APUA, KIIRE! V6:n virranjakajan ajoittaminen?
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
APUA, KIIRE! V6:n virranjakajan ajoittaminen?
Piti sitten ajoittaa tuo jakohihna uudestaan netistä löytyvien huoltomanuaalien mukaan, mutta nyt näyttää tietty kaikki tiedossa olevat manuaalisivut olevan kyykyssä ja omat manuaalit on kotona.
Osaako kukaan nopeasti neuvoa mihin suuntaan sen pyörijän pitää osoittaa kun kampura ja nokat ovat merkeissään? Varmaan jakajan kannessa olevaan ykköspytyn nastaan, mutta onko tuolle tarkempia ajoitusmerkkejä? Muistaisin että kuvassa pyörijä osoitti suoraan eteenpäin, pitääkö sen osua vain sen kantta jakajan runkoon kohdistavan kolon kohdalle?
Pieni kiirekin olis, huomenna pitäisi päästä Apparalle ja vähän huonoa on jos ei auto käy.
Osaako kukaan nopeasti neuvoa mihin suuntaan sen pyörijän pitää osoittaa kun kampura ja nokat ovat merkeissään? Varmaan jakajan kannessa olevaan ykköspytyn nastaan, mutta onko tuolle tarkempia ajoitusmerkkejä? Muistaisin että kuvassa pyörijä osoitti suoraan eteenpäin, pitääkö sen osua vain sen kantta jakajan runkoon kohdistavan kolon kohdalle?
Pieni kiirekin olis, huomenna pitäisi päästä Apparalle ja vähän huonoa on jos ei auto käy.
- Epäkelpokeräilijä -
Jos nyt oikein muistan niin siinä jakajan rungossa on siinä reunuksessa pieni valumerkki? Jostain kumman syystä mä jouduin aina lampun kanssa loppupeleissä säätään että sai sytkä ihan kohdilleen, en muista mistä se varsinaisesti johtui
edit. pyörijä muistaakseni ajotusmerkeissä sojottaa johonkin apukuskin etulampun tai apukuskin oven saranoita kohti,,en mene kyllä vannomaan mitään
edit. pyörijä muistaakseni ajotusmerkeissä sojottaa johonkin apukuskin etulampun tai apukuskin oven saranoita kohti,,en mene kyllä vannomaan mitään
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mä tapaan katsoa sytkän hollilleen siten, että otan jakajasta puolanjohdon irti, laitan siihen tulpan ja tulpan rungon maata vasten. Sen jälkeen virrat päälle ja pyöritän konetta käsin räikällä. Jos kipinä räpsähtää tulpassa ajoitusmerkin ollessa kohdallaan ja pyörijän osoittaessa ykköseen, on sytkä jo aika tarkkaan kohdillaan. Lampulla voi sitten lopuksi tarkistaa.
Kimmo
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Kiitos kaikille! Merkki löytyi, se on siellä akselin ympärillä olevan muovilevyn alla jakajan rungon reunaan koneistettuna. Hölmönä hain sitä vaan jakajan ulkopinnasta.
Merkki on siis ykköspytyn nastan kohdalla eli sillä kohtaa kun "lähetyssaarnaajan" häntäpuoli osoittaa apparin umpiota ja kontaktipuoli suunnilleen kuskin jakkaraa. Ajoituslamppua mulla ei vielä ole kun en ole tuollaista Motronic-moottoreiden kanssa tarvinnut mutta olisi varmaan syytä Americaa ja Spiideriä varten hommata. Välitöntä säätötarvetta ei varmaan ole, öljypumpun käyttöpyörä kun kääntyi hihnarempassa vain täysiä hampaanvälejä ja nyt sen pitäisi olla taas samassa asennossa kuin aloittaessakin.
Termarin vaihdon jälkeen lämmöt pysyvät asiallisesti kahdeksassakympissä ja apulaitehihnojen vaihdon jälkeen epämääräiset kitinätkin hävisivät. Nyt pata hyrskyttää niin kuin pitääkin, tyhjäkäynnillä ilmenee edelleen ajoittaisia yhden kipinän väliin jäämiseltä kuuluvia nyykähdyksiä mutta tuo saattaa melkein kuulua asiaan? Ainakin ex-Kuusnelonen käyttäytyi ihan samalla lailla.
Ja huomenna Apparalle.
Merkki on siis ykköspytyn nastan kohdalla eli sillä kohtaa kun "lähetyssaarnaajan" häntäpuoli osoittaa apparin umpiota ja kontaktipuoli suunnilleen kuskin jakkaraa. Ajoituslamppua mulla ei vielä ole kun en ole tuollaista Motronic-moottoreiden kanssa tarvinnut mutta olisi varmaan syytä Americaa ja Spiideriä varten hommata. Välitöntä säätötarvetta ei varmaan ole, öljypumpun käyttöpyörä kun kääntyi hihnarempassa vain täysiä hampaanvälejä ja nyt sen pitäisi olla taas samassa asennossa kuin aloittaessakin.
Termarin vaihdon jälkeen lämmöt pysyvät asiallisesti kahdeksassakympissä ja apulaitehihnojen vaihdon jälkeen epämääräiset kitinätkin hävisivät. Nyt pata hyrskyttää niin kuin pitääkin, tyhjäkäynnillä ilmenee edelleen ajoittaisia yhden kipinän väliin jäämiseltä kuuluvia nyykähdyksiä mutta tuo saattaa melkein kuulua asiaan? Ainakin ex-Kuusnelonen käyttäytyi ihan samalla lailla.
Ja huomenna Apparalle.
- Epäkelpokeräilijä -