavista suuttimista, mutta ei sitäkään.
Tai ei ainakaan toistaiseksi ole haissut :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla taas vanha autoni,´"pikku-Alfa" eli 33 1.7 ie 8 venttilinen kone, ei kuluttanut öljyä vaikka koneessa pidettiin Mobilin Rally 1 5w-50 öljyä, Kuplassa on Mobilin osasynteettiset, Bemarissa on myöskin Rally Formula, eikä kumpikaan kuluta. Nykyinen autoni vie kyllä jonkun verran mutta se taitaa olla 3-litrasen 12-venttiilisen kuutoskoneen ominaisuus.
En tiedä mitkä öljyt tässä nykysessä autossa on, mutta veikkaisin Mobilia koskapa muistaakseni Auto Milanossa on viimeksi täytetty/vaihdettu.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

90 kirjoitti:no tuo nesteen city pro on kyllä aika syvältä..kehottaisin kaatamaan koneeseen erimerkkiset puurot ja nyt en meinaa pelkästään öljyn kulutusta vaan myös muita ominaisuuksia.. :)
Joo, noita nesteen "öljyjä" saa käyttää autossa kunhan ne vaan säilyttää suljetussa putelissa peräkontissa :mrgreen:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

MacchinaMilanese
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 23:34

Viesti Kirjoittaja MacchinaMilanese »

Lueskeltuani threadin läpi, ei voi kuin ihmetellä, jos uudehkotkin koneet syö öljyä desi -kaupalla/1tkm, tai edes per 10tkm :shock:
Ajetummassa (>100tkm) koneessa tuota kyllä kai voisi pitää ominaisuutena, mutta ei kai sentään alle 30tkm ajetuissa autoissa?

Tuli vain mieleen, onko kukaan tullut kokeilleeksi Valvolinen MaxLife 10-40W öljyä, esim. tällaisessa 'syömähäiriöisessä' yksilössä? Kyseinen litku on kyllä tarkoitettu lähinnä paljon ajettuihin autoihin ja mobiilivehkeisiin, koska siinä on mukana mm. jotain tiivisteitä 'eheyttäviä' ominaisuuksia... kts. tarkemmin
Tuo viskositeetin 'alapää' eli 10, ei kyllä taida istua suosituksiin juuri minkään nykyauton koneisiin, mutta mobiilivehdeissä ja muuten vain paljon ajetuissa autoissa tästä öljystä on hyviä kokemuksia.

Lisäksi kerrottakoon eräs omakohtainen aluksi mystinen öljyn kulutus kokemus (n.½-1 litraa per 1000km ilman minkäänlaista savuttamista (HUOM! Kyseessä EI Alfa! Ja yli 100tkm ajettu auto.)), jonka viaksi ilmeni lopulta väärin kytketty moottorin yläpuolinen (venttiilikoneiston) huohotus, joka imi öljyä yläkerran nokka/venttiili -koneiston muodostamasta suihkusirkuksesta mukaansa imukanaviin polttoaineseoksen mukaan, Lambda ilmeisesti tulkkasi palaneenöljyn vain palamatamaksi seokseksi, jonka johdosta ohjausyksikkö sääti soossia laihemmaksi ja sytkyä johonkin suuntaan, niin että poltti tuon öljyn sen verran tarkkaan kai jo palotiloissa, ettei ainakaan katalysaattori rikkoutunut vaikka autolla tuli ajettua n.7tkm, ennenkuin vika paikannettiin ja korjattiin.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuota uusien "autojen" öljyn kulutusta ihmeteltiin ex-työmaallakin. Osassa kyllä väheni kilometrien myötä. Eli lienee karkea hoonaus. Tietty Kenraalilla oli sitten väärän kokoista mäntää, irronneita venttiilinvarren kumeja, soikeita mäntiä, jäätyvää huohotinta, vuotavat dieselin ruiskujen O-renkaat, herkästi pikeentyvät männänrenkaat ja yms....yms..
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Uusien autojen kuuluu kuluttaa öljyä. Sen pitäisi loppua noin kolmenkympin jälkeen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Totta...mutta on normien ylittäviä...meillä tais olla pahin mikä imi 0,5 litraa 1000km eli ku auton öljynvaihtoväli oli 30tkm niin lisäystä olisi ollu 15 litraa.Ei ihme että lupaavat vaihtoväliksi 30tkm ja että öljyn ominaisuudet kestää sen...sehän on uusittu sillä välillä jo 3 kertaa... :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

MacchinaMilanese
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 23:34

Viesti Kirjoittaja MacchinaMilanese »

