156 1.8 T.S. ei käynnisty

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

156 1.8 T.S. ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Lyhyesti, joskus vain pyörittää starttia, eikä käynnisty. Toisinaan pelittää kuin unelma, välillä lähtee käyntiin mutta käy kolmella. Polttaa moottorin vikavaloa ajoittain. Vikakoodit luettu, niissä ei mitään erikoista ja ollut Alfoja tuntevalla korjaajalla. Tulpat ja tulpanjohdot ok kuulemma, korjaajan mukaan (sillä hetkellä) kävi kaikilla pytyillä. Tuntuu olevan kuun ja tähtien asennolla ja kellonajalla merkitystä taas kerran.

Akun vaihtoivat, tosin maatiaisjärkeni ei riitä kertomaan mitä se tässä nyt sitten auttaa :roll:

Lasku oli niin suolainen etten viittis toiselle korjaamolle viedä tutkittavaksi. Onko helppoja ideoita vai pitääkö vaihtaa autoa, tohon valohoitoon uppoaa helposti vaihdossa menetetty summa tätä menoa..

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

tämä nyt ei tunnu ihan toimivalta lauseelta:
"Polttaa moottorin vikavaloa ajoittain. Vikakoodit luettu, niissä ei mitään erikoista ja ollut Alfoja tuntevalla korjaajalla."

Uskoisin että jutun avain piilee noissa koodeissa, eli mitä siellä luki?

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Jos saat autosi jotenkin tänne Keski-Suomeen sieltä turkkusesta niin ainakin minulla on hyviä kokemuksia tästä huollosta:
http://www.jas.fi/

Käytin tuolla kesällä kun alkoi käydä viidellä pytyllä, lukivat vikakoodit ja totesivat viaksi kolmospytyn puolan. Osa tilaukseen ja aika korjaukseen...
Samalla viikolla auto kunnossa ja lasku kohtuullinen, veloittivat vain osan ja sen vaihtoon kuluneen ajan. Vian selvitys yms. oli ilmaista.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Paikalla
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo pyörii muttei käynnisty silloin tällöin viittaisi tyypillisesti kampiakselin asentotunnistimeen. Voi kyllä johtua muistakin jutuista mutta noita tunnistimia noista on mennyt.

Mitähän siellä vikamuistissa mahtoi olla?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ Thanks, täytyy tsekata paikka, tarkoitus olis taas K-Suomessa pistäytyä viikonlopulla.

Vikakoodit:
0136 (=Lambda-anturi, lohko 1, anturi 2)
0141 (=Lambda-anturi lämmityspiiri, lohko 1, anturi 2)
0300 (=Sytytyskatkoksia, eri sylintereissä)
0304 ?
0305 ?

Ilmeisesti kaikki eivät ole jääneet muistiinkaan.. :roll:

Paikalla
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vikakoodeissa ei mitään erikoista? Johan noiden perusteella tulisi leimalla hylsy... Lambdavikaa ja (siitä johtuvia?) sytytyskatkoksia herjaa, tosin nehän voivat johtua muustakin kuin lambda-anturin vikaantumisesta.

Edit: Ehdit itse ensin. Ne 304 ja 305:kin viittaavat ilmeisesti sytytyskatkoksiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Jep, noi koodien selitykset vilkaisin tosta hylkykoodilistasta.. Mut näin ne kirkkain silmin väitti, pelkkiä sattumanvaraisia, ei mitään yhteistä kuulemma.

Maallikkona kysyn siis: menenkö jollekin toiselle pajalle ja vaihdatan anturin? Voiko lambda-anturi yksin aiheuttaa nuo sytytyskatkokset?

Paikalla
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä minun käsittääkseni voi. Jos viallinen lambda vetää seoksen tarpeeksi pieleen ei satsi enää syty.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Kiitos! Tämä selvensi huomattavasti.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Tuon lambdan vaihdolla minustakin kannattas aloittaa, voisko siitä olla piuhat poikki/sulanut yhteen jostain??

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Raision Autolifen mukaan kampiakselin asentotunnistin rikki ja vaihdettu. Lambdakin pätki mutta sille ei tehty nyt mitään. Kotiin ajellessa ainakin toimi moitteetta.

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Tuolla on standardi vikakoodien selitykset.

http://www.myazcar.com/pdf/2008_DLC_diag_codes.pdf

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Itseasiassa nyt kun noita katselin niin tajusin että 0305 koodi onkin 0335, meinaa käsiala olla vähän tulkinnanvaraista :-D Kampiakselin asentotunnistimen koodiahan se on tunkenut siis jo aiemmin ja siitä se varmaan kiinni on kuten täälläkin arvailtiin. Kiitos kaikille vastauksista!

Vastaa Viestiin