Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Epezi kirjoitti:Tinaamalla? Kaippa se silläkin onnistuu, mutta miksi ei hitsata uutta peltiä?
:fadein:
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jaa jaa :mrgreen: Olen kyllä itsekin hitsannut ja tinannut, ja mielestäni tein kahta ihan eri asiaa :lol:

Muutaman hitsarin tiedän Nokialta, toinen on paikkaillut kuusnepaani ihan kohtuu siististi. Parempiakin varmasti on mutta hoitaa tämäkin asiansa.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tampereen Autoklinikka
Polunmäenkatu 15 A, 33720 TAMPERE
Puhelin: 03 3185522
Täällä on innokkaita kohtuuhintaisia itämaisia hitsaajia, hintaa kannattaa sopia etukäteen ja sopia tekeekö vain sellasen paikan minkä välttämättä tarvii vai oikeén siistin ja kunnolla pohjamaalaten ym...Paikan päällikön nimi on Mao.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^kiitos osoitteesta, täytyy laittaa muistiin, uuden pellin tarvetta kuitenkin ilmenee aina välillä.

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Ja taas on sprintti vuoden leimassa, tänä vuonna ohjelmaan kuului vaan hitsausta ja käsijarruremppaa, paranee ilmeisesti vanhetessaan.
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Eilen poikkesin katsastuksessa. OBD liitin oli hakusessa. Sanoin , että katsotaan ohjekirjasta. Katsastaja oli sitä mieltä, ettei sieltä löydy ja yritti haeskalla netistä eri tiedostoista.

No ei löytynyt.

Otin sitten ohjekirjan ja sieltähän se löytyi heti - eli sulakeboxin sisällä ratin vasemmalla puolen.

Revittiin ja hemputettiin kyllä niin hitosti pyöriä joka suuntaan, että varmaan olis lauennut hammastanko, jos olis nyt ollut jotain vikaa.
83 € tuntuu kyllä ryöstöltä. No menihän siinä aikaakin kaikkien kommervenkkien kanssa puoli tuntia.

Seuraava katsastus 2010 tammikuun loppuun mennessä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

jiiässä kirjoitti:
Tampereen Autoklinikka
Polunmäenkatu 15 A, 33720 TAMPERE
Puhelin: 03 3185522
Täällä on innokkaita kohtuuhintaisia itämaisia hitsaajia, hintaa kannattaa sopia etukäteen ja sopia tekeekö vain sellasen paikan minkä välttämättä tarvii vai oikeén siistin ja kunnolla pohjamaalaten ym...Paikan päällikön nimi on Mao.
Hitsautin entistä rotiskoani joskus tuolla ja teki tosiaan ihan kohtuullista työtä halvalla. Toimintatavat tuolla voi olla joskus jotain sellaista mihin täällä ei ole totuttu, pyysi kerran mua palauttamaan auton eräälle asiakkaalle. No, minähän otin avaimet ja vein auton. Asiakas toi mut korjaamolle takaisin. Enää en välttämättä suostuisi moiseen pelleilyyn...

