Mitä Alfa lafkana tarvitsisi
Valvoja: Moderators
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Mitä Alfa lafkana tarvitsisi
Moi vaan alfistit.
Tuli tuossa mieleen eilen kun vietin laatuaikaa Mariian kanssa ja katselin kulutusmittaria. Alfalla on kautta linjan kauniita ja dramaattisia vermeitä mutta jotain puuttuu. Ja se on ruuti konepellin alta. Kun kurveja ja kulutuslukemia seuraa, niin jokaisessa koneessa luulisi olevan 50-100hv enemmän kuin mitä on. Ja takavetoisuus.
Mitä alfa tarvitsee juuri nyt kauppoihin:
1. MiTo GTA äkkiä ulos. Myös Suomessa. Toi luvattu 230 kaakkinen kone kevyessä autossa tekee hyvää merkille ja ajajille.
2. 149 takapotkuna ja ahdetuilla koneilla / tai sitten huomattavasti pirteämmillä ja kireämmilla vapareilla
3. 159 GTA ja korvata toi nykynen 3.2l kone 50-100hv tipakammalle (turbo kylkeen?). Tollasenaan liian hidas ja syöppö. Lisäksi tuosta 2,4l diisseliiin pitäs tölvästä vaikka toinen turbo kylkeen ja 50 kaakkia lisää.
4. Breralle ehdottomasti GTA malli. Brera on ulkonäköönsä nähden aivan liian nuhapumpuilla varustettu.
Meikäläinen on viimeisimpiä ihmisiä nillittämässä käytännöllisyysasioista, mutta nykyisestä mallistosta tulee hieman mieleen normiautot nätissä puvussa. Ja suurella kulutuksella. Ja toivottavasti noi GTA mallit ovat sitten myös kevennettyjä kuten nimi vaatii eikä toisteta 147/156 GTA mallien painonlisäystä.
Ei sinällään, olen kyllä tykännyt jokaisesta Alfasta jota olen ajanut mutta parannettavaa on silti valtavasti.
Muutkin heittämään ideoita/haaveita alfa tulevaisuuden mallistosta.
edit:
5. 159:n faceliftimallien elektroninen Q2 pitäs korvata mekaanisella. Jokaisen ajoreissun jälkeen kun on antanut kenkää niin haisee käry jarruista. Eikä tarvitse edes olla kovin kovaa kenkää jos on luikasta niinkuin nyt...
Tuli tuossa mieleen eilen kun vietin laatuaikaa Mariian kanssa ja katselin kulutusmittaria. Alfalla on kautta linjan kauniita ja dramaattisia vermeitä mutta jotain puuttuu. Ja se on ruuti konepellin alta. Kun kurveja ja kulutuslukemia seuraa, niin jokaisessa koneessa luulisi olevan 50-100hv enemmän kuin mitä on. Ja takavetoisuus.
Mitä alfa tarvitsee juuri nyt kauppoihin:
1. MiTo GTA äkkiä ulos. Myös Suomessa. Toi luvattu 230 kaakkinen kone kevyessä autossa tekee hyvää merkille ja ajajille.
2. 149 takapotkuna ja ahdetuilla koneilla / tai sitten huomattavasti pirteämmillä ja kireämmilla vapareilla
3. 159 GTA ja korvata toi nykynen 3.2l kone 50-100hv tipakammalle (turbo kylkeen?). Tollasenaan liian hidas ja syöppö. Lisäksi tuosta 2,4l diisseliiin pitäs tölvästä vaikka toinen turbo kylkeen ja 50 kaakkia lisää.
4. Breralle ehdottomasti GTA malli. Brera on ulkonäköönsä nähden aivan liian nuhapumpuilla varustettu.
Meikäläinen on viimeisimpiä ihmisiä nillittämässä käytännöllisyysasioista, mutta nykyisestä mallistosta tulee hieman mieleen normiautot nätissä puvussa. Ja suurella kulutuksella. Ja toivottavasti noi GTA mallit ovat sitten myös kevennettyjä kuten nimi vaatii eikä toisteta 147/156 GTA mallien painonlisäystä.
Ei sinällään, olen kyllä tykännyt jokaisesta Alfasta jota olen ajanut mutta parannettavaa on silti valtavasti.
Muutkin heittämään ideoita/haaveita alfa tulevaisuuden mallistosta.
edit:
5. 159:n faceliftimallien elektroninen Q2 pitäs korvata mekaanisella. Jokaisen ajoreissun jälkeen kun on antanut kenkää niin haisee käry jarruista. Eikä tarvitse edes olla kovin kovaa kenkää jos on luikasta niinkuin nyt...
-Matti-
- juuuso
- Viestit: 785
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
On valitettavasti varsin epätodennäköistä, että 149 tulisi olemaan takavetoinen, sillä sen pohjalevy on kehitysversio Bravo/Delta-rakenteesta.Matti_S kirjoitti:149 takapotkuna ja ahdetuilla koneilla / tai sitten huomattavasti pirteämmillä ja kireämmilla vapareilla
Turbokoneet ovat tulossa, 1.4 T-Jet (tuttu Mitosta) sekä täysin uusi 1.8 T-Jet. Fiathan on siirtymässä konsernimoottoreihin eli pohjimmiltaan sama mylly löytyy sekä Fiatin, Lancian että Alfan pellin alta. GM-lohkoisen V6:n sijalle on huhuttu uutta omaa V6-konstruktiota.
Noiden muiden kohtien kanssa on vaikea olla eri mieltä.
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Tämä alkava taloustaantuma ei taida tehdä hyvää tehokkaammille autoille. Mutta varusteista voisi muuten tinkiä, ja laittaa sitten kuitenkin tehokkaampi kone. Saisi hintaa ja painoa pudotettua alas. Neliveto on täysin turha, syö tehoa ja lisää painoa. Takaveto takaisin, lisäisi urheilullisuutta eikä hukkaa tehoja.
Ne vaan jotka ostavat uusia Alfoja, taitavat olla niitä joille nuo mukavuus varusteet merkkaavat jotain, kun taas tällaiset "köyhäkaulat" jotka arvostavat tehoa, joutuvat ostamaan sen käytettynä kaikkine varusteineen. Ksikkis ei tarvitsisi mielyttä, vaan valita selvä kohderyhmä.
Alfalla se voisi olla; Mito nuorille ja naisille alle 30v, 147 alle 35v, 159 perheellisille, Breda 30-50v jo vähän paremmassa taloudellisessa tilanteessa oleville.
