Takaiskarit 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Takaiskarit 156

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Miten tuo takaiskarin yläpää on korissa kiinni? Kontinpuolella tuntuu olevan jokin metallinen kehä ja keskellä iskarin pultti, onkohan 21 vai 22 mm. Miten tuo irtoaa, rakenne erilainen kuin esim. 164 :ssä missä joustintuki kolmella pienellä mutterilla kiinni korissa.

Avatar
hjpp
Viestit: 2044
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

22 mm:n muttereita oli kaksi kappaletta päällekkäin ainakin SW:ssä. Välissä on jokin levy.

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Sen verran tänään tutkin, että toisen mutterin otin auki ja levyt pois. Alemman aukaisu vaatii pitemmän hylsyn ja mahdollisesti sellaisen, että pystyy pitämään iskarin vartta kuusiokoloavaimella paikallaan. Pyörä oli ylhäällä ja kokeilin etsiä syytä kolinaan, joka kuuluu yläpäästä, mutta ei selvinnyt mitään ihmeempää. Entäs ne lämmönsäätimien lamppujen vaihto? Kele, polttimot on juotettu kantaan kiinni, johan se olisi liian helppoa jos polttimot pystyisi vaihtamaan ottamalla säätökehän irti ja sen jälkeen putkilon päädyn, mutta ei pitää purkaa koko keskikonsoli, myös penkkien välistä. Taiteilemalla voisi saada jollain pihdeillä käännettyä takakautta, jos vaan saisi kädet sinne.

Avatar
JTD
Viestit: 585
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Noista polttimoistahan on ihan omat ohjeet. HAE!
Stelvio JTD, 159 2.0 JTDm x 2, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
hjpp
Viestit: 2044
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Pitkä hylsy on hommassa avuksi. Jos mutterin aukaisee ennen kuin auton on tunkannut ylös, niin iskari ei pyöri mutterin mukana. (Samaa hommaa tässä säätelin parina iltana.)

Vastaa Viestiin