Avatar
155TS
Viestit: 792
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

75:n meni periaatteessa perjantaina leimasta laakista läpi. Ainoa huomautetta oli runkonumeron huono luettavuus ja se takia piti mennä jälkitarkastukseen. Numerohan on takakontin pohjassa varapyöränkotelon vieressä. Putsasin asetoonilla maalit pois ja vedin kirkaan lakan päälle. Nyt näkyy hyvin. Vähän jännitti lauantaina ajaa kesärenkailla kontorille. Ei paljoa tarvinut käyttä tehoa :mrgreen: .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kävin katsastamassa Lanzan, olihan sillä jo 3tkm? edellisestä huristeltukin. Ajovalojen korkeussäätö rikki, molemmat etuvalot näyttää liian alas. Takajarrulevyt ruostuneet. Alatukivarren hela väljä. Nopeus, matka ja trippimittari mykkiä. Kysyin ukolta että no minkäslainen peli tää Lancia on kun ajeltiin konttorin vieressä. -Eikai tarvi sanoa HEH HEH. -Ylläri. No oli kuulemma pakko päästää läpi kun on Lancia!!! :mrgreen: 16kk ajo-aikaa. HEH HEH. Anto mun muuten ajaa ihan luvan kanssa himaan 25km vaikka auto on poissa rekisteristä ja vakuutuksesta :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tulipa taas käännyttyä konttorilla. Poikittaisten takatukivarsien puslat loppu, joten uudelleen joutuu menemään. Tällä kertaa rikkinäisestä sumarista ja tuulilasin halkeamasta ei paljon välitetty. Ei tullut edes merkintää. Nuo puslat taas ei tullut yllätyksenä, mun mielestä ne on ollut väljät jo pari vuotta.

Propsit siitä, että takapäätä ei edes nostettu ilmaan, koska alu-keskipalkista nosto on inssin mielestä vähän niin ja näin. Kerrankin katsastus jossa autosta oltiin kiinnostuneita juuri niin kuin pitääkin. :)

Paikkana Myllyn A-katsastus.

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

75:tonen taas huomautuksitta läpi ekalla.14 kk ajoaikaa :wink:

Jointti
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Tammi 2005, 15:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jointti »

Käsijarrussa liian heikko teho oikealla puolella ja etupään oikea ylätukivarsi sai moitteita eli se menee vaihtoon. Muuten tuli ainoastaan kehuja, eli jäi hyvä fiilis vaikka ei mennytkään ekalla läpi. :)

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sattu oheinen taulukko AKEn sivuilta silmiin. Hyvä olla olemassa jos leimalla obd:ssä jotain näkyy.

http://www.ake.fi/pdf/Fiat%20ja%20alfa- ... koodit.pdf

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Läpi meni seitenvitonen katsastuksesta, kun tänää kävin. Huomautukset öljyvuodosta ja takavakaajan puslat väljät.

Sitten kun ajoin nosturilta pois niin nosturin keventäjä otti putkeen kiinni ja kummatkin pakosarjat halkipoikki. :oops: :lol:

Eli saa tarjota pakosarjoja alfa 75 2.0TC.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

eilen meni 1.8 ts katsastuksesta läpi, vuoden ja kahden kuukauden laima tuli, ei tarvinnut vaihtaa kuin ylätukivarsi ja polttimo
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

33 kävi leimalla. Annoin päästölapun katsastusmiehelle ja kaiken piti olla ok ja niin olikin kunnes hän päättikin vielä itse mitata päästöt. no eihän se tietty menny sit läpi. koitin selittää ettei oo mikään helpoin ottaa käryjä 33sta mutta ei selitykset kelvannu. tyhjäkäynnillä hc liian korkea. on sentään kk remontti aikaa,kattoo ny löytyykö vika vai meneekö auto vaihtoon.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Caijo-Romeo kirjoitti:tyhjäkäynnillä hc liian korkea. on sentään kk remontti aikaa,kattoo ny löytyykö vika vai meneekö auto vaihtoon.
Juuri samaa tekee minun BMW kun katalysaattori on kylmä, korjautuu mittaamalla päästöt lämpimäksi ajetusta autosta. :(
VMP

konjakki
Viestit: 23
Liittynyt: 22 Elo 2008, 22:32
Paikkakunta: vaajakoski

katsastus

Viesti Kirjoittaja konjakki »

147 huomautuksetta läpi!

