Eli tällainen häikkä. Auto värisee tuntuvasti 4-6 vaihteilla aina 1500-2000 rpm välillä. Ajattelin, että pakoputki ottaa alustaan, mutta oire vaikuttaa ennemmin voimansiirrosta peräisin olevalta, koska tärinä on voimakasta, oikeastaan jo nykimistä. Vaihteisto ja vetopuoli (Q4) jäänevät laskuista tuon kierros-riippuvuuden vuoksi.
En keksi muita vaihtoehtoja kuin moottorituen- tai massakytkimen viat. Kummatkin voisivat aiheuttaa nykimis-tärinää tietyllä kierrosalueella.
Olisiko porukalla vinkkejä?
Alfa 159 2.4JTD tärisee 1700rpm
Valvoja: Moderators
Koska vimpain oli juuri hankittu, niin kiikutin sen Deltaan. Helpotus oli suuri, kun vika oli ilmiselvä ja korjaus helppo. Pelkäsin pakosarjan halkeamaa tai venttiilivikaa, jossa olisikin sitten kulunut pidempään.
Niin, toteaminen oli helppoa, kone puhalteli keskeneräistä palokaasua suuttimen juuresta. Onneksi ei sulatellut johtoja tms. Olisi saattanut poistua konetilasta koko suutin, kun kun kiinnittimen jenka olisi pyörinyt loppuun.
Niin, toteaminen oli helppoa, kone puhalteli keskeneräistä palokaasua suuttimen juuresta. Onneksi ei sulatellut johtoja tms. Olisi saattanut poistua konetilasta koko suutin, kun kun kiinnittimen jenka olisi pyörinyt loppuun.