Mikä osa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Mikä osa?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pistin tuosta projektista kuvan tänne ja kysymys? Onko tuohon laitettu tulpaksi anturi muuten vain, tässä ehjässä koneessa ei tuosta ole lähtenyt mitään johtoa, eikä myöskään johtosarjalla sille ole omaa johdinta. Hajonneessa koneessa sen sijaan johdot lähtee ja menee johtosarjaan, kuitenkin molemmilla on ajettu, joten välttämätöntä toimintaa ei ilmeisesti ole. Eperiin tuohon on laitettu vain plug, eli tulppa. Molemmat autot on valmistettu samana kuukautena, tosin voihan moottorit olla tehty eri aikaan. Johtosarjassakin on eriväriset ja tyyliset liittimet näiden koneiden välillä, vai onko tässä vaan käsityön leima ei kahta samanlaista. Imusarjassa oli noin puoli litraa ilmeisesti kylmälimaa eli veden ja öljyn sekoitusta, kait se tulee huohotinkaasujen mukana sinne?
Liitteet
anturi.JPG
anturi.JPG (73.16 KiB) Katsottu 1859 kertaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Valitettavasti en osaa sanoa mikä tuo voisi olla (nakutuksentunnistin?), mutta mielestäni 155 superissa tuohon tuli ihan johtokin.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ainakin tuo kuvan anturi on ihan jäähdytysveden lämpöanturi. Siitä kuuluuko ko.kamppeessa olla siinä johto ei mitään hajua...

gYdEbUh
Viestit: 2557
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Tai jäähdytysveden mittarin ylikuumenemisvalon anturi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisiko tuossa joku sellainen kuvio että toisissa versioissa on moottorin lämpömittarille oma anturi ja toisissa mittarin tieto tulee Motronicin lämpömittaukselta?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^ Niinhän se voisi olla, kun kerran ei johtosarjassakaan ole piuhaa siihen.

seppo
Viestit: 1392
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Näin on kansi on vanha johtosarja uusi. Mittarin ja Motronicin lämpötilaanturi muuttui samoihin kuoriin joskus 1998, muutamien muidenkin muutoksien aikaan. Uudessa on sokea reikä tässä kohtaa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3711
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Joskus vaihdoin tuon osan V6:ssa uuteen. Se oli muistaakseni jokin moottorin lämpöanturi. Ei ollut edes rikki ja maksoi Deltassa jotain 30e. Mitatessa ei antanut mitää arvoa, mutta kaipa se sitten "aktivoituu" kun kone kuumenee liikaa ja sytyttää punaisen valon lämpömittarin tauluun.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Itse heittäisin hatusta, että tuo kikotin voisi myös olla Boschin ruiskuanturi, jos väriä katsotaan pelkästään. Toki värin mukaan voi olla ihan mikä vaan lämpötila-anturi. :mrgreen: Tosin se, että anturista puuttuu piuhat viittaisi merkkivalon anturiin.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Vastaa Viestiin