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Huh huh. Taas vuosi ajoaikaa. Ja ekalla läpi! Historiallinen hetki :-D
Suuri kiitos kuuluu 90:lle. Se ABS-anturi oli juuri se mitä tähän tarvittiin :-D
Peruutusvalot kuulemma pitää jossain vaiheessa korjata, ei sattunut toimimaan sillä kertaa kun inssi kokeili :silly:
Viimeksi muokannut Nelli, 15 Tammi 2009, 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Ilman ennakkotoimia meni kerrasta läpi!
Lambdakin oli 1, ennen toleranssien puitteissa yli tai ali.
katsastusten välillä tuli n. 25 000 km. Vuoden ajan vikalista:
Vuoto alavesiletkussa ja oikean etupyörälaakerin vika reunakiveen ajon seurauksena, jossa myös rengas vaurioitui.
Sattui katsastukseen vesikeli, joten nitinätkin olivat poissa. :)

Taidanpa nauttia illalla ... kakkukahvit!

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Tulihan tuo vuotuinen jännitysmomentti koettua. Tälläkertaa otin varmanpäälle ja pakokaasumittauksen etukäteen. Kaikki ok vaikkakin valojen kanssa ollut suuntausongelmia Xenonkikkailujen takia. 15 tkm tuli vuodessa ja vikalistassa epäonnea : Syyläri (leima pohjassa 2004) ja startti x2.

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Aika outo juttu, viime vuonna toisessa etuiskarissa oli vähän vuotoa, mutta nyt oli katsastuksen mukaan kuin uudet. Ja päästötkin oli ihan kohdallaan :)

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

jees jees. 166 tänään leimattu huomautuksitta. Tosin 5 tuntia ensin puuhasteltiinkin auton kanssa: pakoröörin yksi poikkimennyt kiinnike hitsattiin, takajarrulevyt+palat, sekä käkkärin vaijerit uusittiin. Oli kyllä molemmat vanhat ihan "yhtä puuta" :crazyeyes:
Jarrusatulatkin toimii taas, kuin uudet, ruiskulla tiivisteen läpi annetun jarrunestevoitelun ansiosta.
Takimmainen äänenvaimennin aivan hirveän näköinen, mutta ei haitannut.
OBD-mittauksesta vähän väännettiin, kun ei edellisellä kerralla tarvinnut tehdä, mutta nyt olis ollu pakko. Ei tehty 18€:n mittausta loppujen lopuksi. Ei kuulemma ollut töpselille paikkaa... :shock:
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Leima tuli. Olisihan se ollutkin yllätys jos ei 28t ajettuun olisi tullut.
BTW, katsastuksen kaverilla oli itsellään kulkupelinä punainen 2,0 GT.
Tulipa rupateltua jonnin verran ja sainkin runsaati Alfa tietoa lisää ja katsastuskin muutosjuttuineen sujui mainiosti. Isot kiitokset hänelle!

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Hep. Leima paperiin, tosin oli jälkitarkastus. Taas saa pöristellä lähes vuoden.

Vähän offtopicia höysteeksi. Katsastusmies tokaisi (sumuvalosta oli korjauskehotus ja se oli vaihdettu) että paljonko maksoi sumuvalo? Tais olla aika kallis? Minä siihen, että 38 euroa. Johon katsastusmies: Höh, mä olisin laittanu nollan perään. Ja lisäsi vielä että ei näköjään ollu urheiluautolisää kun oli yllättävän halpa.

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^^Löytyy tämän katsastussedän tallista yksi 155Q4:kin 8) Kiva kuulla että oli positiivinen katsastus :-D

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^Lienee ollut isäsi? Välitätkö kiitokseni hänelle.
Oli todellakin mukava yllätys että osui kohdalle Alfa harrastaja. :-D