Ja sitten joku retromalli meille tuon ikäskaalan yläpäähän, yksinkertainen mutta tehokas
Ne vaan jotka ostavat uusia Alfoja, taitavat olla niitä joille nuo mukavuus varusteet merkkaavat jotain, kun taas tällaiset "köyhäkaulat" jotka arvostavat tehoa, joutuvat ostamaan sen käytettynä kaikkine varusteineen. Ksikkis ei tarvitsisi mielyttä, vaan valita selvä kohderyhmä.
Alfalla se voisi olla; Mito nuorille ja naisille alle 30v, 147 alle 35v, 159 perheellisille, Breda 30-50v jo vähän paremmassa taloudellisessa tilanteessa oleville.
Ja sitten joku retromalli meille tuon ikäskaalan yläpäähän, yksinkertainen mutta tehokas
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Painoa pois. 210-heppainen turbodiesel lienee passeli paketti mutta eihän silläkään kuuhun mennä jos rassi painaa 1700 kiloa.
Pienellä merkillä ei kuitenkaan ole varaa kehitellä montaa moottoriperhettä, joten minusta kovin montaa kovin tehokasta konetta ei ole mielekästä pitää valikoimassa. Sporttimallit tarvitsevat jonkun sielukkaan kattilan mutta minusta perheautontapaisiin pitäisi saada "herkkyyttä" muulla tavoin - kevyempiä rakenteita, miedosti tehostettu ohjaus ja huippuunsa viritetty alusta. Teho on tietysti mukavaa olemassa mutta kovin tehokkaita (lue: paljon kuluttavia) massatuotantomalleja tuskin kumminkaan saadaan kaupaksi putiikin taloutta pelastavaa määrää.
Autoissa pitää edelleen olla se tietty Fiilis, ilman sitä entusiastitkin siirtyvät jossain vaiheessa muihin merkkeihin. Keijo Keskivertoa kiinnostanee enemmän että takarontissa on tilaa ja huollot ovat halpoja, mutta ooppelikorolloiden kanssa tuskin muutenkaan kannattaa yrittää kilpailla.
Pienellä merkillä ei kuitenkaan ole varaa kehitellä montaa moottoriperhettä, joten minusta kovin montaa kovin tehokasta konetta ei ole mielekästä pitää valikoimassa. Sporttimallit tarvitsevat jonkun sielukkaan kattilan mutta minusta perheautontapaisiin pitäisi saada "herkkyyttä" muulla tavoin - kevyempiä rakenteita, miedosti tehostettu ohjaus ja huippuunsa viritetty alusta. Teho on tietysti mukavaa olemassa mutta kovin tehokkaita (lue: paljon kuluttavia) massatuotantomalleja tuskin kumminkaan saadaan kaupaksi putiikin taloutta pelastavaa määrää.
Autoissa pitää edelleen olla se tietty Fiilis, ilman sitä entusiastitkin siirtyvät jossain vaiheessa muihin merkkeihin. Keijo Keskivertoa kiinnostanee enemmän että takarontissa on tilaa ja huollot ovat halpoja, mutta ooppelikorolloiden kanssa tuskin muutenkaan kannattaa yrittää kilpailla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Gardenia
- Viestit: 90
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
- Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796 - Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Yhteistyö tai oppisopimus Lotuksen kanssa voisi olla kova sana. Mallistoon edes yksi auto joka painaisi alle 900 kg, olisi takavetoinen ja mahdollisimman epäkäytännöllinen. 150hv riittäisi jo mainiosti. Lisävarusteiksi voisi valita ohjaustehostimen tai abs-jarrut. Alfoissa kun tuo muotoilu on niin yksinkertaisen kaunista niin miksei koko autokin voisi olla?
Ei hitto.. oon pelannu liikaa forza motorsport 2:sta...
Ei hitto.. oon pelannu liikaa forza motorsport 2:sta...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
^ samaa mieltä.
Toiveissa siis:
- 8C:n tyylinen muotoilu
- Parilitrainen vapari kone, mieluiten ketjulla.
- Alle 900 kiloa painoa.
- Ei mitään turhaa elektroniikkaa.
- TAKAVETO
- Hinta Suomessa alle 50k (ei mulla siltikään siihen olisi valuuttaa, mutta käytettynä tai Saksasta)
Siinähän se olisi.
Toiveissa siis:
- 8C:n tyylinen muotoilu
- Parilitrainen vapari kone, mieluiten ketjulla.
- Alle 900 kiloa painoa.
- Ei mitään turhaa elektroniikkaa.
- TAKAVETO
- Hinta Suomessa alle 50k (ei mulla siltikään siihen olisi valuuttaa, mutta käytettynä tai Saksasta)
Siinähän se olisi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Breran Superleggera versio nelivedolla (toihan tais olla takapainoinen muutenkin). Ei takapenkkejä (mihin niitä siinä muutenkaan tarvii), ei ilmastointia, ei äänieristystä, kaikki pellit korvataan hiilikuidulla, jne. Ja vaikka toi 2.2:nen kone turbolla. Tossa olis käytössä jo olemassa olevaa tekniikkaa -> edes semirealistista.Hepa kirjoitti:^ samaa mieltä.
Toiveissa siis:
- 8C:n tyylinen muotoilu
- Parilitrainen vapari kone, mieluiten ketjulla.
- Alle 900 kiloa painoa.
- Ei mitään turhaa elektroniikkaa.
- TAKAVETO
- Hinta Suomessa alle 50k (ei mulla siltikään siihen olisi valuuttaa, mutta käytettynä tai Saksasta)
Siinähän se olisi.
-Matti-
Ota listasta pois 8C:n muotoilu ja saat Opel Speedsterin Hinta Saksasta jää 25000e tienoille.Hepa kirjoitti: Toiveissa siis:
- 8C:n tyylinen muotoilu
- Parilitrainen vapari kone, mieluiten ketjulla.
- Alle 900 kiloa painoa.
- Ei mitään turhaa elektroniikkaa.
