Yleisimmät ruostekohdat (75:den ylätukivarsi-jutusta)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Yleisimmät ruostekohdat (75:den ylätukivarsi-jutusta)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei varmaan olis paha idea laittaa Tekniseen osioon yhteen nippuun pahiten ruosteelle alttiit kohdat yleisimmistä malleista.
Varmasti porukalla on kokemusta ja tietoa näistä paikoista, toiset voivat sitten tarkistaa kyseisiä paikkoja omistaan.
Helpottaisi huomattavasti korjausta ja ruosteen ennaltaehkäisyä, ennenkuin etenee pahemmin.
Samat paikat tosin pätee moneen muuhunkin merkkiin ja malliin.

Yleisimmät ruostepaikat mitä 164:stä tiedän:

-Tunkin nostokorvakkeet
-Lokasuojat
-Takavalojen alapuolinen hitsisauma
-Takapuskurin kiinnikkeet
-Takapalkki
-Takakontinpohja
-Konepellin takareuna sisältä (saranoiden kohdalta)
-Helmat (ne ruostuu kaikista autoista :wink: )
...

Eihän nuo nyt kenenkään maailmaa mullista, mutta jatkakaa listaa ja kertokaa kokemuksia kaikista, niin vanhoista kuin uusistakin malleista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Re: Yleisimmät ruostekohdat (75:den ylätukivarsi-jutusta)

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Yleisimmät ruostepaikat mitä 164:stä tiedän:

-Tunkin nostokorvakkeet
-Lokasuojat
-Takavalojen alapuolinen hitsisauma
-Takapuskurin kiinnikkeet
-Takapalkki
-Takakontinpohja
-Konepellin takareuna sisältä (saranoiden kohdalta)
-Helmat (ne ruostuu kaikista autoista :wink: )
...
Omalle kohdalle on noista osunut tunkinkorvakkeet, (lähinnä taka-)lokasuojien reunat, takavalojen alapuoliset saumat ja takapalkki. Lisäksi faijan TS:n etulokasuojat alkoivat mätänemään erikoisesti sisältä päin, siitä pyöränaukon ja etuoven väliseltä osalta. Toisaalta eipä tuo niin ennenkuulumatonta ole, samanikäisessä Bemarissani oli samassa paikassa kottaraisenmentäviä reikiä jo vuosia sitten.

Eihän nuo 164:t tunnu erityisen hanakasti ruostuvan, verratkaas vaan muihin 15-vuotiaisiin autoihin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8707
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuten jo aiemminkin todettu, omanikin on perin terve yksilö.
Kun vielä uskaltaisi helmamuovin alle kurkata :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11363
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin oma V6 oli muovien alta kuin uusi, eli eipä sinne taida suola päästä kovinkaan helposti.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin