Alfa 75 jäätynyt 'kytkin'?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Alfa 75 jäätynyt 'kytkin'?

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kun kymmenen asteen pakkasessa päästelin menemään, niin kun otti jalan pois kytkimeltä kului aina pari sekuntia ennenkuin kytkin nousi ylös. Ajo vielä onnistui painamalla kaasua vasta kytkimen noustua. -15 astetta oli liikaa eikä kytkin enää tahdo nousta ylös ollenkaan, eli ajo ei mahdollista. Kohtalotovereita? Ensimmäiseksi pitäisi varmaan ilmata työsylinteriä, minkä tein jo 10tkm sitten. Jollei auta niin kyseinen osa vaihtoon. Jos ei auta niin kytkinhässäkkä vaihtoon :silly: Turbossahan ilmeisesti on erilainen työsylinteri kun tehottomammissa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onko nesteet milloin uusittu?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

voisko siä tiivisteet jumittaa sylintereissä? jos poljin on normaalin tuntuinen eli heti kun sitä painaa tuntuu vastusta niin tuskin siä ilmaa on. mulla kans "jäätyy" 155ssa kytkin kylmänä, on lähinnä raskaampi käyttää. veikkaan että kaikkien liikkuvien osien rasvaus hyvällä pakkasta kestävällä rasvalla poistais ongelman. mutta se vaatisi jo laatikon irrotuksen. mä ainaki vaihtaisin työsylinteriin tiivisteet ja nesteen. miksei myös pääsylinteriin. sit jos jostain mahtuu niin voidella kytkin käpälän nivel ja painelaakerin "liukupinta". Pitää sit muistaa varoa ettei voiteluainetta mee kytkinlevyyn. motonetistä ainakin saa turbon työsylinteriin tiivistesarjaa, muistaakseni 4,90e.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Jos ei mistään vuoda nestettä ulos niin viittaa enemmän kytkimen pääsylinterin kuluneisiin tiivisteisiin jotka pakkasessa kutistuessaan eivät enää pidä. Joko tiivisteet tai sylinteri vaihtoon. Helppo homma kunhan ensin pääsee nysväämään pääsylinterin kiinnitysruuvit kojelaudan alta irti.

Työsylinteri taitaa aina vuotaa nestettä pihalle jos tiivisteet on rikki.
TPP

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kiitos hyvistä vinkeistä. Lämmitin autoa tallissa noin -5 asteiseksi, ajamaan pystyi mutta kytkimen palautus hidasta. Hauska muuten tällaisella kelillä pitoa ei ole yhtään, renkaat, iskarit yms. kohmeat.
Nestettä ei taida vuotaa mihinkään, eikä tosiaan ilmaa taida putkessa olla, ilmaamalla saa tosin samalla varmistettua kun uutta nestettä menee sisään.
Nyt on kyllä vähän ristiriitaista tietoa siitä kummassa sylinterissä vika piilee, eikai sitä varmaksi voi kukaan sanoakaan, helpoimmasta siis aloitettakoon.
Kytkinnesteet voivat suurimmaksi osakseen olla pilallista, jollei niissä ole juuri mitään kiertoa? säiliössä on kyllä hyvää nestettä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Nesteen vaihto pelkästään säiliöön ei tosiaan auta juurikaan mitään.

Nesteen vaihto ja ilmaaminen onnistuu helpoiten kun laitat kytkimen kammen väliin rengasraudan tai muun sopivan lattaraudan niin ettei kytkinkampi pääse liikkumaan. Kampi lukittuna kytkimen voi ilmata samalla tavalla kuin jarrutkin eli pumpataan paine ja apumies avaa ilmausruuvin, kun poljin painuu pohjaan niin ruuvi kiinni, kytkin ylös, pumpataan paine, ruuvi auki...
TPP

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onhan ne nesteet vähän vaihtunut kun olet viimeksi ilmannut.