- TAKAVETO
- Hinta Suomessa alle 50k (ei mulla siltikään siihen olisi valuuttaa, mutta käytettynä tai Saksasta)
Siinähän se olisi.
http://www.speedster.opel.com/
Olen samaa mieltä, että Alfan mallisto on tällä hetkellä aika heikko. Autot ovat liian raskaita ja siitä johtuen suorituskyky on heikohkoa ja kulutus kovaa. Takaveto olisi tietenkin suuri plussa, sellainen on minullakin seuraavan auton ominaisuuslistalla korkealla prioriteetilla.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Have kirjoitti:
Ota listasta pois 8C:n muotoilu ja saat Opel Speedsterin Hinta Saksasta jää 25000e tienoille.
http://www.speedster.opel.com/
Tuo speedster ja Lotuksen mallisto on kyllä itseä miellyttävä. Eikös tuossa Opelissa jotain Lotusta ole? Mielestäni nämä raskaat läskiautot on hieman aikansa eläneitä. Samoin kauhean kokoiset koneet. Painoa pois, niin pienemmälläkin teholla pärjää. Tietty perheenkuljettimet on asia erikseen, mutta jos puhutaan tällaisista urheiluautoista.
Pyörää ei tarvirtse keksiä uudelleen. Pieni, kevyt ja nopea pirssi olisi jees. Ja hinta sellainen, että taviksellakin voisi olla edes varaa unelmoida moisesta. Mielestäni juuri Lotuksella on oikeanlainen lähestymistapa. Ainoa miinus on tuo tojon kone.
http://www.iltalehti.fi/autot/200809268325392_au.shtml
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- juhala
- Viestit: 688
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Jotenkin sen konsernijohdon tulis kristallisoida itselllen Alfa Rome merkin paikka italialisessa autoteollisuudessa. Merkin lumovoima on vahva ja sitä ei täysin hyödynnetä:
Alfa on perinteisesti tunnettu kehittyneestä moottori ja alusta tekniikasta. 2x ahdin ja /ai multiair etc ton tänä päivä sama juttu kuin 2x nokka-akseli/kaasutin 60-70 luvulla. Tämä puoli kuntoon kiirellä.
Kaikki konsernin uudet moottorikeksinnöt Maseratin alapuolella pitäisi /olisi pitänyt julkistaa ENSIN alfassa ja sitten "valuttaa" fiiateihin eikä misään nimessä päinvastoin. On paljon mielekkäämpää markkinoida sekä fiiatia että alfaa näin päin. On helpompi nähdä Fiitateja joissa on "alfa Romeo" moottoritekniikkaa, kuin Alfoja Fiiatin koneilla. Win/win konsepti konsernille. Alfalla voisi vastaavasti ola huippumalleja joissa olisi ripaus Maseratia.
Kahta "premium" brändiä ei mielestäni kannata roikottaa, Lancian aika voisi olla ohi. (tätä mieltä oli joku alan ulkopuolinen konsultti jota haastateltiin Auto Bildissa). karua, mutta järkevää. Mielummin yksi vahva merkki kuin kaksi kituvaa.
Neliveto on hieno juttu, mutta mekaaninen Q2 voisi olla ihan tavaramerkki ja Alfa erikoisuus nykyaikana. Pimeetä että ensin keksitän nerokas konsepti joka saa autolehdistön liekkeihin ja sitten siitä väännetään vesitetty versio uusiin malleihin.
Muotoiluun sama asenne kuin 156 esittelyn aikana. Rohkeutta peliin. 159 on liian "normaali". Mito saattaa alkuhämmästelyn jälkeen olla oikean suuntainen. Brera myös. 159 seuraajan pitäisi olla ultracoolin poikkeava hyvällä tavalla. jonkinlainen matala, linjakas 4 d coupe ala Jaguar XF tai sinnepäin. Ja ne piilotetut takaovenkahvat takaisin.
Alfa sai -90 luvulla hienosti pallon haltuun mutta hukkasi sen sitten taas ihan turhaan.
Alfan pitäisi olla saavutettavissa oleva Italialaisen autoteollisuuden symboli ja johtava brändi. Varakkaammat voisivat siirtyä ylöspäin Maseratiin ja Fiiateissa olisi ripaus Alfaa jos halutaan matalammalla budjetilla edetä.
Alfa on perinteisesti tunnettu kehittyneestä moottori ja alusta tekniikasta. 2x ahdin ja /ai multiair etc ton tänä päivä sama juttu kuin 2x nokka-akseli/kaasutin 60-70 luvulla. Tämä puoli kuntoon kiirellä.
Kaikki konsernin uudet moottorikeksinnöt Maseratin alapuolella pitäisi /olisi pitänyt julkistaa ENSIN alfassa ja sitten "valuttaa" fiiateihin eikä misään nimessä päinvastoin. On paljon mielekkäämpää markkinoida sekä fiiatia että alfaa näin päin. On helpompi nähdä Fiitateja joissa on "alfa Romeo" moottoritekniikkaa, kuin Alfoja Fiiatin koneilla. Win/win konsepti konsernille. Alfalla voisi vastaavasti ola huippumalleja joissa olisi ripaus Maseratia.
Kahta "premium" brändiä ei mielestäni kannata roikottaa, Lancian aika voisi olla ohi. (tätä mieltä oli joku alan ulkopuolinen konsultti jota haastateltiin Auto Bildissa). karua, mutta järkevää. Mielummin yksi vahva merkki kuin kaksi kituvaa.
Neliveto on hieno juttu, mutta mekaaninen Q2 voisi olla ihan tavaramerkki ja Alfa erikoisuus nykyaikana. Pimeetä että ensin keksitän nerokas konsepti joka saa autolehdistön liekkeihin ja sitten siitä väännetään vesitetty versio uusiin malleihin.
Muotoiluun sama asenne kuin 156 esittelyn aikana. Rohkeutta peliin. 159 on liian "normaali". Mito saattaa alkuhämmästelyn jälkeen olla oikean suuntainen. Brera myös. 159 seuraajan pitäisi olla ultracoolin poikkeava hyvällä tavalla. jonkinlainen matala, linjakas 4 d coupe ala Jaguar XF tai sinnepäin. Ja ne piilotetut takaovenkahvat takaisin.
Alfa sai -90 luvulla hienosti pallon haltuun mutta hukkasi sen sitten taas ihan turhaan.
Alfan pitäisi olla saavutettavissa oleva Italialaisen autoteollisuuden symboli ja johtava brändi. Varakkaammat voisivat siirtyä ylöspäin Maseratiin ja Fiiateissa olisi ripaus Alfaa jos halutaan matalammalla budjetilla edetä.
^Hienosti kirjoitettu, olen pitkälle samaa mieltä.
