VDC failure

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

VDC failure

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Morjesta,

Mukavaa pikku pakkasta pitää täällä Tampereen suunnallakin, -14,5C joten ei ihan hirmuiseti kuitenkaan.
Aamulla kuitenkin töihin lähteissäni 147 ilmoitti ettei VDC ole pelikunnossa. Ja kokeilemalla huomas että tuli valoissa lyö kitkoilla tyhjää, joten ASR oli myös pois pelistä.. Tuossa 10min ajon jälkeen se sitten toipui ennekuin ehdin DA:han soittaa :P

Onko ihmisillä ollut vastaavia ongelmia ja mitäs meinaatte johtuuko pakkasesta vai onko mahdollinen ennusmerkki jostain..?
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Moi!

Viime talvena, kun paukutteli -30°C, niin silloin kerran sain moisen ilmoituksen... Tosin kun ajoin autolla muutaman satametriä, ja sitten käynnistin uudelleen niin ilmoistus häipyi taulusta... :mrgreen:

Nykyään kovalla pakkasella urputtaa, että low battery charge... Laturi ei jostain syystä lähde heti lataamaan. Sen huomaa mm. ajovaloista ja niiden kirkkaudesta... Kun pääsee liikkeelle niin sitten laturikin alkaa heräilemään... :crazyeyes:

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Jesh, unohdinkin kokonaan tuon low battery chargen.. se on tosiaan itselläkin muutaman kerran kovilla pakkasilla (-20C) käynnistäessä ilmennyt!

Tuossa kun pohdein tuota VDC juttua niin ei kyllä toisaalta ihme kun nyt on kelit seilannut plussan puolelta tuonne -15C ... ensin kertyy kosteutta ja sitten jäätyy ni ei kai voi muuta odottaakaan :black:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

tuon vdc:n saa muuten mukavasti tilttaamaan kun peruuttaessa kääntää auton jarruilla ympäri. ja parkkitalossa tota ei sitten kannata yrittää... :oops:

-juri

p.s. ootko ar147 muuten porista kotosin???
932 937 955 955

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

juri kirjoitti:p.s. ootko ar147 muuten porista kotosin???
Oletko sinä Porista?
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

noup, tampereelta. hairahduin kyllä kerran asumaan poriin pariksi vuodeksi mutta onneksi toivuin siitä :roll:
siltä ajalta jäi vaan kielikorva joka tunnistaa porin murteen. tai tässä tapauksessa kielisilmä.

-juri
932 937 955 955

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Minulla tuo VDC hermostui eilen, kun tein u-käännöksen kässärillä ja kaasulla. Käännös ei oikein onnistunut, koska halvatun "acronyymihelvetti" päätti, että "ei niin saa tehdä" ja yritti oikoa autoa. :D
-Kristian - 156 2.5 V6

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

juu, kyllähän tuo vdc vie vähän iloa ajamisesta. pelkällä kässärillä kääntyminen ei ainakaan itseltäni onnistu, homma jää aina puolitiehen...
kaasulla vedättäessä saa sitten kuunnella varoitusääniä ja ihailla valojen vilkkumista.

on se toisaalta kertaalleen pelastanutkin kun motarilla ohittaessa edessä suoriteltiin vähän arvaamattomia kaistanvaihtoja. vasen kaista oli vaihtelevan paksuisen sohjon peitossa ja kehtaan väittää että siinä jarrutellessa ja väistellessä ei pelkällä inhimillisellä yrittämisellä olisi tiellä pysynyt kukaan...

-juri
932 937 955 955

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Täytyy juri:lle hattua nostaa kun huomaa et meikäläisestä paistaa läpi syntyperäinen Porilaisuus, josta en oo vieläkään toipunut ;)
Eli jooh, siellä tuli elämän ekat 19 vuotta asuttua ja sitten opiskelujen perässä Treelle.

Itsekin on kerran tuo vdc pelastanut.. silloin tammikuun lopulla kun oli se hirmu lumimyräkkä huristelin porista treelle ja häijään kohdalla kun on sellainen iso aukea tuuppasin jonkun riisel mersun ohitte ja nappas pohja kiinni lumeen siin kaistojen välissä... nokian Q kitkat alla ja tuntu et nyt mennään... ei kiva .. mut alko vdc räpsyttää ja oikeni auto aikas nopeeta ja taas mentii =)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

porilaisuuden paljasti ainoastaan porissa esiintyvän aikamuodon käyttö, joka tunnetaan myös nimellä imperfektin poritiivi: "pohdein"

vaimoke (porista kotoisin) selittää tuon aikamuodon käyttöä sillä että eihän noista sanoista (pohdein, hypein, pompein, mietein jne) muuten tiedä että tehdäänkö niitä juuri nyt vai tehtiinkö joskus aiemmin.

justjuu. hyvä että kuitenkin olet selvinnyt porista pois, pori on suomen turku :-D

-juri
932 937 955 955

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

juri kirjoitti:justjuu. hyvä että kuitenkin olet selvinnyt porista pois, pori on suomen turku :-D

-juri
Kattos vaan, täällä on useampikin samat "juuret" omaava, tosin en itse ihan Porista, vaan melko läheltä, siellä kuitenkin kouluja käyty ja töissäkin oltu ennen Tampereelle tuloa. Eikä ole kaduttanut muutto ... :)
Seudulla kyllä käyn parin kolmen kuukauden välein, harvassa näyttää olevan Porin seudun Alfistit, ainakin kun liikenteessä olen ollut, niin vain yksi vihreä 164 ja yksi 156 on bongattu. Joo, ja Ahlainenkin on tuttua paikkaa, joskus siellä juurikaspellolla oltu kesätöissä. :(

Minulla tuo vdc on pelannut, tosin kummallisen usein se vilkkuu näin talvella ;). Tulee mieleen nämä elektroniset epästabiilit suihkarit, joiden menoa tietokone korjaa koko ajan.
Kässäreistä samat kokemukset, vajaiksi tuppaavat jäämään. No, eipä niitä monessa paikassa voi tehdäkään ja taitaa olla enemmän muusta taidosta kiinni itsellä.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

ARGH!

