Uuden auton vahaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

Uuden auton vahaus

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

kannattaako uuden auton maalipinta vahata heti vai onko autoon tehtaalla jo laitettu jokin suojavaha.

Miten muuten kehoitatte alfaa vahaamaa, olen ostanut säkillisen autoglymin tuotteita, joten niitä pitäisi käyttää.
Hepa

Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Noh, ikinä en ole uutta autoa omistanut mutta tuskin siitä on haittaakaan, talvella varsinkin vahaus on hyvä suoja suolaa vastaan

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Uuden auton vahaus

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Hepa11 kirjoitti:kannattaako uuden auton maalipinta vahata heti vai onko autoon tehtaalla jo laitettu jokin suojavaha.

Miten muuten kehoitatte alfaa vahaamaa, olen ostanut säkillisen autoglymin tuotteita, joten niitä pitäisi käyttää.
No on sulla ainakin oikeat aineet.
Autoglymillähän on vanha joka on tarkoitettu uusille maalipinnoille eli käytä sitä.

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Joo, ei siitä haittaa ole. Eräs ammattilais-vahaaja sanoi viime viikolla, kun asiasta tuli puhetta, että uudet autot tulee yleensä 1/2 vuoden jälkeen vahattavaksi ja että kunnollinen vahaus, jonka esim. autoliikkeet suorittaa jokaiseen yli 1000 euron autoon, kestää n. 1/2 vuotta.

Talvella kannattaa etenkin suolan takia vahata uusikin auto.

Jotenkin asiaan liittyen tuli myös mieleen, että monet myös vie uuden autonsa heti ruosteenesto-käsittelyyn. Ei varmaan väliä, jos auton vaihtaa parin vuoden jälkeen, mutta muuten varmaan ihan asiallinen toimenpide (?)
Ammattina autokauppa

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

niki kirjoitti: Jotenkin asiaan liittyen tuli myös mieleen, että monet myös vie uuden autonsa heti ruosteenesto-käsittelyyn. Ei varmaan väliä, jos auton vaihtaa parin vuoden jälkeen, mutta muuten varmaan ihan asiallinen toimenpide (?)
Ja joillain merkeillä takuu raukeaa jos viet auton kaupasta ruostesuojaukseen. Älä kysy miksi, näin vaan on :crazyeyes:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Re: Uuden auton vahaus

Viesti Kirjoittaja Harpo »

Hepa11 kirjoitti:kannattaako uuden auton maalipinta vahata heti vai onko autoon tehtaalla jo laitettu jokin suojavaha.

Miten muuten kehoitatte alfaa vahaamaa, olen ostanut säkillisen autoglymin tuotteita, joten niitä pitäisi käyttää.
Glymia pintaan vaan. Itse ainakin olen jo uutena vahannut.
Jokos Alfa on alla ? Vai yhäkö piina jatkuu :-D

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

odotus

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

jatkuu edelleen. Tällä viikolla pitäisi viimeistään auto tulla. No hyvää kannattaa odottaa :-D
Hepa

Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Minä otin uudelle maalipinnalle sellaisen kaksikomponenttivahaushässäkän jolle annetaan 3v. takuu heti uuteen autoon. Kaverin samaan aikaan hankittu samanvärinen auto on huomattavasti himmeämpi nykyään. En kirveelläkään muista palvelun nimeä, mutta se on vastaava kuin perma-shine:

http://www.autoklinikka.net/kymppipesu/permashine.htm

Suosittelen lämpimästi...
-Kristian - 156 2.5 V6

MJV
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Touko 2006, 15:19

Viesti Kirjoittaja MJV »

Käytin autoa tänään käsinpesussa ja pesijäkaveri kyseli pesun jälkeen, että onko auto uusi (auto on 2kk vanha). Meinasi, että auto on vahattu liian kovalla vahalla tms. mistä johtuen pinnassa on hologrammi tyyppisiä heijastuksia. Kehotti käsinvahaamalla käymään läpi hologrammikohdat.

Delta-auto käytti auton vahauksessa ennen luovutusta. Tarkotuksena on soittaa heti maanantaina DA:n ja keskustella asiasta. On vain vähän pulaa taustatiedoista.

Asiasta tietäville pari kysymystä: Onkohan tässä nyt kaikki mennyt ihan kuin pitääkin? Olisiko vahaus pitänyt jättää tekemättä ja onko hologrammien poistaminen usean vahauskerran homma?

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

MJV kirjoitti: Meinasi, että auto on vahattu liian kovalla vahalla tms. mistä johtuen pinnassa on hologrammi tyyppisiä heijastuksia. Kehotti käsinvahaamalla käymään läpi hologrammikohdat.

Delta-auto käytti auton vahauksessa ennen luovutusta. onko hologrammien poistaminen usean vahauskerran homma?
Kyllähän tuo "hologrammi" kuvio tulee kiillotuskoneesta eli joka kansanomaisesti tarkoittaa myllyttämistä.Vahauksella ei mielestäni moista voi saada aikaan vahatyypistä riippumatta ellei sitten polta vahaa kiinni pintaan,mutta sekään ei oikein nyky-vahoillla ole mahdollista.

Oletkos varma ettei autoasi ole maalattu ja näin ollen myöskin kiillotettu maahantuojan toimesta?? Aika yleistä sekin vaikka asiakas luulee ostavansa "tulen uuden auton".......

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei sitä "hologrammi-kuviota" (laikanjälkiä) kannata pelästyä, eikä ehkä valittaakaan. Se tulee nimenomaan kiillotuskoneesta. Itse olen "muutaman" uuden auton kanssa pelannut, ja harvoin olen nähnyt maalipintaa jossa ei olisi laikka käynyt. Tehtaalla/maahantuojalla kiillotetaan maalauslinjan jättämiä pieniä virheitä pois maalipinnasta. Toki jos jäljet liikaa häiritsee, niin ne saa pois tasaisesti käsin kiillottamalla hienolla hionta-aineella. Vahat ei niitä poista, ehkä hieman peittää.

Aikoinaan uusi Rosso 147:ni oli aivan törkeän näköinen konepellistään auringon paisteessa. Itse en jaksanut valittaa, olisi tullut vielä jäätävämmän näköiseksi, jos Deltan äijät olisivat alkaneet peltiä hieromaan. Kaverin kanssa sitten hiottiin jäljet pois.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

MJV
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Touko 2006, 15:19

Viesti Kirjoittaja MJV »

Kiitoksia vastauksista! Nyt tarkemmin ajatellen se pesulan kaveri puhui myllytyksen jäljistä, mikä kuulosti uudessa autossa jo niin utopistiselta että saman tien ignoroin koko jutun. Cuoren selvityksen jälkeen alkaa jo selkenemään...

No, ilmiön kanssa pystyy elämään kun tietää mistä heijastukset johtuu. Oli vain aika shokeeraava näky kun auringonpaisteessa koko konepelti heijasteli "hologrammikuvioita" -> "mitähän mun autolle nyt on menty tekemään...".

Vastaa Viestiin