Periaatteessa tuollainen syntyisi helposti käyttämällä etuvetoisen moottori-voimansiirto pakettia asentamalla se niin, että laitteesta tulisi keskimoottorinen takaveto. Kaikki osat taitaisi löytyä konsernin sisältä suht edullisesti. Keveys ja kolariturvallisuus taitaa olla ainoa osa-alue, joka vaatii kalliita materiaaleja. Ainakin näin maallikon järjellä.Hepa kirjoitti:
Toiveissa siis:
- 8C:n tyylinen muotoilu
- Parilitrainen vapari kone, mieluiten ketjulla.
- Alle 900 kiloa painoa.
- Ei mitään turhaa elektroniikkaa.
- TAKAVETO
- Hinta Suomessa alle 50k (ei mulla siltikään siihen olisi valuuttaa, mutta käytettynä tai Saksasta)
Siinähän se olisi.
Giulia Super -69
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Tätä oikeastaan ajattelinkin tuossa listauksessa. Helppohan sitä on toivoa kaikkea muutakin, mutta tuo olisi periatteessa ihan realistista toteuttaa.Gasolina kirjoitti: Periaatteessa tuollainen syntyisi helposti käyttämällä etuvetoisen moottori-voimansiirto pakettia asentamalla se niin, että laitteesta tulisi keskimoottorinen takaveto. Kaikki osat taitaisi löytyä konsernin sisältä suht edullisesti. Keveys ja kolariturvallisuus taitaa olla ainoa osa-alue, joka vaatii kalliita materiaaleja. Ainakin näin maallikon järjellä.
Lotus on edelleen hyvä esimerkki. Ainoa vika siinä on vain tuo Tojotan kone ja muotoilu, joka ei ihan sellaisenaan meikäläistä sytyytä. Muutenhan nuo Lotukset on varmaan ihan mukavan mikroautomaisia ja äkäisiä pikkuopetoja, vaikka tehoa ei ole kuin 140 heppaa. Muutenkin taitaa olla isojen isokulutuksisien autojen aika ohi ja luulisi imagollisesti hyvä, jos mallistossa olisi nopea, mutta suht taloudellinen/ekologinen vaihtoehto, jolla olisi myös hauska ajaa.
Turvallisuus tietty on asia erikseen ja vaatisi siksi panostusta, mutta ei kai urheiluauton tarvitse mitään viittä tähteä saada. Myyköön vaikka kaaret sitten lisävarusteena.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Rahaa tuotekehitykseen.
Nykyistä tarkemman vision siitä, millaiseksi merkiksi halutaan profiloitua.
Kevyempiä autoja.
Paremman jälleenmyynti- ja huoltoverkoston.
Nykyaikaisempaa moottoriteknologiaa.
Selkeitä pitkän tähtäimen suunnitelmia.
Parempaa ja merkin imagolle sopivampaa markkinointia.
Rohkeaa, vahvasti edukseen erottuvaa italialaista designia.
Aggressiivista hinnoittelua.
Nykyistä tarkemman vision siitä, millaiseksi merkiksi halutaan profiloitua.
Kevyempiä autoja.
Paremman jälleenmyynti- ja huoltoverkoston.
Nykyaikaisempaa moottoriteknologiaa.
Selkeitä pitkän tähtäimen suunnitelmia.
Parempaa ja merkin imagolle sopivampaa markkinointia.
Rohkeaa, vahvasti edukseen erottuvaa italialaista designia.
Aggressiivista hinnoittelua.
Fiatin politiikka on aina ollut hiukan outoa... Maseratiin on pumpattu nyt niin paljon rahaa että se tuotti voittoa ensin kertaa Fiatin omistuksen aikana,... kuitenkin kyseessä aivan marginaalimerkki, Lancian annettiin melkein kuolla kunnes keksittiin tehdä uusi Delta,,, merkki jonka myynti saatiin hyvälle alulle (Alfa) unohdettiin taas..... mitään Alfaa ei taida olla edes olemassa enää , Alfalla taitaa olla oma muotoiluosasto ja muutama insinööri siinä kaikki... voittoa merkki ei ole tuottanut todella pitkään aikaan,,,,
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Miksei kevyestäkin autosta voisi saada kolariturvallista?V6 kirjoitti:noita kevyitä sportteja ei kai ole testattu yhtään euroncapissa taitaisi jäädä aika pieneksi tähtimäärät.....
Luulisi että kolarissa ei kevyen auton omaa massaa ole tulossa päälle niin paljon sinne kolarin voimia vastaan ottavalle alueelle. Olisi siis suhteessa kevyempi tuo muodonmuutos aluekin? Toinen juttu sitten on sen vastapuolen paino
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Vittorio on niin oikeassa. Mutta miten tämä toteutetaan? On selvää, että rahaa pitää saada tuotekehitykseen. Sitten ne rahat pitäisi saada takaisin ja muutenkin firma kannattamaan.Vittorio Jano kirjoitti:Rahaa tuotekehitykseen.
Nykyistä tarkemman vision siitä, millaiseksi merkiksi halutaan profiloitua.
Kevyempiä autoja.
Paremman jälleenmyynti- ja huoltoverkoston.
Nykyaikaisempaa moottoriteknologiaa.
Selkeitä pitkän tähtäimen suunnitelmia.
Parempaa ja merkin imagolle sopivampaa markkinointia.
Rohkeaa, vahvasti edukseen erottuvaa italialaista designia.
Aggressiivista hinnoittelua.
Agressiivinen hinnoittelu tarkoittaa sitä, että myynnin pitää nousta todella paljon, että saa ne tuotekehittelyrahat takaisin ja sen kannattavuudenkin kuntoon. Volyymin kasvattaminen on Alfalle haasteellista, kun on tietty maine ja ainakin Suomessa vähän myyntipisteitä.
Eli Fiuden pitää kaataa Alfalle paljon rahaa ja jaksaa odottaa uudet mallit ja maineen parantuminen.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Mä olin kyllä salaa toivonut että toi 149 olis BMW:n 1 sarjan alustalla...juuuso kirjoitti:On valitettavasti varsin epätodennäköistä, että 149 tulisi olemaan takavetoinen, sillä sen pohjalevy on kehitysversio Bravo/Delta-rakenteesta.Matti_S kirjoitti:149 takapotkuna ja ahdetuilla koneilla / tai sitten huomattavasti pirteämmillä ja kireämmilla vapareilla
Toi Alfan oma V6 olis taas kyllä makea.juuuso kirjoitti:Matti_S kirjoitti: Turbokoneet ovat tulossa, 1.4 T-Jet (tuttu Mitosta) sekä täysin uusi 1.8 T-Jet. Fiathan on siirtymässä konsernimoottoreihin eli pohjimmiltaan sama mylly löytyy sekä Fiatin, Lancian että Alfan pellin alta. GM-lohkoisen V6:n sijalle on huhuttu uutta omaa V6-konstruktiota.