Joo, oli tuossa päivällä puhetta erään 80-luvun Alfa -maahantuojan kanssa ja hänkin kyllä puhui tuosta 'karkean hoonauksen', tms. uutuuden karheuden aiheuttamasta poikkeuksellisen suuresta öljynkulutuksesta tuolloisissa uusissa Alfa 75:ssa (hänen muistaakseen v6 ja tavallisetkin 4:s TS mallit, joille olisi ollut oikein ilmotettu tehtaalta öljynkulutus grammoina per tkm, tai jotain siihen malliin). Ja nimenomaan myös siitä, että kulutuksen tulisi tasaantua ainakin normaaliksi pidettävälle tasolle, kun kamat on kuluneet pakoilleen jonkin tkm ajon jälkeen... Niin, että kaipa se todella sitten kuuluu asiaan uusissa Alfan koneissa... Tuleepahan vain mieleen, että kun nykyautoissa ei ole noita huoltoja ihan tuhkatiheään ja keskiverto uusilla autoilla ajava käyttäjä ei liene enää nykyään tottunut tarkkailemaan öljynkulutusta, niin kuluukos uusien Alfojen varustukseen oljynmäärämittarit tai varoitus alhaisesta tasosta ajotietokoneen tai muun mittarin yhteyteen?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

No, ei kuulu! Sitä muuten olen itsekin ihmetellyt kun perheessä on ollut useampi Citroen 70 luvulta lähtien ja aina öljyn pinnan mittarilla.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Missäs vaiheessa nuo öljynpinnan mittarit on jääneet pois? Vanhan mallin 164:ssa oli vielä,oliko uusissa ja miten on 155:n laita? 75:ssa on myös. Monihan repii alfacontrolin piuhat pois kun ei tykkää katsella punaisia valoja :)

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

155:ssa on öljynpinnan merkkivalo. Ainakin -93:ssa.

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:onkohan kukaan saanut V6 12veetä kulkemaan alle neljän desin tuhannella? Öljyä siis :roll:
12v V6 turbossa menee hiukan alle 1dl / 1000km.
Käytän Mobil 5w50 ja kilometrejä lasissa tällä hetkellä 67,000km
______________________________________

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jknracing kirjoitti: Joo, noita nesteen "öljyjä" saa käyttää autossa kunhan ne vaan säilyttää suljetussa putelissa peräkontissa :mrgreen:
näin on... :-D

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onkohan kukaan saanut V6 12veetä kulkemaan alle neljän desin tuhannella? Öljyä siis :roll:
Nyt 10 000 km ajettu ja öljyn pinta lähes ylämerkissä edelleen. Öljyn värikin kuin uudessa öljyssä. Öljynä Valvoline.

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

AutonaAlfa kirjoitti:155:ssa on öljynpinnan merkkivalo. Ainakin -93:ssa.
Taitaa olla Q4:n erikoisuus. Ainakaan minun 155 TS -92 ei ollut moista... :roll:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Tietääkö kukaan mitä öljyä Delta-Auto käyttää 2.0 TS koneessa...? Ei muuten mutta kun pitäisi lisätä vähän ja pistäisi mielellään samaa tavaraa kun siellä on ennestään.

.... takavuosilta huonoja kokemuksia kun on sotkenut kahta erilaista öljyä... Mobil sekoittui Shellin tuoteen kanssa ja öljy muutui vaahdoksi ja siitä seurasi kaikkea kivaa...

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Myyjä sanoi minulle, että huollossa oli laitettu Helix Ultraa kun ostaessa
kyselin. (Delta-Auto, Malmi)
VMP

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

öljynä castrol 5w 40 magnatec

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Mulla oli ensin mobil 0w 40 ja öjyä meni niin per******ti . Sitten oli neste öljyä , tilanne sama. Meinasin jo ajaa korjaamoon auton kunnes vaihdoin castrol . Öljyn vaihdon jälkeen olen lisännyt 3 dl . Ja kohta vaihto tuleekin taas eteen :lol: Luulen et se öljy täytyy hakea joka koneelle erikseen...onhan ne aina erilaisia hiukan :shock:
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

155TS kirjoitti:Taitaa olla Q4:n erikoisuus. Ainakaan minun 155 TS -92 ei ollut moista... :roll:
155 2.0 TS 16V Superissa on peräti kaksi öljynpinnan merkkivaloa, toinen mittaristossa, toinen keskikonsolissa. Ja tarpeen ne olikin :) .

