JTS:än öljypohja vaurio

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Maunu
Viestit: 3711
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

JTS:än öljypohja vaurio

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tänään tuli sitten kokeiltua miten saadaan työmaalla öljypohja rikki. Hyvinhän se hajoaa kun ajaa sen pieneen kiveen.

Huomenna pitäisi saada traileri lainaksi että saan hinattua auton pois jätekasan vierestä ja vietyä sen korjaamolle tarkastukseen. Eperistä yritin katsoa sopiiko JTS:än TS:n öljypohja, mutta suoraa vastausta en oikein saanut.

Eper tuntee vain ns. huoltopaketin öljypohjaan eli itse pohja sumppua ei saa erikseen, vaan tarvii ostaa kaikki muutkin osat samalla. Luulisin kuitenkin että perusöljypohja olisi sama TS:ssä, mutta koska pohjan sisäpuolinen välilevy on erilainen niin tietysti myös korjaussarjan varaosanumero on eri.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

gYdEbUh
Viestit: 2557
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Täytyy heittää tähänkin tarina tuon 156:n isoisän öljypohjasta, eli 75:n.
Ajoin Saksassa juuri ostamaani 75:sta tietyömaata pohjoiseen kun yhtäkkiä havahduin auton olevan ilmassa. Menin jalan tutkimaan tilannetta niin tiessä oli iso alfalttihyppyri ja nopeusrajoitus 70km/h. Oli pimeää ja luulin tuolloin että lyhyet valot oli risat, enkä pitkillä kerennyt näkemään mitään tiessä.
Auto oli hypännyt noin 10 metriä, en muista tarkkaan, ja sitten näkyy alfaltissa öljypohjan jälki, joka on siis alumiinia. Myös hyppyrin nokkaan oli öljypohja ottanut kiinni. Mitään käyttöä haittaavaa vauriota öljypohjaan ei silti tullut.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Maunu
Viestit: 3711
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Noniin, uusi öljypohja paikoillaan. 1.8ts:n pohja sopi kunhan vaihtoi sisällä olevan levyn JTS:stä. Useamman tunnin työt tehty ja kone kasassa, mutta koekäyttö paljasti uuden vian öljynpaineet ovat kadoksissa.

Eli jotain on tapahtunut öljypumpulle?????!!!!!! Olisikohan jotain roskaa mennyt pumpun venttiilin tukkeeksi tai sitten on saatu öljyn imuputkisihti hässäkkä rikki / vinoon.

Nyt siis auto huomenna takaisin nosturille ja uudestaan pakosarja ja öljypohja pois. Toivotaan että ei tarvi alkaa vaihtamaan koko pumppua, koska vaihdossa tarvii irroittaa jakopää sekä puolet valtakuntaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7800
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No ei sullakaan ole liikaa tuuria näiden vehkeiden kanssa. Toivotaan ettei ole mitään pahempaa.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

alkaa vaihtamaan koko pumppua
Pumpun jalka poikki...tai niin paha murtuma että imee ilmaa ennen sihtiä...

Ladalle kävi samanlailla aikoinaan kun ei sitä ilman pohjapanssaria olisi kannattanut käyttää keulaa metriä ilmassa metsätien nyppylässä, pumpun sihti tuli niin alas että pienikin lommo sopivaan kohtaan katkasi pumpun jalan välittömästi, sittemmin se modifioitiin asentamalla pumpun jalan tynkään kumiletkun pätkän joka ylsi öljypohjan pohjalle asti.. :mrgreen:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Liian matala öljypohja, taivuta imuputkea.
Kimmo

Avatar
Maunu
Viestit: 3711
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Juu nyt on vielä öljypohja otettu uudestaan pois ja tutkittu vikaa. kterkkila on oikeassa vian suhteen eli uusi öljypohja on muutaman millin matalampi kuin vanha ja näin ollen tukkii imuputken sihdin.

En viitsinyt alkaa taivuttamaan imuputkea vaan päädyin viemään vanhan öljypohjan hitsarille, joka korjaa tuon pienen 5mm halkaisijaltaan olevan reiän.

Huomenna yritettään saada raato takaisin liikenteeseen kärsimään lisää vaurioita :-D

Kaipa tuon joutuu pian myymään, kun ei oikein tunnu olevan tuuria tämän yksilön kanssa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Maunu
Viestit: 3711
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Noniin nyt on kovanonnenpeli taas takaisin liikenteessä. Vanhalla öljypohjalla homma pelitti heti oikein ja öljynpaineet nousivat normaaleiksi.

Nyt kelpaa taas ottaa uutta damagea pirssiin.

Taas voi toisaalta todeta että murphy iski jälleeen eli heti kun sain 156:sen liikenteeseen alkoi 159:sin ajotietokone huomauttamaan palaneesta etuparkkivalosta. Uskaltaakohan tuota korjata, jos seuraava vika on taas kukkaroa kevyntävämpää mallia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin