Tyhjäkäynti korkea ja seilaa.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Tyhjäkäynti korkea ja seilaa.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eli käynnistyksen jälkeen kierrokset ovat 1800 ja 2200 kierroksen välillä, kun ei paina kaasua, eivätkä laskeneet siitä. Mikä tuon aiheuttaa? Kauaa en konetta käyttänyt, koska alkoi tulemaan käryä jostain mitä en vielä saanut paikallistettua. Saattaa olla pelkkää öljyn käryä pakoputken pinnalta tai sitten startti jää päälle. Elikä on kysymys 156:sta TS -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oma teki kaasuläppämoottorin vaihdon jälkeen samalla tavalla. Läppä piti kalibroida testerillä, sen jälkeen pelasi nätisti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eli voisi alkaa toimimaan kun vaihtaa sen kaasuläppämoottorin mikä on alkujaan ollut tuon ohjausyksikön mukana. Nythän siinä on varaosakoneen moottori. Aikoinaan kun minulle vaihdettiin uuteen 156:n kaasuläppämoottori se toimi kyllä ilman ohjelmointia, joka tehtiin vasta pari viikkoa vaihdon jälkeen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voithan kokeeksi laittaa sen alkuperäisen kiinni, josko vaikka toimisi.

Tiedä sitten mitä opettamista se oma moottori oli vailla, mutta suoraan paketista kiinni pultattu vehje ei toiminut eikä vielä useamman ECU-resetin jälkeenkään. Pari minuuttia kiinni Bosch-testerissä paransi potilaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Joo täytyy kokeilla ja sitten jatkaa ihmettelyä. Kalibrointiin käy vissiin minkä tahansa korjaamon bosch-testeri.

Avatar
KJS
Viestit: 4706
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Pelkkä kaasuläpän likaisuuskin voi aiheuttaa moista ilmiötä.

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin myös vanhasta koneesta tähän ja nyt tyhjäkäynti oli kylmänä hieman vajaa 1500 kierrosta eli lähes normaali ennenkuin lämpiää. Ajoituksenmuuntimesta kuuluu vielä jotain kilinää, toivottavasti tasoittuu, myöskin tehostimen pumppu korahteli vielä varsinkin ohjauspyörään kääntäessä.

Vastaa Viestiin