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onkohan kukaan saanut V6 12veetä kulkemaan alle neljän desin tuhannella? Öljyä siis :roll:
Nyt kun tuli puheeksi, niin 6000 ajettu noilla Castrolin öljyillä, ja lisätty 2 litraa samaa tavaraa. Kohtahan ne pitääkin vaihtaa taas uusiin, eikä ole värikään juuri muuttunut. Eikä haise bensa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Olen tänään lähdössä vähän pitemmälle viikonloppureissulle
ja tsekkasin öljyn määrän(ajettu 1000km viimeisestä
öljynvaihdosta).
Tikku alamerkissä...Car-Poikien laskusta tarkistamaan että
mitä öljyä laittaneet, 0-30W..
Eikös toi ole ihan liian laihaa Alfalle? :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ainakin tessulle on ihan liian laihaa nuo nollaöljyt. Esim. tuossa minun 156:ssa oli edellisen omistajan kertoman mukaan ollut ostaessa valtuutetun huollon jäljiltä jotain 0W-30 long life kuraa koneessa ja kulutus oli ollut huima. 5W-40 korjasi tilanteen. Kyllä sitäkin kuluu muttei mitenkään tavallista enemmän.

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Mulla on ollut Shellin synteettistä 5-40W ja sitä kuluu ihan järjettömiä määriä, noin 1 L joka 3's /4's tankkaus eli 1500-2000 km... just viikko sitten Konalan Alfa huollon ukot sanoi että ovat vaihtaneet öljymerkin Neste City Pro versioon siksi että se pysyisi paremmin Alfan koneessa...

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Öljynkulutuksesta

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Minulla on ollut nyt viimeiset 3 vuotta Castrolin 10W 60 AR 164

Twin Sparkin 2 litran koneessa. Olen kuullut- vaan en ole koskaan

avannut konetta- että öljykanavat olisivat e.m. koneessa noin sormen

paksuiset.

Öljyt ovat kesät talvet samoja; tosin pidän autoa tallissa ajojen

välissä.

Kyllä öljyt pysyy ihan hyvin sisällä.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4724
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mulla on v6:ssa TWS 10w60 öljyt ja ainakaan tuota ei kulu yhtään. 147:ssa käytin Agip Tecsint 0w40 eikä sitäkään kulunut

Toi Agip on talvella melkoista siirappia. Mulla oli sitä kylmässä varastossa ja ei meinannut kaataessa tulla purkista ulos.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

silverine kirjoitti:Olen tänään lähdössä vähän pitemmälle viikonloppureissulle
ja tsekkasin öljyn määrän(ajettu 1000km viimeisestä
öljynvaihdosta).
Tikku alamerkissä...Car-Poikien laskusta tarkistamaan että
mitä öljyä laittaneet, 0-30W..
Eikös toi ole ihan liian laihaa Alfalle? :roll:
Minäkin käytin aluksi 0-40 mobilia. Tuntui kuin kone olisi pohjaton kaivo!
5-40 rally formulaa se nieli myös hanakasti.
Vasta Valvoline 10-40 max life normalisoi kulutuksen n. litraan vaihtovälillä.
Nykyään käytän täyssynteestistä valvolinen 5W-40 max lifeä talvikäytössä.

Max lifen lisäaineet jopa elvyttivät tiivisteet ja moottorin alusta on pysynyt kuivana.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Suosittelen ehdottomasti Maxlifea. Vanhemmille autoille paras öljy. Itselläni on tällä hetkellä kaikissa Maxlife 10W-40:set, paitsi Alfassa Motul 4100 10W-40:set. Kun halvalla sain...

Aikoinaan Audi 80 2.8 V6:lla kulutti Shellin 5W-40:stä 2 litraa tonnilla, Maxlifella ei 10 tkm:n vaihtovälillä yhtään!

Avatar
mikkko
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Loka 2007, 19:16
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mikkko »

Itellä myllyssä Valvoline 5w40. Joku puol litraa tontulla imasee. Team F40 Oy:ssä sitä laittoivat ja suosittelivat.

Onko jollain mielipiteitä kyseisestä merkistä?
Se on semmosta että semmosissa hommissa se on semmosta.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

mikkko kirjoitti:Itellä myllyssä Valvoline 5w40. Joku puol litraa tontulla imasee. Team F40 Oy:ssä sitä laittoivat ja suosittelivat.

