Seiskafemmaa hankkimassa + öljyistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Seiskafemmaa hankkimassa + öljyistä

Viesti Kirjoittaja Midi »

Joo taas menee auto vaihtoon.. takavetosta alle. Mutta semmosta kyselisin että eräässä 1.6:sessa ehdokkaassa on kuulemma kampiakselin päittäislevyt vaihdettu kun pääsi elämään, luulisi että laakeritkin ottais itteensä silloin, mitä olette mieltä onko hyvä juttu vai tekohengitystä vain?

Ja oikeastaan houkuttelisi kyllä twinspark, mutta katsellaan nyt rauhassa.
Viimeksi muokannut Midi, 15 Kesä 2009, 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joona Karimaa
____________

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Osta kaasari versio vaan. Ts:t rupeaa olemaan enempi tai vähempi ajettuja, laittoa lähes järjestäensä tarvitsevia. yksi -92 ts tosin on siellä teilläpäin jota kannattaisi ehkä harkita.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

kumimuumi kirjoitti:yksi -92 ts tosin on siellä teilläpäin jota kannattaisi ehkä harkita.
Jeps täytyy käyä vilasemassa. Houkutteleva olis myös eräs musta yksilö lahdessa..
Joona Karimaa
____________

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Midi kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti:yksi -92 ts tosin on siellä teilläpäin jota kannattaisi ehkä harkita.
Jeps täytyy käyä vilasemassa. Houkutteleva olis myös eräs musta yksilö lahdessa..
Eikai 3,0 Americana,,,

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

vai olisiko kyseessä musta 75 kouvolasta joka on näytillä lahdessa 15 tai 16 pvä?
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ihan TS, täällä foorumillakin myynnissä :wink:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ei kellään ole mielipidettä tuohon päittäislevy juttuun?
Joona Karimaa
____________

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Päittäislevyt saa joskus menemään väärin säädetyllä (vaijeri liian kireällä, eli kantaa raskaasti) kytkimellä, mutta ei taida 75:een tämä päteä. Vähän voisi ihmetellä, mitä siellä on ollut, jos kerran on nuo menneet.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75 TC

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Jos päittäislevyt on menneet, niin todennäköisesti kampiakselin vastaavat kohdat on kulahtaneet. 75:seen ei saa ylikoko päittäislevyjä eikä alikoko laakereita. Ja pahimmassaa tapauksessa lohkokin on pilalla. Multa saat ehjän lohkon kampiakseleineen. puh. 0503514735.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Kait tuo kaasaripeli täytys sit vaan unohtaa. Kaverillakin on kyllä parilitranen seiskafemman kone että sinänsä löytyy kyllä jos se korkkaa lopullisesti..
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, musta 75 vm.89 pihassa 8) Kyseinen yksilö on ollut muutamallakin bbs:läisellä. Pientä laittoa kaipaa pikaisesti, öljyt vaihtoon(ajattelin kokeilla 20W-50 tai jos ei löydy sopuhintaista niin perus 10W-40 maxlife), pyöränlaakeri, pakoputken kannattimet sekä vääntösauvan jumppaaminen niin että saisi auton vaateriin.
Joona Karimaa
____________

Avatar
jeQQ
Viestit: 4377
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Japen vanha?

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jeps
Joona Karimaa
____________

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Midi kirjoitti:ajattelin kokeilla 20W-50
Valvolinen VR1:stä? Sehän on mineraaliöljy, kestää erittäin korkeita lämpötiloja, käytetään lähinnä ilmanjäähdytteisissä koneissa. Jos VR1:stä haluat käyttää niin pistä mielummin 10W-60, se on osasynteettinen, väittäisin sen sopivan vanhaan tessuun paremmin. Itse laittaisin Maxlife 10W-40 siitä on mulla vain hyviä kokemuksia

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä tuo 20W-50 Racing toimii myös erittäin hyvin tessussa, kokemusta on on, lisäksi hinnoittelultaan huomattavasti halvempi kuin 10w-60.
miinuksena se että vaihtoväli on puolta lyhkäisempi.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ajattelinkin että kun varmaan tulee käytyä ratapäivillä tässä kesällä niin laittaisi jotain muuta kuin 10W-40, talveksi sitten maxlifet. Katsotaan mitä sattuu löytymään.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jospa laittaisi Selenia 10W-60 Racing, mitenköhän nuo talvella toimii. Heikan sivuilla ainakin lukee että ympärivuotiseen käyttöön.
Joona Karimaa
____________

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Midi kirjoitti:Jospa laittaisi Selenia 10W-60 Racing, mitenköhän nuo talvella toimii. Heikan sivuilla ainakin lukee että ympärivuotiseen käyttöön.
Castrolin 10w60 Edgelle taisi mainostaa noin -50c juoksevuutta mikä on aika ylläri, mutta ilmeisesti nuo on nykyään kovia juoksemaan talvella
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No ton Racingin jähmepiste on alempana kuin vastaavan valmistajan 20K:n joka on toiminut hyvin myös etelän talvessa - ja miksei Raasinkikin toimeis kun tiettyihin malleihin sitä suositellaan pelkästään... Mineraalia ja synteettistä ei nyt samalla tapaa kannata vertailla kylmäpään ominaisuuksien suhteen kun synteettisellä on luontainen moniasteominaisuus. Eli 10w mineraali on huomattavasti jähmeempää mineraalina kuin täyssynteettisenä. En mä nää käyttöpeleissä nykypäivänä järkeväksi käyttää eri öljyjä talvella ja kesällä - toista on sitten kireet vaparit joihin vaikka tuo Valvolinen 20w-50 on erinomainen valinta.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

10W-60 Selenia on toiminut oikein hyvin talvella
156:ssa, mitään eroa 5W-40:iin en ole huomannut.
Tosin mitään paukkupakkasia ei viime talvena näillä
leveysasteilla ollut.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jeps eiköhän sinne laiteta 10W-60 joko valvoline tai selenia. Ekan viikon aikana tuli 1200km seiskafemman mittariin :silent:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Gasolina
Viestit: 4733
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Noista öljyistä vielä; laitoin tuohon Giulian Nordiin, joka on öljynkierroltaan samanlainen kuin TS 20w-50 mineraaliöljyt synteettisten 15w-40:ien tilalle. Tuloksena kuuman moottorin öljynpaine tyhjäkäynnillä kaksinkertaistui, ennen kilo nyt kaksi!
On kyllä sen verran jähmeää tavaraa, että kylmällä moottorilla ei kannata ihan heti lähteä revittelemään ja talvikäyttöön ei soveltune lainkaan, mikä omassa tapauksessa ei haittaa.
Giulia Super -69

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

seiskafemmaa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja berliina »

Minä oon ajanut 3 litrasella 75:lla kesät, talvet 20-50 öljyillä siis mineraaleilla, hyvin on pelannut. Kone vieläkin ehjä, jos ei tuli vaurioittanut. Silloin kun Giulia tuli oli muistaakseni 10-30 mineraalit parhaat öljyt, monet ajo talvella 20:llä, eivät luottaneet moniasteöljyihin, ajat muuttuu ja öljyt. Olisin laittanut 75 10-60:set synteettiset, jos ei ois palanut.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noh tulee nyt sittenkin valvolinen vr1 20W-50 kun ei ole muuta saatavilla tähän hätään, tätyy sitten talveksi laittaa maxlifet.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jaah, jäi vielä vaihtamatta kun näköjään twinsparki proppu onkin 14mm kuusiokololla. :roll: Täytyy semmonenkin jostain hankkia

edit: nyt vaihdettu
Joona Karimaa
____________

Vastaa Viestiin