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Läpi män.
Tiedossa oli jo ennakkoon että hammastangossa on väljyyttä
mutta näköjään välys pysyi vielä rajoissa tai sitten ei
äijä huomannut koko asiaa kun ei mitään maininnut...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Hyväksytty :crazyeyes: . 2% tuli muutoksia otteeseen.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tänään kävin katsastamassa mustan 164:n. Piti käydä kaksi kertaa.. Ensimmäisellä tuli vikalistaan laahaava takajarru, toisen umpion epäselvä kuvio ja himmeät sumuvalot. Takasatulan temppuilun syy löytyi pitkähkön säätöyritysrupeaman jälkeen sen sisältä. Männän takana satulan pohjalla oleva lukkorengas oli jostain syystä poissa paikoiltaan, jonka seurauksena jarru joko laahasi, tai vaihtoehtoisesti käsijarru ei pitänyt. Lamppuviat olivat kaikki käyttäjän aiheuttamia, eli ajovalon polttimo ei ollut paikoillaan ja sumareista löytyi 24V polttimot. Mutta nytpä on leima vuoden loppuun saakka.
Kimmo

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Toisella yrittämällä meni 156 läpi. Ensimmäisellä yrittämällä löytyi kuoleentunut etupyörän laakeri sekä huomautus etusumarin suuntauksesta. Laiskana ostin osat (laakeri & käsijarruvaijerit) motonetistä ja vein auton Deltaan. Deltassa tosin huomasivat vielä väljän tukivarren ennen pyöränkulmien säätöä. Kaiken kaikkiaan tämän vuoden katsastukselle tuli siis hintaa 700€.. No, onpahan taas vähän aikaa kunnossa. Ihan kivaa on nyt myös se, että käsijarru toimii nyt kuin kesähelteillä. Ruikuttelin muuten vaijereiden sisään vaseliinia. Saas nähdä auttaako mitään.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ruikuttelin muuten vaijereiden sisään vaseliinia. Saas nähdä auttaako mitään.
Nestemäinen Teflon tai Silikoni toimii parhaiten kun vaijerin sisällä on muovia-metallia vasten, sama pätee muovipinnoitteisiin ovenrajoittimiin.. :wink:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Noissa taitaa olla päällyskuori muovia ja itse vaijeri vielä päällystetty muovilla. Juu, "lainasin" töistä sprayvaseliinia, missä oli pakkasenkesto jonnekin -40 asteeseen. Aseöljy olisi ollut kyllä paljon helpompi ujuttaa sinne väliin ja varmaan aivan yhtä toimiva.
Senza cuore saremmo solo macchine

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

147 läpi katsastuksesta, ei löytänyt muuta huomautettavaa kuin sen että nuo (ainakin) kolmatta talvea alla olevat kitkat alkaa olemaan "rajoilla".

Niin ja mainitsi sitten vaan suullisesti että "joku siel vasemmal edes vähä kolisee mutta en mää missää mitää väljää löytäny".

Normaaliajossa kolahtelee mun mielestä niin vietävästi kaikissa kuopissa, varsinki mukulakivillä kuuluu sellanen rallatus et oksat pois... Tai sit oon vaan liian tarkka :lol: (lisää volaa vaan poppikoneisiin ni ei kuule)

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^

Joo, ei ne kyllä mitään pikku välyksiä siellä
huomaa vaikka pers-mittari olisi niistä ollut
tietoinen jo pitemmän aikaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

tänään kävin katsastamassa 164:sen...

- lähivalon suuntaus oikealla liian alas.
- Hyväksytty

tinke
Viestit: 66
Liittynyt: 15 Touko 2003, 20:15
Car(s): 166
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tinke »

En ollut kovin yllättynyt, kun kuuskutonen sai tänään konttorilla arvosanan: hyväksytty (oivallisesti) 8)

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Toisella vasta 156 läpi, toinen ylätukivarsi edessä(pallo väljä) ja takavakaajan koiranluu. Oli muuten melkoinen savotta saada nuo 10v vanhat osat irti, onneks on rälläkkä ja pultteja/muttereita hyllyssä. Ja ilman "raidetangonpään ulosvetäjää" tuo tukivarren pallonivelen kartio ei olisi irronnut ikinä.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

33 katsastuksesta läpi eka yrittämällä lähes vuoden seisomisen jälkeen. Mittarissa 375tkm. Palataan asiaan ensi vuonna kun nelonen menee poikki :wink:
Nothing beats cubic inch

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

33 permanentti leimattu- ei huomautuksia.
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Getvonen katsastuksesta läpi!