Nyt sitten tuli taas VDC failure ja t'll' kertaa ei ole mennyt pois lainkaan :(
Vaihdoin kes'nakit alle torstaina ja perjantaina ajamaan l'htiess' tuli VDC failure, voiko asioilla olla jokin yhteys?
T'ytyy odotella tiistaille asti ett' p''see deltallekaan sit' n'ytt'm''n *snif snif*
Ja kaiken huipuksi ei pelit' edes ''kk;set t'll' masiinalla :wink:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

oisko jonkun anturin liitin huonosti kiinni? muistaakseni jollakin täällä oli samantapaista vikaa ja syynä oli "pätkivä" pyörän pyörimisnopeutta mittaavan anturin liitin.

meitin 147:ssa muuten jompikumpi viiksistä (vilkku tai pesuri) aiheutti jos jonkinlaista vikaa, ajotietokone ilmoitti mm. että dieselsuodattimessa on vettä ja hehkutulppa ei toimi. bensakoneessa... :lol: en muista mutta saatto olla että herjaili jotain vdc:stäkin. viiksi meni vaihtoon ja onkelmat hävis.

-juri
932 937 955 955

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Nyt päästiin näppiksen ääkkös ongelmasta, mut suurempi vaiva vielä hoitamatta...
Pääsiäisen pyhinä VDC failure laajeni ABSeihin ja EBDn asti, kaikki kylmänä =(
Huomenna raahaudun Deltaan ja toivon ettei oo pahasti rikki :cry:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

juri kirjoitti:oisko jonkun anturin liitin huonosti kiinni? muistaakseni jollakin täällä oli samantapaista vikaa ja syynä oli "pätkivä" pyörän pyörimisnopeutta mittaavan anturin liitin.
Ei ollu pelkkä liitin vaan koko kiihtyvyysanturi sökönä, 380e =(
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Ei ollu pelkkä liitin vaan koko kiihtyvyysanturi sökönä, 380e =(
Kai vaadit maahantuojan piikkiin?

ESP:n liikeanturit eivät voi (saa) hajota alle kymmenen vuoden ikäisinä. Varma valmistusvika, ei aiheudu kulumisesta. Vaikka takuu olisi ummessa kuuluu vastuu myyjälle. (-> maahantuoja -> tehdas -> järjestelmä/anturivalmistaja Bosch) :?

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Alfisti felice kirjoitti:
Ei ollu pelkkä liitin vaan koko kiihtyvyysanturi sökönä, 380e =(
Kai vaadit maahantuojan piikkiin?

ESP:n liikeanturit eivät voi (saa) hajota alle kymmenen vuoden ikäisinä. Varma valmistusvika, ei aiheudu kulumisesta. Vaikka takuu olisi ummessa kuuluu vastuu myyjälle. (-> maahantuoja -> tehdas -> järjestelmä/anturivalmistaja Bosch) :?
Jeps, tiukkana ilmoitin etten ole maksamassa kyseisestä palikasta =)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Do dih, vanha kunnon topicci puskee taas..
näyttää nimittäin tuo VDC failure puskevan myös näillä kosteilla säillä noiden pakkasten lisäksi. Kolme päivää olin ajamatta ja tänä aamuna taas ilmoitti tuon viime keväältä tutun ilmoituksen "VDC failure" .. 10minuutin ajon jälkeen uudelleen käynnistäessä tuo sitten elpyi takaisin toimintaan. Onneksi.

Ainakin itsellä tämä on sen verran yleinen ongelma että melkein voisi administraatorit 147lle tehdä oman osion FAQ/tyyppiviat osastolle :?
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Ainakin itsellä tämä on sen verran yleinen ongelma että melkein voisi administraatorit 147lle tehdä oman osion FAQ/tyyppiviat osastolle
Joo, minullakin on jo kerran tänä talvena iskenyt. Tosin aina on ollut uudellenkäynnystyksen jälkeen kunnossa ja ESP (VDC) kyllä toimii normaalisti ja hyvin.

Näyttäisi liittyvän kosteuteen...

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Itselläni ei tuon kanssa ole mitään ongelmia ollut, mutta sellianen mielenkiintoinen ilmiö tulee välillä, että käynnistyksen jälkeen kilometrinäyttö jää vilkkumaan ja toimii normaalisti vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen. Muilla vastaavaa havaittu?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Kerran viime talvena huomasin saman ilmiön. Liittyy ymmärtääkseni johonkin CAN-väylän virheilmoitukseen?

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Alfisti felice kirjoitti:Liittyy ymmärtääkseni johonkin CAN-väylän virheilmoitukseen?
Sitä itsekkin vähän epäilin. Toinen ongelma joka edelleen vaivaa on se ettei trippimittarin nollausnappi toimi juuri koskaan ("korjauksen" jälkeen kerran toimi). Muuten kaikki pelittää hyvin :)
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Vastaa Viestiin