-Matti-
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Aika samoilla linjoilla. Ja kevyempiä autoja eikä mitään panssarivaunuja.
juhala kirjoitti:Jotenkin sen konsernijohdon tulis kristallisoida itselleen Alfa Romeo merkin paikka italialisessa (maailman) autoteollisuudessa. Merkin lumovoima on vahva ja sitä ei täysin hyödynnetä:
Alfa on perinteisesti tunnettu kehittyneestä moottori ja alusta tekniikasta. 2x ahdin ja /ai multiair etc ton tänä päivä sama juttu kuin 2x nokka-akseli/kaasutin 60-70 luvulla. Tämä puoli kuntoon kiireellä.
Kaikki konsernin uudet moottorikeksinnöt Maseratin alapuolella pitäisi /olisi pitänyt julkistaa ENSIN alfassa ja sitten "valuttaa" fiiateihin eikä misään nimessä päinvastoin. On paljon mielekkäämpää markkinoida sekä fiiatia että alfaa näin päin. On helpompi nähdä Fiitateja joissa on "alfa Romeo" moottoritekniikkaa, kuin Alfoja Fiiatin koneilla. Win/win konsepti konsernille. Alfalla voisi vastaavasti ola huippumalleja joissa olisi ripaus Maseratia.
Kahta "premium" brändiä ei mielestäni kannata roikottaa, Lancian aika voisi olla ohi. (tätä mieltä oli joku alan ulkopuolinen konsultti jota haastateltiin Auto Bildissa). karua, mutta järkevää. Mielummin yksi vahva merkki kuin kaksi kituvaa.
Neliveto on hieno juttu, mutta mekaaninen Q2 voisi olla ihan tavaramerkki ja Alfa erikoisuus nykyaikana. Pimeetä että ensin keksitän nerokas konsepti joka saa autolehdistön liekkeihin ja sitten siitä väännetään vesitetty versio uusiin malleihin.
Muotoiluun sama asenne kuin 156 esittelyn aikana. Rohkeutta peliin. 159 on liian "normaali". Mito saattaa alkuhämmästelyn jälkeen olla oikean suuntainen. Brera myös. 159 seuraajan pitäisi olla ultracoolin poikkeava hyvällä tavalla. jonkinlainen matala, linjakas 4 d coupe ala Jaguar XF tai sinnepäin. Ja ne piilotetut takaovenkahvat takaisin.
Alfa sai -90 luvulla hienosti pallon haltuun mutta hukkasi sen sitten taas ihan turhaan.
Alfan pitäisi olla saavutettavissa oleva Italialaisen autoteollisuuden symboli ja johtava brändi. Varakkaammat voisivat siirtyä ylöspäin Maseratiin ja Fiiateissa olisi ripaus Alfaa jos halutaan matalammalla budjetilla edetä.
Ayrton Senna da Silva forever
- juuuso
- Viestit: 785
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Eihän sitä koskaan tiedä. Tähän astiset tiedot 149:stä ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän huhuja.Matti_S kirjoitti:Mä olin kyllä salaa toivonut että toi 149 olis BMW:n 1 sarjan alustalla...
Lancian ja Alfan yhteenliittäminen olisi varmaan fiksu ratkaisu. Niin samoilla markkinoilla ko. merkit kuitenkin ostajiaan kalastelevat.
Olen samaa mieltä monesta kohdasta, mutta en kaikista.Vittorio Jano kirjoitti:Rahaa tuotekehitykseen.
Nykyistä tarkemman vision siitä, millaiseksi merkiksi halutaan profiloitua.
Kevyempiä autoja.
Paremman jälleenmyynti- ja huoltoverkoston.
Nykyaikaisempaa moottoriteknologiaa.
Selkeitä pitkän tähtäimen suunnitelmia.
Parempaa ja merkin imagolle sopivampaa markkinointia.
Rohkeaa, vahvasti edukseen erottuvaa italialaista designia.
Aggressiivista hinnoittelua.
Painon osalta kyse lienee pitkälti hinnasta. Tärmäystestistä on pakko saada viisi tähteä. Muutenkin tämän luokan auton olisi oltava tukeva ja kestävä. Raudan lisäämisen vaihtoehtona on suurlujuusteräksen ja muiden erikoismateriaalien käyttö, mutta se maksaa. BMW pystyy viemään ne hintoihin, mutta pystyykö Alfa? Täälläkin moni tuntuu olevan sitä mieltä, ettei AR saisi maksaa enempää kuin jokin Ford tai Opel.
Alfa toi ensimmäisten joukossa markkinoille bensiinikäyttöisen suorasuihku-laihaseos-moottorin. Kyseessä taisi olla ensimmäinen (lähes) toimiva konstruktio, koska Mitsubishi ei saanut GDI-moottoria oikein koskaan säätöihin. 156 JTS on edelleen ominaisteholtaan ja väännöltään aivan huippuluokaa. Vai missä muussa 2-litraisessa vaparissa on 165 hv ja yli 200 NM ja tasapainoakselit menoa jarruttamassa?
Myös 159:n 2,2 JTS on kokoluokassaan väkevä moottori. Se, että kyseisessä koneessa palaa rutkasti bensaa, lienee enemmänkin seurausta auton suuresta painosta. Kevyemmässä autossa olisi myös mahdollista pitää pitempiä välityksiä.
2,4 JTD sai pari vuotta sitten TM:n koeajossa mainiot arvostelut ja moottorista todettiin, että siinä on erinomainen suorituskyvyn ja kulutuksen suhde. Sittemmin siitäkin moottorista on tullut vielä tehokkaampi ja alempaa vääntävä versio
1,9 JTD taas on ehkä hieman ohutta alakierrosvääntöä lukuunottamatta aivan poikkeuksellisen sivistynyt moottori esim. VAG:n dieseleihin verrattuna.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
^
Jep. Omassa ranskislistassani viittasin nimenomaan 159/Brera/Spider-mallisarjojen bensakoneisiin ja niiden kulutus-suorituskykysuhteeseen. JTS:stä tai dieseleistä ei ole erityisen pahaa sanottavaa - varsinkin 1.9JTDm on luokassaan erinomainen moottori.
Moottoriteknologian kärkinimi AR ei tänä päivänä ole.
