Varashälytin/keskuslukitus probleemi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Varashälytin/keskuslukitus probleemi

Viesti Kirjoittaja Lepi »

Elikkä ongelmana omassa 156:ssani asennettuna oleva Cobran varashälytin (mallista ei tarkkaa tietoa). On jo pitemmän aikaa oireillut siten, että ovia on kauko-ohjaimella vaikea saada auki, ellei ohjain ole jossain oikeassa asennossa tähtien kanssa. Yleensä sitten hetken kun on seisonut päällään ja kokeillut niin on sitten kiltisti ovet auenneet ja hälyt menneet pois päältä.

Eilen menin aamupäivällä pistämään autoa kiinni tolppaan, ovet aukesi ihan nätisti ilman ongelmia. Kolmisen tuntia myöhemmin menin uudestaan autolle ja kokeilin saada ovia auki: ei mitään reaktiota kauko-ohjaimeen. Yritin kaikkea mahdollista puolen tunnin ajaan mutta ei tapahtunut yhtään mitään. Oletin siinä sitten että patterit ehkä kaukkarista lopussa joten ei muuta kuin kävellen kauppaan ja ostamaan uusia. Vaihdoin patterit ja kokeilin uudestaan -> ei edelleenkään mitään elonmerkkejä. Netistä olin kaivanut Cobran 7918 hälyttimen käyttöohjeet, ja sen mukaan koitin vielä uudelleen synkronoida ohjaimen. Ei tämänkään jälkeen reagoi millään tavalla kauko-ohjaimeen.

Onko kellään ideoita mistä moinen voisi johtua? Esim. tänään ei ole hirveitä pakkasiakaan ollut, mutta ovet eivät silti aukene. Lisää hauskuutta hommaan tuo se, että kun ostin auton, niin en tietenkään tajunnut kysellä minkään hälyttimen PIN-koodin perään, että saisi manuaalisesti hälyt pois päältä. Sisälle en avaimen kanssa kehtaa mennä ennen kuin olen jonkun koodin saanut miten voin manuaalisesti kytkeä hälyt pois. Onko olemassa jotain Cobra hälyjen maahantuojaa joka osaisi auttaa tällaisissa?
Votivoooo

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Mun 156:ssa myös Cobran hälytin,oli -22 pakkasta lukot aukes hyvin mut eipäs mennytkään takaisin lukkoon,häly meni kuiteskin päälle mut lukot ei inahtanutkaan,mä laitoin sisätilalämmittimen päälle tunnixs,johan pelitti sen jälkeen,ei näköjään tykkää tommosista -lukemista.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Viesti Kirjoittaja Lepi »

Sekoitetaanpa pakkaa vielä vähän lisää:

Sain auton oston yhteydessä mukaan semmosen jonkun Alfan muoviläpyskän missä on kohdat "Mechanical code" ja "Electrical code". Eihän tuossa kuitenkaan ole sitä koodia jolla avainta numerosarjan mukaan lukossa kääntelemällä saa varashälyttimen pois päältä?

Tuntuu vain aika omituiselta kun kyseessä ei ole mikään Alfan vakio varashälytin, vaan jälkiasennettu (tai ainakin näin olettaisin).
Votivoooo

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

^Saitko avaimien mukana sellaisen kuittaus/resetointi namiskukkelin se on väriltään musta ja suurinpiirtein ovaalin muotoinen n.5cm pitkä, sen kärjessä on vähän metallia, sekä ihan kärjessä pieni kuula,autossa tämä resetointi paikka on kuljettajan puolella kojelaudan päässä,kun avaat oven niin näet sen,tolla namiskukkelilla kun painat siihen muutaman sekunnin niin se resetoi tuota hälytystä,eli jos avaat oven avaimella ja jos hälytys ei mene pois päältä, niin tuo alkaa hetken kuluttua ujeltaa,kauko-ohjaimen pienemmästä painikkeesta saa tuon äänen pois ja heti kuittaa resetointi painikkeesta muutaman sekunnin, niin homma ok,ainakin mulla on toiminut noin,kun se joskus sekoilee tuo hälytys.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Viesti Kirjoittaja Lepi »

Kuva

Tarkoitatko tätä?

