Pistin tuosta projektista kuvan tänne ja kysymys? Onko tuohon laitettu tulpaksi anturi muuten vain, tässä ehjässä koneessa ei tuosta ole lähtenyt mitään johtoa, eikä myöskään johtosarjalla sille ole omaa johdinta. Hajonneessa koneessa sen sijaan johdot lähtee ja menee johtosarjaan, kuitenkin molemmilla on ajettu, joten välttämätöntä toimintaa ei ilmeisesti ole. Eperiin tuohon on laitettu vain plug, eli tulppa. Molemmat autot on valmistettu samana kuukautena, tosin voihan moottorit olla tehty eri aikaan. Johtosarjassakin on eriväriset ja tyyliset liittimet näiden koneiden välillä, vai onko tässä vaan käsityön leima ei kahta samanlaista. Imusarjassa oli noin puoli litraa ilmeisesti kylmälimaa eli veden ja öljyn sekoitusta, kait se tulee huohotinkaasujen mukana sinne?
Olisiko tuossa joku sellainen kuvio että toisissa versioissa on moottorin lämpömittarille oma anturi ja toisissa mittarin tieto tulee Motronicin lämpömittaukselta?
Näin on kansi on vanha johtosarja uusi. Mittarin ja Motronicin lämpötilaanturi muuttui samoihin kuoriin joskus 1998, muutamien muidenkin muutoksien aikaan. Uudessa on sokea reikä tässä kohtaa.
Joskus vaihdoin tuon osan V6:ssa uuteen. Se oli muistaakseni jokin moottorin lämpöanturi. Ei ollut edes rikki ja maksoi Deltassa jotain 30e. Mitatessa ei antanut mitää arvoa, mutta kaipa se sitten "aktivoituu" kun kone kuumenee liikaa ja sytyttää punaisen valon lämpömittarin tauluun.
Itse heittäisin hatusta, että tuo kikotin voisi myös olla Boschin ruiskuanturi, jos väriä katsotaan pelkästään. Toki värin mukaan voi olla ihan mikä vaan lämpötila-anturi. Tosin se, että anturista puuttuu piuhat viittaisi merkkivalon anturiin.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.