Jep. Omassa ranskislistassani viittasin nimenomaan 159/Brera/Spider-mallisarjojen bensakoneisiin ja niiden kulutus-suorituskykysuhteeseen. JTS:stä tai dieseleistä ei ole erityisen pahaa sanottavaa - varsinkin 1.9JTDm on luokassaan erinomainen moottori.
Moottoriteknologian kärkinimi AR ei tänä päivänä ole.
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Tämähän tehtiin jo 80-luvulla... Kappalemääräisesti on viime aikoina tainnut Lancia mennä paremmin kaupaksi. Saa nähdä miten MiTo ja Delta vaikuttavat tilanteeseen. Molemmat tulevat melko ikävään aikaan markkinoille, yleisen taloudellisen tilanteen kannalta.juuuso kirjoitti:Lancian ja Alfan yhteenliittäminen olisi varmaan fiksu ratkaisu. Niin samoilla markkinoilla ko. merkit kuitenkin ostajiaan kalastelevat.
http://www.acea.be/images/uploads/files ... 2-0809.pdf
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Törmäystesteistä sen verran, että Smart on saanut neljä tähteä useammalle mallilleen ja painoahan noissa on osassa alle 900 kg. Mikään sporttihan tuo ei ole, mutta suoritus betonia vasten ainakin puhuttelee.V6 kirjoitti:noita kevyitä sportteja ei kai ole testattu yhtään euroncapissa taitaisi jäädä aika pieneksi tähtimäärät.....
EuroNCAP
http://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU
Alfa Romeo oli 1900-luvun moottoriteknologian edelläkävijä, TS:n ja JTS:n jälkeen ote hävisi. Moottoripuolelle reilu satsaus. Nyt ekologiset arvot ovat tärkeät, uusia innovaatioita tarvitaan. BMW oivalsi tämän "Efficient Dynamics" mallistollaan. Teho ja ekologisuus samaan pakettiin. Maasturipuheet voi unohtaa!
Mielestäni ulkonäkö on kunnossa koko mallistossa mutta läskit, vähintään 400 kg pois 159:stä. Italialainen design kunniaan ja sillä pitää erottua positiivisessa mielessä.
Lisäksi 159:sen korvaaja ja tuleva 169 (milloin?) ehdottomasti takavetoiseksi. Alfan imago jo vaatii sitä! Olkoon pikkumallit Mito ja tuleva 149 etuvetoisia.
Laatuun pitää satsata, tai ainakin yleisiin mielipiteisiin mainonnan avulla. Tietysti toimiva myynti- ja huoltoverkosto on nykyään erittäin tärkeää.
Dynaaminen, seksikäs ja laadukas mielikuva, Catherine Zeta-Jones taas kiemurtelemaan Alfan paksiin... Esim. tuotteena 166:ssa ei ole mitään vikaa, paras auto mitä olen omistanut.
Näillä uuteen alkuun!
Mielestäni ulkonäkö on kunnossa koko mallistossa mutta läskit, vähintään 400 kg pois 159:stä. Italialainen design kunniaan ja sillä pitää erottua positiivisessa mielessä.
Lisäksi 159:sen korvaaja ja tuleva 169 (milloin?) ehdottomasti takavetoiseksi. Alfan imago jo vaatii sitä! Olkoon pikkumallit Mito ja tuleva 149 etuvetoisia.
Laatuun pitää satsata, tai ainakin yleisiin mielipiteisiin mainonnan avulla. Tietysti toimiva myynti- ja huoltoverkosto on nykyään erittäin tärkeää.
Dynaaminen, seksikäs ja laadukas mielikuva, Catherine Zeta-Jones taas kiemurtelemaan Alfan paksiin... Esim. tuotteena 166:ssa ei ole mitään vikaa, paras auto mitä olen omistanut.
Näillä uuteen alkuun!
Hä?
Nuo mallithan on kuitenkin perheautoja tai kauppakasseja. Ei ne mitään urheiluautoja ole, ne on sitten erikseen.
Kunnon kasari GT meininkiin ei kuitenkaan nykyisillä turvallisuusvaatimuksilla ole mitään mahdollisuuksia päästä. Kun paino tuplataan pitää tehot kolminkertaistaa, että tuotteella voitaisiin liikkua yhtä sujuvasti pisteestä toiseen ja sen massan kuljettamiseen tarvitaan polttoainetta.
Janne
Nuo mallithan on kuitenkin perheautoja tai kauppakasseja. Ei ne mitään urheiluautoja ole, ne on sitten erikseen.
Kunnon kasari GT meininkiin ei kuitenkaan nykyisillä turvallisuusvaatimuksilla ole mitään mahdollisuuksia päästä. Kun paino tuplataan pitää tehot kolminkertaistaa, että tuotteella voitaisiin liikkua yhtä sujuvasti pisteestä toiseen ja sen massan kuljettamiseen tarvitaan polttoainetta.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Pitää muistaa, että Euro NCAP:n törmäilytulokset ovat vertailukelpoiset vain saman kokoluokan muiden autojen kanssa.Raimo Miettinen kirjoitti:Törmäystesteistä sen verran, että Smart on saanut neljä tähteä useammalle mallilleen ja painoahan noissa on osassa alle 900 kg. Mikään sporttihan tuo ei ole, mutta suoritus betonia vasten ainakin puhuttelee.V6 kirjoitti:noita kevyitä sportteja ei kai ole testattu yhtään euroncapissa taitaisi jäädä aika pieneksi tähtimäärät.....
EuroNCAP
http://www.youtube.com/watch?v=mz-s1sIoLhU
missä on roadster mallin tulokset....tai Lotus Elisen tulokset....Raimo Miettinen kirjoitti:
Törmäystesteistä sen verran, että Smart on saanut neljä tähteä useammalle mallilleen ja painoahan noissa on osassa alle 900 kg. Mikään sporttihan tuo ei ole, mutta suoritus betonia vasten ainakin puhuttelee.
taitaa olla mahdotonta tehdä 1000 kilon d segmentin perheautoa, nuohan painaa suunillee yhtä paljon ku in Audin vastaavat a4set suurin ongelma on moottoripuolella.....Riccardo kirjoitti:
Mielestäni ulkonäkö on kunnossa koko mallistossa mutta läskit, vähintään 400 kg pois 159:stä. Italialainen design kunniaan ja sillä pitää erottua positiivisessa mielessä.
Mitä ihmeen kilpureita pitäis rakentaa.