Ei ole tuommoista vekotinta, ilmesesti jonkin sortin huoltoavain? Kyselin aikaisemmalta omistajalta niin muisteli että olisi hukkunut käytössä tuo värkki :x ....Jos yhtään tietäisi mistä ja miten repiä niin voisi ottaa irti koko hälyttimen.

Onko mitään toivoa enää päästä autoon sisälle ilman hälytinten ulvontaa, kun ainoat palikat joka on käytössä on tuo kauko-ohjain lätkä ja auton avaimet?
Votivoooo

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

^just sitä.

Sulakkeen irroitus olis kaikkein helpoin,mut pitää tarkistaa ett onko muita toimintoja saman sulakkeen yhteydessä,hyvin usein on.
Muistelin(en ole ihan varma)lukeneeni Cobran käyttöohjekirjasta ett siinä pitäis olla hälytyksen pois/päälle kytkentä paikka,pitäisi sijaita autossa kuljettajan puolella,samalla alueella missä sulakkeetkin sijaitsee,en tiedä tarviskohan tuokin jonkin avaimen.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Viesti Kirjoittaja Lepi »

Joo, soittelin tonne turvajarjestelmat.netin tukiluuriin, ja siellä meinattiin että aika vähissä on eväät ilman tota avainta :( . Pitää vielä yrittää avata konepelti ja kokeilla synkronointeja yms. ihan siinä sen vastaanottimen vieressä, hälytti tai ei. Jos ei sen jälkeenkään toimi niin tarvii ottaa irti koko roska. Ei pitäis olla kytketty auton omaan ajonestolaitteeseen (toivottavasti), niin pitäis pystyä vielä ajamaankin irrottamisen jälkeen ehkä...
Votivoooo

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Tuota, onkohan sulla samanlainen kauko-ohjain kun mulla,eli siin on se isompi nappi josta aukeaa lukot ja hälytys menee normaalisti päälle/pois sit se pienempi nappi josta pystyy testaamaan hälytyksen toimivuuden,tuli vaan mieleen ett pystyisköhän siit jollakin muulla kuulapäisellä esineellä painamaan siit resetointi jutskasta,kyl mä ainakin koittaisin,koita vaikka kynällä,sielt muistaakseni kuuluu sellainen heikko piip ääni kun sitä resetoi,jollei toikaan auta niin megafonista johto poikki niin ainakin ääni häviää.
Tekis mieli omalla resetoijalla koittaa sitä, mut en tiedä missä asut
Onks sulla sisätilalämmitintä,kun se keskuslukon yksikkö on siellä hattuhyllyn alueella,kun sisätilaa sais lämpimämmäks niin se saattais lähtee toimiin,peukut pystyssä.
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Lepi kirjoitti:Kyselin aikaisemmalta omistajalta niin muisteli että olisi hukkunut käytössä tuo värkki :x
Täällä sitä revitään pelihousuja :mrgreen: yritän huomenna lähettää ton avaimen :wink:

Lepi
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2009, 21:21

Viesti Kirjoittaja Lepi »

Joo, mulla herkästi nousee stressisolujen välitysaineet kun tulee joku ongelma eteen :oops: . Ongelma nyt tosin jo ratkesi eilen, kun sillä kaukkarilla ihan kiinni konepellissä räpelsin niin hälyt aukes :).

Kiitokset Kurkolle tosiaan vielä, harva näin pyyteettömästi lähtee edes etsimään jotain hukkunutta "avaimenperää" kun ei ole itsellä penniäkään hommassa kiinni :fadein:
Votivoooo

pitbull
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2014, 11:26

Re: Varashälytin/keskuslukitus probleemi

Viesti Kirjoittaja pitbull »

Ite ostan halytin.comista
avital 3300 hälyttime sekä auton mekaanika jolla saa kaukokäynnistyksen avaimesta.tuolta löytyy jos kiinnostas.pitää tietenki ostaa moduli se maksaa 40.50e
Kaukokäynistys maksaa 100e jos ostaa hälyttimen.
mun paketti maksaa 346e ku otin mainostarran takaikkunaan sisä puolelle :-D


Halytin.com

Vastaa Viestiin