Mutta jos siellä on silti vähän vettä jossain kohtaa niin eihän se kytkin toimi, eli nesteen vaihdolla kannaattaa toki aloittaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noissa voi nesteet vaihtaa myös pysymällä auton alla. Eli työsylinteri on kätevästi irroitettavissa (ainakin osassa malleissa). Mäntä ihan ulos (ei tietenkään irti asti), käsin vetämällä. Ilmausruuvi auki. Mäntä sisään, tuolloin neste tulee ilmausruuvista ulos. Ruuvi kiinni. Mäntä ulos....jne. Kunnes neste on kirkasta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mun toisessa 75:ssa kytkin kyllä palauttaa mutta on suurimman osan polkaisuista täysin tunnoton :lol: Eli hyvät uutiset lienee että toisessa on jäätyneet nesteet, ja huonot että toisessa sylinterin kumit.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Työsylinteristä neste oli aika kirkasta, eli vika ei liene nesteessä. työlta työsylinterin paikkeilta kuulu kirskunaa kun kytkintä painaa, mutta ainakaan tuo sylinteri ei vuoda yhtään. Työsylinterin huolellinen lämmitys ei juuri auttanut. E: Kytkinpääsylinterinkään lämmitys ei auttanut ja otin työsylinterin auki, ja männän ohut tiiviste oli poikki, ei tosin vuotanut nestettä pihalle vaikka kumisuojatuttikin oli rikki. Saa nähdä onko vika kokonaan tiivisteissä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuo pienempi tiiviste mistä puhuin että oli poikki, taisi sittenkin olla suunnilleen tiivisteen muotoinen kiinteä paskakertymä :lol: Toisessa käytetyssä työsylinterin männässä on samanlainen mutta 'ehjä'. Tiiviste tuli vaihdettua, vanha oli reunoista paljon kuluneempi, mutta tosiaan ei vuotanut, ja poljin on edelleen jäykkä eikä palauta kunnolla. Mikä ei hirveästi yllätä. En ole tosin vielä kunnolla ilmannut kytkintä, mutta smantuntuinen on nyt kuin ennen.
Ei muuten ole paha hinta tuo 4.9e tiivistesarjasta johon kuului nipan suoja, akselin suoja, (pistin kylläkin vanhan takaisin kun tuo uusi on niin timmi) ja kaksi männäntiivistettä, jotka on monimutkaisen mallisia normirinkulaan nähden. Tuossa mun setissä taisi tosin olla ylimääräinen toinen männän tiiviste kun ei kahta saa millään käytettyä. Pitäisköhän palauttaa samalla kun palautan ilmastoinnin kuivaimen minkä piti sopia muttei sovi :P
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossa kannattaa tutkia tilanne niin että ottaa kaverin auton alle. Siirtää työmännän ihan sisään, laitta jonkun vääntimen siihen väliin ja toinen menee varovasti polkaisemaan kytkintä. Kun tuolla vivulla joustaa polkemista ja sen jälkeen palautusvaiheessa painaa mäntää sisään tulisi tuon tapahtua varsin pienillä voimilla. Jos noin tapahtuu ei vika ole neste puolella vaan asetelmassa/levyssä on jotain pielessä. Ja kun ottaa vielä sen todennäköisimmän syyllisen, paininhaarukan, ehkä sen "laakerointi" on nyt jumissa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itsekin rupesin epäilemään vilunkia itse kytkimessä. Auto on nyt vaihteeksi tallissa, ja -12 asteen pakkasessa kytkimellä kesti toodella pitkään nousta. Tallissa lämmitin kytkimen plussalle ja toiminta oli lähes 'normaalin jäykkää' kytkimen palautus kesti 1-1.5 sek kauemmin kuin oikeasti pitäisi. Ajattelin kytkimen kunnollisen ilmauksen jälkeen katsoa tuota haarukan liikettä, ja ruikkia öljyä sinne samalla, helpoin tapa todeta onko vika tuossa. Kytkinremppa saa odottaa kevääseen/kesään. Sitä odotellessa voisi varmaan tarkistaa tuon kytkinpääsyliterin toiminnan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tänään samalla hetkellä kun tuli varmistettua kytkimen ilmaus, työsylinteri sylki nesteet pihalle.. Siirtohaarukka 'meni yli' eikä tule pois. Jokin kytkimestä petti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Mutta jos siellä on silti vähän vettä jossain kohtaa niin eihän se kytkin toimi, eli nesteen vaihdolla kannaattaa toki aloittaa.
Vähän ot. mutta mulla on se käsitys että normi jarru/kytkin neste ei kyllä jäädy kovissakaan pakkasissa vaikka vesipitoisuus olisikin aikas roima, vai olenko ihan väärässä??