159 2.2 on ihan riittävä peli kiihtymään ja kulkemaan näillä Suomen rupisilla teillä ja nopeusrajoituksilla.
Keskikulutus on mulla ainakin se koko lailla 9.4 sekalaisessa ajossa.
Auto on tukeva, alusta näpäkkä ja muutenkin kuskin paikan asetukset istuu hyvin. Mulle esimerkiksi paremmin, kuin 300 sarjan BMW.ssä, jota nyt takavetoisena tulee aina silloin tällöin käytyä koittamassa - ei vaan syty, tosin ei nyt ihan pahakaan.
Sori vaan 156:lla ajajat, mutta mun taulukossa arvostus menis näin 159, 147, 156.
Ja 156 häviää letkulla normaali alustallaan V6:sena ja natinoineen ja kitinöineen.
V6 kone tosin kivempi kuin 159:sin 2.2
159 2.2 on ihan riittävä peli kiihtymään ja kulkemaan näillä Suomen rupisilla teillä ja nopeusrajoituksilla.
Keskikulutus on mulla ainakin se koko lailla 9.4 sekalaisessa ajossa.
Auto on tukeva, alusta näpäkkä ja muutenkin kuskin paikan asetukset istuu hyvin. Mulle esimerkiksi paremmin, kuin 300 sarjan BMW.ssä, jota nyt takavetoisena tulee aina silloin tällöin käytyä koittamassa - ei vaan syty, tosin ei nyt ihan pahakaan.
Sori vaan 156:lla ajajat, mutta mun taulukossa arvostus menis näin 159, 147, 156.
Ja 156 häviää letkulla normaali alustallaan V6:sena ja natinoineen ja kitinöineen.
V6 kone tosin kivempi kuin 159:sin 2.2
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Kun kävin vielä 166sen omistajana koeajamassa 159 niin 2.2 JTS:stä jäi ihan hyvä kuva, mutta 2.4 JTDm ei jotenkin iskenyt. Mietin itsekin jälkeenpäin miksi - tulin siihen tulokseen että bensakone antaa voimansa ulos enemmän mua viehättävällä tavalla eikä roiskaise kaikkea voimaa kerralla niin kuin tuo riisseli ja sitten töks. Äänet (moottorin) eli lähinnä imuäänen resonanssin puuttuminen ei erityisesti miellyttäneet - niissä oli tullu takapakkia 156/166 verrattuna sekä TS että V6 moottoreihin(jotku voi ymmärtää). 166nenkin tuntu jotenki herkemmin ohjautuvalta ku JTDm - ehkä se oli se korkea massa.
Laadukas kuvahan tuosta 159sistä jäi. Niitä ominaisuuksia, jotka itseä viehättää ei kuitenkaan tuntunu olevan asiallisen kuntoista 156/166sta vastaavaa hintaeroa vastaavaa määrää. Varmaan jossain numeroperustaisessa testissä 159 pärjäis.
-> ostin puolen vuoden Alfa-tauon jälkeen 156 V6sen, ku niitä saa niin sopuhintaan. Voi olla, että 159 tulee joskus hankittua, kun niitä alkaa saada sopuhintaan (kymppitonnin tuntumassa).
Laadukas kuvahan tuosta 159sistä jäi. Niitä ominaisuuksia, jotka itseä viehättää ei kuitenkaan tuntunu olevan asiallisen kuntoista 156/166sta vastaavaa hintaeroa vastaavaa määrää. Varmaan jossain numeroperustaisessa testissä 159 pärjäis.
-> ostin puolen vuoden Alfa-tauon jälkeen 156 V6sen, ku niitä saa niin sopuhintaan. Voi olla, että 159 tulee joskus hankittua, kun niitä alkaa saada sopuhintaan (kymppitonnin tuntumassa).
MP
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Joo, näinhän se taitaa olla. Silti pakko laittaa vielä otos Smart vs. MB S-sarjalainen, kun kerran muistui mieleen. Sitten saa riittää.Jönsson kirjoitti:Pitää muistaa, että Euro NCAP:n törmäilytulokset ovat vertailukelpoiset vain saman kokoluokan muiden autojen kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
Siis Alfan myyntihän kukoisti juuri 156:n aikana eli siitä autosta esimerkkiä. Upea ja erottuva muotoilu, hyvät moottorit, riittävän urheilullinen alusta ja se erityinen ajamisen fiilis jota tämä merkki ainakin minulle on aina edustanut.
Mielestäni juuri 159 on aiheuttanut merkin hiipumisen, "GM-moottori", painava ja painavan näköinen, pieniä muotovirheitä (peilit). Italialaisuus puuttuu....
Alfa Romeo tarvitsee modernit moottorit ja pieniä italialaisia oivalluksia, vaikka eivät niin käytännöllisiä olisikaan.
Mielestäni juuri 159 on aiheuttanut merkin hiipumisen, "GM-moottori", painava ja painavan näköinen, pieniä muotovirheitä (peilit). Italialaisuus puuttuu....
Alfa Romeo tarvitsee modernit moottorit ja pieniä italialaisia oivalluksia, vaikka eivät niin käytännöllisiä olisikaan.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Siis tässä kiinnostava uutinen (huhu) tulevasta uudesta Alfasta:
http://www.worldcarfans.com/6070326.001 ... -romeo-suv
http://www.worldcarfans.com/6070326.001 ... -romeo-suv
Jos lukee kommentteja pidemmälle niin siellä käy ilmi, ettei kyseessä ole EuroNCAP testi. Eikä myös voi kertoa varmaksi millä nopeudella tuossa on törmäys tapahtunut.juhala kirjoitti:ja jos menee katsomaan 156 crash testiä youtubeen niin siinä nimenomaisessa tapauksessa keveydelläkin on hintansa......
Aluksi järkytyin kyllä kun katselin sen. Saman verran kuitenkin saanut tähtiä kuin saman aikakauden A4. Kolme tähteä siis kuulemma.
EDIT: Kommenteista sai sellaista "tietoa", että törmäys olisi tehty 100km/h nopeudella ja video olisi Alfan omista testeistä otettu.
Viimeksi muokannut liekki, 12 Marras 2008, 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Linkki EuroNCAP testeihin, listattuna kaikki testatut Alfat:
http://www.euroncap.com/carsearch.aspx? ... ae66d1b39d
http://www.euroncap.com/carsearch.aspx? ... ae66d1b39d
VMP
Olinkin juuri tulossa laittamaan edittiä/viestiä, ettei näytä olevan virallisesti noteerattua tulosta 156:lle. Tuubin kommenteissa oli maininta tuosta kolmesta tähdestä, olisi pitänyt käydä tarkastamassa ennenkuin kirjoitin.
