Alfa 164 q4 vinkit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Ese
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4
Paikkakunta: Jyväskylä

Alfa 164 q4 vinkit

Viesti Kirjoittaja Ese »

Moi kaikille.

Joo elikkä olis tämmönen brobleema että toin tossa sunnuntaina kyseisen auton suomeen ja tänään kävin katsastuksessa (suomeen rekisteröinti) niin auto jäi hylkyyn kahdesta asiasta airbagin valosta ja tälläisen dokumentin puuttumisesta kuin (Päästöt ja melu vaatimusten mukaisuus todistus) Joten onko tietoa että kenellä yksityishenkilöllä tai mitkä yleisimmät liikkeet pystytvät lukemaan vika koodit airbagin osilta sekä kuittaamaan airbagin. Kyseessä on pelkästään ratissa oleva airbag. Sekä sitten se vaatimus mukaisuus todistus että mistä ihmeestä mä sellasen repäsen viimeistään kuukauden sisään ja HALVALLA kun kuulin että se maksaa aika reilusti. Sekä että tarvitsisin sitä päästö todistus osiota huomenna (30.09.09) tullin vero päätös papereihin mitkä pitää lähettää kyseisenä päivänä? :crazyeyes: Helppiä tarviis sit varmaan äkkiä. Kiitos jo etu käteen!
Viimeksi muokannut Ese, 11 Loka 2009, 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ese vaan

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tüv Nord Finland toimitti aikoinaan vaatimuksenmuk. todistusta vajaaseen 100 e hintaan. Nykyhintaa ei tiedossa. Miksi ihmeessä tullille tarvitsee todistus päästöistä? Enää ei ole aikoihin tarvinnut vaatimuksenmukaisuus todistusta esittää, vaikka omat autotkin on osin ollut lähes uniikkeja yksilöitä Suomessa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2876
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Onnea ostoksen johdosta! Laita kuvia albumiin vaikka, kunhan saat byrokratian selätettyä. Eikö sitä todistusta olisi saanut sieltä myyjän toimesta? Vai ostitko yksityiseltä?
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2

La vita è

Avatar
mattijus
Viestit: 5330
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Saksalaisen pakettiauton (E46 Touring) rekisteröintiin tarvittavat tiedot löytyi aikaisemmista rekisteriotteista eivätkä kaivanneet mitään ylimääräisiä lappuja.
VMP

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2876
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Fiat Punto 1.2 60 2000
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Katsastuksessa sattunut olemaan Alfa-vastainen katsastusmies :lol:

Oman Laverdan rekisteröinti oli kyllä niin helppoa, etten ollut uskoa todeksi.
Vaikka vehje oli poistettu liikenteestä Italiassa noin 20 vuotta aikaisemmin eikä edes alkuperäistä rekisteriotetta ollut...ei mitään ongelmia minkään suhteen. Onko sitten niin että erityisesti 90-lukuiset on jotenkin hankalampi tapaus??
Alfa164Super3.0A Fiat Punto 1,2

La vita è

Ese
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ese »

Joo ei tässä enään hättää ole. Melu/Päästö lappu tuli onnistuneesti tämän tuv nord finland oy:n kautta. Tai itse asiassa on vielä tulossa pitäisi olla Pe:a täällä. Joo sen takia ne sitä tivas ku osu just sellanen vuos luku autolle että se pitää olla siihen vuosmallin vehkeeseen. 92 tuli melu ja 93 päästöt niinku että ne pitää esittää erillisellä lapulla. Sit 96:sista etenn päin ne saa sen tiedon jostain hiton eu direktiivi lapusta tai jtn sellaista se selitti. Noh Nyt on laput tulossa ja auto jälki tarkastukseen ni sais katsastuksen läpi. lukkuun ottamatta tätä airbag hommaa, kyselinkin sitä OBD mittaria jossian viestissä mutta kun tämä foorumin käyttö vielä vähän hukassa ni se viesti tais mennä jonnekkin hukkaan? Mutta tosiaan olisiko kenelläkään sitä 164 Q4 menevää mittaria millä pääsisi airbagiin käsiksi?
Ese vaan

Ese
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ese »

Oisko keski suomen alueella kellään kyseistä mittaria joka vielä lukis ja kuittais 164 airbag vikakoodeja. Jos ei kellää ole ni osaisko kukaan suorilteen sanoo että missä puljussa löytyisi mittari mikä lukisi? Sitten Haluaisin galluppia vanteista, liikaa valinnan varaa ni ehottakaa jotain vanne vaihto ehtoja?