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^En tiedä, mutta ihan nesteenvaihto ei tällä kertaa riittänyt kun kytkimen painelaakeri on ilmeisesti repeytynyt irti tai vastavaa. Harvinaista 75/Gtv v6 kytkimessä? Varmaan harvinaisempaa kuin kytkinnesteen kohmettuminen :) Remontti valmistunee joskus keväällä, kun samalla tarkastan kardaanin ja perän kumien tilanteen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

^^ Kyllä noita nesteitä on vaihdettu "jäätymisen" takia. En tiedä onko pelkästään kosteus mutta, ainakin ennen, vanha jarruneste meni jäykemmäksi kovilla pakkasilla. Ehkä viskositeetin muutos on parempi termi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Sillä tuota jäätymistä vain jäin miettimään kun itse en ole ikinä törmännyt jarru/kytkinnesteiden jäätymiseen tai viskositeetin huomattavaan muuttumiseen, vaikka huonoihin nesteisiin useinkin.
Toki on paljon muitakin asioita joihin en ole törmännyt..... :)

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Kytkinneste.

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Kytkinkäpälä mennyt poikki, siksi nesteet on tullut ulos,koska mäntä pääsee tulemaan ulos sylinteristä.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tänään olen taistellut kytkinkoppaa irti. Pintä probleemaa on tänään pidellyt heti sen jälkeen kun sain kytkinkopan irti. Nimittäin kun kytkinakseli on vähän juntturassa kytkimessä, jolloin ei koppakaan irtoa. Ensin täysillä hakkailin kumivasaralla kopan 'korvista'. Sain kopan nytkähtämään. Siirryin kahden kilon lekaan, ja ei muuta kun täysiä mäiskimään kun ei tunnu irtoavan. Eikä irronnu, muutaman millin raon sai aikaan. Sitten tuli vuoroon sorkkarauta jolla sain taisteltua sentin raon. En yhtään ihmettelisi että kohta kädessä olisi rautakanki kytkinkopan irroittamiseen, joka on jo irti :mrgreen: Ja kyse ei ole siitä että kytkin olisi ruostunut kytkinakseliin kiinni.
E: Lähtipäs irti. Minkä merkkinen on alkuperäiskytkin? Vähän vaikuttaisi siltä että kytkinasetelma on vaihdettu Sachsin kytkimeen joka on valmistettu -98. Eikai Luigikaan sentäs vm. -90 autoon -86 kytkintä tuikkais. Ja asetelmaa katsoessa näky oli todella synkkä.. Ei mitään havaittavaa vauriota kaiken tuon painimisen jälkeen!! Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että painelaakerin väliin on tuikattu paskavaseliinia joka on leikannut kiinni. Itse kytkintä en ole vielä nähnyt.
E2: Verratessa ehjään asetelmaan, ainoa ero 'rikkinäiseen' on että siinä on asetelman kynnet kaikki tasaisesti sisempänä. Mitä tämä kertoo? Toisekseen mun toinen asetelma on myös Sachsin ja vm.99, mutta merkinnöissä on paljon eroa. kuten vanhemmassa lukee West Germany kun toisessa Germany. Voisiko tosiaan -86 alkuvuodesta valmistetu kytkin olla laitettu vm.90 autoon? Onhan se mahdollista.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Vielä tuosta jarrunesteen paksuuntumisesta pakkasilla, niin kun pakkanen kiristyy kolmenkympin yli, niin alkaa siinä joka autossa jarrujen ja nestekytkimen toiminta kangistua. -35 kun oli tuossa joku viikko taaksepäin, niin kytkin oli jo ihan tunnoton, vaikka nesteet ja palautusjouset on vaihdeltu, ja autona 156.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:E2: Verratessa ehjään asetelmaan, ainoa ero 'rikkinäiseen' on että siinä on asetelman kynnet kaikki tasaisesti sisempänä. Mitä tämä kertoo?
Toisessa, missä kynnet on sisempänä on paksumpi levy?