Jotain siellä mainittiin kuitenkin, että NCAP tekee testit jälleenmyyjiltä ostetuilla autoilla(?), joten sen mukaan tuo ei tosiaan voi olla niiden testeistä 64km/h otettu video. Tuolla värillä ei 156:sta toivottavasti ainakaan koskaan ole saanut kaupasta?
Jotain siellä mainittiin kuitenkin, että NCAP tekee testit jälleenmyyjiltä ostetuilla autoilla(?), joten sen mukaan tuo ei tosiaan voi olla niiden testeistä 64km/h otettu video. Tuolla värillä ei 156:sta toivottavasti ainakaan koskaan ole saanut kaupasta?
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Myynti kukoisti alussa. Kun myyntitilastoja kattelee, niin kyllä noi luvut aika lailla on ollu raakassa laskussa. Varsinkin 147:n myynti on ollut parisen vuotta lähes nollassa ja ainoana veturina on toiminut 159 (jonka myynti on ollu aika vakio molemmat vuodet).Jarama kirjoitti:Siis Alfan myyntihän kukoisti juuri 156:n aikana eli siitä autosta esimerkkiä. Upea ja erottuva muotoilu, hyvät moottorit, riittävän urheilullinen alusta ja se erityinen ajamisen fiilis jota tämä merkki ainakin minulle on aina edustanut.
Mielestäni juuri 159 on aiheuttanut merkin hiipumisen, "GM-moottori", painava ja painavan näköinen, pieniä muotovirheitä (peilit). Italialaisuus puuttuu....
Alfa Romeo tarvitsee modernit moottorit ja pieniä italialaisia oivalluksia, vaikka eivät niin käytännöllisiä olisikaan.
Duunissa on ollut pari 156:sta ja yhdellä puolitutulla 147. Noi ovat saaneet aika paljon negatiivista niskaansa luotettavuus ja laatuongelmiensa takia (varsinkin toi 147). Ite oon kyllä tykännyt molemmista (harkinnassa on nytkin leikkikaluksi hankkia tollanen 147 GTA kuhan perse kestää). Mutta ekaa kertaa oon ton mun 159:sin myötä 6 vuoden aikana kenenkään kuullu sanovat mitään positiivista Alfasta duunissa. Ja jotkut ovat jopa koeajaneet sen.
Myyntitilastoja 04-07:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?arti ... print=true
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?arti ... print=true
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?arti ... print=true
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?arti ... print=true
Noi myyntiluvut on aika surkeaa katsottavaa. Ainoa pompsi oli -06 ja sekin oli säälittävä 48 autoa. Veikkaan että tää talouskriisi, bensan hintapaineet ja kilpailijoiden moottorikehitys ei ainakaan tule parantaan noita lukuja ellei jotain todella hyvää ja taloudellista saada markkinoille.
Tokihan tyyliasiat ovat mielipiteitä, mutta toi laatuasia on sellainen mihin pitäisi saada joku roti. Varsinkin jos noita kilsoja tulee paljon niin ei ole missään mielessä hyväksyttävää että noita omituisia ongelmia tulee ja menee. Sama pätee myös kulutukseen.
Tuo kulutus/tehojuttu on harmina mielestäni varsinkin 147:llä. Mielestäni noin vauhdikkaaseen vehkeeseen on aivan liian mopoja koneita tarjolla. Ainoastaan bensankulutus on vauhdikasta. Mä veikkaisin että toi olis myynyt aika kivasti jos tarjolla olisi ollut järkevämpään hintaan toi diesel (-5ke) ja joku ~200 kaakkinen bensa tonne 30k pintaan.
Minusta tähän sopii toi suht yleinen lauselma, että "Italialaisten pitäs huolehtia auton ulkonäöstä ja moottorin soundtrackistä, ranskisten suunnitella fiitserit (sekopäiseen citroen -tyyliin) ja saksalaisten suunnitella varsinainen tekniikka ja pistää se kasaan".
-Matti-
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Sellainenhan on jo sinulla. Oman logiikan mukaan on aivan käsittämätöntä, miksi 1.9 JTDm ei tee kauppaansa kuin pelastushelikopterit autiolla saarella. Sillä rahalla saa jo aika paljon autoa.Matti_S kirjoitti: Veikkaan että tää talouskriisi, bensan hintapaineet ja kilpailijoiden moottorikehitys ei ainakaan tule parantaan noita lukuja ellei jotain todella hyvää ja taloudellista saada markkinoille.
Itse jättäisin sen kokoonpanon aika lailla mielummin japanilaisille.Matti_S kirjoitti:Minusta tähän sopii toi suht yleinen lauselma, että "Italialaisten pitäs huolehtia auton ulkonäöstä ja moottorin soundtrackistä, ranskisten suunnitella fiitserit (sekopäiseen citroen -tyyliin) ja saksalaisten suunnitella varsinainen tekniikka ja pistää se kasaan".
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Mä syytän deltaa tosta myymättömyydestä. Ja varsinkin sen huoltohintoja. Oli just kaffella puhetta tuosta ja melkeen yksimielisesti kaikki oli sitä mieltä etteivät osta autoa jonka merkkihuolto maksetaan tyyliin neitsytlasten sukuelimillä.Vittorio Jano kirjoitti:
Sellainenhan on jo sinulla. Oman logiikan mukaan on aivan käsittämätöntä, miksi 1.9 JTDm ei tee kauppaansa kuin pelastushelikopterit autiolla saarella. Sillä rahalla saa jo aika paljon autoa.
Mutta oon silti sitä mieltä, että jos kuka tahansa normi Audistin sais istahtamaan 159:sin tai Breran nahkasisustettuun ohjaamoon niin sen kylmä saksalainen sydän sulaisi samoin tein. Niin ainakin minulle kävi .
Tjuu no diesel puolella, mutta bensat ovat kumminkin sen verran avainasemassa että tuolla puolen alfat ovat vielä heikoilla. Ja täytyy sanoa että kun ajaa kiisseli-alfalla, niin tulee suorastaan syntinen olo. Vaikka moottori onkin hieno.
No se on totta.Vittorio Jano kirjoitti: Itse jättäisin sen kokoonpanon aika lailla mielummin japanilaisille.
-Matti-