nyt löysin sen viestin /\ Mut taisin varmaan äskön nyt postaa sen viestin
||
||
Mutta sain kopioitua sen tähän. :-D
Ese vaan

Ese
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ese »

Sitten yksi tärkeimmistä voiko tähän asentaa letku lämmitteisen moottorin lämmittimen ja onko siitä moottorille kylmä käynnistys apua. Katselin ni nuita letku lämmittimiä näyttäs saavan melkein mistä vaan. :-D Mutta sitten tarvitsisin siihen asennus apua/tietoa että mihin letkuun se asennetaan jne. Koska kuulin että jos sen asentaa väärään paikkaan ni saattaa palaa koko auto. :crazyeyes:
Ese vaan

Avatar
90
Viestit: 8064
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onnistuu asentaa, yleismallin lämmitin asennetaan letkuun joka sijaitsee moottorin vaihteistopuolenpäädyssä, letkun päistä lähtee metalliset putket syylärille ja toinen kansienvälissä kulkeva putki termostaattikotelolle, letkun halkaisija n 40-50mm..

pistokkeenhan voi sitten käytännössä asentaa minne haluaa ja muista kytkeä myös maadoitusjohto autonrunkoon..

Ese
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ese »

Ehehee nytpä kuullostaa kummalle. Mutta siis asennetaan moottoria keulasta katsottuna oikean puoleiseen letkuun. Elikkäs syylärin alaalta nouseva letkuun mikä menee oikealle puolelle konetta. Mutta sen rakenne tässä tapauksessa menee noin Eli tulee sieltä moottorin oikealta puolelta kumiletku jonka jälkeen se menee syylärin ja moottorin välissä alalaidassa vasemmalle puolelle syyläriä metalli putkella ja sen jälkeen se taittaa kumi letkulla syylärin ala liitos putkeen. Yläällä sijaitsevasta letku liittimestä syyläristä vasemmalla puolella taas vastaavasti lähtee kumi letku mikä menee moottorin vasemmalle puolelle ja ennen moottoria vasurilla välissä on termostaatti (kotelollinen) siitä se jatkaa letkulla moottoriin... Elikkäs kumpaan tulee kun olen kuullut että lämmitin kuuluisi laittaa mahdollisimman lähelle termaria muuten vesi ei lähde kiertämään. Mutta taas sitäkin olen kuullut että se pitäisi laittaa syylärin ala letkuun vaikka siinä ei olisikaan termaria sen takia että se ei pääse kuivumaan koskaaan. Mutta kumpi se nyt sit olis? Elikkäs onkohan mahdollista että joku on säveltänyt jäähdytys järjestelmän letkuja ja sen takia konekkin käy turhan lämpimänä tyhjä käynnillä jos kerran kaikki letkut eivät menekkään sinne míhin pitäisi?
Ese vaan

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Lämmitin tulee laittaa alavesiletkuun ja mahdollisimman lähelle moottoria, niin että lämmin neste pääsee liikkumaan ylöspäin.

Avatar
90
Viestit: 8064
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juurikin siihen kohtaa minne aikaisemmin sanoin eli

"yleismallin lämmitin asennetaan letkuun joka sijaitsee moottorin vaihteistopuolenpäädyssä, letkun päistä lähtee metalliset putket syylärille ja toinen kansienvälissä kulkeva putki termostaattikotelolle"..

ei tuo voi olla liian vaikeaa ymmärtää mutta lisäselvyyden vuoksi allekirjoittaneen albumissa on nyt kuva miten on asennettu omaan 164 superiin.. muaalle tuota ei onnistu 164:ssa edes laittaa..

Ese
Viestit: 91
Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ese »

Ok no nyt tuli harvinaisen selväksi. :-D Kiitos! Onko nuissa 164:sten anti theaf järjestelmässä sellainen zydeemi että se ei anna käynnistää konetta jos jonkin oven tai luukun silmukka on auki?
Ese vaan

Avatar
90
Viestit: 8064
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 V6 Super -87
156 2.5 V6 -98
164 3.0 V6 autom -88
166 3.2 V6 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ajonesto ja hälytin ovat täysin erilliset systeemit eli eivät ole yhteydessä toisiinsa..
oma rakkine ainakin käynnistyy vaikka ovi tai takaluukku on auki.. ainoana poikkeuksena bensatankin luukku..

95 - mallisista ja vanhemmista ei ole tietoa koska noissa ei ajonestoa ole vaan pelkkä hälytin..

Vastaa Viestiin