Tulppien vaihto edessä nyt kun olen körötellyt 40 000 kilsaa ja onneksi toinen Alfa -kuski tiesi kertoa että tässä ei ole platinat.
Boschin jotku Iridiumit saa halvalla mutta se tulppien vaihto!!! Vittu en mä ite uskalla koskea, se on ihan painajaisen näkönen työmaa kun ottaa sen muovisen kannen pois! Missä vitussa ne tulpat on siellä En haulla löytänyt aiheesta kuvia, oisko jollakin tiedossa linkkejä täällä ?
Ois pitäny mennä amikseen autonasentajalinjalle v****.
PK kirjoitti:Tulppien vaihto edessä nyt kun olen körötellyt 40 000 kilsaa ja onneksi toinen Alfa -kuski tiesi kertoa että tässä ei ole platinat.
Toinen Alfa kuski on ilmeisesti auton edellinen omistaja ja vaihtanut sinne jotain, mitä sinne ei kuulu? 156 Twin Sparkin alkuperäistulpat on platinatulpat, vaihtoväli 100tkm.
Muistaakseni ne isommat tulpat on platinaa ja pienemmät iridium, molemmissa vaihtoväli tosiaan 100tkm. Samaa materiaalia olevat kun vaihtaa, niin ei ihan heti tarvi olla repimässä niitä taas irti. Vaihdoin yhteen 1.8 TS:ään 120tkm kohdalla, vanhat oli ihan asiallisen näköiset ja auto toimi niilläkin ihan moitteettomasti. Irti ruuvatessa olis hyvä käyttää muutaman kerran paineilmaa jottei paskat tipu männän päälle.
Ei niitä iridiumeja kyllä sen halvemmalla taida saada kuin perus platinoita, vaan yleensä toisin päin. Iridium elektrodit ovat vielä kestävempiä kuin platinat, joten voivat olla vielä pienemmät ja terävemmät, mikä on hyvä asia sytytyksen tehokkuuden kannalta.