156 2,0 ts:ssän hihnan napsahtaminen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

156 2,0 ts:ssän hihnan napsahtaminen

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eli noitahan on huhun :roll: mukaan tapahtunut joillekin joskus.
Mites tuo alakerta tuon kestää, jos hihna korkkaa?
Ilmeisesti kannesta kilahtaa ainakin venttiilit ja ohjurit, mutta onko noista haljennut kansi samalla tai jotain muuta mukavaa?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mites tuo alakerta tuon kestää
Yleensä selviää pienillä naarmuilla männissä mutta eihän se koskaan hyvää tee laakereille ym...voi käydä pahemminkin, riippuu paljonko on kierroksia koneessa sillon kun rapsahtaa.

Nostimia menee kanssa melko varmasti uusiksi.
Viimeksi muokannut jiiässä, 17 Tammi 2009, 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

No, ostin tuon pois kuleksimasta ja hihnasta puuttui näköjään 40-50cm hampaita.
Imusarja tarvis vielä irrottaa.
Ilmeisesti se kannattaa jättää paikoilleen, ja nypätä kansi pois pakosarjan puolelta?
Hihna ja kiristin kestää näköjään leimoista päätellen noin 65 tuhatta, ja/tai 5 vuotta.
Nokat oli siistit, hydraulinostajat ok? (milläs nuokin testaat).
Pystyykö tuosta ajoituksenmuuntimesta tutkimaan, missä kondiksessa se on kun se on nenässä kiinni?

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

65 tkm ja 5 v, eli on ollut yliajalla sekä kilometrit että etenkin aika Vaihtovälihän on 60 tkm TAI 3v.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Itsellä napsahti hihna kun hihnalla oli ajettu 54tkm ja aikaa kulunut muistaakseni 3 vuotta ja 2 viikkoa

Mäntiin tuli aika pahat jäljet ja venttiilit meni kaikki uusiks.
Kansikin piti koneistaa yms.
Viimeksi muokannut Ipi76, 28 Helmi 2009, 15:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ostitko nettiautossa olleen viininpunaisen? Jos saa udella niin paljon jouduit köyhtymään. :roll:

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jep. Nettiautossa ja viininpunainen.

Olis nyt ollut edes oikeen punainen, vai paraneekohan tuo väri kun siitä saa sentin kerroksen likaa pois ja vahaa sen???

Oli tuossa nurkan takana, ja kävin piruuttaa kattomassa sitä.
Auto kolhuton lähes ruosteeton, muutama kivenhakkaama helmassa, näytti olevan ryhdissään, joten tarjosin jotain jolloin kaveri pyysi siitä 5,5 kilorahaa.
Toivotin hyvää juhannusta, ja poistuin paikalta. :bad-words:
Tyypillinen nuoren ostama vehjes.
Huollot laiminlyöty, ja kuutio roskia/kuraa/soraa lattilla.
Vahaa ei nähnyt vähään aikaan.
Sitten maristaan että nämä alfat ei mitään kestä, kun hihnanvaihto menee vain 4 tonnia ja kaks vuotta pitkäksi ja heti kone laukeaa.
Onneksi ei kaveri kerinnyt ajaa edes öljyvaihtoväliä, oli ostanut sen syksyllä ja huollot tehty deltassa ennen sitä.

Näyttäisi pikavilkaisulla siltä, että tuossa on uusittu hiljan nuo tukivarret ja putkisto, ainakin näytti aika tuoreelta.

Mikähän tuollaisen ilmastoidun käypä hinta on kunnossa ???

Toiset alupallurat siitä tosin puuttuu (onk jollai jääny nurkkiin pyörimään, voin tulla romualumiinin hinnalla noutamaan pois?).

Ja olisi myös kiva jos saisi jostain mustan avaimen ehjät kuoret jostain, eli jos jollekin on jäänyt ylimääräinen avain jonnekin saa kaupata (vaihtaa vain sisukset toimivasta avatusta avaimesta toisiin kuoriin).
Tarvii varmaan laittaa ostoilmoitus noista jos tuon koneen saa joskus vielä kasaan ja toimimaan.

Kansi poissa, ja vääntyneitä venttiileitä löytyi yllättäin vain 16 kappaletta ja jäljet männissä, joten kivaa on ollut kun tuo on napsahtanut (ei ne alfat mitään kestä, joten suosittelin muuten japsin ostoa kaverille).
Hoonijäljet näkyi vielä sylintereissä, mutta taitaa kannattaa rengastaakin tuo kuitenkin.
Vai mistä johtunee toisten koneiden öljynkulutus?
Mitä nyt olen tätä foorumia selaillut, toisilla nuo ts:sät iskee öljyä, toisilla ei.

Tarvii viikolla ottaa vielä tuo alakerta vielä auki, joten näkee ettei siellä ole mitään outoa tapahtunut.

Eli projektia pukkaa.
Onko jotain valmistajia joiden palikoita ei kannata tuonne koneeseen laittaa, tai jotain joita ehdottomasti kannattaa käyttää.

Mikähän varusteluversio tämä on, ja onkos noita ollut eri versioita paljonkin?
Ei nahkajakkaroita, ei vakkaria, ei varashälyä, mutta onneksi ilmastointi.

Hmmmm, jos tällä on kivempi ajella kuin stiletolla saattaa tämä jäädä taloon, tuumi emäntä kun kävi istumassa kuskinpenkillä.
Kuulemma näkee paremmin pienestä autosta ulos kuin multiwagonista.
Ei noista naisista ota selvää millään. :lying:

Tulipas asiaa, ja asian vierestä.
Mutta ei oo pakko lukee :wink:

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Onko jotain valmistajia joiden palikoita ei kannata tuonne koneeseen laittaa
Valmistajasta en tiedä mutta sitä muovista jakohihnan kiristintähän ei kannata laittaa vaan metallinen.