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Ups. Taisi olla ajatusvirhe tuon kanssa, nimittäin taisi mennä nuo kynnet sisään vasta kun löystin kytkinasetelmaa :oops:
E:Avasin molemat asetelmat, ja vanha on hyvässä kunnossa lukuunottamatta paskoja vaseliineja. Vaihtoasetelmassa taas on vauhtipyörä vähän kärsinyt kun kytkimellä on ilmeisesti täytynyt pelleillä ennekuin auto on pistetty lihoiksi.. No eiköhän noista yhden hyvän saa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Meneekö kytkinlevy huonoksi vaikkei sitä päällepäin näe jos vauhtipyörästä näkee että se on selkeästi joskus ottanut lämpöä? Minulla kun on nääs nyt kaksi käytettyä vähän erilaista kutkinlevyä. Vanha on Sachsin hyvällä ja vähän leveämmällä kulutupinnalla oleva ja kuudella erilaisella jousella varustettu. Runko on kolmesta kohtaa vähän haljennut niittien kohdalta, ei tärkeää? Uudempi levy on Sachs-Valeo. Siinä on neljä tuplajousta eli kahdeksan. Kulutupintaa vähän vähemmän ja se on ottanut kuumaa mutta lisäksi on myös poikittaisuritusta ja itse runko on tukevampi. Osaako joku kertoa kumpi kannattaa lykätä sisään kiitos?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Ei kumpaakaan. Uutta tilalle, ainut järkevä vaihtoehto.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Näillä nykyisillä tehoilla nuo kytkimet kestää vuosia, siksi pistän paremman noista kahdesta kun ne ilmaisia on, en viitsi alkaa selvittämään mistä on paras ostaa uusi ja paljonko maksaa. Liian monta prosenttia enemmän kuin ei mitään hyvin luultavasti kuitenkin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jeQQ
Viestit: 4348
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No itseasiassa nollasta on paha pieraista prosentteja..

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5263
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos kerran päätös on jo tehty niin mitä sitä täällä enää kyselemään? Jos uusi ei kelpaa niin ehdotan vasemmanpuoleista.
VMP

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

mattijus kirjoitti:Jos kerran päätös on jo tehty niin mitä sitä täällä enää kyselemään? Jos uusi ei kelpaa niin ehdotan vasemmanpuoleista.
Vau, onnistuin ilmeisesti taas mokaamaan jotain pahasti kirjoituksissani näistä vikoista kommenteista päätellen. En ole missään vaiheessa vihjannutkaan että ostaisin uutta kytkinlevyä kun vanhassa on vaikka kuinka paljon pintaa, ja jos kysymykseni kahdesta erilaisesta kytkinlevystä on niin mahdottoman paheksuttavaa niin kääräise ihmeessä vaikka virallinen valitus? Ei tiedä ei ymmärrä..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5263
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei kai täällä kukaan kirjoittelussa mokaa sen enempi kuin muutkaan mutta jos muutaman kympin takia jätät levyn vaihtamatta niin typerältä kuullostaa.

