Laitoin vähän piuhoja uusiksi sulaketaulun takaa ja uuden virtalukon. Sen jälkeen nopeusmittari lakkasi toimimasta. Välillä ponnahtaa neula ylös ja toimii hetken ja taas sippaa.Minkälainen ton mittarin toimintaperiaate on? Onko suora vaijeri vetonen vai onko sähköpiuhoja välissä? Tulikohan tönittyä jotain liittimiä?
No tarttee vähän ravistella piuhoja. Engelsmannit oli viritelly jotain ohkasta kaiutinpiuhaa,niitä vaihdellessa rupesi pyyhkijätkin toimimaan kunnolla ja lataus pysyy kohdillaan,vaikka kaikki sähkövehkeet on päällä yhtaikaa.
Nopeusmittarin vaijeri tulee konehuoneeseen vasemmalle puolelle mittarin eteen anturille. Siitä sitten lähtee piuha mittaristolle. Jos häiriö alkoi sähköjohtojen ropaamisen yhteydessä, eiköhän vikakin niillä huittein ole.
Kiitosta vaan.Anturilta lähteviä piuhoja seuraten kaksi liitintä putsattu ja voideltu ja sulake ehjä.Ei vaan vörki.Tänään ajellessa n.250km toimi n.60km.Rupee ensin vatkaamaan pirusti ja sitten asettuu.Toimii ok nopeudesta riippumatta ja sitten sama vatkaus ennen sippaamista.Rupesin mittaritaulua irroittamaan,niin eikös toinen alapultti katkennut prrr...!Ruuvailin heebelit kiinni ja virrat päälle,niin pissapoika rupes työntämään paineella tavaraa lasiin.Jäi varmaan rattiputken muovipaneli painamaan viiksen liipasinta.No tarttee huomenna jatkaa harjoituksia.