Onko jollain mielipiteitä kyseisestä merkistä?
Minä ainakin voitelen alfani koneen Valvoline Max Lifellä.
Katso www.valvoline.fi On tosin valmistajan omaa puhetta, mutta kumminkin.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

silverine kirjoitti:Olen tänään lähdössä vähän pitemmälle viikonloppureissulle
ja tsekkasin öljyn määrän(ajettu 1000km viimeisestä
öljynvaihdosta).
Tikku alamerkissä...Car-Poikien laskusta tarkistamaan että
mitä öljyä laittaneet, 0-30W..
Eikös toi ole ihan liian laihaa Alfalle? :roll:
Kyllä, ainakin 2.0 JTS:lle. Mulla tekivät tuon saman tempun kun käytin autoani heillä ekan kerran huollossa.
Heillä ei ole saatavilla 10W-60:stä :crazyeyes: , mut omat öljyt voi viedä mukana.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itsekin olen jo kauan käyttänyt tota valvolinen max lifea. Nyt tosin saatan laittaa jotain muuta kun kone on vähän aika sitten rempattu.

Tuntuu vaan siltä että oli mikä auto tahansa ja mitä öljyä tahansa niin aina sitä kuluu luvattoman paljon. Voipi olla että johtuu lähinnä ajotyylistä :roll:

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

Ite lisäilen litran aina 3tuhannen välein. Onhan tuolla 1.8 tessulla työnnetty jo päälle 200000, notta lienee normaalia..

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Tessussa näyttäis tuo Selenian 10-60 pysyvän, AR:lla ajettu 92th öljynvaihdon jälkeen ajettu n.5th pinta laskenut n.5mm,ei paha,seuraavan vaihdon yhteydessä teen RVS-käsittelyn,tuli jo tehtyä vaihteistolle ja ohjaustehostimelle,tiedä sitten onko jonkinlaista hyötyä
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itsellä on menossa OIKEA öljynvaihto. :mrgreen: kanteen jää sen kolmisen desiä öljyä nalkkiin, putsattu. öljypohjaan jää ainakin 75:ssa lähemmäs desi öljyä, keskellä syvennyksessä on vuosien saaton 'kurakertymä' putsattu. Auto on ollut ilman öljypohjaa/tulppaa pari kuukautta, eli lohkokin alkaa olemaan suhteellisen kuivakka, kampurasta roikkui vielä tippoja jotka pyyhin pois.. sairasta. Öljynlaudutin saa tosin jäädä omilleen, ei viitsi avata vanhaa putkea. Turboon jää kait noin desi öljyä mikä tulee nyt siis herrankiitos vaihdettua :mrgreen: Mukava katsoa kauanko uusi öljy pysyy puhtaana.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Tuolla TS.llä on nyt ajettu 8000 km. Öljyä lisättiin pikahuollossa 4 desiä. Ihan ok minusta uudelle autolla, verrattuna siihen mitä mun JTS:t ryyppäsi öljyä.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

silverine kirjoitti:Olen tänään lähdössä vähän pitemmälle viikonloppureissulle
ja tsekkasin öljyn määrän(ajettu 1000km viimeisestä
öljynvaihdosta).
Tikku alamerkissä...Car-Poikien laskusta tarkistamaan että
mitä öljyä laittaneet, 0-30W..
Eikös toi ole ihan liian laihaa Alfalle? :roll:
Mielenkiintoinen havainto...öljyn lisäämisen
jälkeen olen ajanut 1300km ja öljyä ei ole kulunut
käytännössä yhtään..
Alfa nieleskeli hieman aluksi ja tyytyi kohtaloonsa?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Taitaa olla yksilöllistä tuo öljyn kulutus. Itsellä on ollut kahden vuoden ajan shell helix 5W40 ja ei ylärajasta tipu vaihtovälin aikana minnekään.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Sen verran olen huomannut, että jos oon esim. viikon reissussa ja vaimo ajelee Alfalla niin se ei kuluta öljyä ollenkaan - Tarkistan (ja lisäilen öljyä tarvittaessa) normaalisti viikon välein. Itse kun ajelen niin saa lisäillä kohtalaisesti - ainakin 4 litran kanisterin per 10 tkm öljynvaihtoväli. Ostin nyt eka kerran 10W60stä Castrolia, mutten oo pistäny sitä sisään. Lisäilen kuitenkin sitä ohuemman Castrolin jatkoksi, jos ja kun tarvii lisäillä.