Mielestäni Epezin vastaus on tuohon tilanteeseen ainoa oikea.
VMP

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

gYdEbUh kirjoitti:Runko on kolmesta kohtaa vähän haljennut niittien kohdalta, ei tärkeää? Uudempi levy on Sachs-Valeo. Siinä on neljä tuplajousta eli kahdeksan. Kulutupintaa vähän vähemmän ja se on ottanut kuumaa mutta lisäksi on myös poikittaisuritusta ja itse runko on tukevampi. Osaako joku kertoa kumpi kannattaa lykätä sisään kiitos?
Olettaisin että noiden halkeamien ja kuumien ottamisien vuoksi kumpikaan levy ei saanut liiemmin kannatusta.
Kimmo

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Oliko tämä peli nyt TS vai turbo?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Aiemmissa viesteissä se on mainittu. Mutta kerrottakoon vinkiksi etten ole reilusti yli puoleen vuoteen TS:ää omistanut.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
90
Viestit: 8049
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jos se kytkimen vaihto on kerta noinkin mieltä ylentävää hommaa niin ehdottomasti se huonompi niistä kahdesta paskasta.. :mrgreen:

itse en edes käytettyä harkitsisi ainakaan sen perusteella miten olet levyjen kuntoa kuvaillut, uuden kun laittaa niin ei tarvii heti olla taas räjäyttelemässä auki.. :roll:
Viimeksi muokannut 90, 04 Helmi 2010, 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuon vanhan kytkinlevyn runkopelti on halkeillut erittäin todennäköisesti kun vääntelin sorkkaraudalla kytkinpakettia irti kun se oli jumissa ja vääntyili tällöin vinoon. Olisi tarvinnut olla kaksi jätkää harmonisesti vääntämässä koppaa irti. Harmi, nimittäin muutama kymppi ei näytä riittävän vielä mihinkään uuteen turbon kytkinlevyyn. Vaikka taitaa erot normi 4-sylinterisen 75:n kytkimeen olla minimaaliset. Pistän luultavasti tuon uudemman käytetyn kytkimen koska niinkuin 75 harrastajat tietää, ei tuo juuri mihkään kulu. Tosin jos Kterkkilä haluaa kaivaa jommasta kummasta 75 2.5 raadosta kytkimen irti niin voin ostaa levyn :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Joo eiköhän tuo onnistu, mutta saattaa mennä loppukesälle. Ei kai ole kova kiire? :mrgreen:
Kimmo

Avatar
90
Viestit: 8049
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

^^eipä tuo kovin kalliiksi tule jos otat vanhan levyn aihioksi ja käyt jossain kytkinlevyjä tehtailevassa puljussa niittauttamassa runkoon uudet pinnat ja vaihdattamassa jouset.. noin on tullut itse meneteltyä pariinkin otteeseen
ja kyllä se 75:n kytkin kuluu käytössä ihan siinä missä muidenkin kotteroiden kytkimet..


Edit by Rasvis

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Toi pelkkien kitkapintojen vaihto voi olla hyvä vinkki.

E: Kun nämä viestit on editoitu siten että näyttää siltä kun yrittäisin vaan säästää, niin henkilökohtaisesti haluan lähinnä luottaa tuon vähän kilometrejä nähneen kytkimen kestoon enkä stressata siitä enempää. Auton turvallisuuteen, ajettavuuteen, ja moottorin hyvään pelaamiseen olen taas heittänyt paljon ylimääräistäkin.


Edit by Rasvis
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 05 Helmi 2010, 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja palataas sitten taas asialinjalle. Jos kokee tarvetta arvostella toisten harrastelutapoja tai henkisiä ominaisuuksia niin sen voi tehdä yksityisviestillä. Tehköön kuka tekee miten tekee kunhan liikenneturvallisuus pysyy kondiksessa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin