147 pyörän ripustukset

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

147 pyörän ripustukset

Viesti Kirjoittaja jannejm »

ohjeita/vinkkejä kaivataan. edessä on 147 jousien vaihto joka kulmaan.

jos joku on tämän tehnyt, niin voisi kertoa, että
minkämoinen urakka on edessä? onko ongelmakohtia tulossa mihin voisi jo varustautua :crazyeyes:
ex ar147

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Kiinniruostuneet mutterit! Ylätukivarret ja kallistuksen vakaajan yhdystangot pahimmat - monta kertaa sellaiset joutunut tuhoamaan kun ei muuten irronnut. Ja vaikkei osaa hajoitakaan niin itse saan aina tuhlattua tuntikaupalla noihin pultteihin ja muttereihin.

Muuten ei pitäisi olla mitään erikoista jos vain jouset vaihdat. Jos myös iskarit niin kannattaa lukea ohjeet hyvin ettei puutu jotain uudelleen käytettävää osaa. Bilsteineissä joutui käyttämään takapäässä ylälaakerin sovitteet, jotka joutui takomaan irti vanhoista.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

hmm... no toivoa olisi ettei pahasti olis vielä kiinni... autolla niin vähän ikää ja kilometriä, mutta silti... yllättäen ne on sitten kiinni ku tauti.

ja tosiaan pelkät jouset vaihtuu...
ex ar147

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Re: 147 pyörän ripustukset

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

jannejm kirjoitti:ohjeita/vinkkejä kaivataan. edessä on 147 jousien vaihto joka kulmaan.

jos joku on tämän tehnyt, niin voisi kertoa, että
minkämoinen urakka on edessä? onko ongelmakohtia tulossa mihin voisi jo varustautua :crazyeyes:
Vaihdoin just Veitecin jouset vuoden 2005 2 litraiseen, Vianorissa nelipistemittauksineen 240 euroa. Tekivät töitä lähes koko päivän takapään kanssa. Koiranluut menivät uusiksi jne. Onneksi en alkanut tekemään itse. Autosta tuli tosi hyvä, eikä laskenut liikaa, eli juuri sen mitä luvattiin.

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

ahaa... eli tarina homman "vaikeudesta" piti paikkaansa. ennen aavisteltua urakkaa kurkin kuitenkin pyöräkoteloihin ja totesin että onpas kivan näköistä hässäkkää... ja totesin parhaaksi vaihtoehdoksi viedä pirssin kans huoltoon... f40 nokialla teki homman sovitusti ja hienosti !

paljonko weitecci tiputti. oma tiputus oli 30mm ja sopii kyllä ku nakutettu noille renkaille tuohon autoon.
ex ar147

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

jannejm kirjoitti:ahaa... eli tarina homman "vaikeudesta" piti paikkaansa. ennen aavisteltua urakkaa kurkin kuitenkin pyöräkoteloihin ja totesin että onpas kivan näköistä hässäkkää... ja totesin parhaaksi vaihtoehdoksi viedä pirssin kans huoltoon... f40 nokialla teki homman sovitusti ja hienosti !

paljonko weitecci tiputti. oma tiputus oli 30mm ja sopii kyllä ku nakutettu noille renkaille tuohon autoon.
Edestä 35 ja takaa 30, eli juuri sopivasti. Seuraava operaatio on katsastus. Täällä Tuusulassa A- katastus 94 euroa ja Kehätien katsastus Vantaalla 40 euroa. Arvaa kummasta tilasin katsastuksen.

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

ohhoh... kylläpäs on hinnassa eroa... vietkö muutoskatsastukseen vaiko ihan määräaik-katsastukseen...
ex ar147

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

jannejm kirjoitti:ohhoh... kylläpäs on hinnassa eroa... vietkö muutoskatsastukseen vaiko ihan määräaik-katsastukseen...
Nuo oli pelkkiä muutoskatsastus hintoja. Varsinaista katsastusta ei ole tänä vuonna tässä autossa. A-katsastuksessa hinta muutoskatsastukselle tavallisen katsastuksen yhteydessä on 74 + 94 euroa. Eli saman saa maksaa yhdessä tai erikseen.

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

palataas tähän aiheeseen vielä...

nyt kun jouset on laskeutunu omalle paikalleen, tuli huomioitua, että niin mukava kun se onkaan mutkassa vetää kaasua jotta rampilta ulostullessa on vauhtia riittävästi... niin avot... ottaapa takarengas pyöräkotelon reunaan kiinni... mitäs sitte keksitään... pitikö alkaa vielä sorvaan pyöräkotelot tilavammaksi vaiko vaihtaa vanteet kapeisiin... :twisted:
ex ar147

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Mitäs mieltä olette takakaaren rullaamisesta... toimisiko?

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Takakaarien mankelointi on varmaan paras vaihtoehto. Kai ne sisälokasuojien meluhuovat pysyy siellä kaarien mankeloimisen jälkeenkin (kai sellaiset 147:ssakin on).

Toinen vaihtoehto jos se on pienestä kiinni on ostaa erikokoiset renkaat ja toivoa että se riittää, saattaa tosin siepata sielusta ja kukkarosta jollei se riitäkään.

Isot pojat kuulemma sorvauttaa vanteista tavaraa pois pyöran saamiseksi sisemmäs, mutta mutta... Jos sille tielle lähdet niin varmista ainakin ettei käy hullusti, jolloin kosketusongelma vaan siirtyy ulkoreunalta sisäreunaan.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eikö kannata lähteä siitä että laittaa autoon oikean kokoiset vanteet/renkaat... vai joko siellä sellaiset oli?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
jeQQ
Viestit: 4378
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): 1750 Berlina, Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Laittaa kapeen nakin ja venyttää vanteelle.. :lol: Pari senttiä lisää pelivaraa?

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

siis oikean kokoiset on alla... taisipa olla rekisteriotteessa 215/45/17 tassut mainittu, nyt on 225/45/17...

niin ja on karvahuopaa pyöräkotelot täynnä... kokeilin siitä pellinreunasta puristella, niin sehän antaa aika reilusti periksi, että pitää nyt vielä selvittää ottaako se peltiin vai siihen karvaan kiinni...
ex ar147

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

jannejm kirjoitti:nyt on 225/45/17...
Siinä se syy on, 215/45 ja ei ota kiinni. Tai sit mankeloitat ne kaaret.
jannejm kirjoitti:että pitää nyt vielä selvittää ottaako se peltiin vai siihen karvaan kiinni...
Jos se kaareen ottaa kiinni niin kyllä siellä jäljet on, luultavasti sekä kaaressa että renkaassa. Jos se ottaa kiinni vain sinne sisälokasuojan karvaan (toivottavasti) niin jälkiä voikin olla hankalampi nähdä, siinä tapauksessa pelkän rengaskoon muuttamisen luulisi varmuudella riittävän ongelman lääkkeeksi.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Vastaa Viestiin