Tomppa73
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 22:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Tomppa73 »

Itsellä jakopään pettäessä meni kaikki pakoventtiilit solmuun ja yksi jopa poikki, sillä seurauksella vieläpä et puhkaisi pakokanavan seinään reijän, josta jäähdytys nesteet kuumaan pakosarjaan paineella. Hieno oli moottorin laukeaminen ku pakoputkesta tuli mahtava höyrypilvi. Tää kaikki kuitenkin tapahtui tyhjäkäynnillä ja alakerta säilyi ehyenä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei kai tuosta öljynkulutuksesta loppu viimein kukaan tiedä, että mistä se johtuu. Kun nyt kone auki on ja jos jostain löydät nuo männänrenkaat halvalla niin kannattaahan se. Omaanikin pitäisi nuo vaihtaa.

Onko muuten ajatuksia, mistä on joutunut öljy imusarjaan. Starttia irroittaessa, imusarjasta irtosi sellainen u:n mallinen putki, joka meni kaasuläpän läheltä keskemmälle imusarjaa. Putki oli täynnä öljyä.:crazyeyes: Itse kaasuläppä kiilteli puhtauttaan. Luulisi, että sitä öljyä ei imusarjassa oikein paljon tarvitsisi olla. ja se öljynkulutushan oli se asiaan kuuluva 1l/1000km.

Avatar
Tiige
Viestit: 2850
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jalamari kirjoitti:Onko muuten ajatuksia, mistä on joutunut öljy imusarjaan. Starttia irroittaessa, imusarjasta irtosi sellainen u:n mallinen putki, joka meni kaasuläpän läheltä keskemmälle imusarjaa. Putki oli täynnä öljyä.:crazyeyes: Itse kaasuläppä kiilteli puhtauttaan. Luulisi, että sitä öljyä ei imusarjassa oikein paljon tarvitsisi olla. ja se öljynkulutushan oli se asiaan kuuluva 1l/1000km.
Joku huohotukseen liittyvä letku?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Eipä. Huohotinputkihan tulee imuputkeen ennen kaasuläppää.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

csr kirjoitti:
Onko jotain valmistajia joiden palikoita ei kannata tuonne koneeseen laittaa
Valmistajasta en tiedä mutta sitä muovista jakohihnan kiristintähän ei kannata laittaa vaan metallinen.
Jep, tuota itsekin hiukan ajattelin, ja tuollainen tuli kappaankin.

Eli Heikalta saa varmaan osia , vai oletteko oikeasti ostaneet noita motonetistä?
Eipä silti, cromaan aikoinani osia ostellessani tavarat olivat paremman oloisia kuin esim kätsyn osat ja kuitenkin merkittävästi halvempia.

Tarviipa samalla katsoa tuo väliputkikin, onko siellä öljyä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

A Bart kirjoitti:oletteko oikeasti ostaneet noita motonetistä?
Joo, samanlainen "made in Canada" -kiristin sieltä tuli kuin mitä autoon oli alkujaankin asennettu. Tukirulla oli SKF:n teräsmöltti, en tiedä keneltä tehdas sen on hankkinut mutta samanlaiselta näytti.
- Epäkelpokeräilijä -

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Hydraulisen nostimen täyttymisaika

Viesti Kirjoittaja A Bart »

No niin osat vihdoin saapuneet.
Nyt tämä peli on lähes nipussa, mutta.
Nuo nostimet? pitää kamalaa ääntä tai sitten olen unohtanut kirveen tuonne männän päälle.
Kuinkas kauan nuo tyhjät nostimet oikein ovat täyttyneet itse kullakin.
Nuo on kyllä pesty puhtaaksi, ja testattu toimivaksi.
Mutta jätin kuitenkin esitäyttämättä nuo, ja voitelin vain nuo liukupinnat.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Edellisellä kertaa 5min oli melkoista naputusta, 10min jo selvästi parempi ja varmaan kohta vartin jälkeen jo normaali.
Kimmo

Avatar
mattijus
Viestit: 5263
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Taitaa joku varttitunnin rallattelu olla normaalia
VMP

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

:evil:
Paskat, käytin konetta reilu puoli tuntia.
Ei auta. Rapina jatkuu.
Ei kai noita nostimia saa kasattua väärinkään?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Sitten vaan koppa pois ja koittamaan mikä kuppi painuu edeltä kun niitä painaa kunnolla.
Kimmo

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Huonoista jakopäistä puheenollen...Alfan ratkasu tuntuu jo hyvältä nykyään.

Huhun mukaan Fordin uusissa dieseleissä 1.8TDCI tms aiemmin kampiakselilta ketjulla ollut voimansiirto ruiskutuspumpulle on kuulemma korvattu öljyssä uivalla hihnalla.... :lol:

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Jipii

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tämähän lähti käymään ja pelittänee eikä rapise enää.
Olipas aikamoinen talkoo.
Tosin kerkesin laittamaan theman tuossa välissä kuntoon ja pojalle opetusautoksi.
Muutama hassun näköinen muoviklipsu jäi ylimääraiseksi, mistähän nuo oli?
Ei pysty muistamaan enää.
Huomenissa tunnistuskilpailu, taidan ottaa noista kuvan.
Mutta jotain lukitus/kiristys paloja nuo lienevät.

Vastaa Viestiin