Viime vuoden takia pelotti päästöt mutta lappua kun katselin niin ei paljon parempia arvoja enää olisi voinut olla. Toinen sumuvalo palanut, toisessa lasi rikki ja toinen takajarruvalo palanut.

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Läpi meni ilman huomautuksia. Oikea eturipustuskin päätti olla tänään narisematta :mrgreen:

Niistä iskaritestin arvoista en kyllä mitään ymmärrä. Onko jossain taulukkoa mitä ne voi olla? Edessä näytti jotain 55 ja takana 70, uudet Koni FSD:t.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Monza kirjoitti: Niistä iskaritestin arvoista en kyllä mitään ymmärrä. Onko jossain taulukkoa mitä ne voi olla? Edessä näytti jotain 55 ja takana 70, uudet Koni FSD:t.
Iskaritestin tulos voi olla mitä vaan, paitsi ehkä täydet sataset. Riippuu autosta, jousituksen tyypistä, rengas & vannekoosta ja kuun asennosta. Renkaathan toimii jousituksen osana, ja sama auto pari tuumaa pienemmillä vanteilla ja paksummilla kumeilla antaa eri arvot.

Itsellä oli pari autoa sitten Astrassa madallusjouset, mittaus näytti hylkyä, mutta meni läpi, koska huomautin madallusjousista.

Edit: no ei se Astran alusta toiminutkaan vakioiskareilla. Sitä miksi ne joutuu tuon hyväksymään, en tarkalleen tiedä. Ilmeisesti testin on todettu antavan vääriä tuloksia madalletuilla ja jäykillä alustoilla?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tälläinen käsitys minullakin on, ne lukemat ei suoraan kerro missä kunnossa iskarit on. Ainoa mitä tossa tarkastellaan ja voi johtaa hylkäykseen on kait se että samalla akselilla poikkeavat arvot liikaa toisistaan.

Avatar
Monza
Viestit: 958
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Niin vissiin joo, ehkä sen täristysaparaatin funktio on huomata, että onko siellä iskareita ollenkaan. Samoja lukuja näytti kummallekin puolelle.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

:-D

Seiskavitonen meni leimasta läpi. Vähän katsastusmies mutkutti käsijarrusta, oli hieman tipalla (1,2). Ja laittoi korjauskehoituksen ajovalojen säätöön. (näytti liian korkealle).

Ennen katsastusta korjasin kiveniskemästä rikkoutuneen sumarin.

Oli helppo nakki.

Avatar
Ransu
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 09:24

Katsastus

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Jee! Oma läpi tänäään.Ainoa huomautus sumarien kuvio outo,sanoin kumarru ja katso massat valuu laseihin sekä toinen lasi halki.Massautin joulukuussa,keväämmällä helmat hiontaan sekä maalaus ja pienet läpät eteen,säästyy kiveniskeytymiltä. :-D

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

kolari projekti audiin (80) leima.. ja viel kerrasta :D

Avatar
Artusya
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Tammi 2009, 23:52
Paikkakunta: Helsinki

läpi tänään

Viesti Kirjoittaja Artusya »

gta meni tänään hienosti läpi,vaikka tuulilasin pissapojat ei toimi,,hihi,katsastus mies totesi että pääsi vettä loppumaan säiliöstä,vaikka heitti se ajovaloille......waaaatttt?
gta power

Avatar
Artusya
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Tammi 2009, 23:52
Paikkakunta: Helsinki

pissapoika moottorista vielä

Viesti Kirjoittaja Artusya »

onx paha homma vaihtaa,kuulin vaa et se on jossain oikean sisälokasuojan takana?
gta power

Vastaa Viestiin