Onko kukaan törmännyt vastaavaan ilmiöön eli kun 166 V6:sen etummaisen lohkon pakosarjan ja katalysaattorin välisen putken vaihtaa yksikuorirakenteiseen niin pakoääneen tulee korviavihlova vihellys joka kuuluu erityisesti kaasunvaihdoissa, varsinkin moottorijarrutuksessa.
Se alkuperäinen putkihan on kaksikerrosrakenteinen eli pakokaasu virtaa sisäkuoressa jousto-osalle saakka jossa osa siitä siirtyy ulkokuoreen jossa sillä on tilaa virrata lähes pakosarjalle saakka. Tuo ulkokuori on kuitenkin dead-end eli pakokaasu ei pääse tuosta sumpusta pois. Kuvittelin että tuo ulkokuori olisi vain eristeenä varmistamassa että pakokaasut eivät jäähdy liikaa ennen kattia mutta onko sillä vihellyksenestovaikutuskin vai ujeltaako tämä jostain muualta?
Pakosarjat ja tiivisteet ovat ehjät, mistään ei vuoda.
Any ideas? Menee kohta vihellyksen kanssa hermot....
166 V6 etummaisen lohkon putki
Valvoja: Moderators