Ajelen muuten ihan siististi, mutta kiihdytteleen yleensä aika korkeille kierroksille punarajan tuntumaan lämpimällä koneella - niinkuin minusta Alfalla kuuluukun. Luulen just sen aiheuttavan sen öljynkulutuksen.
MP

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuli vielä mieleen, että TMssä käyttötesti-Civic kulutti myös öljyä. Vikaa ei siitä(kään) löytynyt, mutta omien kokemusten mukaan sen moottori vastaa Alfan nelikoita siinä, että sille on kiva antaa kovia kierroksia eli kiihdytellä punarajalle tai lähes sitä. Lähes kaikkien muiden merkkien moottorit tuntuu, että ne räjähtää jo vähä alemmillakin kierroksilla.

Päätän raporttini täältä tähän :-D

Eli kovilla kierroksilla huudatus kuluttaa öljyä ja varsinkin nelipyttyisiä Alfoja on vain huudatettava eli öljyä kuluu.
MP

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

MP kirjoitti:varsinkin nelipyttyisiä Alfoja on vain huudatettava eli öljyä kuluu.
Kutosissa niin ääni kun jermukin on parempi kun nelareissa ylemmässä nuotistossa 8) (Nykyään kun on varaa vain nelariturboihin, niin niitä tulee kieltämättä vähän kierrätettyä :wink: )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

164 ei ole vienyt pisaraakaan n 700km matkalla Arwidson Teho-Oilia vaihdon jälkeen, ajoa on kaikkea sekalaista ja kohtuuraskas kaasujalka, täytin lievästi yli max merkin kuten aina eikä ole siitä kohtaa vajennut...kun se vanhenee niin varmaan taas alkaa maistumaan..*.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

n.700 km keskikulutus 7,45ltr/100 bensaa ja yli LITRA ÖLJYÄ :shock: ei hemmetti, missä mättää :roll:

Käy hyvin, ei vuoda merkittävästi, päästöarvot loistavat. Mihin voi hävitä tuollainen öljymäärä. Joka tankkauksen yhteydessä saa about litran lisätä liukua koneeseen :oops:

Edit: Siis 156 2.0TS, 75:lle tuon vielä hyväksyisin :wink:
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 04 Joulu 2007, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

75:t syö öljyä, öljyn laadulla on myös suuri vaikutus, sylinteriputkien/mäntien/kannen kunto.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:75:t syö öljyä, öljyn laadulla on myös suuri vaikutus, sylinteriputkien/mäntien/kannen kunto.
joo, 75:lle ihan hyväksyttävää. Mutta toi oli 156:lla :shock:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^No ei oo kyllä kaikki kunnossa. Mulla 156 ei kuluttanu yhtään, Getvonen tiputtaa hiukan, eli se on asia erikseen, mutta 147:lle tuntuu (ainakin vielä) maistuvan, tosin ei likikään tuollaisia määriä. Mitä öljyä koneessa on? 147 söi kanssa 0W 40:stä aika paljon, nyt 10W 40 Durablendiä huomattavasti vähemmän.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla on loppunut öljyn kulutus lähes kokonaan, kun nokat ja ventiilikupit meni vaihtoon. Toivottavasti sulla ei ole sama vika?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

KJS kirjoitti:Mitä öljyä koneessa on? 147 söi kanssa 0W 40:stä aika paljon, nyt 10W 40 Durablendiä huomattavasti vähemmän.
Aiemmin paloi 5W 50 rally formula, nyt vaihdoin Valvolinen Maxlifeen. sama kulutus. Seuraavaks koneeseen pitää varmaan juoksuttaa jotain delvakkia...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JackFry kirjoitti:Mulla on loppunut öljyn kulutus lähes kokonaan, kun nokat ja ventiilikupit meni vaihtoon. Toivottavasti sulla ei ole sama vika?
Venttiilinvarren kumeja epäilen itsekkin?? Eihän sulla samalla niitä vaihdettu? En uskoisi nokkien tai kuppien voivan kuluttaa öljyä...

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

1500-2000 kilsaa sitten vaihdettu oliot ja nyt näyttäis olevan alarajassa. Olikos se merkkien väli litran vai puoli?

Edit: Öljyä lisätty 7 desiä 2200 km vaihdosta. Eli n. 3,2l/10000km. Öljyt Nesteen City Pro 10-W40.
I do my loving in the winter.

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

teho kirjoitti:Ite lisäilen litran aina 3tuhannen välein. Onhan tuolla 1.8 tessulla työnnetty jo päälle 200000, notta lienee normaalia..
Eipäs ollutkaan normaalia. Venakopantiiviste kun vaihdettiin, niin öljyn pinta pysynyt jo pari tuhatta kilometriä ylämerkissään. Ja sisällä on vieläpä Mobilia.. :mrgreen:

Vastaa Viestiin